Gå til innhold

Dere som bor i Krogstadelva/Solbergelva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det der? Vil gjerne høre positive og negative sider og gjerne om fritidstilbud for barn der :)

Og hvordan er det med barnehage? full dekning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyker så fort nedover her gitt

Skrevet

Jeg bor ikke der, men i Hokksund. Jeg synes det er kjempefint i Solbergelva og Krokstadelva. Etter det jeg har hørt så er det ikke full barnehagedekning i Nedre Eiker,men det er det i Øvre Eiker. Skal dere flytte dit?

Skrevet

Hei. Jeg bor ikk der,men såpass vet jeg at de har ikke full barnehagedekning der. Har en venninne som er veldig frustrert pga det. Ellers vet jeg ikke. Bor selv i Drammen og føler at de er kjempe flinke her med tilbud og slikt. + at de har full dekning! Juhuu.. ;) Hehe..

Skrevet

Barnehagedekningen i Nedre Eiker er visst helt håpløs om dagen, de er langt fra å oppnå full dekning innen 1 jan.

Men de bygger for harde livet og tror de skal klare det innen juni 08.

Utover det så er begge steder veldig ålreite å både bo og vokse opp. Men vær obs på at Hovjordet er et litt, tja "utsatt" sted å bo og enkelte av områdene rundt der. (mye lavblokker, terrasseblokker etc og mye utlendinger)

Skrevet

Vurderer det. Jeg har VELDIG lyst til å bo i Asker, men lommeboken er ikke helt enig. Vil ha stort hus, minst 3 soverom og stor hage. Og samboern sier at der kan det jo være fint å bo... Ikke så veldig positiv foreløpig, men ser ut til at det blir i området der da.... Derfor jeg vil prøve å bli mer positiv hehe

Skrevet

Det er jo ikke så stort der, så ville heller flyttet til Øvre Eiker. Som sagt full barnehagedekning og så synes jeg det er koseligere her. Her er det liksom sentrum og så ligger alt rundt det, men i Nedre Eiker så er det mye større avstander mellom ting.

Skrevet

Takk for det, da skal vi holde oss unna der... :)

Skrevet

Nå går det jo an å kikke feks utforbi Heggedal, mot hurumlandet også? Der er det jo veldig fint. Og Lier det samme.

Og prisene i Lier og Krokstadelva er ikke såååå forskjellige.

Men det er jo fint der, jeg er selv vokst opp i Åsen (motsatt side av elva for Krokstadelva) og hadde noen veldig lykkelige år der.

Skrevet

Aha, syns liksom Øvre Eiker er så "langt" Vet ikke helt hva det er langt fra, men virker så langt unna. Og familie bor i Asker og Lier...

Skrevet

Ja kikker i Heggedal (er der vi har mest lyst til å bo) og Hurum/Røyken/Spikkestad/Lier... Så alle de er alternativer til hvor vi vil bo. Og i tillegg, Solbergelva og Krogstadelva.

Skrevet

Sende deg pm jeg. Forrsten så bruker jeg ca 45 minutter fra Hokksund til Oslo og ca 20 minutter til Lier. Det er ikke mange minutter forskjell fra Hokksund og Nedre Eiker. Snakker om max noen minutter.

Skrevet

Hmm da kan vi jo kikke litt der også da kanskje :)

Skrevet

Jeg bor på Hurum/Klokkarstua og trives godt!

Sambo pendler til Oslo hver dag og jeg pendla til Drammen og det går så fint....

Full barnehagedekning og det vet jeg at det er i Røyken og...

Men syns jaggu meg Heggedal/Røyken begynner og dra seg opp i pris og!!

Er mange som flytter dit fordi det ikke er så langt unna Oslo..

Jeg bruker vell ca 20 min til både Asker og Lier.

Skrevet

Kan jo forøvrig da anbefale feks Konnerud også. Det er dyrt her, men billigere enn Asker.

I tillegg så har vi skøytebane hele vinteren (noe jeg er sikker på at hockeygubben vil verdsette!)

Hihi...

(hvilken klubb spiller han forresten for igjen, du har nok sagt det før men jeg husker ikke så lenge av gangen:p)

Skrevet

Å det vil telle med vet du! hehe

Han spilte før for Frisk Asker. Så nå satser vi på at gutta vil bli store hockeyspillere (regner med gutt neste gang også thihi)

Skrevet

Jepp prisene drar seg veldig opp... Dessverre... *sukk* den som hadde hatt 4 mill til hus *drømme*

Skrevet

Har 2 (!) xer som har spilt i Frisk jeg...

Hmmm, kanskje jeg vet hvem du er? (eller iallefall gubben)

Skrevet

hmm kanskje det, send pm da :) *spent* hehe

Skrevet

Hehe du og, bare lurte på om det var inne- og ute is :)

Skrevet

Endte med å bli en skikkelig givende tråd for utenforstående dette:p Haha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...