Gå til innhold

Besteforeldre som kysser på munnen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine svigerforledre har nå gitt datteren min omgangsyken og influensa pga kyssing på munnen og jeg har nå sagt at det må bli slutt på det. Ikke bare pga smitte, men jeg synes kyssing på munnen er privat og noe bare jeg og pappan skal kunne gjøre på jentas initiativ. Er dere ikke enige? Det forstår de ikke og fortsetter bare. Hva skal jeg gjøre for å få de til å slutte?

Jeg må jo si at jeg ikke har sååå mye i mot at MIN mor kysser henne på munnen så lenge hun ikke har herpes eller er syk på noen annen måte. Kanskje dumt å gjøre forskjell? Min datter kan kanskje bli forvirret av mine "regler"...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er enig med deg..

men du burde ikke gjøre forskjell...jenta merker jo det når hun blir eldre,ok at mormor kysser meg men ikke de..kanskje hun kunne kommet på å buse ut med det også til farmoren..

men skjønner hvor du kommer fra..det gjør jeg..

her er det kun mamma og pappa som kysser på munnen,når det gjøres..

Skrevet

skjønner det med smitte, men så lenge barnet vil ha nuss er det jo ikke noe problem...

jeg er oppvokst med at nuss er på munnen, og ser ikke problemet jeg da..

vil de ikke så tvinges de ikke her. men de vil ofte ha nuss selv.. og da får de det av både tanter og onkler og besteforeldre..

Skrevet

Nå ser jeg STOR forskjell på et nuss og et kyss. Et besteforeldre nuss er ikke det samme som å kysse mannen. Men dette er jo ikke om hva jeg føler, men hva du føler. (Du har vel hatt dette innlegget inne før?)

Kan du ikke bare si "Ikke kyss min datter på munnen" når slikt skjer?

Du får jo bare minne svigers på dette om igjen og om igjen. Det kan jo ikke bety all verden for dem å nusse. En klem kan jo være vel så god.

I min familie har jeg aldri sett at noen kysser babyer på munnen. Er dette vanlig?

Uansett ville jg hatt like regler for hele familien. Selv din mor kan få influensa.

Skrevet

Hva syns egentlig din mann om forskjellsbehandling. Jeg leser så ofte her inne om damer som tydelig har andre regler hva gjelder egne foreldre og mannens foreldre.

Nussing er ikke noe problem for min del, med mindre barnet viser uttrykk at det ikke vil.

Skrevet

Har ikke hatt innelgget inne før, men det var en lignende tråd her sist uke tror jeg...

Det er greit om hun tar initiativ til nuss selv, men når de maser om nuss hele tia og holder henne fast og løfter henne opp for å ta en, blir jeg litt irritert. Spesiellt når hun har blitt smittet av de så mange ganger. Jeg synes rett og slett det er ganske ekkelt at de kysser henne. For hun får jo masse nuss og kos av meg også. Jeg får de samme bakteriene... Æsj!

Og jeg for ha de samme reglene for alle ja.. Jeg ser jo det. Greit så lenge hun gir bort. Værre når noen tvinger seg til en nuss...

Skrevet

Tror ikke jeg hadde brydd meg så mye om det dersom farmor og farfar hadde nusset minsten på munnen. Nå er ingen av dem den typen som gjør sånne ting.

Selv opplevde jeg at niesen min når hun var mindre skulle gi meg natta nuss og det SKULLE i følge henne være på munnen. Jeg ble jo litt forvirret av det for jeg tenkte straks på hva svigerinnen min ville si om det.

Nå når jeg har en egen sønn som synes det er litt stas og nusse, for for han er det en tillitserklæring å gi nuss. Så tenker jeg sånn at han får gjøre det om han vil.

Synes ikke du skal skille på hvem datteren din får lov til å nusse. Det må være ingen eller alle lissom

Skrevet

Hvordan vet du at smitten skyldes kyssing? Eller nuss håper jeg det er. Kyss forbinder jeg med kjæreste-greier.

Vet du virkelig at hun ikke ville blitt syk om de ikke hadde gjort det?

Barnehagebarn smitter hverandre med litt av hvert, men ingen av dem flyr å kysser (nusser) hverandre?

En nuss ser ikke jeg på som noe farlig. Hvis gutten min vil nusse mormor eller bestefar, ja så får han gi dem nuss da.

Skrevet

Min mann vil ha samme regler for alle seff! Det vil jo jeg også, men jeg synes svigers er eklere å nusse på enn min mor.. Det er vel forståelig. Men for min datters skyld bør kyssing kun være for søsken og foreldre.

Skrevet

Snuppa her får nusse de hun vil som hun kjenner :) ser ikke noe galt i det. DU forbinder det kanskje med en kjæresteting, men tror du datteren din gjør det?

Skrevet

Jeg vet jo ikke det, men hun har fått alt som de har hatt ganske kjapt. Dråpesmitte heter det vel.. he he.. Hun er så liten at hun ikke flyr rundt å nusser så mye enda.. Det blir jo til at de tar en nuss når hun skal dra og når hun legger deg. Jeg liker det rett og slett ikke. Og jeg er mor og bestemmer over mitt barn. Derfor mener jeg de skal respektere mine valg av nei til nuss.. Synd at de ikke vil høre på meg.

Skrevet

Nå vet du vel neppe av hun har blitt syk pga det? Hvor gammel er barnet?

Jeg har to gutter på 10 mnd og 3 år. Den eldste går i barnehage og er nok full av basselusker, men får likevel lov å gi lillebroren en smask ;-)

Syns du virker litt hysterisk.

Skrevet

Vi koser og kysser datteren vår masse!Jeg mener bare at det skal være innen familien. Altså mor, far og søsken. Ikke bestefar og onkler og tanter. Det er ikke naturlig for meg Har aldri hatt et nusseforhold til noen i familien bortsett fra mamma når jeg var liten. Kyss er mellom kjærester og noe helt annet.

Skrevet

Hun er 13 mnd og går ikke i barnehage, så hun har ikke blitt smittet der. Vi har akkuart flyttet og har ikke annen kontakt med folk enn med mine svigerforeldre. Kjenner ingen andre her.

Skrevet

Det er forståelig? Nei, syns ikke det. Høres ganske fjortis ut for min del.

Skrevet

Neivel. JEG nusser heller min egen mor enn min mann sin mor for å si det sånn. Fjortis?

Jeg mener nussing skal være mellom mor, far og søsken.

Skrevet

Jeg er enig med deg HI, synes nuss på munnen er for intimt. Det er direkte ekkelt at andre enn mor og far gjør det synes jeg. Det er viktig for barn og bygge opp intimgrenser også, det vil de ha nytte av gjennom livet. Synes reglene må være like for alle, da:)

Skrevet

Joda, det er din datter, men du er ikke helt alene med å bestemme. Du har da vel en mann som også får sagt en del? Bli enig med ham, da kan du også sende ham når de bryter reglene (og tåle at han i tilfelle sier ifra til din mor).

Skrevet

Med fjortis mener jeg "min mamma er best" holdning. Svigers har jo antakeligvis gjort noe skikkelig bra, nemlig mannen som du elsker. Ta det litt i bakhodet, kanskje det hjelper.

Skrevet

Det er klart! Min mann er helt enig med meg og har sagt ifra flere ganger, men de kjører sitt eget løp og driter i alle våre regler. Ikke bare når det gjelder dette.. De respekterer ingenting av det vi gjør av oppdragelse av jenta vår. Hos de er ok å gi søtsaker til frokost og melk når hun har allergi og blir dårlig av det.. Jeg har mitt å stri med for å si det sånn.

Skrevet

Ok da skjønner jeg. Men, min mamma ER jo best! He he.. Vi skal ikke gjøre forskjell. Jeg må bare få de til å slutte og det ser ut til å være en vanskelig jobb..

Skrevet

Sussing synes jeg passer seg best for mor,far og søsken.....kommer jo ann på alder.Dessuten synes jeg det er opp til barnet om hun/han vil susse noen.Knusekos er vel så bra.

Hvis andre enn oss her hjemme hadde absolutt skulle ha suss av mine barn hadde jeg sagt:de velger de selv.

Skrevet

Ok, da kommer problemet. Nussing er bare en del av flere ting du er imot. Det skjønner jeg, mye lettere å irritere seg over en ting når det er allerede flere.

Tror dere og særlig mannen din må ta en alvorsprat med foreldrene hans. Særlig når datteren blir dårlig av melk, og godteri har hun vel heller ikke behov for ennå.

Skrevet

Ja, det er akkurat det. Jeg kunne holdt på hele dagen.. Vi har snakket med dem, men de blir kjempesinna og tramper ut av rommet snurte som to små troll på fire år. Neste dag har de glemt alt og det er på'n igjen.. Det ER lett å henge seg opp i ting når det allerede er tusen andre ting som irriterer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...