Iben guttemamma <3 Skrevet 19. november 2007 #1 Skrevet 19. november 2007 Våknet med sammentrekninger i natt, og jeg kjente skikkelig nedpress og smerter i ryggen. De kom hele tiden, med 1 min mellomrom ca. De varte ganske kort, ca 1/2 min. Jeg sto opp i 9 tiden, og disse sammentrekningene har kommet og godt i hele tiden. Nå sitter jeg, jeg kjenner dem bygger seg opp, magen blir knallhard, det presser nedover, men er liksom ingen store merter med det... Har hatt kynnere før, men ikke så regelmessig som dette. Det kommer hele tiden... Og puppene renner det melk av... Og jeg var skikkelig dårlig form i natt.... Men det kan da ikke være rier når dem ikke er skikkelig smertefull??
Iben guttemamma <3 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. november 2007 Ikke store Smerter skulle det stå, ikke merter
Libido- Skrevet 19. november 2007 #3 Skrevet 19. november 2007 Ville nok ha ringt jordmor. De kan gi rihemmende medisiner. Synes det høres ut som begynnende rier. De er jo ikke så vonde heller, men like regelmessig.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 19. november 2007 #4 Skrevet 19. november 2007 Jeg vet ikke hva det kan være, men anbefaler deg å ringe jordmor/lege/sykehus så du kan få sjekket det opp. Lykke til.
jubaloooo med to stk Skrevet 19. november 2007 #5 Skrevet 19. november 2007 sjekk med sykehuset hvis du er bekymret:)
*Lissi* Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Ring jordmoren din eller føden. Greit å få sjekket det ut kanskje. Uke 30 er jo for tidlig til fødsel. Lykke til!
LegallyBlond Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Ring føden og snakk med dem som har peiling! De vil nok sjekke deg for sikkerhets skyld!
Iben guttemamma <3 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. november 2007 Ja, sitter å vurderer det, men jeg fikk beskjed av legen om at når man hadde rier så kjennes dem, og det vet jeg, har født før.. De er akkurat likens, men de mangler liksom bare smerten... Var å datt for 2 uker siden, og var inne på sykehuset... Føler meg nok litt redd for å mase.... Men kynnere skal da ikke være regelmessige?
Gjest Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 for å si det sånn så var de første riene ganske 'pressete' av seg, men egentlig ikke direkte vondt. bare ubehagelig på et vis, men ikke smertefullt. ring føden
*Rutletutt* Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Nei, de skal ikke være reglemessige. Riene denne gangen behøver jo ikke være like som sist...jeg syns ikke de var det da jeg fikk nr to. Ikke være redd for å mase, det er derfor de er der. Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Jeg var inne pga lite liv to ganger på halvannet døgn, jeg...ingen som sa annet enn at det var bra jeg tok kontakt med dem. Lykke til:o)
Iben guttemamma <3 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2007 Det var det jeg også trodde, kynnere skal jo ikke være reglemessige. Men rier er jo rier, dem er VONDE! Dette er jo ikke smerter, bare ubehag og nedpress... Merkelig. Venter litt til.. de kommer fra 2 min til 5 min imellom hver gang. Bor et stykke unna sykehuset også, og med en mini på slep er det ikke nå særlig å reise med buss.. Liker ikke helt dette, men ser det litt an. Takk for svar alle
*Rutletutt* Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Jeg ville ringt for sikkerhets skyld, jeg altså...så får du høre der hva du bør gjøre...men skal ikke mase på deg altså;o)
to+en til! Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Men var riene dine vonde med en gang første gangen da? Når fødselen begynte med nr 2 så var det ikke vondt, men jeg skjønte det var rier. Ring du! Er ikke å mase!
Iben guttemamma <3 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2007 Jeg vil egentlig ringe jeg og... Men fikk ei skikkelig kvass og ekkel jordmor som jeg fikk inntrykk av at jeg bare maste og var i veien sist jeg ringte. Jeg visste ingenting, det var dem som var utdannede og hadde erfaringer.. Så er nok lit sjenert av meg.. Men, herregud da, kan jo ikke sitte her med rier heller da, om det er det... Vet dere hvordan det sjekkes?
snartmammapåny Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 Kynnere kan være regelmessige, mine var det. Så kan være du har sterke kynnere, noe som er veldig vanlig når man er flergangsfødende. MEn om du får vondere så ville jeg nok tatt en prat med føden.
Iben guttemamma <3 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 19. november 2007 Nei, dem var ikke vonde, dem var bare ubehagelige... Det er sant det... Herregud. jeg ringer jeg..!!
Iben guttemamma <3 Skrevet 19. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 19. november 2007 Nei, dem var ikke vonde, dem var bare ubehagelige... Det er sant det... Herregud. jeg ringer jeg..!!
LegallyBlond Skrevet 19. november 2007 #19 Skrevet 19. november 2007 ikke for å skremme deg, men fødselen til førstemann her startet sånn. Riene var regelmessige men ble ikke vonde før jeg hadde nærmere 5 cm åpning. Og da er det vanskelig å få stoppet en fødsel... Om det skulle være rier er det viktig å komme seg til føden så de kan prøve å få stanset fødselen, eller i verste fall få gitt lungemodningssprøyte til babyen så den klarer seg bedre om det skulle bli fødsel. Håper at det ikke er fødselen som er igang, men jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å vente.... Iallefall ta en telefon og snakk med dem!
Bruble Skrevet 19. november 2007 #20 Skrevet 19. november 2007 Ring!! Da min andre fødsel startet var ikke riene vonde i det hele tatt... De ble ikke vonde før pressriene kom.. Var tilog med på jobb med riene mine jeg, så milde var de.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. november 2007 #21 Skrevet 19. november 2007 Ja, bare ring med en gang og "mas", det er snakk om barnet ditt, og da har du lov å mase så mye du vil.
Sylwania Skrevet 19. november 2007 #22 Skrevet 19. november 2007 Jeg fikk premature rier i uke 30 sist svangerskap. De starttet slik du beskriver og ble vondere etterhvert som tiden gikk. Jeg fikk riehemmende sprøyter og da stoppet de opp heldigvis... Jeg ville ha tatt turen til sykehuset selv om du har et barn med deg.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 19. november 2007 #23 Skrevet 19. november 2007 Huff... synes virkelig du skal ringe jeg altså. Ikke bry deg dersom du får en sur dame. Det er viktiger at du sjekker babyen din.
juniorsen Skrevet 19. november 2007 #24 Skrevet 19. november 2007 RING!! Jeg fikk premature rier i uke 28, ikke vonde men regelmessige....... De gjorde så jeg fikk åpning.
M@mm@ til mine barn Skrevet 19. november 2007 #25 Skrevet 19. november 2007 Uff, en jeg kjenner har født to ganger og begge med lette lette fødsler. Og siste gangen kom hun inn for å sjekke åpningen for noe var rart der nede... og da jordmoren sjekket fikk spurte hun ? Herregud... har du pressrier du nå ? Så det er ikke alltid så lett å skjønne det. Ring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå