Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 nå er sambo i fengsel, og jeg har lovet an å sitte inne og oppføre meg som en engel, ikke ut å feste og styre... I helgen ble det for mye for meg å bare sitte inne å glo i taket, jeg var ute på fest...Nå har jeg så sinnsykt dårlig samvittighet for at jeg har "lurt" sambo..han tror jeg oppfører meg så eksemplarisk og er sååå stolt og glad...mens ahn egentlig ikke har noe å være glad for. jeg har jo brutt min del av avtalen. Jeg har vært ute på festog gitt faen i å vise ham respekt. Ville dere fortalt han d nå mns han sitter der inne, eller ville dere ventet til han kom ut igjen??
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #2 Skrevet 19. november 2007 Jeg ville sagt det, mye verre hvis han får greie på det gjennom andre - og det gjør han sikkert. Skjønner ikke helt hvorfor han skulle bestemme at du ikke skal feste, men men.. MED MINDRE DU DA ER GRAVID, som er sannsynlig ettersom du er på barnimagen-sider, og da burde du jo ikke drikke, i hvert fall. Hva mener du med at du "ikke har vist ham respekt", forresten. Nei, si ham sannheten, så kan dere ta hele det rotete forholdet derfra.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 jeg har jo ikke akkurat vist ham respekt når jeg har vært ute å hatt d gøy mens han sitter i et fengsel...Jeg er ikke gravid, vi er prøvere. Jeg har tenkt å fortelle ham sannheten, men er usikker på om jeg skal gjøre d med en gang, eller om jeg skal si det når han først er sluppet ut av fengselet? Han ville jo bare blitt kjempeutrygg dersom han skulle ligge å tenke på at d er stor fare for at jeg er ute på fest....han ville vridd seg hele natta da.. han liker bare ikke at jeg er å fester..an er vel kasnkje sjalu..
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Kommer an på hvorfor han er i fengsel spør du meg! Hvorfor i all verden vil du prøve å få barn med en mann som er i fengsel? Høres jo ut som en flott fremtid....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 han skal ikke være i fengsel i mange år da! Han slipper ut i månedskiftt februar/mars. Hva som er årsaken til at han er i fengsel kan jo være det samme, det er helt usaklig i denne sammenhengen faktisk. Jeg spurte om et spørsmål over her, og hvis du ikke kan svare på det, kan du jo også la være å svare, og spare deg for dine slibrige kommentarer. J
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Du har jo lagt inn innlegget på kranglesiden da lille venn!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Vel...Ja dette er kranglesiden, en av bim mest brukte sider vil jeg tro! her får man svar raskest på det man lurer på, fordi det sitter konstant noen overkokte hormombomber her inne=D At jeg legger ut en tråd for å få raskest mulig svar på en ting jeg lurer på, betyr jo ikke at jeg vil krangle selv om det legges ut på kranglesiden...Syns du innlegget mitt oppfordrer til krangel? Fremtrer je kverrulerende eller opstanasig mot noen? Provoserer jeg deg?
togutter-08og10 Skrevet 19. november 2007 #8 Skrevet 19. november 2007 Hei. Jeg bare lurer på hvorfor dere har lagt en avtale som sier at du ikke skal få gå ut eller finne på noe moro mens han er i fengsel. Han har jo tydeligvis gjort noe dumt siden han må sitte inne i flere måneder. Jeg syns han faktisk skal respektere at du vil vente på ham med å gi deg litt tillit. Du trenger jo ikke være utro selv om du er ute med venner? Jeg syns han skal være glad for at du er villig til å vente på ham og la deg få ha det gøy til han er tilbake, da går jo tiden mye fortere for deg og du har det mye bedre med deg selv. Hvis han forlanger at du skal sitte inne (og det blir jo litt som å være i fengsel selv) fordi han gjør det, hadde jeg nok revurdert om det var et slikt forhold jeg ville hatt. Snakk med ham, du skal ikke lide for at han sitter inne. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 tusen takk for godt svar babyhåp! Du har selvsagt veldig rett i det du skriver, og jeg har tenk det slik selv at d blir som et fengsel for meg også om jeg skal sitte inne fordi han gjør det..Men han blir så forferdelig såret og redd om jeg vil ut og feste. Han hater det virkelig. Om jeg hadde fortalt ham at jeg var ute nå ville jeg bare gjort fengselsoppholdet hans mye verre. Derfor tenker jeg det er bedre å si til han når hn kommer ut, at jeg har vært litt ute på byen...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Du får be han holde seg unna kriminalitet så han kan være hjemme og holde deg i bånd!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Unnskyld meg, men: 1. Han er i FENGSEL!! 2. Forholdet deres mangler tydeligvis en god del siden han ikke tåler at du lever normalt når han ikke er der! Og dere prøver å få barn????
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #12 Skrevet 19. november 2007 ja, vi elsker hverandre. Vi kommer alltid til å være sammen, i tykt og tynt. Samboeren min er sjalu, det prøver jeg å ta hensyn til! Han nekter meg ikke å gå ut på byen, men han har bedt meg sårt om jeg kan ta hensyn til han, og heller ha et trygt og godt liv sammen med han. Så høyt som jeg elsker han vil jeg faktisk ta hensyn til sjalusien hans, for jeg vill ikke gjøre han vondt! jeg skjønner tankegangen hans faktisk, hva tenker folk når de ser meg sprade rundt i byen med utslått hår, når de vet at jeg har en sambo som sitter i fengsel? Ja han er i FENGSEL! men han har du for guds skyld ikke gjort meg noe galt!?
togutter-08og10 Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Du virker litt ung og naiv (ikke vondt ment) Men sjalusi er vanskelig å leve med. For at et forhold skal være godt å leve i for begge to må det vises gjensidig respekt og når den ene er veldig sjalu og setter bånd på hva den andre skal gjøre så er ikke foholdet i gjensidig respekt. En annen ting er jo hvis du ønsker å sitte hjemme og vente og lengte. Men du har jo selv sagt at du vil ut og ha det litt gøy i ventetiden. Nå vet jeg ikke hva han sitter ine for, men jeg syns du m tenke på om det er ham du vil skal være far til ditt barn. Selv om du sier at andre også har gjort noe galt så skal det faktisk ganske mye til for å komme flere måneder i fengsel. Å kjøre for fort etc er ikke så alvorlig syns jeg, men da er det vel kun 3 uker man er inne. Vet at det er vanskleig når man er glad i noen, men du må tenke slik at aholder du ut et fengselsopphold til når du evt er gravid, fått barn etc. For jeg beklager å si det, men veldig mange som sitter inne kommer tilbake til fengsel. er ette 1. gang han sitter inne? Uansett vær ærlig med ham og si at du ønsker litt privatliv og går ut noen ganger mens han sitter inne. selv om han blir dårlig av det, så er det du som er fri og skal sitte hjemme. DU skal ikke sitte i "fengsel" selv om ha gjør det. Da er han ikke verdt å vente på mener nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 jeg er kanskje ung,21 år, men vil ikke si jeg er naiv... Jeg er realistisk og vanskelig å påvirke, sta og viljesterk. Men når d gjelder det kjæreste jeg har, så vil jeg gjøre det meste for at vi skal ha d bra sammen. Jeg elsker jo sambo for alt i verden, og sjalusien hans er med på kjøpet, og jeg vil ikke gi slip på han pga sjalusi.. Han sitter inne pga slossing, og verken han eller jeg er stolt av det. Han sier også at det er førte og siste gangen han sitter inne, det er sløsing av dyrebar tid. Jeg et ikke om han kommer til å ryke inn en gang til, men jeg håper da kke det! Han var ganske beruset når episoden skjedde, og han har sluttet å drikke. han har ikke drukket på 1 år....
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 ikke for å si noe dumt men man får ikke mange mnd for slossing.og førstegangs soning hilsen advokat
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 Jeg syns du skal vente litt med å få barn, du har et hav av tid foran deg. Nyt tiden når samboeren din kommer ut sammen med ham. Gjør koselige kjæresteting sammen, reis på ferie, ta helgeturer, spise romantiske middager og bli sikker på at han virkelig har forandret seg før du bestemmer om dere vil ha barn. Barnet blir nok mer velkomment når dere begge er litt mer modne, og du blir nok en bedre mor også. Uansett syns jg han og evt der bør gå i parterapi for å snakke om sjalusien hans. det er jo søtt at han er sjalu og vil ha deg for seg selv, men det er ikke lett å leve med det i lengden. Du er jo bare 21 år og har ikke vært voksen så lenge og tror kanskje at det er normalt. Me det er ikke slik, du skal være en egen person og ha ege vilje selv om du er i et parfohold. Jeg bare spør av nysgjerrighet, hvorfor vil du ha barn så ung? Har du ike lyst å ta utdannelse og leve livet litt først? Jeg spør ikke for å være ekkel men det er så annerledes enn jeg selv tenker at jeg blir litt nysgjerrig? Lykke til i fremtiden.
mamma til 2 små:=) Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Hvorfor skal du sitte som en fange hjemme?Det er vel ikke din feil at han sitter inne?
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 ENIG..skal dere begge være fengsla pga noe han har gjort? sloss han av sjalusi og ell?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #19 Skrevet 19. november 2007 Hvor gammel er barnefar da? Synes det er en dårøig avtale at du skal sitte hjemme helg etter helg når du bare er 21 år. På meg virker det som han vil kontrollere deg. Jeg vet hvordan det er å være så ung som deg, go veldig forelska i en sjalu type. Holdt ut i 4 år jeg før jeg forsto hvor mye han kontrollerte meg. Når jeg gjorde opprør - slo han. Fælt, men det gjorde at jeg kom meg vekk. Du må gå dypt i deg selv her. Jeg ser varselslamper blinke, men dette er det du som må finne ut av. Fengsel eller ikke er ikke noe tema her - temaet er at han vil vite hvor du er og at du "oppfører deg". Det er ikke et godt tegn. Det handler om kontroll. du har sikkert fått med deg artiklene som går i VG for tida? Der begynner de fleste historiene med en kontrollerende kjæreste. Jeg sier ikke at kjæresten din kommer til å utvikle seg til en fæl fyr, men tegnene er der. Vet at det er ufattelig vanskelig for deg å se dette selv nå som du er så forelska, men bruk litt tid på å tenke deg om nå som du har han på avstand. vil du leve resten av livet med en sjalu og kontrollerende kjæreste?
mamma til 2 små:=) Skrevet 19. november 2007 #20 Skrevet 19. november 2007 Hvis han er så jævla sjalu så burde han få hjelp til det!! Du skal ikke måtte love han å sitte hjemme pga av det?
togutter-08og10 Skrevet 19. november 2007 #21 Skrevet 19. november 2007 Hva sier familien din til alt dette? Støtter de deg? og hva med familien hans, er det en historie med fengselsopphold av andre familiemedlemmer? Mener ikke skremme deg, men få deg til å tenke realistisk på fremtiden. Mange kjkke menn der ute som ikke sloss i fylla og havner i fengsel. Men det kan også som du sier være et engangstilfelle. Får håpe det for din skyld siden du velger å prøve få barn med ham.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #22 Skrevet 19. november 2007 HALLO!!!! HAN SITTER I FENGSEL FOR F....... DUMME, NAIVE HI.NEK.
togutter-08og10 Skrevet 19. november 2007 #23 Skrevet 19. november 2007 Anonym kl 15.43. Dette var ingen hyggelig melding. Hvis du mener dette så sterkt så undertegn hvertfall med nicket ditt. Alle mennesker fortjener litt mer respekt enn det du viser.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #24 Skrevet 19. november 2007 så er dette også en krangleside da babyhåp...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #25 Skrevet 19. november 2007 Bedrageri på en halv million gir 5 mnd ubetinget uavhengig av om om det er første gang eller ikke. Det er rettspraksis på det, noe du sikkert vet du som er advokat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå