Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften og hvor bor dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor Trøndelag og vi skal spise ribbe, medisterkaker, sossiser, julepølse, poteter, surkål og tyttebær:) Og juleøl!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i Porsgrunn og vi spiser ribbe, mediserkaker, julepølse, poteter, surkål, grønnsaksblanding, tyttebær, og riskrem til dessert :)

Skrevet

Vi bor i Haugesund, og vi spiser Pinnekjøtt, poteter, kålrabistappe og saus. Med riskrem eller dronning maud til dessert.. MMM:)

Skrevet

Saltet pinnekjøtt, med poteter og kålerabistappe. Me multekrem og riskrem til dessert. Bor i Nordhordland

Skrevet

Pinnekjøtt med kålrabistappe og pølse. Tilbehøret varierer sikkert veldig, jeg har altid vært vant med pølser til, men mange som ikke har det.

Øl og akevitt til for de som liker det. Sikkert mange som har rødvin til og, men jeg drikker ikke det, hvertfall ikke nå som gravid. Men jeg skal ha julebrus til.

Kommer fra Vestlandet, i nærheten av Bergen.

Skrevet

Jeg kommer opprinelig fra Narvik, men bor i bærum.

Vi spiser Ribbe, surkål, poteter, gulerøtter, medisterkake, julepølse og det beste av alt... mammas deilige hjemmelagede brunsaus:)Nam

Skrevet

bor i vesterålen/nordland, vi spise pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter...

Skrevet

Jeg bor i Trondheim og vi spiser ribbe, medisterkaker, julepølser, sossiser, poteter, grønnsaker, surkål, brun saus, sølvløk, pickles og tyttebær. Riskrem med rød saus til dessert.

Skrevet

Bor i Oslo, vi spiser ribbe, medisterkaker, julepølse, poteter, surkål, grønnsaksblanding, tyttebær, og riskrem til dessert

Skrevet

Her kommer vi fra Vesterålen, trøndelag og vestlandet... Så vi har:

Ribbe, pølse, kjøttkaker m/tilbehør

Pinnekjøtt m/kålrabistappe +++

Steik m/tilbehør

Alle får det de er vant med hjemmefra med andre ord. En laaang dag på kjøkkenet ;o)

1.dag har vi som regel laks :o)

Skrevet

jeg kommer fra Karmøy her går det i kalkun eller pinnekjøtt med dronning maud eller riskrem til dessert;)

Skrevet

Er fra Troms,så hos oss har det alltid vært pinnekjøtt,kålrabistappe,sosisser,julepølse,poteter og evt. ribbe dagen etterpå,eller omvendt. Spiser ikke rødt kjøtt lengre selv,så de siste årene har jeg fått kveite,siden vi likevel skal ha det et par dager etter.

Dessert har alltid vært karamellpudding m krem og karamellsaus,og div.julekaker,godis og moltekrem til kaffen/pakkene etterpå!

Mannen min er fra sørlandet,så de har juletorsk,og riskrem til dessert.

Nå skal vi feire jul alene,bor på østlandet,og har da bestemt oss for kalkun m/div. og gudene vet hva til dessert! Må jo finne på noe eget når vi nå blir en liten familie:-)

Skrevet

bor utenfor Bergen, og skal ha pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter. Til dessert har vi riskrem og iskake. Jeg skal ha cola (yammi yammi), og ellers drikker de rødvin og øl, og en akevitt til svigerfar og svogeren min etterpå :P

Skrevet

Bor i Østfold og vi har skinkestek på julaften. Og riskrem til dessert. Jum jum!

Skrevet

Jeg kommer fra Nordmøre.

Vi spiser ribbe, hjemmelagde kjøttkaker/medisterkaker, pølse, poteter, rødkål/surkål, grønnsaker og for ikke å snakke om mors hjemmelagde brunsaus;) Drikker øl, vin brus til maten..

Skrevet

Ribbe, pinnekjøtt, kjøttkaker, sosisser av og til, rødkål, surkål, grønnsaker, kålrabbistappe, saus seff, pluss litt mer. (vi er som regel bare 3stk på juleaften nå da, men før var vi opptil 15,hehe)

elsker jula.....håper jeg er frisk nok til å takle julematen da...(hyperemesis)

hvis ikke får jeg lukte på den da å fantasere litt om hvor god den er.

Skrevet

Litt utenfor Stavanger, og her er hovedretten pinnekjøtt med kålrabistappe osv. Jeg liker ikke pinnekjøtt, og mannen er vant til å ha ribbe, så derfor blir det ribbe i tillegg :-) Desserten er som alltid dronning Maud.

Skrevet

Er fra Østfold,men bor i Nordøsterdalen vi har ribbe fra egent slakt,medister kaker,julepølse/sossiser,surkål,rødkål,grønnsaker og deilig riskrem til dessert.

Skrevet

Hva i alle dager er dronning Maud??? :)

Jeg kommer fra Finnmark opprinnelig med bor på Skarnes. Er vant til pinnekjøtt og kokte smalahoved, men skal ha ribbe med potet, surkål, sossier, medisterkaker og grønsaksblanding i år. 1. juladag er jeg vant til ribbe middag, men Thomas og jeg lager ny tradisjon som gjelder for vårt hjem. Vi skal ha jule koldtbord. :)

Nå ble jeg sulten...

Vi har for så vidt riskrem til dessert med hjemmelaget rød saus og kaker til kaffen.

Skrevet

Jeg bor i Røyken (Buskerud) å her spiser vi ribbe,medisterkaker, julepølse,poteter,surkå,tyttebær & brun saus

Skrevet

Bor i Oslo og spiser pinnekjøtt hvert år!

Skrevet

Bor i tr.heim og SKAL ha pinnekjøtt, ikke noe ribbe her nei :-S :-P

Men er vestlenning da :-)

Skrevet

Bor i Oslo og vi har alltid hatt kalkun på julaften, med rosenkål, babygulrøtter, rødkål, mandelpoteter og fløtesaus. Riskrem med rød saus til dessert. Ikke så vanlig julemat, men pussig nok har samboeren min sin familie også alltid hatt dette! =)

Skrevet

Jeg er fra Finnmark og vi spiser alltid ribbe, poteter, rødkål/surkål, grønnsaker, brunsaus. Dessert er multekrem og krumkake. Samboeren min er fra Østlandet og de har det samme, bortsett fra desserten (tror de spiser is til dessert).

...må innrømme at jeg tror vi kommer til å forandre den tradisjonen når vi lager vår egen jul hjemme. Verken jeg eller sambo er ikke så veldig glad i ribbe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...