trinebeate Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg bor Trøndelag og vi skal spise ribbe, medisterkaker, sossiser, julepølse, poteter, surkål og tyttebær:) Og juleøl!
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg bor i Porsgrunn og vi spiser ribbe, mediserkaker, julepølse, poteter, surkål, grønnsaksblanding, tyttebær, og riskrem til dessert
Niem og Patrick Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Vi bor i Haugesund, og vi spiser Pinnekjøtt, poteter, kålrabistappe og saus. Med riskrem eller dronning maud til dessert.. MMM:)
Bea har snart 4 barn? Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Saltet pinnekjøtt, med poteter og kålerabistappe. Me multekrem og riskrem til dessert. Bor i Nordhordland
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Pinnekjøtt med kålrabistappe og pølse. Tilbehøret varierer sikkert veldig, jeg har altid vært vant med pølser til, men mange som ikke har det. Øl og akevitt til for de som liker det. Sikkert mange som har rødvin til og, men jeg drikker ikke det, hvertfall ikke nå som gravid. Men jeg skal ha julebrus til. Kommer fra Vestlandet, i nærheten av Bergen.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Jeg kommer opprinelig fra Narvik, men bor i bærum. Vi spiser Ribbe, surkål, poteter, gulerøtter, medisterkake, julepølse og det beste av alt... mammas deilige hjemmelagede brunsaus:)Nam
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 bor i vesterålen/nordland, vi spise pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter...
Gjest Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Jeg bor i Trondheim og vi spiser ribbe, medisterkaker, julepølser, sossiser, poteter, grønnsaker, surkål, brun saus, sølvløk, pickles og tyttebær. Riskrem med rød saus til dessert.
2010<32011<3 ?? Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Bor i Oslo, vi spiser ribbe, medisterkaker, julepølse, poteter, surkål, grønnsaksblanding, tyttebær, og riskrem til dessert
Gjest Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Her kommer vi fra Vesterålen, trøndelag og vestlandet... Så vi har: Ribbe, pølse, kjøttkaker m/tilbehør Pinnekjøtt m/kålrabistappe +++ Steik m/tilbehør Alle får det de er vant med hjemmefra med andre ord. En laaang dag på kjøkkenet ;o) 1.dag har vi som regel laks )
Mamma til snart 4 Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 jeg kommer fra Karmøy her går det i kalkun eller pinnekjøtt med dronning maud eller riskrem til dessert;)
Serial mom Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Er fra Troms,så hos oss har det alltid vært pinnekjøtt,kålrabistappe,sosisser,julepølse,poteter og evt. ribbe dagen etterpå,eller omvendt. Spiser ikke rødt kjøtt lengre selv,så de siste årene har jeg fått kveite,siden vi likevel skal ha det et par dager etter. Dessert har alltid vært karamellpudding m krem og karamellsaus,og div.julekaker,godis og moltekrem til kaffen/pakkene etterpå! Mannen min er fra sørlandet,så de har juletorsk,og riskrem til dessert. Nå skal vi feire jul alene,bor på østlandet,og har da bestemt oss for kalkun m/div. og gudene vet hva til dessert! Må jo finne på noe eget når vi nå blir en liten familie:-)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 bor utenfor Bergen, og skal ha pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter. Til dessert har vi riskrem og iskake. Jeg skal ha cola (yammi yammi), og ellers drikker de rødvin og øl, og en akevitt til svigerfar og svogeren min etterpå
Kvitrebekk Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Bor i Østfold og vi har skinkestek på julaften. Og riskrem til dessert. Jum jum!
Mamsen&2Gull Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 Jeg kommer fra Nordmøre. Vi spiser ribbe, hjemmelagde kjøttkaker/medisterkaker, pølse, poteter, rødkål/surkål, grønnsaker og for ikke å snakke om mors hjemmelagde brunsaus;) Drikker øl, vin brus til maten..
OhMyGod!!! Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 Ribbe, pinnekjøtt, kjøttkaker, sosisser av og til, rødkål, surkål, grønnsaker, kålrabbistappe, saus seff, pluss litt mer. (vi er som regel bare 3stk på juleaften nå da, men før var vi opptil 15,hehe) elsker jula.....håper jeg er frisk nok til å takle julematen da...(hyperemesis) hvis ikke får jeg lukte på den da å fantasere litt om hvor god den er.
Piken på landet Skrevet 13. november 2007 #17 Skrevet 13. november 2007 Litt utenfor Stavanger, og her er hovedretten pinnekjøtt med kålrabistappe osv. Jeg liker ikke pinnekjøtt, og mannen er vant til å ha ribbe, så derfor blir det ribbe i tillegg :-) Desserten er som alltid dronning Maud.
mamman til karen elisabet. Skrevet 13. november 2007 #18 Skrevet 13. november 2007 Er fra Østfold,men bor i Nordøsterdalen vi har ribbe fra egent slakt,medister kaker,julepølse/sossiser,surkål,rødkål,grønnsaker og deilig riskrem til dessert.
mor.monsen Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 Hva i alle dager er dronning Maud??? Jeg kommer fra Finnmark opprinnelig med bor på Skarnes. Er vant til pinnekjøtt og kokte smalahoved, men skal ha ribbe med potet, surkål, sossier, medisterkaker og grønsaksblanding i år. 1. juladag er jeg vant til ribbe middag, men Thomas og jeg lager ny tradisjon som gjelder for vårt hjem. Vi skal ha jule koldtbord. Nå ble jeg sulten... Vi har for så vidt riskrem til dessert med hjemmelaget rød saus og kaker til kaffen.
Niem og Patrick Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 Dronning maud er en pudding/fromasj som er spesialitet her på Haugalandet Det er kjempegodt!! Oppskriften finnes her: http://husmorklubben.blogspot.com/2007/01/dronning-mauds-pudding.html
Gjest Skrevet 13. november 2007 #21 Skrevet 13. november 2007 Jeg bor i Røyken (Buskerud) å her spiser vi ribbe,medisterkaker, julepølse,poteter,surkå,tyttebær & brun saus
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 13. november 2007 #22 Skrevet 13. november 2007 Bor i Oslo og spiser pinnekjøtt hvert år!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 13. november 2007 #23 Skrevet 13. november 2007 Bor i tr.heim og SKAL ha pinnekjøtt, ikke noe ribbe her nei :-S :-P Men er vestlenning da :-)
klumpen og gullet Skrevet 13. november 2007 #24 Skrevet 13. november 2007 Bor i Oslo og vi har alltid hatt kalkun på julaften, med rosenkål, babygulrøtter, rødkål, mandelpoteter og fløtesaus. Riskrem med rød saus til dessert. Ikke så vanlig julemat, men pussig nok har samboeren min sin familie også alltid hatt dette! =)
Eline på vei med nummer to Skrevet 13. november 2007 #25 Skrevet 13. november 2007 Jeg er fra Finnmark og vi spiser alltid ribbe, poteter, rødkål/surkål, grønnsaker, brunsaus. Dessert er multekrem og krumkake. Samboeren min er fra Østlandet og de har det samme, bortsett fra desserten (tror de spiser is til dessert). ...må innrømme at jeg tror vi kommer til å forandre den tradisjonen når vi lager vår egen jul hjemme. Verken jeg eller sambo er ikke så veldig glad i ribbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå