Gå til innhold

vekt og atter vekt.....


dikte28

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Normalen kan nok være så mangt. 12-14 kg er vel normalt tilsammen, varierer nok om når i svangerskapet man legger mest på seg. Noen legger på seg 30 kg også, da er det vel mye vann i kroppen å. Jeg begynner å ese ut med en gang, lenge før det skal være nødvendig. Det er i siste del at fosterert blir tungt og utgjør noe særlig. Jeg er også i uke 26 og har lagt på meg 8-9kg. Vel mye det men jeg har ikke orket å bevege meg og har spist i håp om at magen skulle bli bedre... optimmist da vet du..

Hvor mye har du lagt på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25+5 og har lagt på meg ca. 4 kg. Disse har ikke ikke kommet før de siste 3-4 ukene. Jeg er egentlig glad for at det ikke har blitt flere kilo, men hver enkelt graviditet er jo så ulik, så man kan jo ikke sammenligne seg med andre. Jeg trøster meg med at målene på livmor er innennfor normalen og slår meg til ro med hva legen sier på hver kontroll:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27 og har gått opp ca 11 kg. Føler at alle maser så veldig om den vekta, er så lei! Kan vi ikke få fred! Ikke så kult å høre at det er "normalt" å legge på seg 10-12 kg i løpet av hele svangerskapet, når man fremdeles har 14 uker igjen og allerede har passert den "grensen". Min mamma gikk opp 25 kg, men etter fødselen var hun like fin og slank igjen. Så slutt å fokuser så vanvittig på den vekten! Graviditeten er noe vi skal kose oss med, og ikke bekymre oss over! Må si at jeg selv aldri har vært så misfornøyd med kroppen min og følt meg så stor og feit som nå, og da hjelper det ikke med alle kommentarer og all fokusering på hvor mye man bør, skal og må legge på seg! Der fikk jeg det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Som om jeg skulle sagt det selv. Har gått opp femten kg og er i uke 27 jeg også. Alltid vært slank, og regner med å "bli slank igjen" etter fødselen. Alt for mye fokus på dette med vekt, det viktigste må da være å spise sunt og få i seg nok næring, samtidig som man må kunne gi etter for det man har lyst på iblant! Jeg har dager hvor jeg føler meg bælfeit og stygg, og jeg er enig, det hjelper ikke at andre kommenterer/fokuserer på dette med vekt. Senest idag møtte jeg en jente jeg ikke har sett på en stund som utbrøt "uke 27? , oj, da er du stor..." Ikke kult...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! I uke 27 her, og gått opp 8 kg fra første kontroll. Mulig det er litt mer totalt, men regner derfra da jeg ikke vet hva jeg veide før. I mine to andre sv.skap gikk jeg opp 15 og 20 kg totalt, og ALT er helt normalt! Vi må ikke henge oss opp i vekta, da blir man helt gal.... Det viktigste er at barnet vokser og trives, så får vi eventuelt ta kiloene etter fødselen tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig innlegg, ble glad da jeg leste det. Er selv i uke 25 og har gått opp 7kg. Sist svangerskap gikk jeg opp 18kg, og det var myyye snakk om vekt. Føler meg fin, og prøver å ikke fokusere så mye på vekten. Men det er vanskelig når "normal" vekten stadig dukker opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 27, og har lagt på meg 7kg.

Er ikke hysterisk, men prøver å passe på litt hva jeg putter i meg.

Har flere venninner som har lagt på seg veldig lite, og hjelpe meg så tynne de blir når de har ammet en stund... Da tror jeg heller at det er bedre å ha noen kg mere.

Men klart, man skal ikke tenke som så at man spiser for to heller.

Så vi får se hva vekten ender opp på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en tynn jente, gikk opp 7 kg med første og ser ut til å gå opp noe slikt med andre også. Ja jeg blev skikkelig tynn når jeg ammet, men det var ikke noe jeg selv påvirket. Spiser godt og masse hele tiden. Husk at det ikke er morsomt å trenger "forsvare" seg stadig fordi man IKKE lagt på seg.

Føler noen ganger at det er helt OK å si "men fy så tynn du er" men selvfølgelig ikke det motsatte. Hvorfor det?

Jeg synes folk som ikke kjenner meg/deg noe særlig kan holde kjeft om hvordan vi ser ut. Uansett!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 26, og har en veeeeldig stor mage. Veier 74 nå og har gått opp 11 kg til nå. Gikk opp 22 kg tilsammen med min første. Har fortsatt noen kg å gå på:) Gikk ned nesten alt sammen igjen med 1. mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er i uke 26 og gått opp 11 kg. har fått en kjempe mage, veldig stas men ikke alltid gøy å høre den, gud å stor du er, ikke lenge igjen nå vel, også når jeg sier at jeg har 3 måneder igjen så ser de rart på meg og sier åååå du kommer til å bli stor. kjempe kult. men synes det er greit også, er kjempe stolt av den store fine gravid magen min. ikke mange ganger i livet man får lov til å ha et lite liv inni seg. gleder meg over hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig at dere ikke tenker så mye på vekta. Dette er ikke alltid noe man kan styre så veldig...

Jeg har gått opp 2 kg og er 27+ 4. Gikk dog ned i starten, så far det laveste så har jeg gått opp 7 kg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er i uke 27 og har faktisk gått opp 16 kg. Jeg var i utgangspunktet liten og slank, veide 52 kg og veier nå 68kg... er vist helt normalt i følge jordmor,spesielt når man veier lite i utgangspungtet. Gikk opp 10 kg de første 3 mnd. Er det noen som kjenner seg igjen?? Kan si at det er uvant, men er en aktiv person, så regner med å komme raskt ned i normalvekt etter fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre!

Opp 10 kg her, uke 25 nå. Er også ei lita jente, lav og slank.

Blir stressa av alle som snakker om 12kg som normalen.

 

Jeg må nesten bare le av det hele. Spiser jo helt ok sunt, og trener litt, så dette regulerer nok seg selv. Men må tilstå at jeg blir stressa av alle innleggene her inne om vekt.... selv om jeg prøver å ikke lese alle.

 

Alle som går opp lite signerer med store smilefjes og vi andre er skrekkslagne...

 

Kanskje vi skal begynne slik:

Yeah!! 10 kg her :-D uke 25. Fått sinnsykt fin rumpe og digre pupper!

 

Hva sier dere;-)

 

(no offense til de som går opp lite, men vi trenger å muntre oss litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuult!!!!

 

Helt enig. Uke 27 og 16 kg;-) Rener med å gå opp totalt rundt 20 kg, det gjorde min mor og søster, og de er slanke mennesker begge to;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuu

 

Opp 10 kg her også, uke 24 :-DD

Svanser rundt med snasen stjert og fin ball på magen.

Sambo kikker på puppene hele tida

 

knis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint innlegg!!!! Veide ca.58 kg før svangerskapet og veier nå 68 kg :)

Har gått opp 10 kg til nå og er 26+1.

 

Av de andre innleggene om vekt har jeg blitt litt stressa for da virker det som om jeg er den eneste som har godt opp såpass, så dette innlegget var etterlengtet !!!

 

For første gang i livet hat jeg fått PUPPER!! Jeg ELSKER mine nye "fordeler" og håper de IKKE forsvinner når jeg har ammet ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at 12 kg er normalen! Synes det virker som om alle går opp langt mer enn det, og det er også tilfelle blant de jeg kjenner som har vært gravide.

 

Er kjempestolt av min fine mage, og merker at jeg har blitt rettere i ryggen og skyter brystene mer frem. Kurver er jo flott! Og så kjekt som det er å for en gangs skyld kunne gå med utringning og vise kløft. Det synes samboer også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 24 uker og har gått opp 11kg. Gikk opp 8kg de første 3 mndr. Jeg klager ikke i det hele tatt. Syns bare det er fint kroppen legger på seg det den trenger. Slankekuren tar jeg etter svangerskapet. Nå skal jeg bare tenke på meg selv og den lille.

 

Så deilig å høre at flere enn meg har gått opp mer enn 5 kg. Stå på dere flotte damer!!!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 26+1 og ar gått opp 8 kg siden første kontroll! Har lest et sted at gjennomsnitt blandt norske jenter er ca 17 kg. Det er det de fleste jeg kjenner har gått og, og de er nydelige fine jenter som ikke bærer spesielt preg av det ett år etterpå.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...