Gjest Skrevet 7. november 2007 #1 Skrevet 7. november 2007 Hei! Jeg er førstegangsprøver som nærmer meg slutten av første PP, og jeg har symptomer i FLENG! I snart to uker har jeg tidvis - hatt vondt i korsrygg og nedre mageregion - hatt vondt i hodet - fryst lett - vært svimmel og kvalm - vært trøtt - vært oppblåst Jeg er HELT sikker på at jeg er gravid, selv om jeg ikke har styring på verken EL eller syklus. Sjansen for at jeg faktisk ER det, er dermed liten. Men jeg lever i en knøttliten boble av håp! =) Hadde vært artig å diskutere dette med andre i samme båt, så får vi se hvor mange som faktisk traff blink. =) Og ikke minst, trøste hverandre når tanta likevel kommer. =/
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 7. november 2007 #2 Skrevet 7. november 2007 Hei:o) Jeg skulle hatt TR 3 nov. men ikke fått den enda.. Og har hatt disse symptomene i to uker: - Ømme bryst - Kvalm hele tiden - Får vondt i magen om jeg ligger på magen - Trøtt HELE tiden så og si Håpe det har klaffet for deg da.. Så du slipper å bli her så lenge;o)
AS og lillemor=) Skrevet 7. november 2007 #3 Skrevet 7. november 2007 Hei hei dere to=) Håper dere er gravide da=) Skal følge med og " heie" på spiren deres=)
Høstspire 2011 Skrevet 7. november 2007 #5 Skrevet 7. november 2007 Hei:) Jeg hører vel også til under denne gruppa=) Har IKM 14.november! Mine symptomer til nå er: - Ømme brystvorter - Fast/løs mage - Oppblåst mage - Fryser lett - Trett - Hodepine Skal teste på lørdag!=) Når har dere IKM og skal teste?
Høstspire 2011 Skrevet 7. november 2007 #6 Skrevet 7. november 2007 Dette er forresten min første pp=) Og jeg føler meg også skikkelig gravid...=)
Ønskenurk i magen-har født:-D Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Hei alle som vil:-) Kjenner meg igjen asså...føler meg: *oppblåst *kvalm *trøtt og sliten * vondt i hodet * fryser * svimmel *vokse- verk???? Men selvom jeg til tider kan føle at jeg er gravid, så ramler jeg fort tilbake at tanta kommer nok snart....hmmm,ja,ja, det er ikke noe annet enn å vente gitt.... Er vår 2pp etter SA. Lykke til alle som heier på en spire;-) *klem*
Gjest Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Hei! Jeg aner ikke når jeg har IKM, da jeg ikke har hatt "ekte" mens på ca 6 år. Men på mandag 12/11er det ca 31 dager siden jeg sluttet med p-piller (midt på brettet), så jeg tror jeg skal teste da. Hvis ikke tanta kommer da... =) Er veldig forberedt på at hun kommer, og egentlig så håper jeg det også, for jeg har ikke heeelt stumpet røyken ennå! Om spiren kommer om en måned, slipper den i det minste røyklukta! =)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Dette var en fin tråd dere. Jeg begynte å bli bekymra om det bare er meg som har så alt for tidlige symptomer;-) Selv er jeg i 1 pp etter en SA i juli, men da satt den på første forsøk. (det gjorde den på sønnen jeg har også) Så her er det håp asså!!! Den siste uka har jeg: -vært noe uggen -lett svimmel -supertrøtt!!!! -småvondt i korsryggen -noe (innbildt?) stikking i brystene -tisser oftere (tror jeg?) -løs/fast mage -ekstra utflod (sorry detaljer her..håper dere tåler såpass,hehe..symptom?) -skikkelig frysepinne -vond smak i munnen -og ikke minst kort lunte!!!!! :-s Dette høres jo lovende ut, men sp.målet er om det virkelig er sånn? Innbilder jeg meg ting eller??? Uff.... Har Ikm på fred, men skal til lege i morgen, så tror jeg tar med meg morgenurin på et glass jeg, så får vi se..noe tidlig kanskje men??
bellarosa Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Jeg er 5 dager over ikm, og har tatt test to ganger allerede, med negativt svar begge gangene... Har: * vondt i brystene * sterke humørsvingninger... Krysser fingrene for dere alle!!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 7. november 2007 #11 Skrevet 7. november 2007 Åi, da må ventetiden bli lenge :-( Dra til legen? eller de kan kanskje ikke få noen bedre tester enn dem du bruker selv? Jeg har ett symptom til jeg vettu;) Fått skikkelig uren hud. Har til vanlig ingen kviser, nå har jeg mange få..Begynner å få trua jeg nå;o)
PROVOSERT!!!!!!!!!!! Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Jeg innbiller meg masse, så til gjengjeld så trekker jeg fra endel ting. Men noen ting har endret seg :-) - blir fort sovetrøtt på kvelden. Fått kommentarer fra samboer, for jeg pleier å legge meg rundt midnatt, og klage på at han legger seg så tidlig når han går 22.00 - 23.00. Nå går jeg rundt 22.00 hver kveld. Dette kan også komme av at det blir tidligere mørkere, men det har altså ikke skjedd de andre 2 årene vi har vært sammen :-) - det stikker til veldig i puppene noen ganger. Jeg prøver å si til meg selv at det bare er innbilning. Men det er jo ikke det. Noen ganger så tar jeg meg til brystene uten at jeg egentlig styrer det selv (prøver nemlig å skjule for de på jobben at vi prøver. Redd for at det blir så mye mas :-)) - Går på do og bimmeliBOMMER hver dag. Det har jeg aldri gjort i hele mitt liv. Og min samboer kommenterer det "Har du vært på do og D.... nå igjen?" - Og så har jeg ikke hatt TR på en lang stund, tror jeg.......... (",)
Gjest Skrevet 7. november 2007 #13 Skrevet 7. november 2007 Hei. Håper vi blir "klaffa på første forsøk-gjengen!" Jeg har av en eller en annen grunn ikke hatt vondt i puppene (kanskje fordi jeg ikke er gravid?), men ellers har jeg de aller fleste tenkelige symptomer as we speak. Håper egentlig like gjerne at tanta kommer, så jeg kommer i gang med en ordentlig PP! Da skal jeg kjøpe EL-tester, så jeg blir litt klok på meg selv. =) og dumme meg, jeg vil ikke kjøpe EL-tester nå (sånn at jeg har de liggende), for i hodet mitt er jeg jo GRAVID, og da er jo det bare bortkastede penger... =) Huff! Føler virkelig for å kjøpe et eller annet over nettet nå asså! =)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 7. november 2007 #14 Skrevet 7. november 2007 Kjøp en graviditetstest!!! Den får du bruk for før eller siden, hehe... Anbefaler CB digital. Litt dyrere, men da får du det ut av verden der og da, i steden for å lure på om den lille, svake streken streken der er pos ellerneg..Skjønner;-) Gooood luck!!
Duracella Skrevet 8. november 2007 #15 Skrevet 8. november 2007 Jeg går her og stresser opp meg selv for tiden, he, he. Som jeg skrev i et annet innlegg her, er dette første pp (for barn nr2) og jeg aner ikke når jeg egentlig har IKM!! Jeg mener jeg er over tiden, mens mannen min mener at det er jeg ikke. Nå har jeg bestilt test, de kommer nok i postkassa i dag, men jeg har ikke lyst til å teste meg!!! Har fått det for meg at den vil være negativ, og så lenge jeg bare går her og venter og ingenting skjer, så....... Det går den ene dagen etter den andre, og TR kommer ikke. Jeg har ingen symptomer, men det hadde jeg ikke sist heller, før lenge etter positiv test. Puppene er kanskje litt ømme, men så går jeg og klemmer på de hele tiden for å kjenne om de har BLITT ømme også, da. Grunnen til at jeg tror jeg kan være gravid, er at jeg har vært så øm og rar i magen flere dager i denne perioden, og slik pleier det ikke være. Og jeg har hatt masse mensmurringer uten at noe skjer, vanligvis kommer mensen etter noen timer med murringer. Utrolig at det går an å bli så opphengt!!!!! : ) Lykke til, alle sammen!
