Gå til innhold

Er jeg gravid tro??

Anbefalte innlegg

Skrevet

(ikke helt riktig side sånn sett, men vil gjerne være anonym. Så det nærmeste jeg fant! Håper dere godtar det. )

Nå har jeg tenkt masse, lest mye om hva en kan merke det på etc.

Alt dette leste jeg nå at kan være tegn på graviditet.

Jeg har vært mye trøtt og daff den siste tiden, tenkt at det er pga vi holder på en del i huset med oppussing..

Mensen var brått forsinket og unormalt lite som kom da den først kom..

Er en del kald av meg, men brått kan jeg bli varm.. Normalt er jeg varm av meg.

Et par kvelder hadde jeg en ubehagelig stikking i underlivet, føltes nesten som kdet sovnet der nede..

Også følt meg oppblåst helt siden mensen normalt skulle kommet..

Hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det kan godt hende du er gravid. Om mensen skulle vært kommet og ikke har kommet..så er du (hvis du er gravid) langt nok på vei til at det vises på en test..Så løp å kjøp:)

Skrevet

Men det er ikke meningen at jeg skal bli gravid nå..... Så tør ikke å kjøpe en test enda, men samtidig så vil jeg så gjerne vite om jeg er det eller ikke..............

Mensen kom, men veldig mye mindre og aaaaalt for seint.

Skrevet

Var ikke meningen at jeg skulle bli gravid i det hele tatt på flere år enda, men har ei datter på 3 mnd nå:) Så skjønner godt skrekken med å ta en test altså! Om du er gravid så er det jo bedre å vite det..Får jeg spørre hvorfor du ikke skal være gravid nå?

Skrevet

Bare å spørre det! ;)

Vi bruker prevensjon, og hadde ikke tenkt oss flere barn. Hvertfall ikke før det evt hadde blitt en om lenge. Da når de andre har blitt en del større...... Føler vi "klarer" oss med de vi har på en måte.....

Sant nok at det må være bedre å vite, men tenkte jeg kanskje skulle ta det steget og kjøpe en test om ikke mensen kommer i det hele tatt neste gang.

Men da jeg leste om tegnene, og mange av dem stemte med min hverdag klarte jeg ikke la det ligge lenger......

Skrevet

Har dere mange fra før? Jeg har jo bare Leah, så er ikke kvalifisert til å uttale meg om det å ha flere barn:) Er de gamle? Skjønner at det ikke går å la det ligge hvis du tror du er gravid, da går du jo bare å tenker på det likevel:) Men er det helt sikkert at du vil beholde det hvis det viser seg at du er gravid? For da tenker jeg at det må være bedre å finne ut av det så tidlig som mulig, sånn at du/dere får tid til å forberede dere på en til. :)

Skrevet

Vi har tre fra før... Så derfor jeg blir så usikker rundt det hele! De er ikke så gamle, yngste er 2 år..

Men om det viser seg at jeg er gravid så vet jeg ikke hvordan jeg reagerer, derfor tør jeg ikke å ta en test..... For det vil kreve store forandringer hos oss, som for eksempel måtte vi hatt ny bil.

Siden vi ikke har planlagt å få flere, heller det motsatte. Funnet ut at vi ikke skal ha flere så vet jeg ikke om jeg skulle ha beholdt barnet, samtidig som jeg tror ikke at jeg klarer å gå igjennom en abort.....

Kanskje derfor jeg blir så usikker, og heller ingen å snakke med dette om. Utenom mannen min da, men han sier at vi får ta det som det kommer. Finner ut av det etter hvert!

Kan alle "tegnene" være falsk alarm? Eller er det mest sannsynlig at kroppen prøver å fotelle meg noe?

Skrevet

Hvis man sitter og kjenner etter har man alle tegn! Er bare dumt!! Ta en test da vel................................................

Skrevet

Det kan være falsk alarm ja. Har hatt et par falske alarmer selv, hvor kroppen har hatt "alle" tegn på graviditet. Og om du tenker veldig mye på det så kan det faktisk føre til at du innbiller deg symptomer..vet det av erfaring:) Skjønner godt at det blir litt mye med en nr 4, både med tanke på bil å ellers..Men om du er gravid og i alle fal vil ha valget om å beholde eller ikke så er det best å ta en test. Hvis du ikke er gravid så slipper du å tenke mer på det, og om det viser seg at du er gravid så har du i alle fall et sikker utgangspunkt for å ta en avgjørelse.

Skrevet

Jeg vet at om en kjenner etter så får man alle tegn, og jeg har ikke sittet og kjent etter! For dette er over de siste 4 ukene ca, altså før mensen ikke kom til riktig tid ol. Har ikke tenkt den tanken før jeg først i dag leste inne på barnimagen.com, og tenkte etter hvordan den siste tiden har vært.

Jeg er ikke helt borte da! ;)

Tenkte jeg kunne ta en test om mensen ikke er normal ved neste menstrasjon, for da er det andre gangen på rad den er unormal.

Ikke tenkt den tanken at jeg trengte det før nå i stad, derfor skrev jeg heller her inne!

Skrevet

Syns du burde ta test, hvorfor utsette? Er du gravid så er du gravid! Og er du ikke, så slipper du å bry hodet ditt med masse unødige tanker, dessuten så bør du evnt begynne med folsyre.

Skrevet

Nei, ikke testet.. Vært hjemme med et feberbarn i dag, så ikke tenkt på det en gang. ;)

Jo da, jeg burde teste meg snart.. Men blir nok til at jeg venter til neste mensen, om den evt ikke kommer. For da har jeg vel egentlig svaret klart!

Eller mener dere at det er fryktelig dumt??

Skrevet

Jeg syns det er dumt. Men d er min mening! Du får ta folsyre for å være på den sikre siden hvis du ikke vil teste deg!

Skrevet

Dette med folsyre har jeg blitt opplyst om først langt uti mitt andre svangerskap... Så burde gå bra om jeg ikke begynner med dette med en gang nå også, for tok det ikke i det hele tatt under mitt første svangerskap.

Men takk for at du svarer, setter pris på å få deres meninger! ;)

Skrevet

Heisann! Ser det er en vanskelig situasjon du er i.... Ville bare si at alle disse tegnene ikke trenger å bety at du er gravid... Ellers tror jeg nok at jeg ville fortet meg å ta en test istedet for å utsette det. Tenk hvis du ikke er gravid, da kan du jo slappe helt av med en gang:) Og er du gravid kan dere bruke litt tid på å finne ut hva dere vil gjøre. Uansett vil jeg ønske dere lykke til og alt det beste:)

Skrevet

Takker masse!

Har prøvd å tenke meg det selv, at det behøver jo ikke å være tegn på graviditet. Men av en eller annen grunn klarer jeg ikke å legge det helt bort........... Så får nok ty til en test, men kjenner meg selv såpass at jeg er flink til å utsette sånne ting. ;)

Skrevet

Jepp, slik kan jeg også være :( Men skulle du være gravid. så forsvinner liksom ikke barnet selv om du utsetter testen... For å si det litt dumt,men er jo ofte slik en tenker, at ved å utsette så "forsvinner" liksom problemet ;)

Men som tidligere nevnt, hvis du ikke er gravid, må det jo være deilig å få greie på så slipper du å bekymre deg så lenge.... er jo en del dager å vente til neste mens. Og skulle du være det, har du valg, og tid til å forberede deg! Ingen krise med folsyren selvfølgelig, men det er god dokumentert effekt av den, så den ville nå jeg ha knasket, selv om du ikke har tatt den tidligere, så er det ikke gitt at det skal gå bra denne gangen også!

Tror du vil få noen tøffe hodebry dager ved å utsette dette- men det må jo du avgjøre selv og finne en løsning på dette, virker jo som at du allerede har tatt et valg! Ønsker deg i såfall masse masse lykke til! :)

Skrevet

Sant nok, ingenting forsvinner før en tester det ut og finner det endelige svaret.. Men siden jeg frykter det endelige svaret sånn så er det enklere å skyve det litt bort......

Ja, jeg vet om effekten ved folsyren. Så det er sant som du skriver! ;)

Har hatt en del dager med tøff hodebry ja..

Startet jo med at jeg fikk oppblåst mage som on jeg skulle få mensen, men mensen kom ikke. Den var nærmere to uker forsinket og under halvparten i mengde. Stikkingen kom rundt samme tid, og frysningen kom rundt da blødningen kom. Og siden har den vært her..... Hatt smått kvalme to-tre dager også, men det kan komme av all tenkingen..

Og hodebryet har jo bare bygget seg opp litt etter litt!

På en måte bestemt meg, men samtidig veldig usikker på om jeg skal vente eller ikke.

I det ene minuttet tror jeg ikke at et er noe, men i det andre minuttet er jeg skråsikker på at jeg er gravid..... Uff!!! Ikke lett dette her...

Ja, jeg vet jeg får svar om jeg tar en test. Men det er det å kjøpe en test og få tatt den da...................................

Skrevet

Skjønner deg godt... Hadde nok gjort det omtrent likt som deg hadde jeg vært i samme situasjonen... ;) Er flink til å skyve et evt problem foran meg og håpe at det dermed forsvinner. Vil jo bare nevne at jeg også var forsinket med mensen og hadde kun en bitteliten blødning og jeg var ikke gravid... Ble gravid først ved neste periode... (Ellers er gutten min født over en mnd for seint;) Hehe...) Ønsker deg bare MASSE lykke til og håper at det ordner seg uansett hva testen sier og uansett når du bestemmer deg for å ta en;)

Skrevet

Takker så masse!

Velger å tro det ikke er en liten spire i magen min, men er noe som ikke gir slipp på om at det er det. Men men..

Det løser seg alltid da, for samme hva testen viser så skal vi nok klare å komme ut av det sammen! ;) Men når det er såpass mange tegn blir jeg usikker.....

Skrevet

En oppdatering til oss hadde vært koselig :)

Skrevet

Det skal jeg komme med vet du! ;) Føler at dere fortjener det altså, etter all hjelpen jeg har fått..

Bare det å få lufte tankene litt hjelper masse!

Men ikke sikkert det kommer noe svar før midten av desember da, om jeg ikke klarer å manne meg opp til å ta en test før det! ;)

Skrevet

Jepp- jaja, får se om vi får svar eller ei da :) Du får bruke samme overskrift da; Er jeg gravid tro?? Her er svaret eller no... hehe!

Skrevet

Må nesten gjøre det, om jeg ikke henter frem denne igjen.. Den har nok forsvunnet langt uti systemet innen den til, så en ny link med samme tittel m/oppdatering passer nok best! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...