Gå til innhold

Husker dere hvordan smertene var under fødselen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg jo ha nr 2 i mars, fikk Kristina i desember 2005.. men jeg husker overhodet ikke hvordan smertene føltes under fødselen.. husker det var sinnsykt vondt, riene var sinnsykt vonde men det er nesten som det hendte en annen enn meg,føler nesten jeg ikke har født før, selv om jeg lå der i 13 timer..:) Følte nesten jeg var i "transe" under fødselen pga smertene..

Mamma sier at når riene starter igjen husker du plutselig alt..hjelp!

Av og til tar jeg meg i å tenke: det kan da ikke være såå vondt selv om jeg vet det var det.. rart hvordan en fortrenger ting.

Og om 4 mnd skal jeg gjennom dette igjen..uff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet bare at i timene etter fødselen var jeg fast bestemt på at gullet skulle bli enebarn ... nå er jeg ikke fullt så sikker lenger ;-)

Skrevet

Nei, greier ikke å mane de frem- er nok sann vi er skapt- for at vi skal få mer en ett barn.

Skrevet

Ja, jeg husker dem. til den grad det er mulig å huske smerte.

Eneste måten jeg klarer å forklare det på: som om noen stikker hundre kniver inn i magen,lårene,brystet og ryggen, vrir dem rundt, trykker lungene dine sammen samtidig som noen står inni magen og slår med en hammer på livmorhalsen! (hehe, siste er forklaringen på nedpresset...)

husker også at jeg ikke fikk puste, fikk panikkanfall og var generelt veldig redd. Dette var siste timen da, før det var det ikke så gale.

Skrevet

tja.... gjør igrunn det. det er jo bare i underkant av 3mnd siden da..

husker det gjorde syyykt vondt et par timer. men husker også hva jeg sa da jeg akkurat hadde fått han ut: var dette alt??? jeg bestemte med med en gang at dette vil jeg gjøre flere ganger!

Skrevet

Husker jeg sa til mannen at dette skulle jeg aldri gjøre igjen, skulle vi ha 2 så ble det i hvertfall keisersnitt neste gang..dette var noen timer etter fødselen. Han sa også at han ikke ville gjøre dette om igjen rett etterpå, tror han ble litt skremt av å sitte der å se alt fra sidelinja:)

En glemmer fort ja..:)

Skrevet

Hehe, under fødselen "sa" jeg vist noe sant som " VILL IKKE MEEEEER, SKYT MEEEEG" Og tre min etterpå var det "Var ikke så ille"

Skrevet

Første gangen satt jeg i indianerstilling i fødesengen å sa at dette skulle jeg gjøre flere ganger. Men ikke i dag. Eller, den dagen.

Ble tm klippet under fødselen!

Andre gang, altså nå, sa jeg med en gang "aldri mer!". Eller, det ble hvertfall tenkt med en gang. Vet ikke om det ble sagt før jeg ble spurt om prev/flere barn.

Nå mener jeg fortsatt "aldri mer fødsel". Men jeg vil gjerne ha flere barn.

Når jeg tenker på det, er det ikke problem å huske smertene. Hvor og hvordan. Tildels også når.

Nå er det bare 6uker siden. Men jeg har en følelse av at de smertene og den opplevelsen ikke vil bli glemt. At dette er en sann sak det er mulig å hente frem igjen.

Skrevet

Nei, men det er fordi jeg ikke har bearbeidet det enda. Må vel begynne med det etterhvert, ellers blir det enebarn her i gården.

Skrevet

Husker HELDIGVIS ikke så mye av smerten fra noen av gangene :)

Skrevet

Det sies at man ikke husker smerte..det stemmer iallafall i mitt tilfelle! Da jeg lå i sengen den kvelden Hannah ble født, husker jeg at jeg tenkte; "åhhh, at dette skulle gjøre så sinnsykt vondt, og jeg som skulle ha flere..men kan ikke gå gjennom dette en gang til!!"

MEN jeg husker ikke smertene - og heller ikke at jeg hadde vondt!! kun tanken jeg hadde om smertene etter fødselen..det er det som er så spesielt!!

det går nok så fint skal du se;)det er jo såååå verdt det, hvis ikke hadde man ikke fått fleere;)

Skrevet

Glemmer det aldri.

Var kjempevondt hehe. Men ok kanskje en til i fremtiden vi er jo skapt slik vi jenter...at vi glemmer det

Skrevet

Kan si at din mor har rett!!!

I det fødselen starter husker du alt jeg tenkte SHIT jeg vil ikke allikavel.

(har tre barn allikavel da)

=0) Men du overlever nok.

Skrevet

Hmm..skal si at jeg glemmer bare mer og mer av hvor vondt det var. Husker fortsatt hvordan det føltes når riene satte i gang..da fikk jeg sinnsykt vondt nederst i magen og i ryggen,men kan ikke si at jeg klarer å huske-eller forestille meg-hvor vondt det var på slutten. Jeg feiga ut jeg da-ba om epidural etter nesten 7-8 timer med rier. Orket ikke mer. Så etter den gikk det veldig bra. Til pressriene begynte,men de var ikke vonde-bare slitsomme. Sønnen min ble tatt med vakuum-4 forsøk før han kom ut! + at jeg ble klipt,men det kjente jeg ikke. Uansett-jeg sa rett etter fødselen at jeg skulle sikkert ha en til,men ikke med en gang da Hehe..så fikk sønnen min kolikk og hadde det i 3mndr i strekk,og det gjorde at jeg fikk litt mer lyst til å vente! Jeg syns-selv for vakuum og klipping-at fødselen er det beste jeg noensinne har opplevd. Det er nesten så at jeg misunner de som skal føde nå.. :) Så en tanke til dere alle som venter barn!

Skrevet

Nei, og takk og pris for det! Har alltid villet ha tre barn, men under og etter fødselen syns eg plutselig at det var nok med en... Hehe! Men husker omtrent ingenting frå fødselen, spesielt ikkje etter at pressrienene begynte. Husker faktisk ikkje om eg fikk med meg underveis at han blei tatt med vakuum, eller om eg oppdaga det etter han var født... Men husker veldig godt korleis det var å bli sydd etterpå. Fy f...

Skrevet

Jeg husker det meget godt, men jeg sa likevel rett etter fødselen at jeg skulle ha nr.2.

For vi har alltid vært enige om to barn.

Smertene skal jeg alltids klare for jeg vet jo at de går over til slutt og da har jeg min nydelige jente nr.2 i armene. Jeg får også neste i mars:o)

Skrevet

Jeg husker at det gjorde sinnsykt vondt begge gangene, men jeg husker ikke akkurat HVORDAN smertene var, bare at det er smerter som jeg aldri har hatt hverken før eller etter..

Når det begynte andre gangen, så kom jeg på smertene igjen med èn gang.. Da så jeg for meg første fødselen.. Heldigvis gikk fødsel nr 2 fortere og greiere enn nr 1.

Skrevet

JA!!

1. gang tok det meg 1 år før jeg mer eller mindre glemte det, hadde skikkelig angst når noen nevnte fødsel!!

2.gangen (5mnd siden) har jeg ikk eglemt det ennå, skal bli med min besteveninne på hennes fødsel og i januar, så gruer meg litt på hennes vegne, men gleder meg som en tullig og å få bevitne en ny verdensborger komme å se dagslys for første gang!!!! Det er jo heeelt spesielt, hun var med og så min minste komme til verden og, helt fantastisk!!!

Selv og det er j**** vondt er det sååå verdt hver eneste smerte når man ser det lille knøttet som ligger oppå deg og lukter på deg og bare vil ha deg helt inntill seg og lytte til de kjente hjerteslagene dine !!! :D

Skrevet

Jeg har en gutt som er født i juni 2005 og fikk en gutt i september. Da riene begynte tenkte jeg..."o nei..det var jo sånn det kjentes ut. Hva er det nå jeg har gjort."

Jeg kan trøste deg med at før meg blev det akkurat som jordmoren min sa....riene var ikke like vond og fødselen gikk fortere. Jeg var liksom mye mer med denne gangen og følte vel egentlig ikke det var så ille.

Skrevet

Er bare 3 mnd siden jeg fødte da, så desverre husker jeg smertene veldig godt. Har fortsatt flashback til fødselen, så jeg får jo gjennoppleve det også..Blir ingen fler barn på meg med det første!!

Skrevet

Siste fødsel sitter enda godt i...er bare 3,5 mnd siden....men likevel er det sånn at jeg tenker;"var det så ille da?"...selv om jeg husker når jeg lå der at dette skal jeg ALDRI noensinne gjøre igjen! Og det skal jeg heller ikke....;o)

Skrevet

jeg sa under fødsel at det gjorde så j..... vond og så ropte jeg på mamma, det var liksom bare hun som forstod. men var jo veldig rusa på lystgass da :o)

Skrevet

Jeg husker første fødsel smertene godt og for andre gang for 3 mnd siden.. ja det er vondt.. men jeg synes det var ennå bedere.. jeg brukte mindere tid.. og klarte å bevare roen helt til slutten.

nå gikk det veldig fort hos meg.. og jeg skjønte nesten ikk ehvor smertene kom fra.. men det var fordi baby kom som et skudd :)

jordmor rakk ikke å få på seg hansker en gang..

Og den fødselen tar jeg flere ganger.. det var det beste jeg noen gang har opplevd.. Selv om jeg hadde vondt..

Av den smerten vi har.. så jobber vi for noen det beste i hele verden..

Å bli mor!!

Skrevet

jeg husker at jeg hadde helt j...g vondt men ikke hvordan smerter liksom. men det må jo ha vært sinnsykt vondt i og med at jeg skreik at neste mann skulle adopteres....

Skrevet

jeg husker hvordan riene var, men kan ikke mane fram samme vondten. husker hvordan det artet seg og sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...