Gå til innhold

Glattbarbert eller jungel til fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva går dere for? Vet jo at det går an å stusse litt, men det blir ikke særlig bra ser jeg... Det blir nok litt jungel her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satser på mellomting:)

Får hjelp av mannen til og stusse:D

Skrevet

hehe, blir sikkert en vellstelt kort frisyre gitt;)

Skrevet

Glatt som alltid. Ser ingenting,men når jeg står på tå ser jeg det meste i speilet på badet,resten tar jeg på gefülen...

Skrevet

huff ja, var det da.. tor jeg stusser litt, men glattbabert tror jeg ikke jeg orker. synes det er vanskelig nok nå, sikkert enda verre når magen synker :)

Skrevet

Jordmor anbefalte meg følgende:

Bevar litt hår !

Grunnen til det er at hårene faktisk er der , slik at det skal stoppe bakterier ol. Da kan det være greiest med littegranne hår , som stopper bakterier :-) Er jo trossalt endel blod , avføring , osv som kommer under fødselen. Men dette er trossalt et eget valg , jeg bare kom med et lite tips fra en fag person :-)

Skrevet

Nei, her har jeg gitt opp. Det blir jungel. Regner med at jordmora har sett kjønnshår før;) Får heller bli litt finere etter fødselen når jeg begynner å føle meg litt mer som meg selv igjen.

Syns det klør så innmari å barbere seg nedentil nå når huda er så strekt!

Skrevet

pluss at hårsekkene fosvinner inn i sårene der man evt syr og da kan de gro innover og hvorsomhelst og forårsake byller og infeksjoner..

Skrevet

Fikk også tips fra jordmor om å la det gro.

Både pga hygiene og det som nevnes over her med sying.

Og så har vi vel friskt i minne hun som var innom her som jobbet på barsel/gynekologisk og sa at "barberte" gikk under økenavnet "stinkdåse" på personalrommet!

hehehe ler av det enda:-)

Skrevet

Hva en gjeng med sladderkjærringer på sykehusets kafferom sier om pasientene sine driter jeg i,demmes mus lukter nok ikke så delikat den heller.

Skrevet

Jeg sliter allerede nå med å komme til, så det blir vel litt jungel her også.

Det går jordmora tåle :P

Skrevet

hihi - mulig jeg husker feil:-)

Var jo ikke så verst med dåse heller da hehehe

Skrevet

HAHAHAHA ler av anonyme her over hahaha ... stinkmus hehehe... nei føler meg ikke særlig lekker med 20 kilo pluss så buskas fra eller til det driter jeg i alså....ubarberte legger åsså så detta bli bære lekkert!!

Skrevet

En skikkelig gjeng med rødstrømper!

Her blir det igjengrodd ja. Gikkder ikke barbere meg nei.. Dessuten er jeg enig med den av dere som skrev det ang kløing!

Skrevet

hahaha, morsomt å diskutere sånnt her!! Har så mye utflod for tiden at det blir bare floker hvis jeg ikke stusser det, men glattbarbert orker jeg ikke, det klør bare.. Får nok hjelp av mannen min på slutten. han liker og at det er trimmet =)

Skrevet

Pleier ikke å være glattbarbert til vanlig, så jeg fatter ikke hvorfor jeg plutselig skulle begynne med det nå som jeg er høygravid ;-)

Skrevet

Skal også stusse litt..:D Får så lett soppinfeksjon når jeg barberer meg..:S Det er ekkelt..

Lykke til alle sammen! =)

Skrevet

he he.. Her blir det skikkelig 70-talls-look:-)

Skrevet

Litt trimmet jungel, med hjelp fra mannen min:) Vil ikke väre helt bar, da föler jeg meg så blottlagt....litt rart siden det å föde er ganske blottleggende fra för... :)

Skrevet

Jeg har født med både med og uten hår, og anbefaler uten hår eller ihvertfall veldig lite!!

Men den første for ca 10 år siden, hadde jeg ikke barbert meg, og det ble ett problem når de skulle sy meg sammen. Hårene ble sydd fast sammens med tråden, noen inni sårene, og det var ikke noe behagelig når det skulle gro. Klødde og reiv i sårene, og jeg måtte stadighet klippe bort og dra ut hår som satt fast:( JM klage og på hårveksten!!

Med nr 2 i år, hadde jeg nesten ingenting hår, og syinga og groinga etterpå var en drøm, uten hår!!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg går for en moderat dusk, altså den god gamle trekanten. Har gitt opp å barbere selv, så får bikinilinjen vokset i salong. Bruker hårfjerningskrem "under" nå og da, får se om jeg fortsetter med det helt til termin....det er jo digg å føle seg litt ok der nede. Har heldigvis ikke så crazy hårvekst, verken her eller der. Var forresten glatt i en periode, men syns nå at det er finest når det ser litt naturlig ut. Så, ingen "stink-mus" her...hehe=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...