Gå til innhold

vekt og atter vekt.....


dikte28

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

27 + 6 og ned 7 kilo...

Godt at det er masse liv der inne som viser at prinsessen har det bra likevel :)

Magen vokser og rumpa krymper...

Spiser det jeg orker, men det er ikke så mye.

Er i full jobb og har det fint.. Håper det krabber litt opp snart, ellers blir jo dette den slankekuren .. og det er jo ikke meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hyggelig lesing:)

Jeg er i uke 26 og 8 kg tyngre...

Stresset litt med vekt i begynnelsen, men nå koser jeg meg og prøver bare å være litt fornuftig. Kiloene får bare komme, så får jeg gå de av meg til våren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tårer i øynene nå...

Siden jeg var til kontroll hos legen min forrige uke har jeg friket ut litt. Vekten hjemme er ødelagt så jeg har ikke hatt noen kontroll med hvor mange kilo jeg har gått opp... Men så fikk jeg vite at jeg har gått opp 9 kg og var i uke 25. Han sa at det var mye...

Jeg har "litt" bulimi, dvs jeg var verre før, men de siste årene har jeg bare hatt det i perioder. Nå er jeg redd dette blir verre. Om legen sier det er mye, så er det vel det tenkte jeg. Så da har selvbildet blitt dårligere (jeg som endelig var blitt så glad for den fine magen min som viste så godt at jeg har et lite underverk der inne!)

Jeg som ikke har hatt noe særlig overskudd i svangerskapet har vært ute og løpt/gått 2 ganger siden beskjeden, løp til kynnerne kom og stoppet opp til de gikk over, før jeg begynte å løpe igjen. Er redd for å spise godterier og fet mat. Skal tillate meg å spise litt godterier på lørdager, men i går gikk det galt. Hadde kjøpt et is og klarte ikke å stoppe før jeg i forhold til egne beregninger hadde spist for mye - og da kastet jeg opp isen.

 

Dette begynner å bli veldig feil! Jeg var redd for å gå inn på denne linken da jeg så overskriften, for tenkte at det ville gjøre det verre. Men da jeg leste om alle som var stolte av kroppene sine, uansett. Og satte smilefjes bak - uansett om de hadde gått opp eller ned... Så var det litt godt å se. Jeg har jo akseptert at alt som skjer i graviditeten er normalt, uansett om det for meg er unormalt. Så da er vel alt fra noen minus til mange pluss kg normalt.

 

Jeg vil tilbake til den gode følelsen hvor jeg var stolt av magen min, og det ikke var så farlig om rompa og lårene har blitt litt større og bulkete. Men det er litt kjipt at de første mammabuksene jeg kjøpe er litt for trange over rumpe og lårene. Jeg vil ikke tenke på at jeg må slanke meg nå som jeg er gravid. Jeg trenger flere smilefjes og stolte uttalelser om frodige, gravide kropper. For denne følelsen skal bort - og stoltheten SKAL komme tilbake!

 

:)

:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er det værste jeg har hørt. Dette er ikke tilfelle, sjelden jeg sier mot en lege men nå gjør jeg det. Du har ikke lagt på deg for mye. Jeg vil bare si at jeg er 28 uker på vei, jeg har lagt på meg 12 kg og magen min ligger under det normale. Mye av kroppsvekten kan være vann. Min jordmor mente at jeg ikke måtte bli tynnere, så hvordan kan du være for tung. Nei dette er tøv. Få tilbake den gode følelsen igjen og ikke la dette ødelegge din graviditet. Jeg ville ha sakt til legen hvordan dette blr etter at han hadde uttalt dette til deg, kanskje begynner han å tenke litt aver hva han sier. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en DRITTLEGE. Du bør absolutt nevne at du har/har hatt spiseforstyrrelser. Man vet jo at det fort kan blusse opp igjen under graviditet.

Du ser helt sikkert kjempeflott ut med magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er noe av det dummeste jeg har hørt fra en lege! Ikke la noe så dumt ødelegge den fine opplevelsen det er å være gravid!!

 

Jeg er 26 uker på vei og har så langt lagt på meg ca 12kg, og jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt! Klart det er litt uvant å gå opp 2 buksestørrelser, men jeg trives veldig godt og synes at jeg ser flott ut med den runde magen og runde rumpa mi!! :)

 

Er du deppa over vekta en dag kan du høre på sangen til artisten MIKA:

 

BIG GIRL YOU ARE BEAUTIFUL!!!!!!! :)

 

...den får meg i godt humør i hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg ca 6 velplasserte kilo og er strålende fornøyd! Jeg er i uke 26 og har igrunn kost meg med stratos og alt jeg måtte behage de siste 26 ukene og det har jeg planer om å fortsette med! Og jeg som aldri har hatt noen snasne tits er meget fornøyd med å se ut som jeg faktisk har gjennomgått en pubertet ;) Kos dere masse vidre og bekymre dere ikke for kiloene. Man skal jo kunne kose seg og tenke på det store man har ivente, ikke bare kiloene som renner på.. Alle er forskjellig, men det er utenpå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære deg:)

ikke bry deg om legen din!! eg gikk opp 35 kg(!!!) i mitt forrige sv.skap og fikk aldri EN kommentar på det, bortsett fra når eg selv klaget på det, da sa både legen og jordmor at alt var helt fint med både meg og småen og at det var mye vann i kroppen min. Dette stemte nok, for to dager etter fødselen hadde eg allerede gått ned 15 kg.

men du vet at det ikke er nødvendig og veie deg hos legen i det hele tatt? jordmor veier ikke meg nå, spurte meg bare om vekt og høyde på første kontroll, og legen spurte om eg ville veie meg. Så lenge du og barnet ellers har det fint er det faktisk ingen grunn til og veie deg. Så for at du ikke skal henge deg opp i vekten kan du jo bare droppe den, med tanke på at du sliter litt med spiseproblemer. har selv hatt/har prblemer med det så kjenner meg godt igjen, veldig redd for og ligge på meg like mye denne gangen og, selv om alt gikk av igjen forholdsvis kjapt. Men ver så snill, ikke legg ut på løpeturer og lignende, har verken du eller småen noe godt av, og husk så lenge du har det bra, har småen det bra:) føler med deg og skjønner du ikke har det så godt så ønsker deg lykke til og håper du nå er stolt over magen din og resten av kroppen din, du ser sikkert helt fantastisk ut!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fantastisk tråd:-)

Takk til anonym 13:41 7.11.2007 som skrudde på skrytegenet:-)

 

Og til deg med den teite legen; Ikke bry deg!

 

Uke 26 her, og opp 9-10 kg.

Synes jeg har blitt fin jeg! Stolt av magen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...