Gå til innhold

Hvor ofte spiser barna deres noe søtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. aldri

2 hver lørdag, ellers en sjelden gang ekstra

3 hver lørdag

4 havrekjeks nesten hver dag

Videoannonse
Annonse
Gjest renate&nydelige christina
Skrevet

1. aldri

2. av og te

3. aldri

4. 2 ganger per uke iallefall...mariekjeks og bolle på cafe!

Skrevet

Hi hi, gutta mine skulle bare visst hvor heldige de var;-) Neida, her har vi et naturlig forhold til det. ....Vi koser oss av og til, men er langt fra strenge på dette området. Har ingen godtemumser i hus akkurat, så det går veldig bra....., meg derimot er det værre med....

Skrevet

Min lille gutt er bare 10 mnd enda så....

Nugatti var ikke det første vi begynte med på brødskiva,spiser ALT så kommer ikke til og gi det enda,men skal nok få smake det engang,men vil nok begrense det.slik at det ikke er nugatti til hvert måltid¨.

snop,har han ikke fått

Ikke chips heller

,men har smakt på eplekake,og bolle (men det var litt skumelt syntes jeg la seg i ganen,så det venter vi litt med) Ellers får han kjeks av og til,kornmo,for di er ikke så grisete og kladder seg ikke som mange andre kjeks.

Skrevet

Ofte nok.. drikker litt saft hver dag..

Skrevet

Mine på 6 og 2 år spiser nugatti stadig vekk;=)

Snop og chips på lørdager.

Boller/kaker/kjeks når det passer seg sånn.

Utover dette får de hjemmelaget sunn bondekost, frukt og grønt hver dag;=)

Skrevet

Til NoDoubt:

Er det å gi så små barn nugatti hver dag å ha ett sundt og normalt forhold til søte ting? Hjelpe meg, da tror jeg du bør høre med hvilken som helst lege/ helsesøster/ ernæringsrådgiver om hva som er sundt og normalt.

Jeg er ikke hysterisk, men sukker gjør mer skade for kroppen enn bla fett gjør, for ikke å snakke om tennene!

Skrevet

Er 21 mnd.

Spiser aldri sjokoladepålegg, liker ikke.

Spiser bolle\kjeks etc. ca annenhver dag.

Godis i helgene

Skrevet

mine barn er 2,5 år og 5 år!

Nugatti får de når de vil ha det.. Jeg vil heller at de spiser enn at de ikke gjør det.. Og de velger ikke det hver dag for å si det sånn.. Og vi bruker den uten sukker!

Godteri får de på lørdager eller om vi er på en bursdag.

Det samme med kaker.. Boller kan det hende vi baker på en mandag,og da får de jo smake..

Alt med måte sier jeg da.. De spiser frukt og grønt hver dag og drikker masse vann!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...