Gjest Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg lurer på hvor ofte deres barn spiser: 1. sjokoladepålegg 2. Snop 3. chips 4.boller/kjeks/kaker Og hvor gammelt er barnet?
Nit@™ Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Minsten er 22 mnd. 1. sjokoladepålegg. Aldri, liker ikke. (hurra) 2. Snop, Aldri, liker heller ikke. (HURRA) 3. chips. lørdagsgodis. 4.boller/kjeks/kaker. Kanskje 1 gang annehver uke bolle, kake aldri, for det liker han heller ikke )
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Snuppa er 22 mnd: 1: Aldri 2: Aldri 3: Kanskje annenhver uke(lørdag) 5-6 biter Elias 4: Sjelden/Aldri Har spisevegring pga spiserørs sykdom og vil ikke ha. Hjelper ikke at hun er godt medisinert nå.
Libido- Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 1,5 år 1. Fant en skorpe med litt på en gang, så en gang i sitt liv. 2. Aldri 3. Smakt det to ganger 4. Når vi er til mormor eller farmor 1-2 ganger i uken.
bente69;) Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Snuppa her i huset er snart 3,5 år. 1. Sjokoladepålegg/håpå/nugatti spiser hun nesten aldri, kanskje et par skiver i mnd. 2. Hun får lørdagsgodt, det er som oftest smågodt for en tier. Kjempestas å gå å kjøpe smågodt. 3. Potetgull spiser hun ikke hver mnd. 4. Kjeks/kaker/boller spiser hun kanskje en gang i uka ( ofte lørdag på kafe= vaffel) Din da?
Fire småtroll Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Mine gutter er 3 og 6 år. De spiser et kinder-egg hver på fredagskvelden. På lørdager spiser de litt potetgull og deler f.eks en melkerull. Snop liker de ikke og spiser aldri. Kaker bare til bursdag, men kjøper av og til en kanelbolle på butikken (kanskje èn gang i mnd) De liker ikke brus, og velger eplejuice (usukret) hvis de skal ha noe annet enn vann å drikke. Siden de er flinke til å spise både frukt, grønnsaker og sunn mat, og spiser så lite godteri, gir jeg de med god samvittighet en skive om dagen med Sjokade, det elsker de nemlig :-)
Mamma til verdens beste barn Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 1. aldri 2. aldri 3. har fått det to ganger, og blir helt vill, klarer ikke slutte for det er såååå godt, og blir kjempesint når det ikke er mer igjen:) 4. fikk en bolle i dag, da var det kanskje 2 uker siden sist, kjeks får han (kornmo) når vi kjører bil, kanskje 2 stk. Kjører vi bil hver dag er det hver dag, kjører vi bil en gang i uken får han det en gang i uken. Han er 20 mnd gammel.
Gjest Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 En på 3 og en på 4. 1. sjokoladepålegg. Tror ikke de har smakt det. 2. Snop. Lørdag, i en eller annen form. 3. chips. Av og til på lørdagen. 4.boller/kjeks/kaker. Når det er bursdag, men boller kan vi ha oftere.
Avisa Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 I'm impressed. Supermum's. Er det ingen som juger?
Gjest Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Spørs om en vil skrive om barna får dette daglig:) Enkelt å holde små barn borte fra ting, verre når en får søsken. Hadde jeg spist sjokoladepålegg, så hadde barna mine også fått det.
bente69;) Skrevet 16. november 2007 #12 Skrevet 16. november 2007 Jeg er på ingen måte noe supermum. Her får snuppa prim, brunost, kaviar og syltetøy på brødskiva. Blandingsprodukter får hun også, samt halvfabrikkata og mat fra mc donalds.... Yoghurt glir ned å...hehe Hva spiser din/dine da avisa?
~sjiraff~ Skrevet 16. november 2007 #13 Skrevet 16. november 2007 Snuppa er 3 år. 1. Sjokoladepålegg kommer ann på om det er jeg eller pappaen som smører frokost i helga... Pappaen er mye snillere enn meg... Tipper i snitt 1-2 brødskiver i uka. 2. Snop blir det vær lørdag og innimellom ellers på fredager eller da vi er på besøk hos svigers, farmor har alltid noe på lur vettu.. 3. Chips liker hun ikke noe særlig så det er ekstremt sjeldent at hun smaker på/spiser 4. boller/kjeks/kaker tipper jeg blir rundt 1-2 ganger i uka minst.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 16. november 2007 #14 Skrevet 16. november 2007 Nope, hvorfor skulle han få så mye søtt? Han er så liten og har ingen søsken, så mens vi enda kan styre inntaket gjør vi det. Har vel ingenting med supermum's å gjøre, bare fornuft liksom:)
Mamma til tre søte små Skrevet 16. november 2007 #15 Skrevet 16. november 2007 enig med deg avisa, dette hørtes utrolig perfekt ut. synd jeg ikke kan matche det!
Avisa Skrevet 16. november 2007 #16 Skrevet 16. november 2007 Prim inneholder faktisk like mye sukker som nugatti. Hva mine unger får? Det har jeg faktisk ingen oversikt over. På maten får de leverpostei, nugatti, salami, skinkeost, ost, kaviar, egg, fårepølse etc. Snop får de ikke hver lørdag faktisk, men kanskje en onsdag? Har et normalt forhold til det vil jeg si, men forer de ikke. Chips har vi stort sett i helgene, ellers eter jeg det opp selv. (Pedagogisk riktig) Boller har vi ikke så ofte. Kjeks eter jeg opp om kvelden etter at de har lagt seg. Så husker jeg ikke hva det var spurt etter.
Gjest -<<- Skrevet 16. november 2007 #17 Skrevet 16. november 2007 1) Aldri. 2) 1-2 ganger i måneden. 3) 1-2 ganger i måneden. 4) 1-2 ganger i måneden. 2 og 9. (Men "noe søtt" spiser de jo stort sett daglig, gjennom frukt og denslags).
mayaya Skrevet 16. november 2007 #18 Skrevet 16. november 2007 Aldri. Han er ikke gammel nok :-) Men når han blir det; så sjeldent som mulig.
Honningmelon Skrevet 16. november 2007 #19 Skrevet 16. november 2007 1. sjelden 2. på lørdag 3. av og til på lørdag 4. hos besteforeldre :-)
NoDoubt Skrevet 16. november 2007 #20 Skrevet 16. november 2007 Jeg er ærlig og ikke redd for at mine barn skal få smake på livets søte side:-) 1. Nuggatti, daglig. 2. Hver lørdag. Minste får ca. 3 ting i smågodt. Eldste ca. 5-10 ting. Ellers så sniker de til seg sjokolade av og til av gubben. Da sladrer eldste til meg med en gang:-) "Vi fikk sjokolade av far i dag". 3. Det har nesten aldri skjedd. Da har de komt over rester fra oss voksne. 4. I selskap og av og til hos mormor og morfar. De er 3 1/2 år og 20 måneder. Syns vi har et sundt og normalt forhold til søte ting. For meg er det viktigere at de spiser skive med nuggatti enn at de ikke spiser i det hele tatt!
Gjest Skrevet 16. november 2007 #21 Skrevet 16. november 2007 1.hmmm, tror det må være 1 gang i mnd kansje...glemmer at jeg har det...men prim er elsket her. 2.litt for ofte desverre, vi har alltid snop og brus i hus. 3.sjeldent. kansje 1-2 flak i helgen, hun har ikke vist særlig interesse 4.mariekjeks går ned daglig Datteren vår er 18 mnd
Fabelaktiv Skrevet 16. november 2007 #23 Skrevet 16. november 2007 oi ja dere er flinke her er det snop/sjokolade/kjeks mer enn en gang i uka - nesten uten unntak
Anna Nym :o) Skrevet 17. november 2007 #24 Skrevet 17. november 2007 Enig i at det ervanskeligere med nummer to ja. (Og mistenker en del for å ikke tørre/ville svare...) Mine er fire år og 1 1/2 år 1. Fredag og lørdag (bare eldste) 2. Mest lørdag, kanskje litt fredag. 3. Ikke ofte. Ca en gang i mnd. 4. Par ganger i uka. På kafe, hos oldemor osv..... Sjelden hjemme.
Tommage♀♂ Skrevet 17. november 2007 #25 Skrevet 17. november 2007 Oi, her var det mange flinke mammaer! Frøkna er snart 2 år, og hun spiser: 1. Aldri, men hun spiser litt prim og brunost. 2. På lørdager (mulig hun får noe av trillepiken sin, det har jeg ikke 100% oversikt over). 3. chips får hun av og til på lørdagene, men ikke alltid 4. Ofte. Kormo får hun nesten hver dag, og siden vi ofte er på besøk hos mine foreldre eller hos andre i kaffetiden på ettermiddagen blir det gjerne litt søtt med. En vaffel eller et kakestykke. På lørdagen hender det vi spiser grøt til lunsj, da får hun både litt sukker på og saft til. Iiiiiiiiik!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå