Gå til innhold

Naboen har bundet hunden til gjerdet og dratt : (

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer jeg også på... Ser ikke helt problemet..

Bikkja mi brukte å stå ute hele dagene mens jeg var på skolen. Hadde det fint for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi går ikke fra hunden bundet uten at vi er hjemme.. Men på dagtid tross noen kuldegrader kan hunden våres fint ligge ute ganske lenge..

Hun har et ganske langt bånd som hun kan løpe rundt i og vannskål..

Så at hunden er ute er det vel ikke noe galt i.., at eieren ikke var hjemme er noe annet..

Skrevet

Man går ikke fra et dyr som er ute alene og fryser.

Det sier seg selv.

Samme på varme sommerdager.

Ikke direkte dyremishandling, men i en viss grad.

Bikkja vår slet seg da han sto i båndet. Vi løp etter og *pang* så ble han påkjørt!

TIng skjer fort.

Skrevet

Sånn forresten: At eieren er hjemme og hunden er ute er greit.

Men man stikker ikke av og blir borte flere timer.

Skrevet

hehehe så man kan ikke ha hunder i hundegårder eller i bånd på sin egen tomt om man ikke er hjemme?

Vel vel vel... Da har dyrebeskyttelsen en veldig stor jobb foran seg.

Alle jeg kjenner med hund lar de stå ute, selv når ingen er hjemme.

En hund er opprinelig et dyr som bodde ute... Så det tåler både litt kulde og sol. Men skal selvsagt ha skygge i solen og alltid friskt vann.

Skrevet

hunden hadde veldig kort bånd og sto og bjeffet hele tiden!!! vi bor i tettbebygd strøk og da syns jeg faktisk ikke det passer seg. dessuten var det kaldt og man hørte tydelig at den ikke hadde det noe særlig : (

sto slik i nesten 3 timer... skjønner ikke at noen syns det er ok

Skrevet

så lenge hunden har ly, god lenke mat og tilgang til vann hele tiden er det ikke mishandling.. men sånn som jeg forstår innlegget så har den ikke det stakkars liten!

Skrevet

Herregud, man går da ikke fra hunden sin sånn. En ting er hvis hunden står ute om dagen når det er litt varmere og man er hjemme slik at man ser hvordan hunden har det. Men å dra fra den sånn er ikke greit. Selv om hunder en gang for lenge siden bodde ute så er hundene være vant til å bo inne så selv om de har pels så kan de fryse. Hadde ringt dyrebekyttelsen og bedt de holde et øye med naboen din.

Skrevet

Hunder skal ikke stå bundet uten oppsyn, i dette tilfellet mener jeg det er selve tauet den er knyttet i som utgjør faren. En hundegård er noe helt annet, der er hunden i trygge omgivelser.

Skrevet

den hadde ikke vann nei og heller ingen mulighet til å legge seg i ly. den sto ved gjerdet ute ved veien hele tiden og det er faktisk ganske forstyrrende for andre som er hjemme, dessuten kan det jo ikke være godt for hunden heller...

Skrevet

Det jeg heller ikke liker med at hunder står sånn er at hvis det kommer en annn løs hund bort til den og begynner å sloss. Stakkaren har jo ikke noe sjanse når den står sånn.

Skrevet

min hund står ofte og bjeffer en stund ute. Er ikke noe synd på han for det................. han ber gjerne om å få gå ut selv. han gir seg gjerne etterhvert da. her har alle hund, så får ikke noe pes for det!

Men at jenta di ikke får sove, og at noen mener du skal ringe politiet, og at noen mener hunden fryser......... det er det mest idiotiske jeg har hørt i dag!

Men irriterende er det sikkert!

Skrevet

Nickoline: Poenget er jo at bikkja står ute i et kjempekort bånd i3 timer mens eierne drar. Håper ikke du gjør det med din hund.

Skrevet

3 timer??

Lengre opp her var det 2 timer....

Tror ikke hunden hadde det så fælt egentlig jeg.... De tåler litt kulde...

Skrevet

Min hund har 5 meter line og kan ligge under tak. og jo, jeg drar fra han ute i flere timer. Han er en hund som liker å være ute. Er ute mesteparten av dagen også når jeg er hjemme............ akkurat som alle de andre hundene jeg kjenner! det er faktisk helt normalt at hunden er ute!

Skrevet

må legge til at han klynker også............, men inn vil han ikke!

Skrevet

Men her var det snakk om at hunden nesten ikke hadde noe bånd og hadde ikke noe tak å ligge under. Klart at hunder skal være ute, men da skal de også ha tilgang på ly og ha langt bånd. Men jeg hadde uansett aldri dratt fra hunden min ute.

Skrevet

De fleste hunder liker og har det bra ute......... bor på landet hvor de fleste rundt her har hund. Kjenner jævlig mange med hund, og alle er ute ..........også når man reiser bort noen timer.

Men for all del. Har man en teppetisser, så tåler de jo ikke ligge ute. Har du en golden retriver, shafer, berner sennen osv osv........så tåler de å være ute, selv med 3-6 minus grader ute.!

Skrevet

Selv om de ikke dør av det så vil jo ikke det si det samme som at det er greit. Hadde du dratt fra hunden din i et veldig kort bånd uten noe som helst ly?

Skrevet

nei det ville jeg ikke! han var jo min baby før jeg fikk barn........, men han er mye ute. selvfølgelig ser jeg an minusgradene og sola når jeg drar. De kan forfryse labbene sine og dø av varme......... , men i dag er det ikke så kaldt!

Skrevet

Nei, det er det jeg reagerer på. Er greit at hunden er ute, men man drar ikke fra hunden sin sånn bare.

Skrevet

Og la meg presistere for dere som aldri kan skjønne og alltid skal kverrulere mine innlegg. (ja, begynner å bli lei av det).

Når man drar fra en hund, et individ.

Da skal hunden ha tak over pelsen sin, være på et område me gress/grus, ha vann i matskålen OG mat om eier blir borte lenge.

Er det storm/ orkan/ over minus 10grader/ hagl og snø me masse minusgrader el lign av disse tingene er det uforsvarlig å dra fra en hund!!!!

Men, ikke minst: Et tau som er langt nok.

Hunden skal kunne gå fritt på 2-3m. Hunden SKAL kunne bevege seg.

Hvis ikke hunden har noe av de ovennevnte delene er det dyremishandling.

Det er et krav.

En hund er et familiemedlem selv om det er et dyr.

En hund skal være nederst på rangstigen, men likeverdig ifh til å få mat og omsorg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...