Høstspire 2011 Skrevet 8. november 2007 #16 Skrevet 8. november 2007 Hei lillemanns mamma! Hehe, kjenner meg så igjen i det du skriver om at du ikke har lyst til å teste deg. Jeg skal igrunnen teste på lørdag, men kjenner at jeg har fått litt "kalde føtter"... Det er et veldig spesielt svar, uansett hva som dukker opp på testen. Så er det hvordan man skal forholde seg til svaret etter vi har tatt testen. Jeg er så redd for å bli skuffa... Ønsker et barn så inderlig!!! Ja, ikke vet jeg om brystvortene mine heller er ømme fordi jeg er gravid, eller fordi jeg hele tiden kjenner etter på de...Eller om jeg bare innbiller meg alle disse symptomene. Men gleder meg jo litt til å få et svar også, så jeg kan slappe mere av etter denne prøve perioden. Jeg har også begynt å få mensmurringer i magen i går kvell og litt i dag, selv om det er 6-7 dager til IKM. Det er så spennende på en skummel måte!=) Takk, og lykke til til deg også!=)
Cecilie :o) - 2 pp. Skrevet 8. november 2007 #17 Skrevet 8. november 2007 Jeg er nå 7 dager over IKM, men tester forsatt negativt... Litt symptomer her i gården også: -Ømme/såre brystvorter -Murringer i magen i 2 uker -Veeeeeeldig sliten/trøtt -Fryser lett -Mye vondt i hodet -Oppblåst og mye luft i magen -Stikninger i området rundt halebeinet -"voksesmerter" i leggene Vet ikke om jeg er gravid eller om tanta ikke kommer siden jeg har begynt å stresse litt med dette nå....
Høstspire 2011 Skrevet 8. november 2007 #18 Skrevet 8. november 2007 Så spennende! Håper alle oss "flytter" over til 1.trim i løpet av denne mnd=)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 8. november 2007 #19 Skrevet 8. november 2007 En liten trøst til alle som IKKE har symptomer, slik som meg denne mnd: Jeg er gravid! Blått kryss i dag, to dager etter IKM. Kjenner fortsatt ingenting jeg, og kan nesten ikke begynne å tro helt på det ennå..... Men det går an tydeligvis. Sambo sa det ikke var tvil. Det ER et blått kryss.
Høstspire 2011 Skrevet 8. november 2007 #20 Skrevet 8. november 2007 Gratulerer så mye!=) Lykke til med svangerskapet og spiren som vokser inni deg=)
tegneseriedama Skrevet 9. november 2007 #21 Skrevet 9. november 2007 Hei, er fersking på siden jeg. Har snust litt på siden i smug i det siste og har ærbødig studert meg inn i denne nye verden av ord og uttrykk. Men ja, jeg er også inne i første pp,har IKM 14. og syns jammen puppene mine verker ekstra mye og syns selvfølgelig som fersking at det er urkomisk at det faktisk finnes et sted man kan si det høyt og alle syns det er fint=)
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 9. november 2007 #22 Skrevet 9. november 2007 Nicket ditt virker kjent. Har du ikke vært her før? Velkommen hit hvertfall:-) Ja, er det ikke fint;-) Her kan man snakke om slim, blodspor/spotting/blod i trusa/mensen, har/løs mage osv osv...og det er BRA!!! Er litt rart ja;-) Men fy søren å godt det er å "snakke" om det. Mine venner forstår seg ikke på sånt. Ikke de uten barn hvertfall. Mine symptomer har redusert veldig. merkelige greier.. Dette er meg i dag da: I dag er det 9. november, og du er på dag 28 av syklusen. Det er 13 dager siden eggløsningen, 27. oktober, og 0 dager til en graviditetstest kan være positiv. Venter litt til med å teste;-)...iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!!! Lykke til alle sammen:-)
Nullenusken Skrevet 10. november 2007 #23 Skrevet 10. november 2007 Er 18pp nå jeg... Har hatt omtrent alle svangerskapssymptomer du kan tenke deg i hver eneste av de prøveperiodene Er nå møkka lei av hele prøvingen.......... men klarer ikke gi slipp håpet!!! .............................Var ikke gravid da jeg var 1 uke over IKM engang...
VilJegVil? Skrevet 10. november 2007 #24 Skrevet 10. november 2007 Joda.. Modesty var her før når jeg var aktiv for noen år siden... Ikke samme tror jeg.. : )
tegneseriedama Skrevet 10. november 2007 #25 Skrevet 10. november 2007 Hei, nei ikke samme modesty som sist, sikkert flere som leser tegneserier og som tar det første nicket de kommer på i farta Får man beskjed noe sted om nicket er opptatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå