Gå til innhold

Da er livet mitt satt på vent i ca. 6 måneder:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med en betent og stiv kropp. Har vært sykemeldt siden 2. juli. Har blitt henvist til revmatisk sykehus i Haugesund for utredning. Fikk svar der i dag og beskjed om at jeg skal få time innen 2.mai 2008!!! Helt for jævlig at det skal ta så lang tid! Kommer jeg inn 2. mai så har jeg vært sykemeldt i 10 måneder uten engang å vite hva som er galt med meg!

Så jeg får fortsette å gå til fysioterapaut å drive med brannslukking som hun kaller det. Hun klarer bare å ta toppen på smertene og forhindre at det skal bli så galt igjen at jeg ikke kan gå!

Leveren min blir vel og ødelagt før den tid av smertestillende tabletter!

Rett og slett jævlig! Jeg vil ha en normal kropp! Ha muligheten til å sitte på gulvet å leke med barna, klare å støvsuge og vaske gulv, klare å løfte barna i bilen uten at kroppen skriker av smerte. Ligge å sove i senga hver natt, ikke sitte å sove!

En fortvilet utblåsning fra meg:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på fritt sykehusvalg på nettet. Der kan du lete opp de som har kortest ventetid, og sende henvisningen dit i stedet.

Evt. få legen din til å purre på og si at det haster.

Skrevet

Vil råde deg til å ta kontakt med legen igjen og få en ny søknad, prioritert. Da jeg skulle til Revmatologen så var søknaden prioritert og det tok ikke lang tid før jeg kom til.

Lyke til, jeg vet hvordan du har det:(

Skrevet

Tenkte jeg skulle få legen til å purre på dem.

Tror ikke det er så mange plasser å få en slik utredning. Legen min ville jeg skulle til Haugesund siden de har best kompetanse rundt her. Vil jo gå der de er best på sånne sykdommer!

Er bare så dritt lei!!!!!

Kan jeg spør om du har dianose Hufsemor?

Jeg tror selv at jeg har bechtrewe.

Skrevet

På Riksen jobber noen av landets fremste leger på dette området. Prøv å få en henvisning dit.

God bedring!!! Stor klem til deg ND

Skrevet

Bekhtrevs selv. Eller, har ikke misdannelser i ryggen enda, men det kan ta 15-20 år, men mest sannsynlig Bekhtrevs. Ikke så artig diagnose, men det tar da ikke livet av meg, hehe. Det verste er at jeg ikke kan bli gravid igjen:(

Hvor lenge har du slitt med symptomene? Jeg begynte allerede i 11-12 års alderen og fikk diagnosen Juvenil Artritt da jeg var 17, men nå er det ikke sikkert at det var riktig diagnose likevel...

Skrevet

Hadde eg vert deg så hadde eg ringt sjukehuset og hørt om dei hadde fått inn ein avbestilling el hadde mulighet til å ta deg inn tidligare. Det hender jo at dei får inn avbestillingar. Ta å purr litt på sjukehuset så kan du vera heldig. Eg var heldig og om inn tidlig på barnepoliklinikken med sønnen min, legen hadde ikkje vurdert henvisninga ein gong når eg ringte, men dei hadde fått ein avbestilling på mandag, ringte ein fredag.

Så eg hadde ringt dei og hørt, masa litt på dei også!!

Lykke til og God bedring!!

Skrevet

Uff, skjønner du er fortvilet.

Jeg ser du har fått noen gode råd. Hva med utredning på privat klinikk? Det koster jo en del, men går sikkert mye raskere å få time. Men nå aner jeg ikke noe om utredning i forhold til revmatiske plager, altså.......

Skrevet

Jeg har hatt små turer med ryggen siden jeg var 17 år (10 år siden). Da jeg gikk gravid med nummer 2 for 2 år siden gikk jeg til fysio med stive muskler fra uke 20. Da hun var 5 uker (april 2006) fikk jeg en forferdelig tur og ble sendt i MR, den viste forandringer i bekkenet mitt.

Fikk ny tur nå i juni, den vil ikke gi seg:-( Var i ny MR, den viste arr etter et eller annet. Så nå er jeg endelig henvist men det skal visst ta tid:-(

Hvorfor kan du ikke bli gravid igjen?

Fant denne listen over ventin g. Helt vannvittig. Kanskje jeg må sende henvisningen til Lillehammer..

http://www.frittsykehusvalg.no/sidemaler/Ventetider.aspx?id=2005&BehandlingsId=43&BehandlingsNavn=Revmatologisk%20utredning

Skrevet

Ryggen og bekkenet er så gåent at en graviditet er som en russisk rulett. der skuddet er en rullestol resten av livet. Har vært sm siden april i år, "litt" lei nå... men tenker positivt, jeg får hvertfall en nokså avslappenede førjulstid:-) Hehe, gjelder å tenke positivt:P

Høres jo ut som du har Bekhtrevs:/ Har du noen revmatiske diagnoser tidligere?

Krysser fingrene for deg¨:o)

Skrevet

Har ingen diagnoser fra før. Min mor har fibromyalgin. Hun testet positivt på bechterewes blødprøven men det viste ikke noe på MR. Så hun har fått fibromyalgin diagnosen men føler hun passer bedre under bechterewes.

Forstår godt at du ikke tar sjansen på flere barn. Hvor mange har du? Føler du deg egentlig fornøyd med det?

Selv har jeg 2 barn. Har alltid hatt lyst på 2 eller 3. Hasr en drøm om å få en til når minste jenta er 4 år, 2 år til. Men kan ikke tillate meg selv å tenke på det engang. Vi er nok ferdige her!

Skrevet

Fant ikke venteliste over riksen. Du mener vel Ullevåll?

Skrevet

Tror ikke jeg kan få det privat...

Skrevet

Heisan!!

Tanta mi har leddgikt, har hatt det siden hu var liten, hun er bare 6 år eldre en meg, derfor har jeg ganske god kontakt med henne!! Hun har vært veldig dårlig til tider, spesielt på vinteren. Men nå har hun kjøpt infrarød sauna, hun har blitt MYE bedre!! Bare et lite tips, hvis du virkelig må vente i 6 mndr før du får komme til haugesund!! Den koster litt, men er kanskje verdt det!! Kan jo sjekke på nyt.no, er sikkert andre leverandører også, men det er disse tanta mi har kjøpt av!!

Lykke til, håper de finner ut av det!!

Skrevet

Be om å bli sendt til Revmatismesykehuset på Lillehammer! Der er de kjempeflinke!

Mannen min er revmatiker og er fast "kunde" hos dem. Bare godt å si om stedet.

Føler med deg, ikke greit å ha det sånn. Jeg vet, siden jeg har en i hus med konstante plager.

Skrevet

Har lest litt om dem. Ser at pasientene er svært fornøyde og de har kort vente tid. Kommer nok til å sende henvisnigen dit. Men bønder i byen vet du;-) Hehehehe;-) Jeg vet ikke hvor Lillehammer ligger en gang. Tar fly til Oslo men hva kommer etter? ;-)

Skrevet

Takk for tips men aner ikke hvor jeg skulle plassert det..

Skrevet

Jeg tror du har Bekhtrevs, tenkte det med det samme jeg leste hovedinnlegget ditt.

Jeg har to, en av hver. Yngste er 2 år om en mnd og vi tenkte oss en tredje neste år. Ikke nå lenger... nå skal jeg sette inn spiral om 2 uker.

Jeg klarer meg fint uten flere barn, men synes det er veldig trist at jeg ikke får oppleve underet med en pos test flere ganger... sparkene i magen, fødsel og et nyfødt nurk på magen. Men men... jeg har jo to og har ingen grunn til å klage sånn sett, men synes det er litt bittert at jeg ikkie kan:(

Jeg var veldig, veldig dårlig i svangerskapene mine, noe som angivelig var bekkenløsning, men det var nok heller en god blanding av Bekhtrevs og bekkenløsning. Jeg begynte hos fysio i august for å trene kroppen til et svangerskap, men etter jeg var på sykehuset for en mnd siden, så er treningen nå endret til å myke meg opp. Skuldrene mine har "sklidd" langt forover og korsryggen er så stiv at når jeg bøyer meg, så beveger den seg ikke:/ Og jeg er bare i midten av 20-årene jo!:(

Hvordan var du under og etter svangerskapene dine?

