så var vi 4 Skrevet 7. november 2007 #26 Skrevet 7. november 2007 Matja, jeg tror du må oppdatere deg litt på kommunikasjonsteoriene Du trenger ikke mange setninger for å få et inntrykk av en person, spesielt hvis de svarer på litt aktive innlegg. Om det er riktig inntrykk kan man jo diskutere.
alene pappa Skrevet 7. november 2007 Forfatter #27 Skrevet 7. november 2007 skulle egentlig det, men hørte ikke noe mere om det og hun svarer ikke så det kokte nok bort desverre. er ikke med i noen åpen barnehage eller noe annet. lite sosialt liv. jobber nå ja. kjører lastebil mellom lillestrøm og sandvika.
Kosel Skrevet 7. november 2007 #28 Skrevet 7. november 2007 ja, du den "daten" med anonym - ble det noe av?? og uten egentlig p ha lest hele diskusjonen.... selvfølgelig kan man være venner med det motsatte kjønn.. Ja, følelser kan opptså, og ja, det kan bli kjipt...men skal man låse seg inne å sitte i leiligheten resten av livet da... nei vett du hva.. Man kan klare og kontrollere seg..hopper vel ikke på en person man liker...(sånn helt uten videre...) c",)
alene pappa Skrevet 7. november 2007 Forfatter #29 Skrevet 7. november 2007 nei blei ikke noe av, av en eller annen grunn. fikk ikke noe svar om hvorfor heller. det var kjedlig for hun virket veldig hyggelig på msn og greier. snakket der ett par dager også hørte jeg ikke noe mere.
Matja Skrevet 7. november 2007 #31 Skrevet 7. november 2007 Du sa sikkert noe feil da... Det er jo tydeligvis veldig lett her inne;-) Jeg er kanskje veldig dum, men jeg ser ikke at folk svarer "negativt" med mindre de skriver sånn: "Er du helt dum, eller??" Hehe:) Men kjære pappa, du må jo få deg et sosialt liv! Spille fotball? Trene? Spille ludo? Danse? ;-)
alene pappa Skrevet 7. november 2007 Forfatter #32 Skrevet 7. november 2007 mulig noen er litt nærtagende her inne uten at jeg skal påstå noe. jeg har ikke gjort noe bevist forsøk på å trokke på noen da, men en manns synspungter er jo muligens litt andledes enn en dame sine da. mulig jeg skriver noenganger korte svar som kan virke litt sånn, men er ikke det jeg mener. litt problemer med å uttrykke meg gjennom å skrive da. synd om noen dømmer meg etter det.
alene pappa Skrevet 7. november 2007 Forfatter #33 Skrevet 7. november 2007 prøver å få ett sosialt liv da, men ikke lett.
Matja Skrevet 7. november 2007 #34 Skrevet 7. november 2007 Det er jo en rett under ditt HI som vil ha noen venner:) Bor ikke hun i Oslo? Skriv en pm da, hvis du vil, så slipper andre å se hva vi skriver, for det kan jo misforstås!! ;-p
Kosel Skrevet 7. november 2007 #35 Skrevet 7. november 2007 ironi, sarkasme, humor o.l. kommer ikke alltid så tydelig frem skriftlig... og ikke alle er like gode på å skjønne ironi osv. heller... Blitt misforsått noen ganger selv her inne ja... Også er det jo litt lynsje stemning innimellom..c",)
Matja Skrevet 7. november 2007 #36 Skrevet 7. november 2007 Hehe:) Ja, noen ganger er det skikkelig premenstruell stemning her, men det er jo bare å ta med en klype salt!
Kosel Skrevet 7. november 2007 #37 Skrevet 7. november 2007 c",) jau! Sitter ikke akkurat å griner over slikt...hehe
Hannemor Skrevet 7. november 2007 #38 Skrevet 7. november 2007 Jeg fortrekker å ha menn som venner fordi de kan gi meg et anna perspektiv på ting. Og ofte har vi mødre behov for et spark bak Men samfunnet rundt mistenker ofte slike vennskap for noe anna enn det det er. Opplevde det faktisk selv, for ganske kort tid siden. Fordi en venn av meg var på middag med sine barn, og min sønn hadde tatt bilde av det......... Skulle faktisk tro at de leste av bilde ved bordet at vi faktisk delte seng haha Sosialt liv med små barn i huset er nesten en umulighet, fordi de fleste andre også har barn. Som nødvendigvis må i seng. Og helst slik at de ikke er overtrøtte. Jeg nyter mine kvelder, selv om de kan bli ensomme. Men har valgt å sette fokus på at jeg skal kose meg, og nekter meg selv å føle ensomhet. I dag var jeg litt sentimental og trist, fordi ingen hadde ringt. Og ønsket meg lykke til i retten i morgen, barnefordeling. Men da kjeftet jeg grundig på meg selv altså! hihi
Matja Skrevet 7. november 2007 #39 Skrevet 7. november 2007 Men Hannemor! Lykke til i retten da!! Skulle ringt deg jeg, men har mistet nr ditt ;-)
Hannemor Skrevet 7. november 2007 #42 Skrevet 7. november 2007 Hmmmm....kjenner ikke nicket ditt....men har du hatt nr mitt???
Hannemor Skrevet 7. november 2007 #43 Skrevet 7. november 2007 Tusen takk til dere begge! Men er barna som trenger lykke til, jeg er bare en biperson som stiller opp for dem Derfor det er dumt å sitte å sippe!
Gjest Skrevet 8. november 2007 #44 Skrevet 8. november 2007 Synest det hadde vert kos med ein mannleg venn eg. Men eg bur dessverre ikkje på riktig kant av landet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. november 2007 #45 Skrevet 8. november 2007 Alene pappa, hva skal du på tirsdag?? vi kan lage et oslotreff på tirsdag om det passer.
alene pappa Skrevet 10. november 2007 Forfatter #46 Skrevet 10. november 2007 etter jeg er ferdig på jobb kl 16.00 har jeg ingen planer da. neste uke igjen har jeg fri så da kan ting skje når somhelst
Gjest marie-s Skrevet 10. november 2007 #47 Skrevet 10. november 2007 Nå kan jeg kun snakke for meg selv og fortelle hvorfor. Det ser ut for meg at det kun er de med veldig små barn som klarer å få til treff her. Prøvde selv en gang å få til et treff (grilling og tur rundt Songsvann) og fikk vel svar fra 5-6 stk om at de skulle komme, men vi ble kun 2 jenter med barn som møtte etter det har jeg gitt opp og funnet ut at i dette forumet er det mye prat og lite handling. Ikke for det, vi hadde det jo veldig koselig og barna koset seg, men jeg føler man må styre sllik for å få til et treff. Det hadde vært enklere å si noe slikt som at vi har treff hver søndag på f.eks. Gigagøy og eventuelt sette opp en lapp på bordet hvor det står DinBaby.treff. Vi har et slikt treff i nabolaget, men det er for foreldre og barn, ikke bare for aleneforsørgere. Du fikk jo en god del respons på den andre tråden du hadde om treff, ble det ikke noe av? Selv vegret jeg meg for å svare på den p.g.a. det du har skrevet i profilen din om at mor er sløv med kontakt eller noe slikt. For meg blir det som noen som fokuserer på det negative og ikke det positive om du skjønner hva jeg mener? Det har tatt mye svette for å komme meg dit jeg er i dag og hadde jeg tenkt negative tanker hadde jeg aldri fått det så bra som jeg har det i dag, derfor vegrer jeg meg for å involvere meg (ja for meg gjelder det venner også) i de som fokuserer på det negative.
alene pappa Skrevet 10. november 2007 Forfatter #48 Skrevet 10. november 2007 nei det ble ikke noe av. når det gjelder mor til barnet at jeg sier hun er sløv eller hva det sto så er jo ikke det negativ tankegang, men fakta. at det ikke er noe positivt med henne eller at hun ikke bryr seg om han er rett og slett ikke min skyld, men det er det som er fakta. at hun ikke møter opp og henter han til samvær eller avlyser samværet dagen før, ikke ringer han for å snakke eller høre hvordan ting går på 10-12 uker. hva er positivt i det?
Gjest marie-s Skrevet 10. november 2007 #49 Skrevet 10. november 2007 Ingenting, men slik er hverdagen for mange her inne. Jeg gidder rett og slett ikke å skrive i profilen at faren ikke har sett sønnen sin siden påske og har vel ringt 2-3 ganger siden den gang. Vi har jo det bra uansett, jeg har en glad og førnøyd gutt og for meg teller det det som teller.
alene pappa Skrevet 10. november 2007 Forfatter #50 Skrevet 10. november 2007 har ikke sakt at den situasjonen er unik for meg heller jeg. jeg har i profilen min at han skal i utgangspungtet være der hver 5. uke , men at det ikke altid blir overholdt. selv synes ikke jeg at det er så veldig negativt sakt. han har det veldig bra her hos meg han og jeg tar meg av han så godt som jeg kan. grunnen til at det står i det som står i profilen er også for å opplyse om at jeg er aleneforsørger og i hvilken grad han er hos meg. altså mye. om noen ikke vil møte oss pga det så, javel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå