Gå til innhold

Hva feiler det kristne folk????

*Emma & Mathias*spire i magen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Signerer NL her, jeg vil ikke betegne meg som kristen, men syns absolutt ikke denne serien er noe morsom...går på humor det, ikke hva en tror på. Syns forresten hi tar alle over en kam her - det blir for dumt etter min mening.

Videoannonse
Annonse
Gjest thricane
Skrevet

tror du virkelig i bunn og grunn det er selve kristendommen det handler om?

Skrevet

ikke meninge n å støte deg, har faktisk ikke sett det programmet selv..!

men!

du må huske jeg lever, har levd hele mitt liv, så er født og oppvokst i nord-norge - nærmere bestemt nord-troms, som er den delen av landet der denne gamle læsdadianske troen ennå lever i beste velgående, og det faktisk er synd å pierce seg, farge hår, høre på musikk, og se på tv! så de kristne her, etter læstadius' tro, dem har ikke tv! helt sant!

men!

jeg er ikke sånn, og min familie er ikke åsnn, men min kjære sine foreldre er læstadianere. og jeg har lært mye om dette skjønner du :)

IKKE MENINGEN å fornærme deg på noen måte..! okei?

Skrevet

Synes HI har et godt poeng, men formuleringen var dessverre uheldig. Dessverre er det slik at vi ikke-kristne må finne oss i å være i mindretall og at det er kristne som styrer landet vårt, de norske lover er basert på de 10 bud etc.

Av alle religioner og livssyn som finnes er nok kristendommen en av de mest intolerante og forvirrende, tvetydelighet og tolkninger. Mange av de store debattene som skjer her til lands dreier seg rundt den kristne forståelse av rett og galt, se feks på homofili- og partnerskapsdebatten.

Patetisk...

Skrevet

Det er nok ikke bare kristne som ikke liker det programmet!!!

Du må ikke dra alle over en kam da.

Skrevet

hehe, bare for å si det så var ikke han utenlandske mannen som befølte Kristoffer Schau særlig ung.. var noen år over 30, hehehe:):)

Skrevet

En liten tilleggskommentar til lenej: i forhold til gammelt av, skulle ikke læstadianere ha tv, nei. Og ikke gardiner, bruke slips osv. Akkurat som ikke-kristne, andre kristne osv, er ikke alle læstadianere like heller. Det finnes læstadianere som har tv også.

Skrevet

deriblandt mine svigerforeldre, dem har tv :) å humor.. :P

Skrevet

Det har vel mye med hva man kan akseptere med harselas av ting man holder hellig. Jeg er ikke religiøs, men jeg regner mye for hellig, for meg er ikke det nødvendigvis knyttet til religion.

Jeg hadde kunnet skrive under på et opprop mot et program som lagde moro med incest og overgrep mot barn. Ikke på grunn av at det ikke er min humor, men fordi jeg hadde opplevd det som støtende og avskylig, en krenkelse av mennesker som har opplevd noe grusomt og en latterliggjøring av noe fryktelig alvorlig. Kan tenke meg at det er slik mange kristne ser på Dødssyndene. Når det at Jesus døde for deres synder er fundamentet i livet deres, er det kanskje ikke så rart at de ikke kan sitte stille og se at det blir spyttet på?

Skrevet

Sauen og frøken blomkål:

Jeg har ikke diskutert med deg ang invandrere og muslimer. Har ingenting i mot de, så lenge de oppfører seg, og legger igjen den sinnsyke religionen sin før de pakker bagen og kommer til Norge ;)

Skrevet

Og sånn ellers ;) Beklager måten jeg formulerte innlegget på, jeg rablet bare ned i rasende fart(en smule oppgitt og irritert)

Selvfølgelig er ikke alle kristne som han vi så på Tabloid! Finnes mange herlige mennesker som er kristne :-)

Og jeg har ingenting i mot de som er kristne, så lenge de holder det for seg selv, og ikke forsøker å frelse meg ;)

Men jeg mener at de ikke bør legge seg opp i hva tv velger å sende av programmer, det finnes mange tv-kanaler, og de står fritt til å bytte kanal eller skru av tv om det føles støtende.

Skrevet

Du henger virkelig ikke helt med i svinga du.

Det er vel faktisk ikke religionen det er noe galt med hverken hos kristne eller muslimer eller bahaier for den saks skyld, det er menneskene...

Sånne mennesker som deg for eksempel, som er så lite åpen og oppdatert om verdens religioner, ditt eget lands religion og utøvelsen av denne.

Hadde bare verden vært fri for brødhuer hadde hele problemet vært løst!

Men de kommer i alle farger, fasonger og med alle mulige/manglende religionstilknytninger.

Skrevet

Synes det er viktig å beskytte ytringsfriheten vår! Det disse kristne (var det en kristen avis? eller organisasjon?) gjør her mener jeg er å prøve å begrense ytringsfriheten og det har jeg veldig mye i mot!

Hvis noen har så fryktelig mye i mot dette programmet (og det også til tross for at de ikke engang har sett det!) synes jeg de bare kan slå av tv'n, og gå og be aftenbønn og legge seg, eller evt se på noe annet!

Jeg er ingen fan av Kristoffer Schau, men mannen er, så derfor har jeg sett det meste han involverer seg i. Forøvrig er han veldig morsom bl.a. i Team Antonsen ;) Kan lønne seg å gi ting en sjanse!

Men jeg kan ikke fordra dette med tiss, bæsj, promp, spy osv.

Jeg har sett begge episodene av dødssyndene så langt og må si at det er helt annerledes enn jeg trodde. Det er ikke veldig typisk han, og dette er faktisk virkelig noe å reflektere over! For alle! Jeg er selv ikke kristen, men synes som en annen nevnte at dette dreier seg mer om samfunnet og tiden vi lever i, enn akkurat selve kristendommen.

Skrevet

ja, alle sammen er like..............dumme dem!

Absolutt ingne unntak.......... Godt du fikk lufta hodet ditt litt da emmammamman:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...