Skrevet

å huff da!!

kjenner meg godt igjen der, fikk problemer med ryggen min da jeg var 16 år, å legen sa jeg bare klaget, og sa jeg måtte trene, ikke bare sitte i ro. og det sa hun uten å sjekket meg engang!!

da jeg var 19 år, mistet jeg følelsen i begge beina, og ble sendt til røntgen, etter masing (!!!) og der fikk de se jeg hadde prolaps i ryggen, som klemte på nerver. men da var det for sent å gjøre noe med det, så dette må jeg leve med resten av livet mitt.

håper du kommer deg inn før det er forsent!

benytt deg av fritt sykehusvalg du!

Skrevet

Offf.. Begynner nesten å gråte:-( Er det som er så trist, at kroppen skal stoppe for flere barn. Jeg ville gjerne valgt det selv:-(

Du høres ut som meg. Jeg er "bare" 27 år. Korsryggen min har blitt litt bevegelig etter 3 intensive behandlinger i uken hos kiropraktor og fysio. Etter noen uker ga kiropraktoren meg opp. Han sa jeg kunne komme tilbake viss betennelsen roet seg.

For tiden sliter jeg mest med øpartiet mellom skulderbladene og skulderbladene. Føles som det ligger en stålplate der. Gjør jeg en "feil" bevegelse så jeg kommer borti "stålplaten" så lyner det i hele ryggen og ut i armene. Sliter mye med strålinger ut i armene. Det gjør at jeg velger å sitte å sove. Har ikke krefter nok til å løfte meg opp fra sengen viss jeg ligger. Går lettere når jeg sitter. Har kjøpt seng med regulerbar rygg og den er gull verdt:-) Da denne turen begynte i juni så var det bekkenet som var vondt. Strålte ut i føttene og opp i ryggen. På det verste klarte jeg ikke å gå. Måtte skli på gulvet, klarte ikke å løfte føttene. Gubben måtte løfte meg opp fra stolen. Jeg satt å sov i stolen i 2 uker fordi jeg sov i senga en natt og kom meg ikke opp om morningen. Hele kroppen var helt låst! Jeg skreik i 2 1/2 time av smerte før jeg kom meg opp. Da hadde jeg tatt mye smertestillende og1 Takke seg til å føde! gubben ringte faktisk 113 og da. Helt jævlig!!!

Etter en stund satte det seg i korsryggen. Den var betong! Fysio hadde aldri kjent en så stiv rygg før. Nå har det sittet i brystkassen/skulderbladene i ca. 2 måneder.

Dette er jo den lengste og verste turen jeg har hatt. Om de andre turene har hatt noe med dette å gjøre vet jeg jo ikke. Men regner med det.

Første svangerskap var OK.

Andre svangerskap gikk jeg til fysio fra uke 20. Hadde en lege som mente at bekkenløsning ikke eksisterte så jeg måtte bytte lege å stresse litt før jeg til slutt ble 50% sykemeldt. Tror det at jeg måtte jobbe fullt i 2 uker med intense strålinger gjorde at jeg ikke ble bedre i svangerskapet! Dritt lege som har mistet praksisen sin nå!

Da satt smerten mest i setet og strålte opp i ryggen og ned i føttene.

5 uker etter fødsel fikk jeg en rur som varte i ca. 1 måned. Da MR viste forandringer i bekkenet.

Hvordan opplever du smertene dine? Hvordan fungerer du i hverdagen?

Takker veldig for svar Hufsemor:-) Stor klem til deg:-)

Skrevet

Off da! For en dritt lege! Skal du ha prolaps i ryggen livet ut du da?

Skrevet

Hehe.... Å komme seg fra Oslo til Lillehammer tar ca 2 1/2 time med tog, det... Veldig enkelt med direktetog, og så kan du ta en taxi, bare, fra jernbanen og opp til Revmatismesykehuset. Det er ikke så langt, men det er bratt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...