Gå til innhold

trenger råd ..

mona_k og lille brage;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en nydelig gutt på 9 mnd som er verdens snilleste. men jeg har et stort problem.. jeg har siden 18 august hatt kraftige mens blødninger som gjør at jeg har mistet en del blod. noe som gjør at jeg er helt utslitt. pappaen har hatt sykemelding i 2 og en halv uke men kan ikke ta fri lenger fordi han jobber på prøve, så han tør ikke ta mer .. er det noen som har noe forslag ? tenkte eventuelt å få en dagmamma eller noe lignende til å ta ham noen dager i uken i et par uker fremover.. men syns det virker litt skummelt å "gi" over barnet mitt til noen jeg ikke kjenner.. og vet heller ikke om noen dagmamma.

hva skal jeg gjøre ? syns denne situasjonen er helt uutholdelig .. syns det er fælt at jeg ikke har energi til å sitte å leke med ham selv om jeg vet det bare er for noen uker til jeg får opp jern mengden min igjen..

så vis noen har en god ide tas den imot med takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jernsprøyter får fart på sakene. ville ikke hatt dagmamma. bedre å være sliten enn usikker.

Skrevet

ville heller ikke hatt dagmamma.. mistet 1,5 liter blod under fødselen og måtte ha blodoverføring på sykehuset, ble liggende en uke men hadde sønnen min hos meg hele tiden fordet:) klarte ikke å gi han fra meg enda jeg følte meg som en zombi. kunne ikke ta jern fordi han ikke tålte det. så jeg har gått med mellom 8-9 i blodprosent siden fødselen.. det går på et vis selv om man er sliten...

Skrevet

anbefaler duroferon jerntabletter og hemoplett vitamin tilskudd..

Skrevet

legen min rådet meg til ikke ta jernsprøyte .. noe jeg syns er rart ..han syntes det var for dyrt .. noe jeg må si jeg driter i med tanke på at det er helsen min og barnet mitt sitt beste det er snakk om ..=(

syns også at dagmamma virker usikkert .. men vet snart ikke hva jeg skal gjøre og vis jeg hadde fått de sprøytene så hadde jeg jo ikke vært frisk i morgen forde .. =(

Skrevet

tror ikke jeg ville sendt han til en dagmamma som ikke var offentlig godkjent iallefall

Skrevet

jeg bruker duroferon jerntabletter og har også prøvd noen andre men får så vondt i magen av det .. og har også 9 i blodprosent og jern på 8.. problemet er at når jeg er så sliten blir jeg også deprimert og brage legger merke til at det er noe gale =( blir også veldig for sint noe som skremmer meg selv om jeg ikke viser det utad.. er vanligvis ganske tolmodig

Skrevet

da driter du i det legen sa og tar jernsprøyter...

tenk hvor mye du kommer til angre på at du "ga" fra deg litt av mamma permisjonen din.. den får du aldri tilbake!!!

skjønne deg godt, men vet du hva? detta klarer du!!!!! å tenk så stolt du kan være av deg selv etterpå:) lykke til

Skrevet

takk bolla. hehe godt å høre at noen er optimister =) jeg er ufør så mamma permisjonen kan jeg ha evig vis jeg vil.. og har prøvd.. å ha trollet mitt , men føler ikke jeg strekker til så mye som jeg vil og det er ikke noen god følelse. vil heller samle opp energien min så jeg kan leke med ham og

være den mammaen jeg pleier å være=) men skal mase på legen min om jernsprøyter .. men som jeg sa virker de jo ikke med en gang tar jo litt tid før de virker oxo.. det er hva jeg skal gjøre i mellomtiden

Skrevet

dytter

Skrevet

Har dessverre ikke noen råd å gi deg. Skjønner at du synes det er skummelt med dagmamma men tror kanskje det hadde vært greit å hatt noen som kunne ta han et par timer et par ganger i uk, bare til du kommer deg=)

Skrevet

Spør Kirkens Bymisjon. Her jeg bor har de iallefall en "hjemmehjelp-tjeneste"

Søsteren min er frivillig hos dem, hun er noen ettermiddager i uka hos en dame som trenger litt avlasting. Hun har en liten baby.

Skrevet

ja .. men så skummelt =( men ser ut som om det er det jeg må gjøre .. ikke bare bare å finne noen heller =( skal snakke med helsesøster i morgen så får vi se om hun har noe lurt å si =)

Skrevet

Kanskje det hjelper å bare komme ut litt på en måte. Tenker som her jeg bor har de åpen barnehage og der leker ungene godt sammen imens foreldra sitter å skravler litt. Det blir et litet pusterom i hverdagen=) Ingen du kan hilse på noen gang i uka som og har barn han kan leke litt sammen med. Da får du jo senket skuldrene litt. Føler selv mange ganger at det hjelper godt

Skrevet

Eeeh, den dama søstra mi er hos har en liten baby! ;-)

Skrevet

Han kan gjerne få komme å leke med oss=) Men bor 20 min utenfor oslo da. Men vi skal kose oss litt fremover med pepperkakedeig, maling og andre ting før jul=)

Skrevet

hvor bor du ?

vi bor på veitvet =)

Skrevet

hehe sjønte det =)kan sjekke det =) godt råd =)

Skrevet

Bor på kløfta=) E6 mot Trondheim=) Vet jo at det er en bit men har du bil går det jo greit=)

Kom ut på tirsdag og bli med på den åpne barnehagen/foreldre og barn treffet jeg skrev om lenger ned i tråden=) Det er veldig koselig og jeg torr du får slappet litt av da og=)

Skrevet

Tar vel mellom 15-20 minutter fra dere til oss, når det ikke er rushtrafikk vel å merke

Skrevet

sånn som tingene er nå er det dessverre for langt for meg er så svimmel at jeg ikke tør å kjøre bil =( men hørtes gøy ut =)

Skrevet

Æsj så dumt da=(

Skrevet

ja kjipt =(men masse takk for forslaget =) det var det ikke noe galt i =) pepperkake er altid godt.. hehe

Skrevet

Dere får ta toget hit da;-P Får du ligge på sovesofaen og hvile imens Brage kliner med litt pepperkakedeig;-P

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Takk og pris for at du skrev dette...jeg har nemlig vært ekstremt trøtt de siste par ukene, og nå kom jeg på at jeg fikk nettopp mensen for 2 uker siden. Var ikke en kraftig blødning, men tydeligvis nok til å fjerne all energien til en som allerede har lite jern i kroppen. Hjelper ikke med jerntilskudd da, men forhåpentligvis får jeg bygd lageret opp før jeg får mensen igjen. Skal jo til lege på mandag, så da får jeg målt verdiene. Pga veldig lav blodprosent fikk jeg både blodoverføring før og etter fødsel...tok jerntilskudd (hemofer) hele svangerskapet og jernlageret gikk fra 7 til 12, men det hjalp ikke på blodprosenten. Jeg ville ha spandert på en jernsprøyte...rar lege som ikke anbefaler den pga pris!

Jeg hadde ikke sjans til å passe optimalt på snulla den første tida da jeg var gravid med vesla...men helsestasjonen hadde en barnepleier til rådighet som kom innom av og til for å trille snulla!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...