Gå til innhold

Hva drikker dere til julemiddagen da? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brus (og akevitt)

Men det som MÅ stå på bordet er rødbrus og vørterøl (jeg klarer ikke vørterøl....men mine foreldre må ha det ;) )

Vin eller øl tar vi etter barna er i seng.

Skrevet

Hihi. Ikke akevitt i brusen.....

Et lite snapsglass med akevitt etter den fete maten....

Skrevet

jeg har overhodet ikke tenkt over dette før jeg, men har ikke feiret jul med unger i huset før heller :-p

Men hvorfor er akevitten grei etter maten da, mens dere venter med øl?

Og hvilken brus passer til julemat?

Skrevet

Vi har Cola.Solo,Fanta og Mozell og Champagnebrus Lett blanding;-)

Skrevet

Godt poeng....Hvorfor akevitt til maten og øl etterpå.

Har bare blitt slik. Mulig juleøl og vin kan inntas med maten uten problem ;). Snakk om bare kos ikke flatfylla - som jeg er sterkt imot!

Skrevet

Hmm... Nå som jeg får tenkt litt, er egentlig Munkholm det eneste jeg kommer på at vi kommer til å ha. Og så julebrus fra Dahls da, selvsagt.

Skrevet

Jeg (og ungene) drikker julebrus, klarer ikke øl til maten og akevitt liker jeg ikke. Men de andre voksne tar seg en øl og en akevitt til maten. Barna tar da ikke skade av det..

Skrevet

Enig i det. Fyll har ingen ting med hverken unger eller julaften å gjøre!

Men det er forskjell på det og om pappa tar seg en øl til maten, i mine øyne.

Skrevet

Brus er det eneste det går i på julaften, for meg er det en alkoholfri dag.

Skrevet

Forøvrig er akevitt et øltilbehør i min verden, tror ikke jeg hadde kommet på å drukket det sammen med/etter brus... hehehe

Skrevet

Hmmm... her var det mange brusdrikkere.... Jeg hadde tenkt å sette et par flasker vin på bordet, (sammen med anda), og julebrus til de som drikker det. Ellers hører en mugge kaldt vann alltid med til maten, godt som tørstedrikk. (Og bare for å ha det sagt, her er det da aldri noen som drikker seg fulle med barn til stede!).

Skrevet

Vin, øl og aquavit.

Hvorfor er det så mange som må poengtere at det ikke blir flatfyll? Og i hvertfall ikke foran barna...Dere drikker da vel aldri så mye ellers heller....

Her drikker vi alkohol for å få frem smakene i maten, ikke for å bli dritings. Flatfyll tilhører de som ikke klarer å stoppe eller 16-åringer på grøftefylltur!

Skrevet

Barna drikker brus, de voksne drikker vin og aquavit + vann.

Skrevet

Vi drikker julebrus. Synes ikke øl er godt til maten, og klarer ikke drikke alkohol når barna mine er i nærheten. (selv om det kun er snakk om en) Sambo er på samme måte, og ingen av oss liker akevitt.

Skrevet

Julebrus

Skrevet

drikker nok brus. Ikke pga mathias egentlig.. for jeg mener de ikke har vondt av å se voksne drikke litt... Jeg tror det skader mer motsatt.. men det var jo ikke spm da..

Brus er svaret! Pga jeg ikke er så glad i alkohol til mat.. men blir nok cider litt senere kanskje;) Øl på de andre tenker jeg ;)

Skrevet

På julaften pleier vi å unne oss Coca Cola, ikke noe light på den dagen nei :) Synes Cola er det beste til ribbe jeg, men det er kanskje bare fordi vi alltid har hatt det...

Skrevet

Dahls julebrus :D Liker ikke alkohol til middag jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...