Gå til innhold

hvilken bilstol velger dere til den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer å kjøpe maxi kosi graco som kan brukes fra 0-13, noen erfaringer med enten dette eller andre seter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er abselutt å anbefale. Jeg vet ikke om en eneste som ikke er fornøyd med den. den er av de mest sikkre barnesetene du får, med andre ord, babyen kan ikke bli tryggere. Den er en av de letteste barnesetene, noe som er en fordel når du skal drive å bære på den. Den er god både for de aller minste og de som eldre. Jenta mi på snart 11mnd har sittet godt i den hele veien (hun var 1800 gram da hun ble født).

Skrevet

blir maxi cosi på oss og, skal ha den barnevogna å vi da, mura 4. kjempetøff barnevogn som enkelt legges sammen og trilles. stor fin bag er det på den og :)

Skrevet

Ble Maxi Cosi Citi på oss... brukt. 4 år gammel, og like fin som ny =) =) =) Fikk den for 400 kr...

Skrevet

her blir det Akta Graco! sambo hadde samme type sete til første barnet hannes og det er ett veldig praktisk sete med en del som står fast i bilen og bare koble til stolen!!! slipper å styre med belte osv for hver gang!!!

Skrevet

Den skal vi også ha.

Skrevet

Akta graco på oss også.. tror vi blir fornøyd me den pga av basen som kan stå i bilen hele tia, og vi bare kan klikke sæte inn og ut.

Skrevet

Recaro til 3'dje mann/frøken vi da!

Skrevet

maxi cosi har sånn base som sitter i bilen den å :)

Skrevet

Vi har kjøpt testvinneren, Maxi cosi cabriofix med iso fix base.

Det passer også på vognunderstellet, og med regntrekk til setet blir det perfekt opp og ned bakken fra bhg med storebror.

Skrevet

Maxi Cosi med base fordi den har vunnet tester og er veldig sikker.

Skrevet

Skjønner ikke at alle velger å bruke masse ekstra penger på de basene. Har ikke hatt det til mine to første. Setene er tunge å bære på og barnet bør ikke sitte i det for lenge. Hvis mine to sov i setet, så bare løftet jeg dem forsiktig utav og bar dem inn, evnt flyttet dem over i vognen. Dette har jeg nydt godt av senere. Sovner de i bilen nå, så er de vant til å bli løftet uten å våkne og vi bærer dem uten problemer i seng hvis de sovner på vei hjem etter å ha vært på besøk om kvelden. Det er deilig! :-)

Skrevet

Acta Graco Autobaby 2 heter vårt sete..med base..

Skrevet

Faktisk litt enig med deg der, jeg flyttet også datteren min over i vognen sin mens hun sov. Ser så mange små som sitter i bilsetene å sover mens foreldrene er på shopping o.l.Praktisk for mor/far, men kanskje ikke så veldig godt for ryggen til babyen...

Skrevet

Vi har også kjøpt maxi cosi med base. Synes det er litt jålete med base, men samboer ville så gjerne ha det.. Tror han synes det ser litt tøft ut.

Skrevet

Maxi cosi cabriofix med isofix base her også. Har en på 2 år og synes det er greit å klikke stolen rett på plass i bilen. Har også Quinny Zapp som man kan feste bilstolen på, veldig greit for små handleturer.. :o)

Skrevet

Basen er da vel som regel ikke valgt fordi det blir enklere å shoppe? Vi valgte med base fordi det er bevist sikrere og det minsker sjansen for feilmontering - vi slipper å styre med bilbeltet hver gang. Vogna vi har bestilt har ikke engang understell som setet passer på - vi skal ha emmaljunga city jet og maxi cosi cabriofix.

Ved siste test hos forbrukerrådet ble det fastslått at ved bruk av isofixfester så blir da setene enda sikrere, da trenger ikke jeg flere argumenter for å kjøpe base :) Når det gjelder sikkerheten til junior så går det ikke på sparebluss

Link til test hos forbrukerrådet:

http://forbrukerportalen.no/Tester/2007/1179829007.37

Skrevet

Birthe-bergen - basen er for å gjøre montering enklere og ikke minst sikrere. Iso fix systemet er det beste uansett sete - og garanterer at det ikke er slark etc i selene.

I tillegg er det vanlig å ta babysetet med inn etter hver tur, for å unngå iskaldt sete - og da blir det noen hundre monteringer ila babyperioden. Alt som kan effektivisere dette (med en utålmodig 3 åring løpende rundt) er bra å ha for vår del.

Det koster en del ekstra, men dette er ting som trygt kan selges etter endt bruk.

For vår del kommer ikke baby til å sitte i setet på shoppingturer etc, men når vi skal inn og ut av bhg fester vi setet på vogna for å slippe å bære det med.

Dette er jo et valg hver enkelt må gjøre, så om du klarer det fint uten er jo det supert. Vi klarte oss også uten forrige gang, men skal nå altså ha base med alle de fordelene dette medfører. Verden går fremover.

Skrevet

Vi har kjøpt Römer Britax Babysafe plus.

Det var det damen i butikken anbefalte pga at den har 5-punktssele istedenfor 3-punktssele.

Dessuten har den justerbar hodestilling og en liten pute i ryggen for støtte når barnet er lite, og som tas ut når det blir 3-4 mnd.

Skrevet

Recaro med base her=)

Skrevet

Vi har kjøpt Maxi cosi cabriofix med iso fix base.

Godt å vite at vi har kjøpt en av de sikreste stolene.

Skrevet

Leste gjennom innleggene og merket meg at ingen har kjøpt iZi Sleep... Hvorfor?

Skrevet

Klart verden går fremover... Men vi har fått setet montert av profesjonelle første gang og de få gangene vi tok setet ut av bilen etterpå, så klarte vi utmerket å montere det riktig selv. Det er ikke såå avansert.. Og at setet blir kaldt? Babyen er jo godt kledd på de kalde dagene. Nå bor jo vi på et mildt sted, ville nok tatt setet inn om jeg bodde et kaldere sted.

Alle må kjøpe det de vil, men mange butikker presser nok på oss mye som vi fint kan klare oss uten. Blir nok ikke noen base på oss... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...