Gå til innhold

Hva synes dere om disse jentenavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må le jeg også. "send in the clown", liksom. Ah, good times (nåja, ikke så veldig kjekt når jeg stod opp i det som ni-åring). ;o)

Jeg har gitt min ett veldig utenlandsk navn som er veldig lett å uttale for nordmenn, så får vi se hva som skjer. Hittil har alle tatt navnet veldig bra, og jeg får satse på at etternavnet er norsk nok til at han blir innkallt på intervju. Nå skal jeg på intervju! Kryss fingrene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*krysser fingre og tær*

Tror det hjelper kjempemasse å ha norsk etternavn. Mine unger kommer til å få et norsk og et kamerunsk. Men er så "heldig" at det kamerunske til nød kan gå for å være engelsk.

For å ikke virke utelukkende pessimistisk, vil jeg bare nevne at det som jeg vet at kan bli en ulempe for mine barn (mørk hud), også kan være en kjempefordel. Hvertfall mens de er barn. Alle unger blir jo ertet noen ganger i løpet av livet- eller får en ekkel kommentar kastet etter seg mens de krangler. Med en "norsk" unge vet man ikke hvorfor det vil bli- det kan være alt fra at ungen har fregner til at den er lubben eller bruker briller. Med en mørkhudet unge vet man med stor sannsynlighet hva som vil komme opp, så man kan forberede ungen på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...