Gjest Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 det gjør faen ikke jeg. Jeg var på legevakten med sterke magesmerter, feber og ryggsmerter. fikk beskjed om at det var halsbrann og kynnere (var gravid da). stolte ikke helt på dette siden jeg hadde hatt både alsbrann og kynnere før. dette var noe helt annet. dro derfor til legen dagen etter og ble innlagt på sykehuset med mistanke om magesår og gallestein. fant ikke ut hva det var da, var så mange tester de ikke kunne ta siden jeg var gravid, men de trodde det var gallestein som gikk gjennom. var innlagt 3 dager..
Gjest Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Jepp, blir alltid tatt på alvor der vi. Det er vel bare mennesker som jobber der også..
Lykke*Li Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Jeg er veldig fornøyd med legevakten her vi bor...Det er "timebestilling", noe som gjør ventetiden kortere. Og kommer du ikke inn til timen din, så er de ikke mer enn 5 min for sene... De har alltid tatt oss på alvor. Litt vel på alvor innimellom også. Blitt innlagt med lillemann 2 ganger pga omgangssyke. Men er jo bra at de forsikrer seg om ting. Samtidig er de flinke til å ta hensyn. De snakker med barna,selvom de er små.Forklarer og greier! Nei,alt i alt er jeg veldig fornøyd!
Gjest Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Jaja, det er jo bare mennesker... Men har så mye negativ erfaring og har hørt så mye dritt at jeg aldri kommer til å reise på legevakten igjen hvis ikke jeg MÅ. da drar jeg heller på volvat. Skjønner ikke hvorfor legevakten ikke kan bli prioritert og få litt mer penger så de kan ansette flere folk. Hørte jo om hun damen som var gravid og kom på legevakten med smerter og blødninger. ble sittende i gangen mens hun aborterte babyen, fikk ingen hjelp. og etterpå ble hun sendt på sykehuset med fosteret i en plastpose...
ZamZam Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Ja, dvs jeg har aldri vært skikkelig syk og har bare kjent legevakten gjennom barna mine. Når jeg har reist har jeg allerede hatt en idee om hva det er som feiler dem og hva som evt må gjøres og det stemmer som regel med hva de finner ut. Håper jeg aldri kommer i din situasjon hvor man blir avfeid på den måten.
Elaiza Valentine Leonstar Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Nope. Har vert på legevakten tre ganger, og alle tre gangene har de tatt feil og det har blitt bare trist.
☆Anonymia☆ Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 jeg har bare gode ting å si om legevakten her.. eneste,irriterende at de ikke kan ha leger der som snakker norsk.. vanskelig å skjønne dem syns jeg.
M@mm@ til mine barn Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Gud hjelpe meg. En får da ikke feber av kynnere og halsbrann vel ? Hvor har denne legen tatt "lappen" da ?
Gjest Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 var det jeg også lurte på... ingenting ble sjekket. var der inne i kanskje 10 minutter. l og vred meg i smerte... på sykehuset sjekket de ALT. tok blodprøver flere ganger for dagen, og sjekket blodtrykk og urin regelmessig siden magesmertene var under høyre ribbeinsbue (kan være tegn på svangerskapsforgiftning) jaja, damen på legevakten sjekket ihvertfall hjertelyden til babyen da...
LivetErEnLek Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Bor i Tønsberg, og legevakta her er totalt ubruklige. Det eneste de til nød kan fikse, er hvis du har en forhøynet crp, da skriver du ut antibiotika og ikke alltid de får til det engang...Har ALDRI til dags dato vært fornøyd med dem, og har aldri hørt om noen her som er det. Har nå blitt medlem på volvat.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 Ja stoler på legevakten, da lucas var syk med feber ble vi sendt rett på sykehuset, man blir tatt veldig på alvor på legevakten dær vi bor:)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #12 Skrevet 14. november 2007 Man blir jo nødvendigvis litt farget av dårlige opplevelser. Men jeg synes liksom ikke jeg kan gi opp hele legevakten på grunn av en hendelse jeg da. Jeg gir ikke opp alle leger selv om den gamle fastlegen min synes jeg skulle ta abort med eldste siden hun mente jeg var for ung, liksom..
Gjest Skrevet 14. november 2007 #13 Skrevet 14. november 2007 Stoler mer på legevakten enn den dotten jeg har som fastlege. Kan jo ikke generalisere sånn på bakgrunn av én opplevelse...
Gjest Skrevet 14. november 2007 #14 Skrevet 14. november 2007 neida, det er jo forståelig =) men om jeg skal på legevakten så reiser jeg ihvertfall på en annen legevakt... ja man blir nok farget av opplevelsene... men det er fordi jeg husker hvor vondt jeg hadde og hvor redd jeg var, og hvor fælt det var å få beskjed om å gå hjem og ta to paracet, litt gaviscon og sove litt...
M@mm@ til mine barn Skrevet 14. november 2007 #15 Skrevet 14. november 2007 Merkelig altså...Når en er gravid så kan en visst ikke bli syk på andre måter. De tror automatisk det har med svangerskapet å gjøre !
Gjest Skrevet 14. november 2007 #16 Skrevet 14. november 2007 det er nok dessverre ikke bare en opplevelse =( har hørt så mange skrekkhistorier om legevakten at jeg blir redd... tror det er svært underbemannet på legevaktene rundt om kring... På legevakten i tønsberg satt jeg 12 timer og ventet med komplisert brudd i albuen og nerve i klem... det var IKKE godt! og når man må vente 12 timer sier det jo seg selv at det er underbemannet...
Gjest Skrevet 14. november 2007 #17 Skrevet 14. november 2007 Det lønner seg å mase litt, synes jeg. Hehe. Ikke la deg avfeie. Men bare så det er sagt, så har jeg har blitt sendt hjem med nyrebekkenbetennelse og da. En dame som hadde en mildt sagt dårlig dag på en av legevaktbasene her. Men jeg har flere positive opplevelser enn negative, for å si det sånn. Vi har klippekort på legevakten her i huset. Men en bra ting med de private legevaktene er jo at du slipper ventetid, da.
Gjest Skrevet 14. november 2007 #18 Skrevet 14. november 2007 Hehe ja de tror visst det! Venninna mi var gravid og var på legevakten. fikk beskjed om at det var omgangssyken. Hadde hun ikke svima av hadde de nok aldri funnet ut at det var blindtarmen...
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 14. november 2007 #19 Skrevet 14. november 2007 Ja...Tenker litt slik at om man ikke skal stole på legen, hvem skal man da stole på?! Men selvsagt; de er bare mennesker, og mennesker tar ofte feil... =)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #20 Skrevet 14. november 2007 Hehe klippekort på legevakten ja=) Liker Volvat jeg... Har en lege som jeg går til der som er helt fantastisk.... Hjalp meg gjennom en vanskelig periode når jobben min ikke var så fornøyd med at jeg var gravid... Sykemeldte meg pga bekkenløsningen uten problemer og greier... Var hos fastlegen min før graviditeten fordi jeg hadde gått på en skikkelig psykisk smell. fikk ikke noe hjelp i det hele tatt. var hos volvat med samme greiene, og fikk sykemelding med beskjed om å ta det med ro og fikk henvisning til psykolog. (Grunnen til smellen var at jeg levde i et voldelig forhold, hadde jobbet livet av meg med jobb og skole, økonomiske problemer, dødsfall, mobbing på arbeidsplassen osv...) jeg digger volvatlegen min=)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #21 Skrevet 14. november 2007 Bra Volvat-lege. Vi har en super fastlege nå, så jeg er ganske happy jeg også.
M@mm@ til mine barn Skrevet 14. november 2007 #22 Skrevet 14. november 2007 Da jeg var 20 uker på vei med Kristoffer, fikk jeg kramper i det ene beinet, og vondt i bekken/hofte/rumpen. Jeg ringte legevakten flere ganger for det ble bare verre og verre. Men neida.. det var bare bekkenløsning. Jeg trodde dem, dumme meg. Hadde ikke hatt det før. Jeg lå i flere timer på den måten og klarte ikke komme meg opp av sengen en gang. Da datteren min på 15 kom hjem fra skolen lå jeg helt stiv i sengen for ellers holdt jeg på å svime av av smerte. Ikke klarte jeg å snakke heller og hun ringte sambo som kjører buss og han var da like i nærheten. Heldigvis. Han satte bussen på nærmeste busstopp full i pasasjerer og måtte ringe kontoret for å få noen til å kjøre ruten videre. Når han kom så bar han hylende meg og alle mine da 98 kilo inn i bilen og fikk meg til legevakten. DETTE ER IKKE BEKKENLØSNING ! brølte han. Da ringte de full fart etter ambulanse og rett på Haukeland med meg. Prolaps ! Jada sier jeg bare. Dyktige leger vi har. Kan stille diagnose over telefonen. Hva er det da vi betaler for ? Ikke legekontoret i hvertfall. Det er det jo tydeligvis ikke brukt for her ute.
yasmina Skrevet 14. november 2007 #23 Skrevet 14. november 2007 ikke hjemme i stavanger og sandnes nei, der har vi hatt for mange opplevelser, daarlig opplevelser. Da vi var hjemme sist ( altsaa paa ferie i stavanger ) var mini syk, 7 mnd og han kastet opp alt han fikk i seg. Vi ringte legevakten 3 dagen, fikk beskjed om aa avvente, 5 dagen var bleien helt toerr. Da fikk vi beskjed om aa komme inn HVIS HAN BESVIMTE .... 7 mnd gammel.... Vi ringte da legevakten i Harstad hvor vi bodde paa den tiden og fikk hjelp og veiledning over tlf i stedet. Legevakten I harstad derinmot har vi vel bare gode erfaringer med
rødhette* Skrevet 14. november 2007 #24 Skrevet 14. november 2007 Jeg har vært på forskjellige legevakter, og bare hatt gode erfaringer.
Lavendel*06*10* Skrevet 14. november 2007 #25 Skrevet 14. november 2007 Nei! Her i Fredrikstad "imponerer" de stadig med dårlig oppførsel og lite arbeidsvilje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå