Gå til innhold

NY TRÅD...:)BabyDior,-lucy,dotten og turid84:):):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Holder oss hjemme i dag vi. Tenkte å levere snuppa i barnehagen, men så kom noen av utslettene tilbake selvfølgelig i morges, så vi bestilte time til legen i steden for. Men gjett hva. Da vi kom dit var selvfølgelig alt borte. Men hun trodde ut fra min forklaring at det var elveblest. Men borte er det, og det plaget henne ikke, så vi får håpe det aldri kommet tilbake! Hun så jo ikke ut på det verste. Så skikkelig vondt ut!

Så deilig at du kan ha ligget lenge i dag da :) Godt å ha barnevaktene like ved. Det er fordelen med å bo i nærheten av foreldre og svigerforeldre. :) Nå er jo Sander i 7-8 mnd. alder, og det er typisk at de begynner å bli litt mer engstelige for andre de ikke ser like ofte.....! Snuppa begynte ved 3 mnd. alder hun! Hjelpes. Men vi ser ikke så mange folk til det daglige, og ikke var vi så ofte borte, så ikke rart om hun ble "redd" fremmede. Jeg var nok litt sånn som liten jeg også, så det kan ligge litt i genene :) He, he. Selv om vi begge var mye hjemme da snuppa var liten, så får vi sikkert noen dager som bare mamma eller pappa får lov å legge, pusse tenner, bade e.l. vi også. Ikke hørt det enda, men så er hun jo bare 2 år da... :)

Vel, nå ligger hun og sover, så jeg skal snike meg på butikken. Pappan er hjemme altså... he,he. Jeg forlater henne ikke alene hjemme, selv for bare 5 minutter.

Skravles jenter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! tid for dagens skravlings - blir i så godt humør av å lese innleggene deres :) det virker nå så koselig synes jeg da, bæsjingen, utslettene, våkenettene - for det er jo noen små prinser og prinsesser som befinner seg midt i dette, og en sånn vil jeg så gjerne ha (tillater meg å idyllisere dette litt her i min drømme-tilstand :)!!! nå er mini'n vår 7 cm og 11+2, ååhhhhh. jeg skal ikke klage nå, for jeg er jo så glad, eller mest lettet over at jeg har hatt denne gode følelsen nesten hele veien (bortsett fra denne krisen da jeg var 6 uker :) - men nå nærmer opplevelsen fra sist seg, og tankene om det sniker seg frem. var da i uke 13, dro til ul fordi jeg var så bekymra, uten tegn på at noe var galt, og da var det bare en tom fostersekk der. jeg er jo egentlig så sikker på at dette ikke skal skje igjen, tror mer det er minnene som sniker seg inn og vipper meg bittelitt av pinnen. alt kjennes veldig annerledes ut nå.

Skal til fastlegen til 1.kontroll på mandag, da er jeg akkurat 12 uker, hun skal ta gyn og mente da hun kunne se om ting så fint ut - at livmoren er ca så stor som den skal osv. Frykten er at det skal være noe galt da, åh nei jeg orker ikke skrive om det, vil bare ha den gode følelsen tilbake. husker sist hvordan jeg gledet meg til å fortelle, fantaserte om det - nå gjør jeg jo det igjen, og da kommer disse assosiasjonene... men på mandag blir det altså annerledes!!!!!!!! og ja, tenker på hvordan det blir å fortelle!!!! mine foreldre vet jo og gleder seg VELDIG , sambos foreldre skal vi fortelle til da vi skal være hos dem i jula, må finne en hyggelig måte å gjøre det på - noen forslag? me har altså ikke fått fødeplass, er vel ikke søkt om en gang, siden fastlegen ikke ville gjøre noe før 12 uker. tenker på riksen - blir vel der eller ullevål - har du hørt om ulike erfaringer, dotten?

Vil heller tenke på de koselige (og nok slitsomme, ja) stundene dere beskriver så fint her inne! også tenker jeg også masse på babydior, åh - kan ikke testene deres bli positive nå!!!!!!

Dotten - ikke meningen å blande meg inn, men har du tenkt på pergo? jeg fikk det da jeg hadde prøvd i ett år uten hell, selv om de ikke fant noe galt. tok en enkel kur samme mnd som jeg gikk til aku, så måtte jeg ta en pause og droppet også aku, og den mnd ble jeg gravid. jeg har liksom ikke tilskrevet det pergo'n siden jeg ikke gikk på det den mnd og bare tok enkeltkur, men ikke godt å vite. tror gynekologer fort anbefaler det hvis man har forsøkt en stund uten hell, særlig hvis man ikke er superung lenger :) men nå vet jo dere at dette m baby kan funke - det var jeg blitt veldig i tvil på når det gjaldt oss.

jeg gikk som sagt til anne stensløkken på balderklinikken, det var ikke fra henne jeg fikk pergo, men hun var utrolig hyggelig og skal bruke henne senere når jeg trenger gyn.

Takk dotten for oppmuntring mht permisjon - det var godt å høre, og fint å høre om dine erfaringer. men hva om mini blir pappa-dalt?? det kan vi jo ikke ha noe av :)

i går testen ei venninne av meg positivt også (ikke en av de som har prøvd lenge, men FANTASTISKE hyggelig) så nå drømmer vi om høsten og masse graviditetssnakk utover våren.

Høstklemmer (nesten vinter-) fra meg

Skrevet

er så koseleg når det er komen innlegg frå dere...så kjekt å lese:)

no har eg og sander gått i barnehagen og levert victoria der.Sander sit på fanget mitt no...skal snart legge seg...då ska ho mor slappe av....

Var på jobb i går kveld...og når eg skulle heim, og hadde tatt på meg kler igjen,kom ho eine som skulle på natt....så såg ho på meg også sa ho, er magen begynne å vokse igjen??då hadde eg på meg genser og bergans jakke utapå....eg vart litt sjokka..hehe...også nei det er det ikkje....uff...hater å lyge sånn...men når ikkje svigerforeldre og foreldre veit det enda,kan eg nå ikkje sei det som det er heller...eg får beklage meg til ho,når det blir offentleg...:)

I dag skal eg opp til mamma og pappa å lage middag...Så skal me sove der...Tenkte å lage heimelaga pizza til middag.

Ja det e veldig godt å ha både foreldre og svigerforeldre i samme bygda,...Det er eg veldig gla for i allefall..

Tenker du ser fram til mandag lucy....eg skal ta kontakt med jordmor i måro.ho kjem att frå ferie då...får då time hjå ho...Legen har sendt henvisning til ul og...så får me sjå når eg får det...håper det blir snart...

Har de lyst å vite kjønn på ungen, om dei ser da på ul??me har hatt lyst til å vite det med begge to..men dei har ikkje sett det på noken...så me vil nok vite det denne gangen og...Med Victoria hadde eg ingen følelse på kva det var...Med Sander var eg bombesikker på at det var gutt...har ingen følelse denne gangen...

No får eg gå å legge sander litt...så får eg rydde litt her...og slappe litt av på sofaen tenker eg...:)

Skrevet

Fekk innkalling til gynekologisk poliklinikk i dag...Time 4/12...Det er jammen ikkje lenge til....

Skrevet

Hei! oj skal du på 4/12? åh!!!!! det gleder jeg meg så utrolig til!! jeg har jo ikke vært hos lege enda, egentlig, hun sendte meg rett ut igjen siden jeg "bare" var 8,5 uke... har time på mandag, ja, og da ordnes vel alt dette. synes det er litt sent, vet sykehusene i sentrum fylles raskt opp, og vil jo ha ul så raskt som mulig :) forrige gang ville jeg absolutt vite kjønn, men nå tror jeg ikke jeg har så lyst til det - for min kjære er det det samme, så vi får se hva nysgjerrigheten sier på selve dagen.

så utrolig at noen kunne se det på deg så tidlig, da, turid!! det er sikkert noe med "gløden" eller hva folk sier - flere på jobb her også som er opptatt av at de ser det tidlig på folk, ikke pga magen, men andre ting. en kollega her også som kom og spurte meg forsiktig, da ble jeg så glad - tar jo alle "tegn" på at jeg er gravid imot med stor lykke!!! jeg har fortalt en del jeg da, selv om ikke svigers vet enda. har vært litt egoistisk og tenkt på mine behov, at jeg trenger noen å snakke med dette om, men at jeg også synes det var godt at ikke de visste enda. men skjønner "problemet" ditt, turid, kjipt å juge om noe så fantastisk!!! teller altså ned til jeg slipper det på mandag!!!!

Da ønsker jeg dere alle tre en deilig helg - også satser jeg sterkt på en jubelmail fra meg på mandag etter legetimen - og på jubelmailer fra dotten og babydior med positive tester over helga!!!!

Skrevet

Hei og hopp :)

Så kommer det noen ord herfra også :) Har hatt det så travelt på jobben, så jeg har ikke fått tid å skrive her :) Huff og huff. Ellers så var jeg borte i går kveld, så kom meg ikke på nett hjemmefra heller :)

Her har det i bunn og grunn ikke skjedd så mye spennende. Heldigvis er snuppas utslett borte, så vi håper de holder seg borte også. Tror det var elveblest. I hvert fall det legen mente som sagt.

Dritt-tanta kom i går da... ubedt som vanlig, så da hopper jeg over i 17!!!!! pp. Huff og huff. NÅ begynner jeg å bli litt lei ja...! Men gir vel ikke helt opp enda :) Har liksom ikke tenkt så mye på pergo for min del, da jeg regner med at jeg har el hver måned. Har aldri sjekket dette. Får vel krype det lange og ekle veien til legen (gu) og fått sjekket at alt er ok, og ev. ta blodprøver for å se om jeg har el, og at alt ellers er som det skal......!?

Og -lucy-. Hverdagen blir helt anderledes når man får barn. Helt klart. Selv om det ofte kan virke som en drøm, så er det absolutt slitsomt også. Uansett ville jeg ikke byttet bort snuppa for NOE i hele verden. Nå har vi egentlig vært superheldige, da hun er ei rolig, snill og stort sett sykdomsfri lita jente. Klart hun setter tålmodigheten min på prøve titt og ofte, men hva er det mot alt det andre mange sliter med?. Bare det å vite at dette lille menneske er MITT (vårt), og det er vi som har skapt henne! Om man begynner å analysere og tenkte på hvor rart og utrolig det egentlig er, så kan man bli helt "gal" på en positiv måte :) Og man blir helt klart mer følsom etter at man får barn. Spesielt om man ser andre barn som ikke har det så greit, eller leser om barn som er ofre for drap, mishandling osv. Det er vondt det. Da er man glad man har sin lille skapning som er frisk og rask! Barn er helt klart det beste i verden :)

Det er jo ikke rart om du er en smule bekymret da -lucy-. I hvert fall nå som du er omtrent like langt som sist. Men så lenge godfølelsen din er tilstede og du ikke har det som sist, skal du ikke bekymre deg unødig :) Litt er lov, men prøv og ikke la det ta overhånd :) Og på mandag får du se den lille spiren din (eller høre) og et flott lite hjerte som banker for dere :)

En måte å fortelle det på er å kjøpe og pakke inn en kopp hvor det står "Verdens beste bestemor/bestefar" eller en liten body med samme tekst. Se om de skjønner det uten at dere sier noe med en gang! He, he.

Når det gjelder fødeplass, så er det nok for sent å søke Riksen. Der blir det fullt nesten før man har blitt gravid. Tror du må søke før uke 8 eller noe sånt, for å få plass. Om du ikke er heldig da. Ellers har du jo Ullevål eller Bærum. Jeg fødte på Bærum og var veldig fornøyd. Ullevål ville jeg ikke på, da det er mer "rullebånd" i mine øyne, men det positive med Ullevål er at de har 24 timers vakt med barnelege. Det har ikke de andre sykehusene. Der må legen kalles inn. Men sykepleiere o.a. er jo mer en kompitente til å ta vare på barnet enn så lenge!! Så du får nok valget mellom Ullevål eller Bærum. Kommer ann på hvor i Oslo du bor. Ev. A-hus på Lørenskog.....!?

-lucy- Kremt! Hva mener du med "særlig hvis man ikke er superung lenger"??? Mener du at jeg er gammel?? HVA???? He, he. Neida. Jeg er nok gammel på papiret med ikke i hodet..Fnis, fnis :) Litt barnslig ja! Men man er jo ikke eldre enn hva man føler seg, så da er vel jeg omtrent 20 da........?? Eller 25 kanskje! :)

Om mini'n din skulle bli pappadalt, må du bare viske i øret til den lille at "pappa er slem" x antall ganger... :) He, he. Neida. Siden h*n er litt større når pappan går hjemme, kan h*n fort bli litt daltete, men om du skal amme, så vet h*n hvor maten er, og da tror jeg nok mamma blir like poppis, så i bunn og grunn tror jeg ikke du trenger å "bekymre" deg :)

Så gøy at du har fått ei venninne som også er gravid da! Når sambo eller andre er lei av baby/gravidesnakket, har du jo noen du kan dele og skravle masse med, som helt sikkert ikke blir lei :)

Kjempegøy å lese innlegg fra dere også turid :) Om det ikke har kommet noe siden sist jeg var inne, så blir jeg litt skuffet :) He, he. Fare for en viss avhenighet her ja :)

Ikke så gøy når du må "lyve" om at du er gravid igjen nei, men tror nok hun forstår når du sier det neste gang. Alle forstår jo at du vil fortelle dine foreldre o.a. selv, så du kan jo ikke si det til mange andre først. DA kan det jo kommet ut, og familien deres får vite det av andre. Det kan ikke være mye gøy.

Håper du kosa deg hos foreldrene dine turid med pizza og greier. Jeg har jo ikke foreldrene mine i Oslo, men 2 søstre.... Ei jeg ikke er like glad i for å si det sånn, men hun er jo søstra mi for det......! Men bruker henne aldri i livet som barnevakt!! Så derfor ha ikke snuppa sovet alene borte hos noen enda... Litt trist, men sånn er det vel bare. Sambo har ikke foreldre lenger. Kun ei søster og en bror. Søstra bor ikke her, og er sengeliggende etter slag, og broren er ikke helt klar for barnepass. I hvert fall ikke for overnatting, så da sitter vi jo her "alene" da. Mine foreldre er for gamle til at jeg vil "belaste" dem med henne. Har jo ei søster der også som kan avlaste, ta bleieskift osv. men for øyeblikket har snuppa kun vært der med meg eller oss. Aldri alene! Trist egentlig.

Om jeg skulle bli gravid igjen, så tror jeg vi vil vite kjønnet. Er for nysgjerrig til å la være. Vi ville jo vite det med snuppa, men hun var for sjernert, så vi måtte på en privatbetalt ul senere (3D), og der så de det klart :)

Skal se du får ei jente til du turid :) Annenhver, så pass deg. Om du blir gravid for fjerde gang, da kommer det enda en gutt :) He, he. Og har du noen følelse for hva det blir -lucy-? Kanskje gutt på deg da? Før var jeg flink til å "gjette" på kjønn, men nå er jeg helt håpløs.. :)

Så spennende at du skal allerede den 4. desember da turid.... :) Det går fort skal du se!

Ha en flott helg jenter, og BabyDior... Gi et lite vink snart :)

Klem

Skrevet

Hei... Innlegget ditt -lucy- snek seg inn foran mitt... :) Du skrev og lagret litt før meg, så det er nok derfor ja.. men som jeg skrev, får jeg nok ikke noe positiv test denne pp'n heller, da tanta kom i går... :(

Vel ha en toppers helg du også, og gleder meg til å få et positivt innlegg fra deg på mandag :)

Klem

Skrevet

Eg får skrive noken ord eg da, når dotten blir så skuffa når ho kjem inn og så er det ingen nye innlegg:):P

Så synd at tanta kom på besøk da...det e kjipt altså...!!

Her er det ikkje så masse nytt...Eg var på jobb i går kveld, og då fekk eg noken mld av min mann...."Eg trur eg blir gal.Han berre skrik.Heilt hysterisk.Ho er oppe og".....5 min seinare...."No klikka eg snart"

hehe....så ringte eg til han...då hadde han sovna i armane hans....også hadde han klart å legge han...heldigvis sov han når eg kom frå jobb kl 22...!Han var rett og slett overtrøtt...Hadde berre sove ein 2 tima på dagen...uff...jaja..da var min historie..hehe..no sit han på golvet og gaular på mat her..hehe..!!!;:)så eg får vel amme litt tenker eg...¨

Ha ein fin dag jenter....

Skrevet

Åh allerførst dotten, grrrrrrrrrr at tanta kom, jeg håpte så VELDIG nå at det skulle klaffe, og vet så inderlig godt hvor forferdelig skuffende det er når den kommer, jeg ble helt knekt av det!!! masse masse klemmer og nå SKAL det gå neste gang!!!!!!

Da blir det også så kontrastfylt å fortelle om mine nyheter - som er så glade, jublende sitter jeg har med tårer i øynene etter å ha hørt hjertelyd hos legen i dag!!! åh igjen var det som måneders - neste ett års engstelse rant av meg, nå skal jeg bare nyte!!!!! og godt å få bekrefta at god-følelsen har stemt hele veien!!!! men det hadde vært så enda mye bedre hvis du og babydior også hadde lykke-meldinger, tenker så på dere!!! kjære var med, satt og venta på utsiden i tilfelle bad news, og da legen skulle høre etter hjertelyd hentet jeg han inn. så fint å dele det sammen :)

så gode råd mot at mini blir pappa-dalt, dotten - og godt du beroliget mht hvor viktig matuttaket er, at jeg får et overtak der, hvertfall :) kremt igjen, når det gjelder det med alder, nei vi er jo unge da, VIRKELIG!!!!!!, ikke noe å lure på der - men jeg begynte å lure på om kroppen min var litt eldre enn det kjentes ut inni meg. men - nå har jeg hvertfall fått bevist overfor meg selv at kropper over 30 også kan lage barn :)

vedr pergo - det min gyn sa var at hun ga det til alle som hadde prøvd en stund, at det satt ekstra fart på el, selv om man i utgpkt hadde el. mine blodprøver viste at jeg hadde el, selv om jeg ofte ikke fikk utslag på el-tester. hun mente også at mange hadde effekt av det, enten første mnd eller i pausemnd - som et tips :)

nå har jeg egentlig bare lyst til å sveve rundt ute og drømme om våren, mage og sommeren! masse lykke-klemmer og ekstra rungende heia-rop til dere alle!!

Skrevet

He, he. Nå reddet du dagen min turid. Ellers hadde jeg nok gått og snufset og vært lei meg resten av dagen .... :)

Neida.... Skulle nok gått bra det, men hyggelig at du ville skrive noen ord. Helga har vært rolig som vanlig. Mye av gårdsdagen brukte jeg i hagen. Raket opp resten av løvet som falt ned etter at vi hadde ryddet så fint tidligere i høst. Noe var fryst fast (som ikke er så rart siden vi er i slutten av novemer he, he), men jeg fikk da opp mesteparten. Så nå ligger det to svære hauger i hagen som jeg håper at jeg får samlet opp FØR snøen ev. måtte dukke opp. Om ikke blir det jo "borte" under snøen, men så greit å slippe å ta opp våt og halvråtne løvblader til våren.

Snuppa er småsyk igjen. Hes og hoster. I natt kom hun inn kl. 0150.... og da var ho mor en smule trøtt ja... Huff. Men hun fikk jo sove i senga vår da :) Så hun var jo fornøyd!! Er egentlig veldig koselig at hun ligger der!

Men nå har hun våknet så mye den siste uka, så vi begynner å bli en smule sliiiiitne ja. Svart under øynene, soveposer under øya osv. He, he.

Ojjjj. Nå har det gått over 2 timer siden jeg begynte på dette innlegget.. He, he. Jobber og sliter her... og synes i tillegg så syndt på meg selv og min supersåre hals... Au, au... :)

Stakkars pappan til barna dine da turid... Eller kanskje ikke. Tror mange ikke skjønner hvor slitsomt det kan være å gå hjemme, og aldri fått gjort alt man gjerne skulle rukket, da barna tar all tiden. Men nå tror jeg nok din er flink å stiller opp turid, så han vet vel at barna kan være slitsomme :) Litt skrik og vræl tåler han en kveld innimellom :) He, he.

Ha en flott dag jenter.... :)

Skrevet

hehe....2 timar var vel drøyt tykkje eg....No har eg vore ute å fått Sander til å sove..Før skulle han berre sove i senga og ikkje i vogna..men no søv han berre i vogna og ikkje i senga....merkeleg...hehe

Victoria sit og ser på Ole Brumm....Favoritten:)

So flott at du har fått høyra hjertelyden dao...!!Har ikkje fått høyra dan...Ikkje skreiv doktaren pao slikt helsekort for gravide heller...Tenkte eg måtte ha med meg da når eg skal til gyn.pol. neste veke...

Me har vel planlagt å fortella da til familien no snart...Skal til gyn.pol neste tirsdag..og då lura dei vel på kva eg skal på Voss å gjera..hehe...!!!:)

På laurdag var me på fotballfest her heime...Me hadde vorspiel..Ungane var hjå svigerforeldra mine...Det var veldig gøy...Mann min er kaptein på laget her...Eg måtte da finne på ein heil del unnskyldninger for å ikkje drikke...hehe...Var ei som sat og såg ned på magen min heile tida...så eg trur ho har fatta ein mistanke..og ho er ein av bestevennene mine...hehe!!!:)

Ja eg er einig i...Eg trur ein del mannfolk trur det berre er å gå heime og kose seg...men det er jammen ein heil del arbeid...I allefall når ein har 2 og snart 3..hehe...:)

I dag har eg trilla vogn på øyri og handla...!!!Rydda ut av oppvaskmaskina, og satt på ei vaskemaskin..Det får vere bra for i dag..Skal opp til mamma og pappa seinare i dag, og ta julekortbilde....

Pappa er veldig flink til å ta bilde, så i staden for å bruke masse peng på fotograf tenkte me å gjere det slik i år...:)er vel snart på tide å begynne å skrive julekorta og tenker eg....Kan no opplyse i julekortet om at ein liten til er på veg...hehe...Får alle venner og slektningar seg ein fin overraskelse...!!:):):):P

No får eg og Victoria sette i gang med middagen tenker eg...I dag blir da spaghetti.....

Skrevet

Hei!

Der snek du deg foran meg igjen -lucy- .... Brukte litt lang tid på innlegget mitt i dag. Sitter å søker på jobb på min egen arbeidsplass. he, he. Er opprettet en "ny" ledig stilling som er bedre betalt. Klart jeg får den, men det er jo en promille sjanse for at noen kan sette seg på bakbena.... men ingen kan jobben min bedre enn meg, uansett om en annen søker har 20 års utdannelse :) Så de kan jo bare prøve seg!!!

Sååååååååååå koselig og deilig da -lucy-. Det å høre hjertet for første gang er bare sååå ufattelig. Det er tåredryppende på en koselig måte! Så godt at du endelig kan puste ut. NÅ vet du at den lille har det bra der inne og at det er fullt liv. Det var bare ett hjerte også?? He, he. Skulle ha tatt seg ut med to på en gang. Litt mareritt det, men gud like velkommne om det hadde vært fire!!! Så flott at sambo var med også. Klart det er koselig for dem å være litt ekstra med på alt som skjer, da de tross er litt utenfor alt sammen, i og med at alt foregår inne i kroppen vår. Husker så godt første gang sambo kjente et spark. Han trodde jeg tulla :) Hvordan skal jeg klare å sparke fra innsiden av magen liksom. He, he. Men skal tro det var et kraftig spark også, så det var bare såååå gøy. Etter første ultralyden, den ordinære, var virkelig første gang det gikk opp for ham at han skulle bli pappa. Da så man jo virkelig at det faktisk var en liten baby der inne :)

Jeg har tenkt på å ta kontakt med legedama mi og be om en undersøkelse, og da kan jeg jo spørre etter pergo samtidig. Er jo ikke noe grunn til å la være i hvert fall :) Har aldri el-testet eller tatt blodprøver, så jeg får vel sette alle kluter til, før jeg blir 40 :)

Nei, nå skal jeg pakke sammen snart. Formen er så der, og jeg vil hjem.... ! Slutter ikke før om 45 minutter, men får vel jobbe litt også!

Hei og hopp girly's!

Skrevet

He, he. Snuppa her sover bare inne i senga hun. Sov i vogna da hun var under året, men så når hun begynte i barnehagen var det kun senga. En stund før det også. Synes det er like greit jeg. I hvert fall siden det er en del støy der vi bor.

Ole Brumm er populær her også. Og Postmann Pat. Litt mer uskyldig og søt Barne TV det. Er som mye teite og stygge ting som sendes på TV. Tenker på i forhold til når vi var små. Huff.

Kjempegod ide å skrive nyheten på julekortet da. Vi fikk et sånt kort i fjor fra noen bekjente :) Skrev at ... skulle bli storesøster til våren :) Koselig det... He, he. Lykke til med bildet. Sambo er også fotofrelst, flink og har myyyyye utstyr. Han tar bildet i år også!

Kan tenkte meg at enkelte var litt mistenksomme siden du ikke drakk på festen deres ja, men du kunne jo si at det er jo liiit tett å få en til nå da.. Ha, ha. Om noen virkelig lurte liksom. Men snart kan dere jo slippe "bomba", og det er jo en lettelse. Slippe å være redd for å forsnakke seg osv.

Nei, nå må jeg jobbe de siste minuttene.. :)

Skrevet

heisann! må bare få dradd opp tråden vår litt, selv om jeg ikke rekker å skrive noe særlig nå, må forberede en presentasjon på jobb. kommer sterkere tilbake i ettermiddag - klemner fra meg som fortsatt svever med det lille bankende hertet på innsiden :)

Skrevet

Må bare slenge inn noen ord jeg også. Sitter hjemme på andre dagen. Snuppa har hostet sånn at vi ikke ville ha henne i barnehagen, da nattesøvnen har blitt så som så. Jeg er såååååå sår i halsen. Det svir! Var hos legen i dag, men mest sannsynlig bare virus, og da finnes det ikke noe medisin som kan ta kverken på det. Må bare la tiden lege alle sår :) Sliter en stor smule med å gjespe, spise, drikke osv. Auuuu! Har jo så lyst å stappe trynet, men altfor vondt å svelge. Tok en streptokokkprøve også, men den var negativ. Like greit det da!

Nå ligger snuppa med pute og dyne på sofaen og ser på Postmann Pat. Jeg sniker meg inn hit i noen sekunder :)

Håper alt står bra til med dere alle, og vi skravles igjen. Regner med at jeg er tilbake på jobb i morgen, og skal nok få lagt inn noen ord da også :)

God kveld og sov godt jenter. Håper ikke BabyDior har gitt oss helt opp enda, men at også hun stikker innom en tur snart :) Regner med at det ikke ble noen positiv test på henne denne gangen heller dessverre, for da vil jeg tro hun hadde kommet innom jublene og glad :)

Klem

Skrevet

Heisann....har vore vekke(hjå mamma og pappa)så har ikkje fått skrive noke som helst....no er eg oppe hjå svigers og sniker meg ein tur inn på nettet....Har ein god nyhet d¨å..hehe..svigermor ringte i går(som e sjefen min) og sa at eg har fått vikariat på nesten 80% på jobben...Eg vart så gla..då veit eg at eg har noko fast å gå til...er litt bale å berre gå ekstra vakter..hehe...får tilsettingsbrev snart...

Victoria og hoster litt,men er i barnehagen..eg har vore litt uvel dei siste dagane..men reknar med det er graviditeten som gjer...godt eg ikkje er så kvalm som med sander...Vart spådd av ei dame her inne...ho såg at det vart gutt på meg(eg håper på jente sjølv...uff...hehe)og ho såg datoen 15.06...spennande å sjå...min eigen termin foreløbig er jo 21.06....

Sander sit på golvet og leikar med seg sjølv...sov i 2.5 time i vogna i stad...får vel av å gi litt pupp...hadde håpa å få eit innlegg av babydior snart...savner ho:(

ha ein fin dag jenter...

Skrevet

Oj, nå var tråden vår dyttet langt ned :)

Endelig er jeg tilbake også! Begynner så smått å bli helt frisk! Har vært såååååår i halsen i godt over ei uke, og nesten ikke klart å verken spise eller drikke. Har direkte svidd!!!!! Ikke bare sårt nei. Nesten så jeg hadde lyst å hyyyyle høyt hver gang jeg skulle ha i meg noe. Jeg måtte jo ha i meg litt mat og drikke. I går var første gang jeg klarte å spise uten vondt. Var så deilig. Ikke kunne legen gjøre noe heller, da det mest sannsynlig var en virusinfeksjon! Glad det nesten er over! Får håpe vi holder oss friske til over jul nå, og slipper ev. influensa. Men den har jeg som regel sneket meg unna :)

Håper alt står bra til med dere jenter, og at dere gravide-damene slipper influensa, forkjølelse, sår hals og hva annet som måtte komme snikende.

Har også tatt en pausemåned i akupuntur. Har rett og slett ikke råd, og nå har jeg vært syk også, så da hadde jeg ikke kunnet uansett. Men, etter jul tenkte jeg å begynne så vidt igjen, om jeg ikke tar et time eller to etter lønn! Vi får se. Tenkte også å komme meg til gu, bare for å sjekke at alt er ok. Er jo over 3 år siden sist, så sannelig på tide! Hater det maks, men det tar jo bare noen minutter, og så er det jo en sikkerhet for min egen del!

Ellers har ikke dagene vært så spennende. Ryddet til jul i går, men rakk ikke å pynte så mye. Får henge opp stjerna i dag da, og adventsstaken står uten lys stakkars. Må kjøpe lys i dag. Ikke så lett å få ting på plass når man er syk og svak.... men heldigvis ikke dårlig bak :) He, he. For en poet jeg er......!

Julegaveinnkjøp starter jeg ikke med før den 11. da lønna kommer!!!!!! Vel, har bestilt en gave, og har et par liggende fra før, men ellers starter ikke innkjøp før den 11. nei. Liker å gå i julerush-kaoset jeg. Hører liksom jula til.

Ellers skal vi ta bilde av snuppa i dag. Må jo nesten få ordnet med julekortene snart. Som dere skjønner er vi ikke nødvendigvis veldig sent ute bestandig... he, he. Vi bare lar være med å stresse :) Og vi rekker alt tilslutt bestandig, uten å få forhøyet puls... He, he.

Ha en flott dag. Kun 3 uker igjen til jul!!!!!!! Juhu!

Klem

Skrevet

Glemte helt å gratulerer deg med jobb turid :) Så flott. Får håpe svigermor tar nyheten om den lille med godt mot også da. Greit når familie er sjef, så slipper man misnøye når man kommer å forteller arbeidsgiver at man er gravid :)

Ellers så blir det jo spennende å se om du får gutt/jente... og ev. baby den 15.06. Har latt meg spå masse inne på spå/horoskop på Dib, men foreløpig har det ikke stemt. Men det er jo litt gøy alikevel da!

Håper snuppa di er frisk og ikke hoster mer. Og ha ellers en fin dag og kos deg med gullene dine :)

Skrevet

heisann! må holde tråden oppe her ja! Må jo gratulere dere begge med ny jobb - for du hadde også fått en annen jobb, dotten - eller nei det var slik at du absolutt BØR få den, men lyses ut? spennende for dere begge, og ja, dotten kjemp med nebb og klør, for selvføgelig er du den beste!!!

jeg har nå begynt å fortelle litt - det er jo gravide mager overalt rundt meg for tiden, så da blir det lett et tema, og jeg er så taknemmelig for at jeg har lille mini inni der og synes det er så stas å fortelle. så tenker jeg mye også på hvor fantastisk heldige vi har vært, det er så mange rundt oss som sliter så mye mer enn vi "rakk" i løpet av vårt år som prøvere og med MA'n, og jeg blir så lei meg på deres vegne og skulle så ønske at det ikke var slik. ei venninne som mistet noen mnd etter meg, som ikke er gravid igjen, orker ikke snakke om graviditet, slik at når vi er sammen, også med andre, er det et ikke-tema. men da er det desto koseligere med dere, og med de som selv er gravide eller har barn som også er veldig opptatt av det og har positive opplevelser knyttet til graviditet. filosofisk dette her :)

spennende dette med spåingen da, dotten - men jeg heier også på kroppen selv, evt et lite puff fra pergo og aku (overfører altså rett fra det som funket for meg :) også har det jo gått før, slik at hver pp - hver dag - er et steg nærmere!!!!!

Skal du på ul før jul, turid? dere vil vite kjønn da? jeg synes det er så sprøtt at jeg kan få vite om det blir en jente eller gutt om en mnd ca!! tror vi ikke vil vite, men jeg så en så utrolig søt liten kjole i dag, og da begynte jeg å lure igjen... jeg vet ikke hvor jeg skal føde enda heller, blir nok ullevål, men sendte etter søknad til abc i dag, etter instendig oppfordring fra veninne som sa "de triller deg bare over gangen hvis du trenger epidural, men da kan du jo "kose" deg der inne fram til det i hvert fall" - så vi får se, tror kanskje jeg er for sent ute. har ingen sterke følelser for det ene eller det andre, vet jo ikke hvordan kroppen vil ta dette og om jeg synes jeg vil trenge smertestillende, så...

åh teller så ned til jul - både pga jul og for at tida går!! i morra skal jeg innom nøstebarn å kjøpe oppskrifter til bestemødre og en superenkel til meg selv, som ejg kan begynne på under kyndig assistanse i jula.

Klemmer fra meg

Skrevet

Heisann jenter

Har vore opptatt i heile dag...har ikkje vore innom dørene..hehe...vore til lege med sander og...fekk augedråper...(augebetennelse),har hosta og vore tett for bringa i heile helga..men det var nok eit virus...heldigvis et og drikk han som vanleg...

no skal eg spele bingoen min:)og mannen har steikt pizza til oss...

eg skal på ul i måro eg...for å finne ut termin...men veit ikkje når den ordinære ul skal vere...Både gler og gruer meg til i måro..har ikkje sagt noko til familien enda..Dei veit ikkje at me skal til Voss på ul heller..hehe...heldigvis er alle på jobb,og me er komne heim til dei er ferdige på jobb,for mannen skal på møte kl 3...har time kl 11...skal skrive her inne korleis det gjekk i måro ein gang...:)

Me vil i allefall vite kva det er...har ville vite det med begge dei to andre...men då har dei ikkje sett det(har eg sikkert sagt før og)hehe....no ser me håndballkamp....men ha ein fin kveld jenter:

så snakkast me i måro:)

Og takk for hyggeleg gratulasjoner med jobben:)

Skrevet

Halloen snupper...:)

No er eg komen heim i frå Voss...og der har eg sett eit lite hjerte dunke og slå...og ein baby sprelle og vinke til meg...å det var så morro...;)Fekk termin 19.juni....min eigen var 21.juni---så eg var ikkje så langt vekke...:)

Han legen trudde kanskje det var ein gut og...(eg hadde håpt på jente,men følt litt på meg at det er gut no og)

Fekk innvendig ul,men det var ikkje så gale som eg hadde trudd..heldigvis...!!:)

men no må eg hente snuppa i barnehagen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...