Gå til innhold

Jeg fikk en lite gledelig nyhet idag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmmm, mora di er 39, broren din er 20, du har allerede unge selv.

Festlig julaften ser jeg for meg, med 5 søsken (6 neste år) i "Familien uten prevensjon"...

Makan...

Jeg har egentlig hatt et ganske godt inntrykk av deg til tross for din (veldig) unge alder, men det har gått over nå... *puh*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor fikk min yngste datter da hun var 38, da var jeg 15. Jeg syntes det var kjempestas å få en liten søster da og har hatt bare glede av henne. Selv fikk jeg min første sønn da jeg var 20, ergo er det bare 5 år mellom han og min søster. Og de 2 har hatt veldig masse glede av hverandre, de er nesten som søsken. Sønnen min virkelig forguder sin unge tante. Jeg tror og håper at du og din datter vil få mye glede av den nye babyen.

At stefaren din ikke er "riktig" mann å få barn med, får vel moren din avgjøre. Hun er jo en voksen dame.

Skrevet

Ser ikke problemet jeg da, da er vel ikke yngste så gammel heller. Mannen må hun jo velge selv..

Skrevet

Ja ja jeg er vist en olding med to små barn. Phuuuu blir 39 nå i februar.

Skrevet

Festelig julaften...? Nja, jeg pleier ikke å feire jul med moren min, men derimot med hele familien min på faren min sin side! Det er ganske festlig det, ja...

"Familien uten prevensjon..." - Tror du bør vite litt mer om ting før du faktisk uttaler deg;-) Hvordan jeg ble gravid og hvorvidt jeg gikk på prevensjon har vel jeg vitterlig ikke sagt noe om i denne debatten.

Moren min har planlagt alle sine barn, og hun var godt gift når hun fikk sin første. Tror nok hun vet veldig godt hva det heter å beskytte seg, om hun vil.

Skrevet

Bare at andre kanskje ser at hun ikke burde fått velge han selv...

Skrevet

Klart hun er en voksen dame, og såklart hun må ta sine egne valg. Jeg har mange søsken, og såklart er jeg glad i dem. MEN, jeg er ikke videre begeistret for akkurat dette av diverse årsaker. Men dette handlet mer om hva jeg følte om det. Ønsker ikke barnet noe vondt for noe i verden, om det er noe folk her tror! Jeg bare er ikke begeistret for den situasjonen barnet vil bli født inn i, og menr at det ikke er riktig... Men jeg kan jo ikke endre fakta uansett.

Skrevet

Hehehe... Ja, det blir moren min og, i februar...

MEN, poenget er bare at minste barnet hennes er 12... Så derfor noe annet siden hun var ferdig ganske tidlig..

Skrevet

Oppfør deg litt voksent og heller gled deg over dette!

Skrevet

Jeg føler vel heller at jeg oppfører meg mer voksent som er bekymret over situasjonen.

Skrevet

dere anonyme som sitter å skriver det at siklerotte må bli voksen...ser ikke dere at det er akkurat det hun er??les hele innlegget før dere uttaler dere!!

Skrevet

og siden verken dere eller jeg kjenner til saken så kan vi vel heller ikke uttale så mye om det?!?

Skrevet

Hei, må bare fortelle om ei jeg kjenner. La oss si hun er 32 år og får tvillinger.

Knapt året etter får hennes far tvillinger også he he og dette er fakta.

Tvillingene til min venninne er eldre enn tantene sine he he. Men de har det fabelaktig godt forhold nå selvom hakene i den familien også falt ganske langt.

Skrevet

Hvis du ikke takler en søster eller bror som skriker, hvordan takler du da ditt eget barn. Er virkelig glad for at min sønn, som var 23, er stolt og snill storebror. Bli voksen.

Skrevet

Var 23 da han ble storebror til minsten. Nå er han 25.

Skrevet

Det var satt veldig på spissen, prækes. Det er ikke det som er problemstillingen min. Jeg mener bare at det en en veldig upassende situasjon, og det bekymrer meg. Det synes jeg ikke er umodent.

Skrevet

Skjerpings nå folkens. Det er ikke barnet siklerotte ikke liker, men heller det (slik jeg har forstått det) at moren ikke har det som trengs for å være en god mor akkurat nå. jeg vet ikke hva det vil si i hennes situasjon, men det kan være så mangt. Feks kan psykisk ustabilitet, vold, misbruk osv være gode grunner til at enkelte ikke burde få barn før de har ordnet opp i ting ( der hvor det er mulig). Alderen til siklerotte sin mor er i grunnen mindre vesentlig her har jeg inntrykk av. det er mer egnetheten hos de blivende foreldrene det står på.

hvis jeg har forstått rett da.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva som er mest upassende... At jeg får et barn til... eller datteren min på 15... Selv ville jeg nok foretrukket meg selv. det ville muligens mora di også.

Skrevet

Veldig rett grå:)! Det er lignende faktorer som spiller inn, og derfor jeg er bekymret... Jeg ønsker jo ikke barnet noe vondt! Jeg er såklart kjempe glad i alle mine søsken... Men jeg mener bare at det ikke er en god tid for et barn akkurat nå...

Skrevet

Det ville muligens ikke du, hvis du hadde kjent situasjonen. Jeg ser på meg selv som en person i en bedre situasjon til å få et barn til, enn det min mor er. Det sier sitt, ettersom jeg ikke er i noen god situasjon for noen flere barn i det hele tatt.

Skrevet

Jeg kjenner ikke situasjonen, leste kun hovedinnlegget. Trenger heller ikke vite noe om situasjonen.

Skrevet

Nei, men det handler ikke om at jeg er noe umoden i det hele tatt i denne saken. Og jeg kommer heller ikke til å dele situasjonen da jeg ikke blotter alt her...

Skrevet

Kanskje på tide du flytter hjemmefra nå,da?

Mora di er forresten ikke gammel. Men det skjønner du ikke før du selv er 38:-)

Skrevet

Nei, hun er ikke gammel.... Men iforhold til meg er hun jo en god del eldre!

Kanskje på tide, men det er en annen diskusjon:)

Skrevet

Hei,det der går bedre når du får summet deg. Det er jo ikke ditt ansvar dette nye barnet.

Mora di er da like gammel som jeg var da jeg fikk attpåklatten min,og du er yngre enn mine 3 eldste barn. Eldste datteren min reagerte med vantro og gråt da hun fikk vite jeg var gravid.

Det er helt sikkert ikke en lett situasjon for mora di dette her, så jeg ville bare pent be deg om å behandle henne pent framover.

=o)

Nå i ettertid så kan ikke eldstejenta mi tenke seg et liv uten lillebroren sin.

Så det er ikke verdens undergang,selv om du kanskje synes det.

Tenker det er masse tensjon i huset med dere alle sammen, spesielt siden du ikke liker stefaren din. Det kan heller ikke være spesielt lett for mora di....

Så prøv iallefall,for mora di sin skyld, å ikke legge negative følelser i fleisen på henne.

Håper du anbefaler mora di å bruke forumet på gravid i moden alder! Det ble redningen min i en tung og vanskelig tid,iallefall. Det utviklet seg etterhvert til å bli en fin ting,men det er ikke lett når det står på.

Har man stor spredning i alder på barna sine, er det tusen ting å ta hensyn til.

Men siden du er mor selv, så klarer du kanskje distansere deg fra mora di sine evt problemer, håper jeg. Og heller være til støtte og hjelp for henne.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...