hit og dit Skrevet 14. november 2007 #26 Skrevet 14. november 2007 Tja, det kjem ant å kva legar og sjukepleiarar eg møter der. Nokre stoler eg på, andre kunne det ikkje falt meg inn å stole på. Eg har vert på legevakta ein gang i mitt liv som pasient, og fekk 100% adekvat behandling. Eg ser du (sauen) heller går på Volvat. Ein lege eg kjenner jobber både på Volvat, legevakta og ein avd på sjukehuset (i Bergen). Er det kor du møter han som avgjer om du stoler på han? ;-)
xxxo Skrevet 14. november 2007 #27 Skrevet 14. november 2007 stoler ikke 100% på legevakta nei. er det noe alvorlig ringer jeg heller sykehuset. jeg har vært på legevakta flere ganger, både som pasient og som følge. noen ganger har det vært bra hjelp, andre ganger ikke. også har det vært flere tilfeller som man har hørt om oppgjennom åra om folk som har blitt sendt hjem av legevakta og dødd..
Gjest Skrevet 14. november 2007 #28 Skrevet 14. november 2007 Nei. Men det gjelder helsepersonell generelt. Jeg krever forsvarlig behandling, og står på krava. Jeg tar ikke for gitt at en hvilken som helst lege skal gjøre sitt beste for meg eller mine barn. Jeg er ikke idiot heller. Og det er jeg og min familie som må leve med konsekvensene av en eventuell uforsvarlig behandling/feilbehandling. For legen er det evt bare snakk om statistikk. Shit happens. Og var det min feil, så sier jeg det ikke, og det gjør ikke mine kolleger heller. Så da slipper vi sånt mas som straffansvar eller erstatningskrav. Denne dama er FØRE VAR.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #29 Skrevet 14. november 2007 Jeg er veldig fornøyd med legevakta her, men tror det at man kommer lenger desto mer ressurssterk man er. Jeg leser meg opp på alt jeg har mulighet til å lese meg opp på, ber om veiledning osv for å stille med best mulig forutsetning til å kunne si det den dagen jeg ikke er fornøyd, "hva med..." Men både legevakt, fastlege og sykehus her har stort sett vist seg fra sin beste side:)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 14. november 2007 #30 Skrevet 14. november 2007 Her kjem det litt ann på kor i kommunen det er legevakt og kven som er på vakt. Eg har fastlege i ein anna kommune og det er ein grunn til det. Syns det tok kaka når me hadde vert på legevakta fredags kveld og sønnen min hadde crp på 46 som er i grenseland, blei enig med vakthavende lege, som var på den gode plassen, at me skulle ringe legevakta på lørdag og sjekke om crp`n hadde gått opp el ned. Ringte legevakta på lørdag og fikk da beskjed om dei skulle ringe meg opp att når dei hadde fått tak i vakthavendelege, det var på den dårlige plassen. Dei hadde ikkje avtala kven som skulle ha vakt den lørdagen!! Kom inn til slutt og det var ein av dei bedre legane der. Fikk ikkje sjekka crp men han hadde nesten ikkje feber så det gjekk over. Eg er veldig kritisk til kva legen seier og gjer. Er eg ikkje enig så seier eg i fra om det.
så var vi 4 Skrevet 14. november 2007 #31 Skrevet 14. november 2007 nei nei og atter nei. Men det er noen av legene der som gjør en bra jobb.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #32 Skrevet 14. november 2007 Nix,det gjør jeg overhode ikke. Fikk ikke komme dit engang når jeg hadde kraftig nyrebekken betennelse,satt på do å tissa blod konstant.Måtte vente til neste dag for så å ta kontakt med fastlege. En annen gang dro jeg bare dit for redd for å bli nektet å komme.Var da nummen i armer,ben og kinn på ene sia av kroppen samt sinnsyk hodepine...Da så hu dama surt på meg å spurte om jeg hadde influensa da jeg beskrev hvorfor jeg kom..Ventet lenge på lege,så ble jeg sendt på sykehuset med mistanke om slag/drypp..
Salat Skrevet 14. november 2007 #33 Skrevet 14. november 2007 Nja. Datteren min har blitt send hjem to ganger med lungebetennelse derifra med beskjed om at "det er sikkert bare virus". Mens både jeg og mannen har fått god hjelp med brudd og kuttskader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå