*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 De eier jo ikke humor, og hyler og skriker i media hver gang det kommer et program eller utsagn mot kristendommen... Da skal det legges ned, de kjører i gang med underskriftskampanjer osv... IDIOTER! Kan de ikke bare drite å i se på tv da, hvis det er så jævlig grusomt å se på at vi andre ler av kristendommen!!! Hver søndag må jeg skru av tv eller skifte kanal, fordi tv2 sender programmet med den ekle tv-pastoren og masse jallajalla om gud! Hva er det de kristne tror de er for no? De er ikke noe mer enn en gjeng hjernevaskede suppehuer, som ikke har et snev av sans for humor! Neste gang en kanal skal kjøre igang med et nytt reality program, bør det kanskje hete Humorskolen for Kristne! Kjør debatt ;-)
Gjest Dick Laurent is dead Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Ohyeah.. for det er bare kristne som ikke liker prompehumor :-)
Gerd-Johan Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Jøssenavn så bedømmende du var da! Personlig er jeg kristen, og jeg synes det heller er idiotisk å lage humor utav ting som faktisk er veldig alvorlige. Det var ikke du som døde på korset, var det? Vis litt respekt!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Hva feiler det folk som tror at alle kristne er like?
Northernlights Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Kristne folk flest er akkurat som ikkekristne folk flest når det gjelder humor. Her er både jeg og mannen kristne. Jeg ler ikke av de fleste vitsene han ler seg ihjel av... Vi har rett og slett altfor forskjellig humor. Men respekterer jo hverandre for det =o)
Salat Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Skjønner du egentlig hvor dum du virker når du lager slike innlegg?
lenej :o) Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 er vel bare det at kristendommen var veldig "sterk" før, veldig fryktet, og mektig. denne styrken har ebbet kraftig ut nå, og nå er det helt OK å kødde på tv om religion, unntatt islam da.. men for dem som har opplevd kristendommen så sterkt, for dem er dette helt grusomt! så jeg skjønner hvorfor de reagerer da... det er demmes naturlige reaksjon da.. men de fleste ekte-kristne, dem har ikke tv...
Pysa Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Det er 1.500.000.000 kristne mennesker i verden (and counting....). Trenger jeg si mer?
katlinka Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Når du sitter å ler av kristendommen når du ser Schaus dødssynder (antar det er det programmet du sikter til her), så sitter du jo egentlig å ler av deg selv. Skru av tv'n og for all del ikke si hva du mener, ok. Her singler det bittelitt i glass. Forøvrig er innlegget formulert slik at det ikke frister med saklig debatt, men det var vel kanskje ikke poenget heller.
Dotten Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Det blir vel det samme som å si at alle muslimer/islamister er gale det da!!?? Eller er de ikke det? Nei tror nok ikke det. Som med kristne er de alle forskjellige. Noen er mer ytterliggående enn andre. Bare se på jødedommen også! At religion ikke alltid fører gode ting med seg, er helt klart! Derfor mange av dagens kriger er i full gang bl.a. Dette var i grunnen et dumt, usaklig og lite fornuftig innlegg. Skal være enig med deg at denne pastoren er en smule ekkel. Jeg liker ham ikke heller. På meg virker han veldig falsk, men klart jeg kan ta feil. Kjenner ham ikke. Og tror heller ikke at alle pastorer, prester osv. er sånn......! På hvilket grunnlag kan du si at ALLE kristne er sånn. Kjenner du alle?
Northernlights Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 lenej: "men de fleste ekte-kristne, dem har ikke tv... :p" har de ikke TV,altså? Og hvem er de ekte-kristne? Har du eksempler på en "ekte-kristen"? Jeg har ikke sett de programmene det er snakk om, men jeg VET at uansett om jeg var kristen eller ikke, så er ikke det der min humor. (etter hva jeg har lest om det). Har ikke skrevet under på noen underskriftskampanje mot det, men hadde ikke sett det om jeg var i Norge. Å ta avstøp av egen penis foran åpent kamera,eller la seg bli befølt av unge menn bare for å ha gjort det, - det er ikke humor for meg. Tror ikke jeg liker den humoren til han mannen der,jeg... Og det er altså ikke pga hva jeg er og hva jeg tror på. Men fordi det ikke får meg til å le. Jeg har sansen for en helt annen humor.
___ Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Humor er vanskelig og blir ganske ofte brukt til å undertrykke å latterliggjøre mennesker. Det er derfor ganske strenge "regler" når det gjelder hva man kan spøke med og hvordan det gjøres. Det gjelder ikke bare kristne men også utvikklingshemmede, negere (eller hva det nå heter nå), samer osv. Spørsmålet er i hvor stor grad man skal kunne si hva man vil, hvor man vil når noen føler det nedverdigende. Det å spøke med religion har frem til de siste årene vært tabu. Dette er i ferd med å endre seg. Når slike tabuer brytes er det vanlig å få protster. Noen ganger kan det være på sin plass.
Gjest Skrevet 13. november 2007 #14 Skrevet 13. november 2007 Har du aldri skrevet under en underskriftskampanje? Det er et demokratisk og ikke-voldelig virkemiddel for å si hva man mener om en sak. Er du ikke enig i at alle har rett til å si sin mening?
*bolla pinnsvin* Skrevet 13. november 2007 #15 Skrevet 13. november 2007 Gratulerer med dagens minst reflekterte innlegg. Hilsen en svoren ateist.
cherry coke Skrevet 13. november 2007 #16 Skrevet 13. november 2007 Er det Herr Schau sitt program du sikter til? Nå har det seg slik at mange kristne har gått ut og støttet dette programmet og synes at det er et bra og brennaktuelt program.Er ikke kristen selv, men mange i min omgangskrets er det og de ler seg i fillebiter av det programmet! Synes at du er litt generaliserende i innlegget ditt.Du burde ikke ta alle for en.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 13. november 2007 #17 Skrevet 13. november 2007 Hva er egentlig en "ekte kristen" da? Langt bak i familien har vi dypt religiøse mennesker som ber hver morgen, før hvert måltid og hver kveld. De har tv. Selv er jeg ikke kristen, men den type humor det er snakk om det programmet som nevnes er langt over min interesse.
cherry coke Skrevet 13. november 2007 #18 Skrevet 13. november 2007 Er det slik at "kristne folk" for utdelt en viss form for humor, skal tro?=) Vet iallefall at de kristne jeg kjenner er veldig forskjellige..De kan være som natt og dag!
olla Skrevet 13. november 2007 #19 Skrevet 13. november 2007 Dette var et innlegg jeg bare ble lei meg av. At du kaller meg for en idiot, det syns jeg er synd. Det er det du gjør, for ja, jeg er kristen. Og dømme alle under en kam er ikke så bra det heller. Står du inne for at jeg er en idiot?? Bare lurer, og det håper jeg du har fornuft nok til å svare på!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 Det må jo være et program de kristne faktisk burde se... Så får de jo greie på hva som skjer. i og med at opptakene er ferdig og Kristoffer fortsatt går rundt i Oslos gater... Dvs at han kom ikke til Helvete. For en lettelse, kanskje Helvete bare har vært brukt som skremsel???? Men de såkalte kristne var raskt ute med å trykke karikaturen av Mohammed. Da hadde pipa en annen lyd. Men hvis noen fleiper med deres religion, da er det fy og skam med en gang....... Men når det er sagt ,så liker jeg ikke programmene til Kristoffer Schau enten det er dødssynder eller forfall.
Elaiza Valentine Leonstar Skrevet 13. november 2007 #21 Skrevet 13. november 2007 Når noen gjør narr av Jesus, føles det ganske likt som om noen gjør narr av pappa. Klart noe av det er morsomt, men det går en grense hvor det bare oppleves som trist og provoserende.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 13. november 2007 #22 Skrevet 13. november 2007 Jeg føler vell at programmet til Kristoffer Skau handler om oss "vanlige "mennesker. Nå har jeg bare sett ett program og det handlet om fråtseri. Det handlet mye om hvor godt og hvilken overflod vi i Norge lever i i dag. Det handlet jo ikke så mye om kristendom og det å gjøre narr av kristendommen. Han gjorde vell mer narr av oss "vanlige" dødelige, både kristne og ikke kristne....ja rett å slett mennesket generelt.
Gjest Skrevet 13. november 2007 #23 Skrevet 13. november 2007 for det første, jeg er ikke kristne. men hvordan i all verden kan du si at alle kristne er sånn og sånn? det finnes kristne med rumpehumor. kristne uten humor. kristne som foretrekker brunost, andre kristne som spiser skinke på skiva. kristne som drar til syden, kristne som drar til finnmark. kristne som hører på metal, kristne som hører på gospel. tar du pointet mitt? for å kunne si at ALLE KRISTNE er sånn og sånn så må du faktisk ha spurt alle kristne. og har du gjort det, så har du noe jævlig med fritidsproblemer.
Gjest Skrevet 13. november 2007 #24 Skrevet 13. november 2007 PS: var det ikke forresten du jeg hadde den diskusjonen med? der du fast mente at alle innvandrere var kriminelle, selv om jeg kom med statistikk på at 83% av alle innvandrere fra midtøsten i alderen 15-24 ALDRI hadde blitt tatt for å gjøre noe kriminelt? ser du har problemer med å forstå at folk er forskjellige. men noen mennesker må dessverre dele folk inn i grupper hele tiden. irriterende.
Thunderstruck Skrevet 13. november 2007 #25 Skrevet 13. november 2007 Er litt enig med HI her jeg. Ingen trenger og legge som oppi hva som går på tv osv.Vi har i dag som regel flere kanaler og velge mellom,og vi har "on-off "på tvn vår de fleste også. Folk må få være slik de vil.Men IKKE bland dere inn i andres interesser!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå