Gå til innhold

NY TRÅD...:)BabyDior,-lucy,dotten og turid84:):):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da starta eg ein ny tråd....

så du fekk våkenatt du og dotten..Det hadde me her og...Her vekte den eine den andre...hehe...så var leven noken timar her...:)

kan tenke meg ho var trøytt i dag ja....håpar det går bra i barnehagen med ho...

Eg har begge to heime i dag...I går lava det ned med snø her...men i dag regner det,og snøen forsvinn...Var litt kjedeleg når me har sommerdekk på begge bilane enda...men det gjekk da bra...!!

Har tent levande lys inne i dag...Få litt stemning..hehe...er så kaldt og mørkt for tiden...kjekt med lys da...

Eg rekner med det er tennene Sander baler med..siden han er så urolig...I dag vil han ikkje sove på dagen heller..Har sove 25 min siden me sto opp kl 8...

I dag har eg prøvd eit eksepriment...Tatt vekk bleia på Victoria...Sjå om ho klarer å sei i frå at ho må tisse..og gå på do..Ho pleier å vere veldig flink når ho har bleie på....Spent på resultatet...!!

Eg sit og nyt føremiddagen,med å ete pepperkaker eg...:)hehe...kommen i julestemning med snøen tilstade:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puh! Nå var det litt lettere å scrolle ja :) He, he.

Huff ja, men heldigvis er det vanligvis maks en gang per natt at hun våkner for ett eller annet. I det siste har det nok vært tenner og hoste, men i natt våknet hun bare litt for uthvilt, litt for tidlig... he, he. Vel. Overlever nok dette også! Men litt trøtt ja. Og litt kort lunte. Håper jeg ikke blir så sint på henne i ettermiddag, da vi skal være alene. Men skjerper jeg meg, går det nok bra! :) Jeg sov jo litt innimellom, men tror hun var våken omtrent hele tiden mellom 24 og 4-5 tiden!

Som jeg skrev så sa vi i fra at de bare måtte la henne sooooove i barnehagen. Sover nok fort i 3 timer hun vil jeg tro, om hun får fred og ro!

He, he. Blir nok litt stearinlys i tiden fremover hos oss også. Så koselig. Gleder meg litt til julepynting osv. men vil ikke begynne for tidlig heller. Desember er julemåned, og julepynt før den tid er fy fy!

Vi har også sommerdekk på bilen enda, men sambo skal bytte i dag. Har ikke trengt å bytte før, men i går kom den noen bitte få snøfnugg som lå på bilen fra i går kveld og til i dag. Men vil tro de er borte nå! Tok bussen i dag, så vet ikke sikkert... :)

Lykke til med bleieavvenningen til Victoria da. Og ikke minst "god bedring" til tannebissene til Sander. Slitsom tid, men det er jo bare noe vi må igjennom.

Glad jeg ikke husker den tiden for min egen del, og ev. hvor ubehagelig det måtte være. Ikke husker jeg bleiestadiet heller.... hi, hi. Men de bleiene vi hadde var vel rimelig stooore i forhold til nå. Husker med gru på bindene jeg. Saba selfsit. Du er jo "heldigere", i og med at du er noen år yngre enn meg, og slapp disse grufulle greiene... Må jo le også da. Snakk om å føle at du hadde bleier i trusa, i steden for bind! Fnis!

Pepperkaker ja. Har gått å siklet på dem i butikken en stund nå, men ikke kjøpt enda. Får bli i desember det også :)

Nå må jeg vel kanskje jobbe litt. Har vært på nettet litt for lenge nå.. He, he.

Klem

Skrevet

åh nå ble jeg så glad for at det var så mange innlegg fra dere - kjenner at jeg er glad i dere også - tenker så på og ønsker at dere skal bli gravide NÅ!!! også opplever jeg støtten fra dere som helt fantastisk! dotten - satt med tårer i øynene jeg når du skrev at om 7 mnd har vi et lite nurk, ååååhhhhh (håper det er hormoner :) - men det er jo verdt å felle noen tårer for, også da!

Når dere skriver om våkenetter, tenner, barnehag osv - det virker så fremmed og fjernt! nå har vi så rolige ettermiddager og kan disponere tiden akkurat slik vi vil - sove på sofaen, lage god mat, dra ut osv - men dette har vi gjort så lenge nå at det IKKE oppleves attraktivt lenger, nå vil vi ha våkenetter og barn som sluker opp ettermiddagen.

Du skriver om at du blir så sint, Dotten - det er bra :) jobber med litt slike ting, og barn som har foreldre som ikke klarer å vise sinne får raskt prob med eget sinne - mens foreldre som er gode og forutsigbare mesteparten av tida, og sinte av og til (det kan nok være en del også :) er det aller beste :) lurer på hvordan det blir, jeg! også tenker jeg på alle bekymringene som må komme - er jo så bekymra nå, og jeg som trodde jeg skulle bli så ubekymret. har liksom vært avslappet tidligere, ikke stresset og tatt ting som det kommer, men nå har jeg jo ikke kontroll på disse bekymringene i det hele tatt, og verre blir det vel. Blir man vant til dem???

Klemmer fra meg

Skrevet

Me er visst noken travle damer her:)var ikkje så mangen innlegg her gitt...eg får skrive eit eg da...

No sit eg og ser på Ole Brumm med mine barn..skal snart av å ordne ein heil del ting på forskjellige butikker...!!

Er litt småkvalm heile dagen,men eg har aldri hatt i meg så masse mat som no...!!hehe...et heile dagen...!!

trur eg er den som er forutsigbar meste parten av tida,men eg kan nok bli litt sint av og til ja...men då er det nok ein grunn for at eg blir da!!

I går hadde Victoria moteshow her....hadde lagt seg men kom inn igjen i stua...Så hadde ho hatt på seg kjole...og inn igjen på rommet og tok på seg ein ny...det var litt av eit syn...hehe...kom seg no i seng til slutt...!!!:)

men no får eg gå å ta ei bleie på sander..også får me reise på butikken tenker eg!!!

Skrevet

Hei jenter!

Hatt det enormt travelt i det siste, så bare en bitteliten hilsen fra meg. Skal skrive mer over helga... :)

God helg jenter!!!! "Skravles"!

Klem

Skrevet

Heisann! må f å løftet opp tråden vår igjen! i dag er jeg 10 uker på vei, har en god følelse igjen og gleder meg så VELDIG til 12 uker!!!!!! tror ikke jeg tar en ul til, har vært veldig i tvil, er redd for å fortelle uten å være sikker når jeg er 12 uker, men tror jeg får tåle uvisshten - øver nå litt på det :)nå kan jeg bare ikke forestille meg at det kan gå galt igjen, så jeg tillater meg å å drømme litt om baby i juni. var på kafe i går sammen med venninner av venninne, der var det en min i på 5 uker, åååhhhhhhh!!!!

Du er ikke bekymret i det hele tatt, turid? du har jo så gode erfaringer!!!skummelt hvor preget man blir av opplevelser, jeg synes nesten det virker som et mirakel og unntak at man kommer forbi 3 mnd - men så er det det allermest vanlige.

Dotten og babydior - hvor er dere i syklusen nå, da?? jeg holder beina helt krysset jeg, har gjort det i lang tid, faktisk.... kun for dere :) og litt fordi jeg har lest at man lett kan blø litt etter samleie, og det tror jeg ikke jeg vil takle! da vil jeg bli så forferdelig redd, har erfart nå at fornuften min blir ganske raskt slått ut av voldsomme følelser når det gjelder dette her, så nå teller både jeg og min kjære ned til massevis av sengekos igjen!!!! huff dette høres hysterisk ut, men jeg klarer ikke være redd og bekymret mer, så da må jeg bare skåne meg som beste jeg kan...

Masse klemmer til dere alle 3!

Skrevet

Hei igjen jenter :)

Kommer endelig noen ord fra meg også :)

Så lenge det er gledestårer du har -lucy-, så er det jo bare helt greit. Tenker på det at du måtte snufse litt med tanken på at du er mamma om en 7 månders tid :) Liiit misunnelig ja :) Men, det blir vel vår tur snart også!

Skjønner godt at alt vi skriver om våkennetter, bleieskift osv. er så fjernt for dere. Husker godt når jeg gikk gravid, var jeg glad jeg kunne legge meg ned å kunn tenke på meg selv. Neste gang (som for turid84 del), så blir det jo noe helt annet. Da kan vi ikke gjøre som vi vil lenger, eller som forrige gang, så det blir nok mer slitsomt. Nå hadde jeg et kjempeflott svangerskap forrige gang, så vi får håpe jeg er like heldig ev. neste gang! Da blir det ikke mye ekstra mas, selv om vi har barn fra før.

Huff ja. Jeg blir nok litt ofte sint. Og jeg som alltid har skrytt av at jeg har hatt en enorm lang lunte. Den har nok blitt litt forkortet ja. Husker jeg tenkte når jeg så på snuppa på sykehuset, at jeg umulig kunne bli sint på henne.......! Men, som oftes så advarer jeg flere ganger, før jeg blir sint/gjør alvor av "truslene". Hun slipper sjelden unna :) Men, samvittigheten blir ofte vond og sår for min del ja! Men, tror og håper hun stort sett glemmer ganske så fort at mamma er sinna!

Når det gjelder bekymringer, så har jeg stort sett ikke så mye av dem enda. Blir nok verre når snuppa skal litt mer ut på egenhånd. Men klart, man kan ikke unngå å tenke på at ting kan skje, men å gå å bekymre seg over det hele tiden, er nok ikke sunt. Håper du slipper det -lucy- :) Litt bekymring er jo bare sunt, men ikke for mye :) He, he.

Halloen turid. Jasså, så du har sett Ole Brumm. Her går det mye i Postman Pat og litt Ole Brumm på DVD. Boka til begge to er også veldig populær :) He, he. Prøver og ikke la henne se for mye tv, men litt blir det uansett. Hun liker også Simpson (ikke barne tv egentlig) og Bundy... he, he. Tror ikke hun forstår noe, da alt går på engelsk, men noe må det jo være. Hun kan jo navna på alle i Simpson. Selv Burns, den slemme gamle mannen :)

He, he. Moteshow ja. Vil tro vi også får det etterhvert. Nå foreløpig så står hun bare opp igjen, uten noe form for oppvisning :) Tar meg seg "trollet" og smokken, og kommer ut. Vil gjerne ligge på sofaen og se på tv..... Men som oftes følges hun rett inn igjen!

Håper ellers kvalmen din gir seg snart turid84 (og ev. din også -lucy-). Det er litt slitsomt, og så er det så lett for å døyve kvalmen med mat, og det er ikke alltid like greit for vekta... hi, hi.

Så flott at du har fått tilbake god-følelsen -lucy-. Ikke noe er bedre enn det. Alt blir så mye lysere og letter da! Nei, det kan ikke gå galt igjen nå. 10 uker allerede. Synes tiden flyr jeg :) Skal se at når du er 12 uker på vei, og følelsen din fortsatt er god, så er det ingen grunn til ikke å fortelle det til alle, og ser heller ingen grunn til en ev. ekstra ul før uke 18. Kun om du er kjempeusikker og må ha en bekreftelse for å roe deg ned. Ikke sunt å gå rundt å være stresset heller! Krysser nå fingre og tær jeg for at alt går bra med dere begge!

Jeg tror ellers at både jeg og BabyDior er rundt dag 18 i syklusen i dag. Var borte i helga, da jeg mest sannsynlig hadde el, så tror denne pp'n er "bortkastet" også. Arrrgh altså. At vi aldri klarer å få det til å klaffe. Huff. Får håpe det holder med runden før jeg dro og når jeg kom hjem :) He, he.

Ellers takk for at du krysser bena -lucy- :) Ikke gjør det for lenge da, slik at sambo blir frustert :) Men, man kan jo kose seg uten å fullburde sengekosen helt da..... :)

Håper ellers at BabyDior er i litt lystigere humør og orker å komme tilbake hit inn en tur snart. Håper så inderlig at det klaffer for henne/dem denne pp'n. Selv har jeg ikke noe spesiell god-følelse for at det skjer noe denne pp'n heller. Begynner nesten å "gi litt opp". Er sååå lei. Har jo ikke stresset før, men i det siste merker jeg at jeg tenker mer og mer på det. Kanskje like greit at snuppa blir enebarn.....!? Ønsker jo ikke det, men er så forb... lei!

Vel, nå skal jeg ikke dra ned stemningen her. Ønsker dere gravide all mulig lykke og ha en flott dag. Det gjelder også BabyDior selvsagt!

Klem

Skrevet

hei igjen - supert innlegg, dotten :) jeg har jo tro på å bli lei jeg da, selv om man selvfølgeilg aldri hadde trengt å komme til det stadiet!!!!! men når man først er der, så lurer jeg på om kroppen slapper litt av igjen, og om det likevel kan ha noe å si. før jeg ble gravid igjen tenkte jeg at slikt ting bare er tilfeldig, klarte ikke la være og stresse og kunne ikke tenke at det også ødela, men når jeg ble så lei av å være lei meg og å tenke på graviditet at det bare sa stopp, så ble jeg jo gravid. hadde jeg bare kunnet bestemt meg for å komme dit før...

også leste jeg også at aku funker best på de som ikke har noe påvist biologisk som hindrer befruktning, og det passer jo på deg også dotten. Har du undersøkt "ting", babydior? jeg begynte med deg i august, men ble så lei av det også og synes alt plustelig ble "sykt" og styrt av nåler, så jeg datt ut av det igjen, etter noen innledende blodprøver og ul'er.

Heiarop herfra!!!

Skrevet

He, he. :)

Nei, man burde ikke bli lei, men det skjer jo alikevel dessverre. Men, vi får det vel til til slutt vi også. Nå har jo som tidligere skrevet ingen av oss hatt noen form for utredning eller undersøkelser, så om det går til januar, skal jeg få dyttet sambo avgårde, pluss meg selv. Vi vet jo at vi kan bli gravide, men kanskje vi har blitt for "gamle" allerede?? Men, ikke bare i løpet maks 1 år (har jo prøvd i 16 pp'er). Vi får bare håpe at alt ordner seg til slutt, uten for mye mas!

Det du leste om passer nok både for meg og BabyDior det. Tror heller ikke hun har noe som ev. kan forhindre befruktning! Så vi får se da. Kanskje det klaffer for oss også, som deg, etter 1,5 mnd med aku. Tenkte å ta en time til, og så ev. ta en pause på en måned jeg. Koster jo en del penger dette her også! Trenger nok å roe meg ned litt jeg også!

Heiarop fra meg også :)

Klem

Skrevet

Hei på dere jenter:)

no har eg vert til legen med sander.Han er forkjøla...Surkler og hoster..Fekk bricanyl...(som han kan bli hyper av)kan bli ei kjekk natt...:)

Driv og koker poteter og..Fiskepudding og flesk og poteter til middag...nam nam!!

Jo bekymra jo...Er meir bekymra i dette svangerskapet enn eg har vore i noken av dei andre...Er meir redd for at det skal gå galt denne gangen...uff...er ikkje noko kjekt..men prøver å tenke minst muleg på det

Godt du har fått den gode følelesen tilbake lucy....

Du er ikkje den einaste som stenger beina...hehe...her og er det slik no...og slik har det vore i dei 2 andre sv.skapa og...i hvertfall ei stund...;)Men samboer takler dette godt...

heldigvis

i måro skal eg til legen...uff...er så spent...kor tidleg kan ein høyre hjertelyd??er 8+4 i dag....(trur eg)skal vel ha gyn.sjekk for å sjå kor langt eg er på veg....(sa i allefall jordmora)

ME får tru det holdt med dei gangene dotten:)

No får eg ned å begynne å steike fiskepudding tenker eg

Skrevet

Heisann! turid - godt å høre det er flere som krysser beina her, det må da ha en strålende og utslagsgivende effekt for dotten og babydior!!! dotten - hvor gammel er snuppa? ventet dere lenge før dere beg å prøve på nytt? her blir det nok ikke noe særlig pause, når det går så tregt som det går for oss, er det bare å krysse fingrene for at det kommer noen flere. sprøtt at jeg allerede tenker nestemann - det lover vel godt for denne her, godfølelsen er altså fortsatt til stede. men tenker også at jeg IKKE må dette tilbake i gravid-kjøret for tidlig - hvor lang tid tok det før du syntes det begynte å ta for lang tid, dotten?

i dag har jeg hatt en veldig hyggelig og konstruktiv medarbeidersamtale. fortalte at jeg var gravid, og at jeg og min kjære tenker på å dele 50/50 - det ble sjefen veldig glad for :) har en veldig fleksibel jobb, kan stort sett jobbe hjemme når jeg vil og det passer fint å ta ammefri her også, så tror det kan gå fint. men viktigst, samboeren min har veldig lyst til å være hjemme, det er han som gjøre mest hjemme av huslige ting også, så det synes jeg absolutt han fortjener! har dere tenkt på slike ting?

da får jeg jobbe litt igjen - så koselig å inn å høre fra dere her i ny og ne!!

Skrevet

Så bra du er begynna å tenke på nr 2 allerede da...:)me tenkte når me fekk nr 1 at me ville vente 2 år...og det gjorde me...så sa me vente 4 år no...Det vart 7 mnd...haha....

eg var da til legen i dag...Skal opp igjen i måro med urinprøve og ta blodprøver.Så skal eg på kontr med Sander samtidig..Han er 7 mnd i dag...:)

Legen tok gu på meg...Og meinte eg hadde litt forstørra livmor.Så skal eg vel snart på ul for å sjå kor langt eg er på veg...Blir kjekt det...

Det var min dag...hehe...Har hatt søstra mi og kjæresten hennar på middag og kaffi i dag...Pølse og potetstappe..hehe...:)

No er begge ungane i seng...og eg skal legge meg på sofaen og slappe av...lage meg litt kveldsmat...

Ha ein fin kveld jenter....

Skrevet

heisann! er visst mest du og jeg her inne nå turid :) skjønner godt at dotten og babydior trekker seg litt ut i blant, jeg hadde et eget "hold-meg-unna-bim"-prosjekt da jeg var som mest lei og lei meg - om å gjøre å komme litt ut av grav-tenkingen. jeg heier så på dere, vil så GJERNE!!!!!! og enda en gang, babydior - jeg tenker masse på deg, særlig siden jeg har vært i samme situasjon, ingen baby, ma og den sorgen som vekkes til live hver gang mensen kommer, Åh heia heia heia!!!!!

tenk at det gjkk så fort for dere, turid - drømmen for meg er at vi neste gang blir gravide uten å måtte vente og tenke så mye på det, åh det hadde vært fantastisk!

nå er jeg så vanvittig trøtt - igjen - og må se og komme meg hjem. det kjipe er at jeg må lese i kveld for å forberede meg til et seminar i morra :( prøver å legge til rette for å ikke måtte jobbe på kveldstid, men når jeg ikke kommer i gang før i elleve-tida på formiddagen for tida, da....

Det var dagens rapport :)

Skrevet

Ja sjønner dei andre veldig godt...

Eg har internett heime, og bruker det titt og ofte...datamaskina står på omtrendt heile dagen...

No er begge ungane i seng og eg og kadlen slappar av...Ser på tv....i kveld blir det tidleg i seng.Var oppe kl7.15 med begge ungane i dag tidleg...Og i måro e det like tidleg opp...med victoria i barnehagen.Så skal eg og Sander kose oss....!!!:)

Skal opp til mamma og pappa og ete middag.....

Men no blir det avslapping på sofaen resten av kvelden, fram til senga kaller...

Ja hadde det vert like lett for alle...Føler meg litt "malplassert" her, siden det er så mangen som sliter,men eg som får det til på ein,to,tre føler meg litt utafor...men men...sånn er livet...

tenker masse på dekan andre...

Skrevet

heisann igjen!! du er slettes ikke malplassert, turid - selv om det med graviditet og barn oppleves fryktelig urettferdig til tider, så er det jo ikke noe noen av oss styrer!! men jeg husker jeg ble veldig glad når ei venninne som bare har poppet ut barna hadde veldig respekt for min sorg og ga uttrykk for at hun ikke tok det som en selvfølge at det gikk så lett for alle. ei venninne av meg som har forsøkt i neste to år nå, og som mistet i uke 14 i sommer, blir helt krakilsk når folk fokuserer på hvor fort og lett det går for dem, men det er jo spesielt i hennes situasjon. Jeg merker at jeg er veldig var på slike ting nå, på ikke å hause opp min graviditet til de jeg vet sliter - vet det blir vanskelig når min mage beg å vokse og særlig to venninner som har forsøkt mye lengre enn meg skal være deltaktig i det. synes selv det var vanskelig og trist med to venninner som var gravide samtidig med meg sist, å se deres voksende mager minte meg om det jeg ikke fikk oppleve - men vi snakket om både min sorg og deres glede, og da gikk det veldig fint.

Det er tydelig at når vi bikker tredve, som de fleste i vennekretsen vår har gjort, kommer ikke barna av seg selv lenger... (selv om det jo er mange under tredve også som sliter, da)

høres ut som du har det koselig med så mye familie rundt deg, turid - litt annerledes for oss her i oslo, hveken jeg eller samboeren min har familie her. vi får satse på venner, og masse familiebesøk i helger og ferier!

flere heiarop for dotten og babydior!!

Skrevet

Hei. Endelig noen ord fra meg :)

Håper Sander er i bedre form nå som han har fått medisin. Huff, stakkars liten. Ikke gøy når de små blir syke. Spesielt når de er så små. Nesen er jo ikke akkurat så stor, og den blir fort tett!

Gikk det bra hos legen forresten turid? Vet du noe mer hvor langt på vei du egentlig er? Skal se du er enda noen uker lenger enn du tror :) He, he. Tror en av dere må klippe noen strenger jeg, om dere ikke skal ha enda flere barn :) Virker som om planleggingen går dårlig i hvert fall (ikke vondt ment). 7 mnd er en del kortere enn deres planlagte 4 år mellom nr. 2 og nr. 3.. He, he.

Snuppa mi er ganske nettopp fylt 2 år -lucy-. Så hun skravler mer og mer for hver dag som går :) Kjempekoselig. Men denne 3-års trassen har kommet litt tidlig, så innimellom kan være en skikkelig tålmodighetsprøve :)

Takk for at dere krysser bena for oss jenter... :) Skal se det hjelper. Har vært på stikketime i dag også, så vi får bare krysse det som krysses kan for at det går bra! Skal se at BabyDior kommer inn neste gang med et stor glis om munnen, og en hyggelig melding til oss. Er vel "teste-tid" om en ukes tid.....selv om jeg ikke tester før ev. tr er flere dager for sen....selv hvor nysgjerrig jeg er og hvor fristende det er å teste :)

Ellers ventet vi med å prøve på nr. 2 til hun var ca 14 mnd. gammel. Planla ca 2 år mellom dem, men nå blir det i hvert fall 3 år. Synd, men de får jo forhåpentligvis glede av hverandre for det. Er nå i min 16. pp. Men så lenge du får et fint svangerskap og fødselen er greit overstått, er det jo bare å sette i gang på nr. 2, så snart du/dere er i form til det. Det kan gå fort, og det kan ta lang tid. Bare se på turid... he, he. Eller meg.. huff!

Så flott at dere kan dele på permisjonstiden da -lucy-. Skal se når tiden kommer, vil du ikke gi bort 50 % alikevel.. he, he. Men det er jo vanskelig å gjøre om på det, når det først er bestemt. Husk at dere får DIN lønn under fars permisjon......! Han får ikke penger fra sin jobb. Du, eller han, får fra Nav (ev. arbeidsgiver som får tilbake fra Nav) på ditt lønnsgrunnlag. Så dere må ta høyde for at dere har råd til det :) Bare et tips! Ellers har han jo de obligatoriske 6 ukene! Og du har 48 eller 38 uker. Alt etter som om du velger 80 %, 100 % eller ev. 50 %. Men dere har enda god tid å bestemme dere på!

turid, du skal IKKE ha dårlig samvittighet for at du har lett for å bli gravid, eller føle deg malplassert her inne, kjære deg. Er bare sunt misunnelig på deg, og veldig glad på dine vegne. Tross alt er du mange år yngre enn meg, så klart det kan også ha noe å si. Jeg kunne bare ikke sett meg selv som mor i midten av 20-årene. Jeg var litt barnslig, og hadde heller ingen ønske om barn. Jeg og sambo har vært sammen i over 12 år, og det var først etter nesten 10 år av vi begynte å tenke på barn. Det gikk kjapt med snuppa, men nr. 2 er en smule treig ja :)

Takker ellers for heiaropene -lucy- :)

Nå skal jeg jobbe litt før jeg skal hjem å banke gubben :)

Ha en flott kveld jenter, og kos dere med magene deres! Vi kommer etter snart jeg og BabyDior altså :)

Klem

Skrevet

Hei på dere....

Tusen takk for støtten:)godt å høyre at eg ikkje er malplassert...!

Sander er fortsatt forkjøla og hoster litt...men det går nok over...

Jo det gjekk bra hjå legen...Hadde gu og ho sa eg hadde litt forstørra livmor...Så tok eg urinprøve og blodprøver.Urinprøven var positiv.Har ikkje fått svar på blodprøvane.Ho skal sende søknad om ul på mandag...Så då får eg vite kor langt eg er på veg....ø.

Gratulerer med oversått til dattra di dotten....Kva ho heiter???Me sleit med navn til sander...Visste ikkje kjønn..Men var sikker på det var gutt.Og det var det...Sto mellom Sander og Mathias...Vart no einige om Sander til slutt..hehe...!!

Vennina mi har slite med å bli gravid og..Ho er eit år eldre enn meg....Ho måtte opererast for cyste på eggstokken når ho var på bryllupsreise til Tunisia.Så ho måtte fjerne eine eggstokken...så ho begynte på pergo for 4-5 mnd sidan...!!Så for ca 3 veker sidan så ringte ho og fortalte at ho var nesten 3 mnd på veg...Gud kor glad eg vart...Ho hadde lyst på 2 ul for å sjekke om alt var bra...Så var ho på ul forrige veke...Og gjett kva...Jo inni den voksense magen, var det 2 små troll...hehe...Har ein del tvillingar i familiane deira, så dei var litt forberedt på det,men trur ho fekk litt småsjokk...hehe!!!Det hadde i allefall eg fått...

No har eg sett ein bolledeig....Tenkte å bake skillingsbollar...

I følge meg sjølv er eg 9+1 i dag..Feire...haha...Sander søve og Victoria er i barnehagen....Mor nyter stillheten...:)

Ha ein flott dag jenter....!!!

Skrevet

Hei!

Blir spennende å få litt mer eksakt dato på hvor i svangerskapet du er da turid. Kanskje har du truffet ganske så riktig, ellers så er du kanskje enda noen uker mer på vei enn du tror :) Spennende! Foreløpig "leder" vel -lucy- med et par uker :)

Snuppa fylte 2 år i midten av september, så det er jo en smule overstått, men tusen takk uansett :)

Så flott å lese om venninnen din da turid. Så ufattelig deilig det må være når de har slitt sånn, og ikke får de baret ett barn, men to!!!!!! Hjelpes sier jeg. Skjønner godt hun ble litt sjokka. Uansett hvor forberedt man tror man er, så tror man jo gjerne at det ikke skjer meg alikvel... he, he. Dobbel lykke for å si det sånn. Slitsomt blir det nok, men bare man får inn litt rutiner, og har litt avslastning med mann og familie, så går det sikkert så bra! Har du fortalt at du bare henger noen uker etter henne, eller ville du vente til familen deres har fått vite det først? Snart kan dere jo i hvert fall fortelle, da du straks er 12 uker på vei :)

Vel, jeg har ikke tid å skrive så masse nå, men om jeg ikke kommer inn noe mer i dag, får dere ha en flott helg, så snakkes vi nok igjen til uka :)

Masse lykke til med testing til uka BabyDior, og lykke til sånn ellers for dere andre jentene :)

Klem

Skrevet

Eg måtte snike meg til å fortelle ho det...Ho blir tremenning til ungane mine:)hehe...me er eit ledd forskyvd(på mannen si side)onkelen til mann min, var bestefaren hennar....

no ska eg ete middag....kylling og ris...nam nam

Skrevet

He, he. Håper hun klarer å holde på hemmeligheten da :)

Kos deg med maten og ha en god helg!!

Det er også nesten en generasjons forskyvelse på min sambos side. Snuppas søskenbarn er bare noen år yngre enn meg på sambos side, og sambo er 6 mnd. eldre enn sin eldste nevø... Kan tro nevøen hadde det gøy med å kalle ham onkel ..... :) På min side er det kun ett søskenbarn til snuppa, og han er 9 år eldre. Men de leker fint sammen for det de!!

Hei og hopp!

Skrevet

Hei dere! åh nå gledet jeg meg til å høre hvordan det går med dere! "jobbet" hjemme på fredag, eh...., og har vært på frokost-lunsj-kafe-jobbing nå, og det første jeg gjorde når jeg kom tilbake til kontoret var å skynde meg inn på bim :)

Så koselig med venninna di turid! også to!! håper noen i kretesn rundt meg også blir gravide snart, hvertfall 5 par som prøver og venter, så krysser fingre for dem også! i dag er jeg akkurat 11 uker på vei, åh, en uke igjen! jeg er bare rolig og tenker -som jeg har gjort lenge nå - at det bare kan ikke gå galt nå. har vært så vanvittig oppblåst de siste ukene, at i helga kjøpte jeg gravide-bukse - den var jo utrolig deilig å gå med :) tror den oppblåste magen er litt på retur nå, og godt er det, for det har nesten vært vanskelig å skjule at jeg er gravid. hvordan er din mage turid? husker du det fra sist, dotten?

Ang permisjon - snufs ja jeg kommer sikkert til å angre på 50/50 deling, men jeg synes likevel det er riktig at vi deler slik, siden min kjære har så lyst til å være hjemme. han ville aldri preset meg til det, men er veldig taknemmlig for planen vår. Også er det som sagt veldig enkelt å legge til rette på min jobb slik at jeg kan ta ammefri og kortere dager etc, og bare 15 min gange for mini og min kjære opp på jobb til meg. jeg har 5 uker ferie som ejg kan ta ut i løpet av våren, og de skal vi nyte sammen. Det blir spennende å se hva slags reaksjoner vi får på valget - vi snakket om det i går. jeg er redd folk skal tro det er jeg som ikke gidder å være hjemme, satser på kaffiere etc, når jeg jo nettopp ikke synes det er super lett med opplever at det er det riktige. Mens mange kanskje vil tenke at min kjære er super-pappa og "ofrer" seg. Vi får kjempe litt mot stereotypiene, og de som kjenner oss vil jo ikke tenke slik :) hvordan deler dere, da?

Men det med pengene, er det virkelig slik at hvis vi deler likt, så beregnes perm utfra min lønn? det er jo sprøtt og VELDIG urettferdig og fullstendig uten fornuft???? da legges det jo opp til at fredre ikke kan være hjemme, de tjener jo tross alt stort sett en del mer enn kvinner enda...

Jaja, nå gleder jeg meg bare så fryktelig til jeg er ferdig med legetimen neste mandag, og ENDLEIG etter 15 mnd med gravide-tanker kan annonsere noe virkelig til venner og familie - DET føles nesten litt uvirkelig :)

fortsatt heiarop og beinkryssing for dotten og babydior - og for at de siste ukene går fint for oss, turid :)

Skrevet

Hei på dere:):)

Her går det berre bra...viser ikkje her enda...Men eg har ein del igjen på magen frå forrige sv.skap...hehe:)så går eigentleg ganske bra å skjule det..er 9+5 i dag...

Har no ete årets første skive med sylteflesk....nam nam..hehe..bare må ha....:P

Sander ligg ute og søve, og Victoria er i barnehagen...Skal på kafe med ei vennine og sønnen hennar kl 12....

her er det kaldt nå...par minus grader...fyrer i ovnen...og slapper av....!nyte det mens han søv...så får eg gjere litt husarbeid seinare i dag tenker eg...:)

No har eg ikkje lenge igjen av permisjonen min...10.desember begynner eg igjen...Skal bli litt godt å begynne igjen...men kvir meg litt for å sei at eg skal ha ein liten til.hehe...(svigermor er sjefen min)hihi....

Men no skal eg legge meg på sofaen og slappe av

Ha ein fine dag..

Er vel snart klart for testing og dere 2 andre damer:):)

Skrevet

Hei!

Har rotet bort tiden i dag, så jeg rekker ikke å skrive noe, men lover å komme sterkere tilbake i morgen :)

Skrevet

Hei!

Snek meg inn en liten tur i kveld jeg. Er ikke ofte jeg får anledning eller har ork til å sitte her på kvelden!

Så godt å høre at alt står bra til med dere :) Det er ikke mange dagene som skiller dere to. 8-9 dager eller noe sånt? Er litt misunnelig ja. Hadde liksom lyst på et vår-/sommerbarn, men nå om jeg er heldig blir det august/september. Snuppa er jo født i september, så ville jo helst at de skulle hatt hver sin bursdagsmåned, men er jo glad bare vi får til en nr. 2 snart. Tenker på å legge akupunturen på hyllen et par uker eller så, da det koster flesk, og jeg kanskje ikke har tålmodighet til å vente på et ev. resultat nå mot jul! :)

Jasså turid så du har tyvstartet på "julematen"? Er ikke så glad i sylte jeg da, men det er myyyye godt å se frem til.... Og det ekstra magefettet har ikke jeg kvittet meg helt med enda heller, over 2 år etter snuppa ble født. Er altfor godt med godt :) Regner med at magen popper fort ut med nr. 2 for min del. Skjønner godt du gruer deg litt til å fortelle "sjefen" din at du er på vei igjen, men det er jo med barnebarnet hennes, så hun kan jo ikke annet enn å være eller bli glad :) He, he.

Ellers har helga vært rolig. Snuppa har sovet dårlig nå i flere netter, så det har blitt så som så med søvn på oss alle. Vi bytter på å stå opp, men det er jammen slitsomt uansett. Heldigvis har hun fått bæsjet nå, da det var 3 dager siden sist. Det også sliter nok en del. I dag har hun plutselig fått fullt av utslett. Kan være elveblest??? Ser ikke ut. Det rare er at det flytter seg rundt på kroppen. Plutselig har hun det i kinnet, så forsvinner det helt, og hele magen er dekket. Alt i løpet av under en time. Så er det bena sin tur, og så ryggen. Helt merkelig. Ser ut som stooore brennesle brannsår. Virker ikke som hun klør og ikke har hun feber. Håper bare hun får sove i natt. Please, please, please. Du har nok litt å se fram til -lucy- he, he. Men, det har nå sin sjarm dette også :)

Er jo stor "fare" for at noen av venneparene dine -lucy- blir gravide snart også, da så mange som 5 par prøver... Det er jo koselig å ha noen venninner å vagge rundt sammen med :) Vi var 4 stykker vi, pluss at jeg ble kjent med noen igjennom Bim og var på Bim-treff. Kjempekoselige alle jentene jeg traff. Har fortsatt kontakt med hun ene.

Kan ikke huske at magen min var oppblåst.....? Klarte å skjule magen til langt ut i april (ble gravid i desember ca), og jeg var vel da 12-14 uker på vei. Husker ikke eksakt jeg. Men mammabukser begynte jeg ikke med før rundt uke 16 kanskje. Kjøpte bare sånne jeg kunne ha under magen, da jeg ikke likte utseende på de man trekker over magen :) Men så var jeg jo heldig med moten når jeg gikk med mage. Alle toppene hadde "livet" under puppene :) Trengte jo ikke kjøpe mammatopper, og så gikk jo jeg synlig gravid stort sett bare på sommeren. Deilig det. Varmen plagde meg ikke i det hele tatt.

Ikke ta sorgene på forskudd -lucy-. Tror nok ikke at det blir så fælt å begynne å jobbe igjen heller, om dere deler 50/50. Kjempeflott gjort av dere begge. Om folk ser negativt på det, får de jammen holde det for seg selv. Kjempeflott for den lille å tilbringe så mye tid med begge to. Vi var hjemmeværende under min perm begge to, og snuppa har aldri vært mammadalt, slik gjerne de små blir når pappan ikke får deltatt like mye.Dere skal bare være stolte! Og som du skriver, jobber du jo omtrent like ved, så pappan kan komme slik at du får tømt puppen. Du har krav på ammefri hver dag! (Tror det er 1-2 timer hver dag.). Avtal dette med sjefen din når du kommer tilbake :) Men først skal du kose deg hjemme med den lille :) Åhhh. Blir koselig med en liten bæsjemaskin kan jeg tenke meg... he, he. De er jo bare sååååååå søte. Ser på bilder nå over hvor små de egentlig er som nyfødt. Er det mulig :) Nusselig små engler :) Har du fått fødeplass enda -lucy-? Jeg fødte på Bærum og var kjempefornøyd med føden der. Endte jo med ks, men helt topp for det. Enkelte synes barselavd. har for lite oppfølging, men for min del hadde jeg det helt topp. "Maste" aldri, trengte og ønsket ikke hjelp, og satt og koste meg i kroken min. De glemte meg nesten, da de hørte så lite til meg.. he, he. Men så var jeg superheldig etter ks'et også da. Full fart etter kort tid. Vondt var det jo, men ikke noe som gjorde meg sengeliggende!

Jeg tror ganske sikkert at det er sånn med pengene ja. Mors inntekt selv på fars permisjon. Mulig det kun er utover de obligatoriske 6 ukene far har. Skal ikke være skråsikker her altså. Men dette finner dere ut av i god tid før permisjonen :) Husk at du må gå ut 3 uker før termin også, så allerede der har du brukt 3 uker av permen din.

Hvordan skal dere slippe bomben da -lucy-? Skal dere gjøre litt ut av det til besteforeldre, eller bare si det? Vil tro alle blir kjempeglad på deres vegne :)

Nå er det forresten såååååå lenge siden BabyDior har vært her inne. Sitter liksom å venter på et lite innlegg fra henne. Skjønner jo godt hun tar litt fritid herfra, da hun ikke hadde det så greit sist vi hørte fra henne. Håper så virkelig hun får klaff denne pp'n, og i slutten av uka får hun er superpositiv test!! Det bare må hun få! Du er dypt savnet BabyDior. Kom tilbake til oss snart. Og gjerne superlykkelig :)

Klem til dere alle snuppene :)

Skrevet

Det var eit langt innlegg dotten:):):

uff...ja tenker masse på babydior...håper ho får postitiv test....når har du testetid???

I dag har snuppa sove hjå besta og besten si...eg og sander låg lenge i dag...hehe...det var godt...var i seng kl 10 i går...sat berre og fraus oppe i stua...så då var det godt å krype under dyna...låg å las litt i ei bok....Snart skal me ut å gå ein tur på butikken, og så skal me gå opp til svigermor(der snuppa er)...ete lunsj der...

så i kveld er det jobb...ekstravakt...så mannen skal vere heime med ungane i kveld....;)

Mine barn er skikkelege mammadalter....Til og med sander ser me det på....7 mnd gammel...I går kveld sat han på fanget til onkelen sin, så gjekk eg ut på kjøkkenet...og han hylte...grein så berre det..så kom eg inn igjen, og då vart det stilt med ein gang...uff....victoria er og mammadalt...mamma skal pusse tenner, mamma skal synge,mamma skal legge meg osv...hehe...

men ha ein fine dag...!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...