d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. november 2007 Forfatter #26 Skrevet 3. november 2007 Slik jeg føler det i denne saken er at vi som er "helgepappaer" ikke har noen slags for for rettigheter - vi skal kun betale bidrag og thats it.... Resten er opp til mor.... Jævla trist spør du meg - I hvertfall for de om er glad i barna sine
-Hengebuksvinet- Skrevet 3. november 2007 #27 Skrevet 3. november 2007 Utrolig trist at superpappaer, som alltid stiller opp for barna (og eksen) ikke skal ha likestilte rettigheter. Her har vi heldigvis en super mor å forholde oss til, som tenker på barnets beste. Men vi har jo ingen garanti for at hun blir boende, om livsssituasjonen hennes forandrer seg. Selv om vi har valgt å bygge hus i nærheten av henne.
Gjest Skrevet 3. november 2007 #28 Skrevet 3. november 2007 Ring rundt og forhør deg litt! Jeg mener bestemt at det kom en ny lov mot dette året etter at min onkels x tok med seg ungene å flyttet til gokk. Husker han snakket om hvor surt det var at det ikek kunen ha skjedd noe bareet år tidligere. Kan jo ikke garantere dette, men det MÅ jo være et sted man kan ringe for å forhøre seg litt om sånt? At en mor kan gå imot sine barns ønsker på den måten der fordi HUN har funnet seg en ny samboer er helt bedritent.
Salat Skrevet 3. november 2007 #29 Skrevet 3. november 2007 Hva er grunnen til at hun vil flytte? Er det permanent eller midlertidlig?
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. november 2007 Forfatter #30 Skrevet 3. november 2007 Tekker for svar Mami 87 og nydelige Natalie og Synnøve F! Jeg skal kjempe uansett - dag har jeg sendt en epost til Barne- og likestillingsdepartementet. De må snart gjøre noe...
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. november 2007 Forfatter #31 Skrevet 3. november 2007 Salt: Hennes nye samober er fra nord norge... Det er eneste grunnen og da blir de vel boende også
Salat Skrevet 3. november 2007 #32 Skrevet 3. november 2007 Hva! Det går da virkelig ikke ann. Rive barna bort fra alt de kjenner og sin egen far til fordel for en ny mann? Jeg har også hørt om den loven som skulle hindre den som hadde hovedomsorgen for banra å flytte langt, men jeg fikk ikke med meg om den faktisk gikk igjennom. Håper for din skyld at den gjorde det! Hun er ikke villig til å gi deg hovedomsorgen da?
FrøkenKnallkul Skrevet 3. november 2007 #33 Skrevet 3. november 2007 Åh, blir så forbanna når jeg hører slikt! Det er jo tross alt BARNAS RETT til samvær med begge foreldrene det er snakk om, og normalt samvær blir jo litt vanskelig når man bor på hver sin kant av landet... Samvær i feriene (jul, påske, sommer) blir jo som samvær med en hvilken som helst slektning, om du skjønner hva jeg mener, det er jo i hverdagen det er viktig å støtte opp om barna Utrolig synd at dere superpappaer ikke har noe dere skulle ha sagt. Dobbel "straff" får du jo også; ikke får du se barna dine, samt økt bidrag pga færre antall samværsdager! Idiotisk urettferdig spør du meg!
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. november 2007 #34 Skrevet 3. november 2007 Fy fader så slemt. Noe så egoistisk!!! Men, kan du ikke gå rettens vei å kjempe om delt foreldrerett, eller hva de kaller det. En kompis av mannen her har 50\50 med eks konen, og hun fikk ikke flytte til Halden engang... Fordi de må holde seg innen samme skolekrets etc. Fy søren, skjønner godt du er frustrert. Makan til drittkjerring!! Slem er ho!! Da får ho få den gubben til å flytte hit da... GRRRRRRRRR:-\
lenej :o) Skrevet 3. november 2007 #35 Skrevet 3. november 2007 åå.. jeg får helt vondt imeg av å lese dette, er helt utrolig!! jeg hadde aldri hatt samvittighet å ta mini fra min kjære, om det skulle blitt slutt. for ikke bare ser jeg hvor avhengig min kjære er av minien, men på minien, så gla han er i pappan sin! å det må være sterke følelser, da de vises så godt hos et barn på bare 1 år..! du MÅ kjempe videre, tar hun barna så langt fra deg, så river hun jo hjertet ditt i stykker! men må si, prøv å prat med henne, før du "blander" inn masse annet. prøv å snakk fornuft, og kansje komme fram til at de kunne flyttet nordover, når f.eks barna begynner på vgs? kanjse barna da vil gå skole der, så kan hun flytte, og du ha barna? (dette har skjedd i nær familie her, skjønner du) men er viktig å være litt på god fot med hverandre, så det ikke såes splid mellom dere to. da kan det bli vanskeligere å bli enige i ettertid.. masse lykke til hvertfall - ingen fortjener noe sånt!!
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. november 2007 Forfatter #36 Skrevet 3. november 2007 Lillegullet&mamma: ja ikke sant... Barnebidraget ønker med ca 1600 kroner + at jeg må også være med på og dele reisen ned til meg... Dette er lite rettferdig syntes jeg! Nå må snart den Norskestat ta oss helgepappaer på alvor og skjønne at vi er glad i ungene våre vi også!!!
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. november 2007 Forfatter #37 Skrevet 3. november 2007 Som den "tøffe" mann jeg er, så sitter jeg faktisk her og gråter nå - Jeg har de to "samværs barna" mine denne helgen! Tenker at nå blir det snart slutt og jeg skal se de 3 - 4 ganger i året! Dette er faen meg ikke rettferdig! Det er mine barn og jeg elsker de mer enn noe annet - hvorfor er vi helgepappaer bare noen som må betale barnebidrag og thats it... Vi er like glad i våre barn som det mor er! Faen tårene triller her nå... Men, slik er det... Sorry, men nå knekker jeg sammen av tanken på at de har flyttet....
Twintipp og himmelblå Skrevet 3. november 2007 #38 Skrevet 3. november 2007 Kan du ikke gå til rettsak?? Jeg tror ikke det er så enkelt som hus skal ha det til.. Det kan ikke være mulig??!!
Gjest Skrevet 3. november 2007 #39 Skrevet 3. november 2007 ja, d@ddy, dessverre kan hu bare flytte. Sjekket det oppmed ei venninne som jobber innen det feltet i jussen. sykt sykt. ego kjerring dere deler reisekostnader utifra inntekten.
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. november 2007 Forfatter #40 Skrevet 3. november 2007 Takk for svar Kjipe-Laila Ja, jeg har tatt opp det med pengene her, men det er ikke det store problemet! Jeg får ikke sett ungene mine, og det kommer til og ta på! At livet skal være så utrettferdig skjønner jeg ikke . det er mine barn også og jeg elsker de!
FrøkenKnallkul Skrevet 3. november 2007 #41 Skrevet 3. november 2007 Man føler seg jo helt maktesløs i en slik situasjon. føler virkelig med deg. Samboeren min har to barn fra tidligere, og har mildt sagt et lite helvette med mamman deres. For øyeblikket bor de kun 3 timers kjøretur herfra, men vi sitter bare å venter på neste stunt, dvs hva hun finner på når hun er ferdig med utdannelsen sin. Har allerede luftet for barna at hun vil flytte langt unna... Drittkjerring! For å si det sånn så har det blitt felt flere tårer her i huset pga de barna
Gjest Skrevet 3. november 2007 #42 Skrevet 3. november 2007 nei, det er helt sykt!! men apropos det med penger, det er for jævlig å tenke på at hun i prisippet kan slutte å jobbe; da må du betale omtrent alt for å få samvær... nei, søk om full foreldrerett..Hun må jo være så utrolig kynisk!! Ikke gi deg! Hun er så egoistisk som det går an å få blitt! det aller beste for et barn er å ha mamma og pappa i nærheten; hvis de ikke klarer å leve under samme tak..Stå på!!
d@ddy-Ekte menn får tvillinger Skrevet 3. november 2007 Forfatter #43 Skrevet 3. november 2007 Øsnker her og vise noen ansikter... Ja , jeg her litt utafor akkurat nå:: Her er jenta mi som jeg nesten ikke skal få se mere: http://www.digit.no/wip4/image/?size=org&id=62060 Og her er gutten min: http://www.digit.no/wip4/image/?size=org&id=39754 Håper dere skjønner hvorfopr jeg vil ""sloss" for dette! Dette er to barn som er glad i pappen sin, men som ikke har noe de skal si p.g.a mor som øsnker noe annet....
lenej :o) Skrevet 3. november 2007 #44 Skrevet 3. november 2007 får helt vondt i meg at folk kan være så egoistiske...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 3. november 2007 #45 Skrevet 3. november 2007 Snakk med en advokat på mandag og legg vekt på at barna går på skole her og har deg her! Og at moren ikke bare kan flytte slik til ett ukjent sted. Det river vekk barna dine fra deg og de trenger sin far, snakk altid for barna og IKKE for deg liksom, litt dårlig til å forklare! Dessuten var de i skolealder? Da kan de ha noen ord i saken de også! Hvis du ikke gjør noe så selvfølgelig er det lov for henne å flytte hvor hen hun vil, derfor må du faktisk kjempe her!!!
Solitude Skrevet 3. november 2007 #46 Skrevet 3. november 2007 Forstår selvfølgelig at du er fortvilet over situasjonen, men hvorfor føler du et behov for å legge ut bilder av barne dine ?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 4. november 2007 #47 Skrevet 4. november 2007 Huff.. Fikk vondt av deg nå.. Hva i all verden skal hun der og gjøre da .. Det er jo så fint her, her har ungene skolen og venner og pappaen sin og et nærmiljø de kjenner. I tillegg fritidstilbud og utdannelsesmuligheter mye bedre her. Og røske ungene opp med rota, bare pga en ny mann og reise så langt vekk når de har et så godt forhold til pappaen sin er tullete.. Det hadde vært noe annet om du ikke var interessert og brydde deg og ikke hadde særlig kontakt, men.. nei.. Sender en klem jeg :-) Håper det ordner seg.
Northernlights Skrevet 4. november 2007 #48 Skrevet 4. november 2007 Du kan prøve det for retten. Det er ikke babyer det er snakk om, og siden de ikke vil flytte,så har du sterke kortpå handa vil jeg tro. Nå flyttet jeg selv veldig langt bort fra barnefar,men i utgangspunktet er det ugunstig med mindre far ikke er en god far. Så det blir veldig individuelt hva jeg synes om sånt... Du får skaffe advokat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå