Gå til innhold

gravid igjen:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..er ei jente på 20 år. har ei datter på 9 mnd, er alene med henne. nå har jeg blitt gravid igjen. vet at jeg må ta abort, men vet ikke om jeg klarer det. kan jo ikke være så un g og alene med to?? har jo ikke fått opparbeidet med fødselspenger engang, siden jeg fortsatt er i mammaperm...

blir tøft å ta abort, nå som jeg har ei lita jente. ser liksom hva jeg har i magen min...:(

hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt abort..D går an å prate med HS for å spørre hvilke muligheter en har for avlastning osv. Vet om flere som har klart å ta utdanning som både lege og advokat m to unger.

Uansett hva du velger å gjøre,så håper jeg du gjør d som blir riktig for deg:)

Lykke til!

Skrevet

Brukt prevansjon slik at jeg ikke hadde blitt gravid hvis jeg ikke ønsket det!

Jeg hadde aldri tatt abort, man får stå for det man gjør!

Skrevet

Ikke ta abort om du ikke vil det, ting ordner seg alltid!

Oppsøk kommunen å hør hva de kan hjelpe med, de setter ikke en enslig mamma med to små på gata.Er det samme far?

Skrevet

blir to barnefedre:(

vet ikke om jeg orker to alene??

slitsomt å være alene med en..

Skrevet

uff...kjinki situasjon... :-/ hadde det enda vært samme barnefaren...hmm....du er jo så ung, så sjangsen er jo at du finner en ny mann og kanskje får flere barn etterhver og. Litt kjedelig med tre barnefedre inne i bilde kanskje. På den annen side å leve med en abort, det kan jo bli veldig tøft hvis du er usikker på valge. Jeg tror man alltid vil tenke over at man "mangler" et barn, mens man aldri vil angre på de barna man har fått. Tenkt deg nøye om før du bestemmer deg, og snakk med nære venner og familie. Er det sjangse for at du og barnefaren holder sammen kanskje? vet han at du er gravid?

Lykke til med valget ditt! det er et valg bare du kan ta, følg hjertet!!

Skrevet

Ser her at alle anbefaler deg å ikke ta abort.. Men dette er et valg du selv må ta. Vet ikke om jeg har klart å gjøre det selv, men sjansene er store for at jeg hadde gjort det hadde jeg vært i din situasjon. De blir rimelig tette, så det blir helt sikkert hektisk til deg, men dette og mer til må du nesten sitte å veie for og mot før du tar det endelige valget.

Men uansett, det ordner seg for snille piker =)

Skrevet

Huff, da... Dette hørtes virkelig ut som en vanskelig situasjon, og jeg synes det blir altfor vanskelig å gi råd ettersom jeg ikke er i noen lignende situasjon selv og dette med abort er svært vanskelig om man ikke har måttet vurdere det selv... Jeg ville ha undersøkt alle muligheter for hva som kunne fås av økonomisk støtte, få hjelp av helsesøster som en over her sa. Hun kan helt sikkert hjelpe deg litt her. Evt snakke med legen din dersom du heller foretrekker denne framfor helsesøster. Ikke ta denne avgjørelsen uten å ha overveid "alle" muligheter. Undersøk også litt ang studier kanskje? Deltid? Hva kan dette hjelpe med? Innhent masse info! Føler med deg og håper at du finner løsningen som passer for deg. Sender en trøsteklem!:)

Skrevet

Var i samme situasjon som deg, alene med ei som var under året. Bestemte meg for å ta abort. Har aldri angret.

Gjør det du mener er rett, og ikke høre på alle abortmotstandere.

Skrevet

Ta heller å adopter bort barnet, så får det i hvert fall retten til å leve. Mange som ønsker seg barn og ikke kan få. Ta en titt inn på assistert befruktning f.eks.

Skrevet

Kjære deg.. leit å høre at du er alene om ansvaret.. men du er sterk som klarer det! beundringsverdig. Har du en familie rundt deg som kan hjelpe litt? Om de visste om ditt dilemma ville de nok hjelpe deg..? Jeg er selv blitt gravid nå, har en gutt på snart 8mnd. Blir to veldig tette, og det blir jo hektisk mens de er små.. men de vokser så fort! En ide er å få den eldste i barnehage etterhvert eller hos dagmamma.. da blir det ikke så stress. Tror man klarer det man må. Håper barnefaren kan stille opp for deg.. hadde jeg vært deg ville jeg tatt en prat med han og sagt at du har et tøft valg å ta..vet han at du er gravid? tenk at dette er hans barn også, og kanskje han ikke ønsker at du tar abort?

Jeg ville tatt kontakt med trygdekontoret hvis jeg var deg og hørt om alle økonomiske rettigheter.. man kan få engangsstønad hvertfall om man ikke får rett på fødselspenger. Hva med å være dagmamma eller noe, da får jo barnet ditt en lekekamerat også:) du får jo også prøvd deg som "tobarnsmamma" da. Eller jobb som tilkallingsvikar et sted, og få barnevakt. Har jeg forstått fødselspenge-ordningen rett så har man rett på det uansett hvilke stilling man har, om det er tilkallingsvikar eller fast.. sålenge man kan vise til inntekt i minst 6mnd før fødsel. Du vet vel om disse ting. Jeg håper det ordner seg for deg og dine to små.. Det er nok litt stressende situasjon akkurat nå for deg, men tenk deg noen år frem i tid.. da vil de være takknemlige for livet. Vi er jo heldige som kan få skjønne barn-tross alt:) Ønsker dere all mulig lykke!! klem..

Skrevet

Jeg hadde uten tvil tatt abort hvis jeg var i din situasjon. Men du må følge hjerte og finne ut av hva som er det beste for dere!

Skrevet

Hei.

Litt dårlig tid nå men skal prøve å svare deg kort..

Jeg er 22 år, g alene med to. 2 barn, 2 pappar & to forskjellige historier..

Men det går helt fint! Jeg å satt alene med 2 i en alder av 21..

Ikke tenk på penger, du får diverse stønader som gjør at du klarer deh igjennom ett år hjemme med andremann også. Nå må du tenke på hva du selv vil og orker, og hvilket valg du kan leve med.. Send meg gjerne en PM om du vil. Eller stikk inn på aleneforeldreforumet en tur... Skal se om jeg får svart deg bedre litt etterpå..

Skrevet

Det finnes nok av hjemløse barn her i verden, så det å adoptere den vekk, er vel det aller værste enn kan gjøre. Er du mindre enn 12 uker på vei, så gjør det ingenting å ta abort! Uansett hva du velger, så ønsker jeg deg LYKKE TIL :-)

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde tatt abort om jeg var i din situasjon, selv om bare tanken egentlig gjør meg helt syk...

Men det finnes jo flere sånne organisasjoner som gir råd og veiledning til de som har havnet i en situasjon som deg. Ring helsestasjon (gjerne anonymt) og spør om telefonnr til en av disse organisasjonene. Lykke til!

Skrevet

Har opplevd det samme som deg,fant ut jeg var gravid da jenta mi var 8 mnd.

har nå to barn, 16 mnd mellom dem, å vi har det helt topp!

Hvis du er i mammaperm enda å går ut i jobb eller i sykemeld når permisjonen din er over så får du fødselspenger av det.

jeg ville beholdt! man klarer mer enn man selv tror, å det å ha to barn er en fantastisk gave :-) dette klarer du!

Skrevet

Hei!

Har du fortalt barnefaren da? Kan jo hende han ønsker å ta ansvar, så er du jo ikke helt alene mener jeg. kan jo ha delt omsorg etterhvert. Ville snakket med ham jeg. Er ikke sikkert det blir så ille :)

Må innrømme at jeg er litt motstander av abort, men du skal jo selvfølgelig gjøre det som er best for deg og datteren din. Du er jo veldig ung og det er tøft være alenemor. Tenk deg godt om i alle fall!

Lykke til:)

Skrevet

jeg har fortalt det til barnefaren. han sa at det ikke passet han å få ett barn nå...var også en kommentar å få slengt i trynet..

har prata med mamma og noen venninner, alle mener jeg bør ta det bort.

men vet at familien min støtter meg UANSETT!

hjertet mitt vil selvfølgelig beholde bebissen, men så kommer fornuften da..

HI

Skrevet

Så tross dem og vis at du klarer dette selv.. finn frem motet.. du får nok verdens skjønneste barn, som alle glade mammaer sier:) da kan de andre bare angre på det de sa..

Skrevet

Hvordan i all verden kan du hevde at det verste man kan gjøre er å adoptere bort et barn? Hvem er det egentlig verst for? Det verste jeg kan tenke meg er å ta abort, og jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være verre å bære frem et barn for så å adoptere det bort. Jeg tror du kan spørre hvem som helst av de som er adoptert bort om de heller ville vært døde enn bortadoptert. Hva tror du svaret ville blitt? Hvis du tror det er så forferdelig å være adoptivbarn så tar du feil, for det kan nemlig jeg skrive under på at det ikke er!

Gjør det ingenting å ta abort hvis fosteret er under 12 uker? Hvor i all verden har du det fra? Innlegget ditt må jeg si provoserer meg! Jeg er jammen glad for at JEG ikke ble en abort!!!

Selvfølgelig må du HI gjøre det DU mener er rett, men jeg håper, for barnet ditt sin skyld, at du lar det få leve! Hvis du vil, så greier du dette fint. Ser jo også at du sier familien din vil støtte deg uansett. Lykke til med riktig avgjørelse for deg og barnet ditt!

Skrevet

Nå kan du vel gå rett fra permisjon til permisjon? Det er vel nye regler for det har jeg hørt... Og som alenemor vil du vel få overgangsstønad og div slik at du vil klare deg.

Ville vært mindre bekymret for økonomien.. heller tatt et valg for hva du vil uavhengig det i første omgang..

Skrevet

Er dette innlegget en spøk????!!!

Skjønner at seksualundervisningen i skolen er dårlig for tiden - men ...Tror folk på storken??!!Kan ikke folk klare å bruke prevensjon???Jeg blir helt matt!!

Skrevet

Kan ikke du få hjelp av familie?

Tenk deg godt om før du tar abort, det vil bli tøft være aleme med to små. Men som mange her sier så går det seg til. Er mange som klarer det kjempefint og samtidig tar en utdannelse.

Ta kontakt med helsesøster og forklar situasjonen din , hun vil nok hjelpe deg med å ta kontakt med de som kan hjelpe.

Du har også Amathea hvis ikke jeg sier helt feilt navn nå. Den organisasjonen som hjelper kvinner som er gravide. De har garantert en masse råd til deg ang valget ditt.

Stor klem og lykke til :=)

Skrevet

Slutt å svar hvis du ikke har ett råd å kom med!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...