Turbo 01 og Sleepy 07's mamma Skrevet 13. november 2007 #26 Skrevet 13. november 2007 Feirer jul hos foreldre/svigerforeldre annenhver jul, så her blir det pinnekjøtt med det vanlige tilbehøret hvis vi er hos svigers og gås fylt med sviser, fiken og epler + stekte søtede poteter, rødkål, surkål og saus laget av stekesky hvis vi er hjemme hos mine foreldre. Tips: Fyllet i fuglen er 1/3 av hver og kan brukes på and og kalkun også. Gjør at fuglen er myyyye saftigere uten at noe av det setter smak. Kun fyllet som får smak av fuglen.
Sunniva78 har to små Skrevet 13. november 2007 #27 Skrevet 13. november 2007 Kommer fra Sunnmøre, og der spiser vi selvsagt pinnekjøtt, nam-nam!! Men i år skal vi til svigers i Trøndelag, og da blir det ribbe... Ikke min favoritt i det hele tatt:-(
jente08&jente2010<3 Skrevet 13. november 2007 #28 Skrevet 13. november 2007 vi bor i hedmark (nord odal), er vant med ribbe, medisterkaker, julepølse, poteter, surkål\rødkål, lefse, grønnsaker på julaften:) NAM:) til dessert har vi multekrem:) samme som riskrem, bare utblandet med multe:) Og kaker og godis senere på kvelden da:)
Hera83 Skrevet 13. november 2007 #29 Skrevet 13. november 2007 Er fra Nordmøre. Vi spiser stek med mye tilbehør. Til dessert har vi riskrem.
Liaes Skrevet 13. november 2007 #30 Skrevet 13. november 2007 Er i fra Aukra, utenfor Molde, og vi har pinnekjøtt, ribbe og pølse, med poteter, gullerøtter, kålrabbi stappe, surkål og sos. Vi drikker for det meste julebrus til, siden det bruker å være mange barn der. Noen av mennene tar seg ei øl til maten. Til dessert har vi sjokolade pudding og riskrem!
ticalinda Skrevet 13. november 2007 #31 Skrevet 13. november 2007 Mamma er fra vestlandet så hjemme bytter vi på lutefisk og pinnekjøtt på julekvelden og 1.dag. ja, takk begge deler!
Gjest Skrevet 13. november 2007 #32 Skrevet 13. november 2007 Vi har alltid kalkun, poteter, pommes frites, rosenkål, grønnsaker, chips, saus osv.. Kommer fra sørlandet! Heldigsvis har svigers også kalkun (vi er der annenhvert år) :-)
SuperMoM <3 Skrevet 13. november 2007 #33 Skrevet 13. november 2007 Jeg spiser svineribbe,medisterkaker,Medister pølser,julemør,(og noen pølse sorter jeg ikke husker navnet på.Spiser hos foreldrene mine ennå ) poteter,surkål,rødkål,kålrabistappe.. Uff!Hørtes mye ut:p Ellers så er der pinnekjøtt/sauderibbe? Spiser ikke fårekjøtt. Og øl eller annen alkohol blir ikke det noe av før neste jul;p
SuperMoM <3 Skrevet 13. november 2007 #34 Skrevet 13. november 2007 By the way.. Er fra sunnmøre.. Fra Eidsdal (nært Geiranger)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. november 2007 #35 Skrevet 13. november 2007 Jeg spiser ribbe med tilbehør og sambo spiser pinne kjøtt.I år skal vi feire jul i det nye rekkehuset vårt ,og både svigers og mamma kommer ,så da blir det både ribbe og pinne kjøtt.
Beama Skrevet 13. november 2007 #36 Skrevet 13. november 2007 Vi bor i Bergen.. og her spises det pinnekjøtt=) med poteter og kålrabistappe=P
nr 6 på vei Skrevet 13. november 2007 #37 Skrevet 13. november 2007 Siden vi bor midt i mellom nordland og troms har vi fasiten på hva nordlendinger spiser til jul( bare tuller).....................................................................................................................he he Vi spiser som regel ribbe med sprø svor, potet, surkål, rødkål og grønnsaker på julaften.Siden jeg liker lutfisk hender det at jeg tar et par biter med det, men det er bare meg siden gubben ikke liker fisk i det hele tatt. Riskrem er dessert. Clausthaler eller munkholm alkoholfritt øl hører og med........... 1 juledag pleier vi å ha pinnekjøtt med tilbehør. 2.juledag er det svinesteik på menyen. Ellers så spiser vi ikke noe faste ting ellers i julen, men på nyttårsaften blir det kalkun med hjemmelaget waldorfsalat og min mans "fantastiske suverene hjemmelagde" kyllingsaus....
Kakebakesøte Skrevet 13. november 2007 #38 Skrevet 13. november 2007 Bor i Akershus og vi spiser ribbe, medisterkaker, medisterpølser, sosisser, surkål, poteter og med ribbefett til. Dessert har vi riskrem med rødsaus og mandel. Jeg må si jeg synes riskremen er best
_Aina&LilleJoachim_ Skrevet 14. november 2007 #39 Skrevet 14. november 2007 Kommer ifra Romsdalen og hjemme med min familie spiser vi ribbe, pinnekjøtt, røkt pølse, julepølse, medisterkake, surkål, rødkål, kålrotstappe, potet og gulerot:) Er 12 stk tilsammen som feirer jul. Bor på Nordmøre nå og sambo sin familie har kalkun med tilbehør på julaften. Åh, no gleder jeg meg til jul! Vasser seg snart i munnen min:P Hehe
_Aina&LilleJoachim_ Skrevet 14. november 2007 #40 Skrevet 14. november 2007 Riskrem og rødsaus og is til barna til dessert:)
Gjest Skrevet 14. november 2007 #41 Skrevet 14. november 2007 Jeg bor i Larvik og jeg skal spise poteter,surkål,kålstuing,waldorfsalat,grønnsaker osv, men jeg spiser ikke kjøtt, men resten av familien skal ha ribbe,medisterkaker,sossiser og pinnekjøtt
pandabjørn Skrevet 14. november 2007 #42 Skrevet 14. november 2007 jeg bor i Tønsberg og vi skal ha ribbe, surkål, medisterkaker, poteter, og riskrem til dessert
Iselisom_Marie_Sondre Skrevet 14. november 2007 #43 Skrevet 14. november 2007 jeg er fra kragerø og der pleier vi og ha ribbe, jule pølse, medisterkaker og masse tilbehør som er vanlig og ha. noen ganger også pinnekjøtt. men nå som jeg har flyttet til stokmarknes så har svigers lutefisk. mens "barna" altså gubben og gubbens brødre har grøt med rosiner. jeg fikk helt sjokk når vi feiret jul der i 2005. det var lissom ikke jul for meg.. jule mat er jo ribbe og alt det der.. skal vøre hos svigers i år og så det blir nok grøt ja...
EnLitenPrins Skrevet 14. november 2007 #44 Skrevet 14. november 2007 Jeg er fra Ålesund,elle pittelitt uttafor da ;p Her spiser vi pinnekjøtt,ribbe,hjemmelaga mår,BRUDEVOLLMÅR<--Veldig viktig..hehe Noe anna kjøttgreier,vet ikke hva det heter ,surkål,rødkål,rabbestappe,poteter,og saus! Kansje mer også...Før likte jeg ikke julemat,så da spiste jeg gryterett eller grandis på julaften ;p
Mrs. icsi og småen Skrevet 14. november 2007 #45 Skrevet 14. november 2007 Jeg er fra Sør Rogaland, og er oppvokst med kalkun på julaften. Tilbehøret er poteter, waldorfsalat, rødkålsalat og rosenkål. Brun saus er et must.. mmmmmm Og til dessert har vi riskrem med rød saus. Mannen min er fra Østlandet, og han er vant til Ribbe, men på Vestfoldvis. Dvs den er kokt, og så bråstekt i stekepanna. TIlbehøret er poteter, surkål, tyttebær, medisterkaker og pølse. Ikke brun saus, men stekesjy. De har også riskrem til dessert. VI har enda ikke avklart hvor vi skal være på jul. Skulle egentlig feire jul med svigerfamilien. Men Han (og jeg) må jobbe i romjulen, så jeg vet ikke om jeg orker å reise 50 mil for noen få dager. Spesielt ikke nå som jeg er sååå trøtt og sliten. Samt at vi aner jo ikke hvordan veiene er.. - mulig jeg er egoistisk, men..
Bette-liten+<3<3 Skrevet 15. november 2007 #46 Skrevet 15. november 2007 Jeg er oppvokst i Vesterålen og der pleide vi å ha pinnekjøtt og lutefisk med det som hører til. Jeg spiser ikke lutefisk, så ble bare pinnekjøtt på meg. 1.dag var det ribbe og 2.dag skinkestek. Mannen min er fra Oslo og der pleide de å ha ribbe med pølser og medister. (gikk mest i pølser og medister på han...) Hva vi spiser på julaften nå kommer an på hvor vi er. Jeg mååå bare ha pinnekjøtt i jula, noe han ikke er så glad i, så blir alltid en runde med det i løpet av dagene. Mannen min er ikke noe spesielt glad i julemat, men på nyttårsaften er det kalkun og det spiser vi begge. (HIlsen ei som har vanskeligheter med å inngå kompromiss ift. julematen)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 15. november 2007 #47 Skrevet 15. november 2007 Vi er fra en Østlandet, litt utenfor Oslo, og spiser ribbe, mammas hjemmelagede medisterkaker, julepølse, poteter, surkål (mamma lager hjemmelaget førkål - nam!). Vi har sossiser litt nå og da, og dessert veksler mellom riskrem med rød saus og fruktsalat. Også pleier pappa lage juleøl
En snupp - og en knert i magen Skrevet 15. november 2007 #48 Skrevet 15. november 2007 førkål = surkål (huff...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå