Gå til innhold

Hvor mye snakker deres 2 åringer? Hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 3 mnd. Hun har ikke vært særlig intrssert i å snakke og for bare noen mnd siden var det bare noen enkeltord som kom. Men nå lossner det, Det kommer bare mer og mer men fortsatt er det langt ifra rent og kanskje ikke fult forståelig for de som ikke kjenner henne. Jeg er ikke det minste bekymret. Hun har full språkforståelse og ingen problemer med hørselen så hun får ta det i sitt eget tempo.

Derimot er hun veldig tidlig på andre ting. Hun kler på seg strumpebukser , sokker, buksa, utedressog skor selv, samt votter og huve.

Hun hopper og klatrer og tegner bedre en sine jevnaldende. Noen er tidlig på noe og senere på annet.

Vi leser og synger og snakker mye med ungene våre og de to andre barnen mine var tidlig med språket igjen. Ikke bekymre deg ennå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TIL DERE MØDRE SOM LESER DETTE OG BLIR FORTVILET FOR DERES BARN IKKE ER SÅ FLINKE!! :

Alt er normalt, ingenting er normalt. Det er store forskjeller i denne alderen her og alt er like normalt. Uansett om barnet ikke prater nå skal jeg love dere at de kommer til å ta det igjen!

Jeg har opplevd en toåring som ikke har sagt et steike ord (hun er 5 nå og prater høl i haude på oss)

Og en toåring nå som prater ganske bra...

Så det er store forskjeller. Her skriver de fleste når barnet er kjapt ute, jeg skal love dere det sitter mange mammaer og leser dette og ikke tør svare!

Og til dere som har barn som er tidlig ute: så flott!

Og til dere som har barn som ikke er tidlig ute: så flott!!

Chio!

Skrevet

Daniel blir 2år 5.jan.

Han sier: Se, mamma, pappa, tante, nammenamm, vovva, lala (betyr Lasse), bø, bæ, mø, mjau, nana (kanin), katt, pappa (men vet ikke hva det betyr, siden han sjelden ser pappan sin...).

Ellers har han et godt kroppspråk, som jeg ar lært han. Kommer av at jeg kan tegnspråk.

Han kan peke hvor nese, munn, øyne og ører er.

Forstår alt jeg sier (ikke alltid han vil høre;) ). Sier jeg: kast den i søpla så gjør han det.

Han begynte å gå da han var 1år.

Nå løper han;)

Går helt perfekt ned trapper.

Veldig flink motorisk.

Gleder meg til han får et bedre språk. Blir lettere for han tror jeg.

Selv om han kan mye, er det noe som mangler for at han skal få fullt utbytte av dagen sin.

Merker han blir veldig frustrert og grinete når jeg ikke skjønner alt.

Men, han er veldig flink til utrolig masse, men det er bare det siste i språket som ville gjort det enklere for han.

Det kommer når det kommer da=)

Skrevet

Vår to år gamle datter snakker rent, og har gjort det en god stund nå. Hun gjorde seg godt språklig forstått allerede som 14 - 15 mndr gammel.

Skrevet

Vår jente på 22 mnd sier stort sett alt hun vil. ("Mamma, kan du hjelpe meg opp?", "Kan du hente mandarin t meg?", "Jeg vil ikke lalla!"). Kan tallene tom 17, farger, former, men så har hun vært veldig tidlig med det meste siden hun var født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...