Gå til innhold

Dere som har "peil" på narkotika...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har prisen steget så mye på hasj??

ja, jeg har røyka, og nei,jeg er ikke stolt over det... slutta m tullet for 6-7 år siden. men da kostet 1g 100 kr...

men hørte aldri bare----g----- i den sammenhengen....

gikk jo i 1g, 2g og sånn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

g er hasj, det har da aldri vært noe annet som har gått under den forkortelsen. Sitter tilfeldigvis med en x -ekspert på msn.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

hoff, ja kanskje jeg sku kjøpt det til ho til jul.. tenåringsmødrenes abc.... hmm

blir litt stressa kjenner jeg.

Han har prøvd hasj før, og innrømt det til mor.. men ho trodde vel for godt om han da antar jeg..

Skrevet

1gram hasj.. er ganske sikker på det.. men prisene kan jo variere..påm min tid så betalte vi 100kr og det er vel 4-5år siden

Skrevet

Samboeren min har vært borti dette, og kan dette... Han sier at G står for gress, som igjen står for Marihuana, og ikkje hasj. 150spenn er dagens pris på marihuana, da dette er vanskeligere å få tak i enn hasj, Hasj ligger enda på 80 til 120 spenn!

Men hva "ere" står for er ukjent...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

mulig jeg er dum, men jeg har ikke peil. hva er forskjellen på hasj og marihuana da??

Skrevet

G = Galar som igjen er hasj..

150 kr for 1 gram var sinnsykt dyrt..

Snakker med en som kan masse om dette så dette er han helt sikker på..

Skrevet

G= grønt.dvs hasj. Husker at det var det folk kalte det.

Skrevet

Litt slemt å logge inn med hans navn da. :)

Skrevet

Forskjellen på hasj og marihuana:

1. gir noe forskjellig rus.

2. Marihuana gir en slags følelse av "god og dritings", men "kontrollert".

3. Hasj derimot med eks. samme mengde som overstående gir en mere "slått ut" følelse.

Det som også er viktig å huske på i denne sammenheng er hvor vant man er til stoffene, som på en måte med øl og sprit, dersom dette kan sammenlignes med noe.

Videre: Hasj er i utg.punktet bare bearbeidet Marihuana tilsatt diverse dritt.

Kan sikkert komme med mere omfattende og dype detaljer, men dette er et tema som kunne fylle en stor bok.

Hilsen "biker'n"

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, det er mulig. Men når ikke mamma får tak i han, og blir bekymra, så gjør ho jo det ho kan for og få tak i han.. ho logga bare på for og se om det var noen av de hun kjente som var der, slik at hun kunne spørre de. Og da var det en som skrev til han og spurte

Skrevet

et gram hasj vil det si...

Men 150 var da veldig dyrt..

En liten bøffer dette her!

Skrevet

her var mye feilinformasjon ute og gikk gitt.

jeg er 100 % sikker på at det er snakk om hasj eller pot. G er som regel betegnelsen for hasj (på vestlandet), men kan også brukes om pot. gjerne hos unge folk som ikke helt har styringa på uttrykkene... men hvis du bor på andre steder i landet enn vestlandet kan det jo være vanlig å snakke om pot som g da.

Prisen på hasj har alltid (og da snakker vi ti år tilbake i tid) ligget på 100 kroner, pluss minus. Hasj til 150 kroner har jeg aldri vært borti. da må det være enten sinnsvakt god kvalitet, eller en fjortisdealer som har dårlige forbindelser og ikke får fatt i billig, som skal tjene penger selv.

Pot ligger ofte på 150 kroner grammet.

en som nevnte at g står for amfetamin eller kokain og at prisen på det var 150 kroner--- har aldri hørt amf eller koka omtalt som g, og dersom du får 1 g med noe av dette for 150 kroner er det enten veldig dårlig kvalitet eller så vet du ikke hva du snakker om. eller du kjøper større kvanta. Kan være man får amf for 200 kroner på plata i oslo, men da er det stor fare for at det ikke er amf.

Hasj kan også gå under betegnelsene galar, brunt, bønne, svarting(svart afgan, hasj fra afghanistan av spesiell kvalitet), tjall osvosv.

Pot kan også gå under betegnelsen grønt, gress, weed, cannabis, skunk osv.

er 99,99 % sikker på at det er snakk om hasj eller pot her.

Skrevet

det er nok NEPPE amf eller kola, amf ligger på 600 kr grammet

og kola er på 1200 kr grammet, pluss minus self.

Men for 150 kr må den Gen var VELDIG god altså myk å grønn eller noe, eller så er det bare lureri...

Sånn har jeg forstått det etter at venninnen min som desverre ble en av de, å hun har DUMME foreldre som vet hav hun holder på med men ikke vil godta det...

Skrevet

jeg vil også tro det err snakk om grønt, altså Pot. ikke brun hasj. da er det mer vanlig med 150 kr\gr. tror moren din bør snakke med broren din nå, best å sette en stopper for det med en gang.lykke til !

Skrevet

Hvis det er snakk om hasj må dette være en spesiell type siden hasj ikke ligger på 150 kr for grammet.

Men vet at hvis det er spesiell type elller pot så kan det hende.

Lykke til...

Skrevet

Det var da dyr hasj, det er vist en intærn forståelse for at det aldri skal koset mer en en hundrings for grammet.

Skrevet

Det er mest trolig hasj. G, er hasj her i Bergen ihvertfall, 100 kr grammet. Og bor man et sted utenfor allfarvei, kanskje det blir dyrere,...150 kr???? Men, en blås i ny og ne er ikke så farlig, hvor gammel er han da?

Skrevet

Signerer det sauen og frøken blomkål skriver..

Det stemmer veldig bra...

Skrevet

i "gamle"dager kaltes hasj,G som i ganja

Skrevet

Jøss - så mye dere kan om dette! Jeg kan ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...