Gå til innhold

er jeg idiotisk som raegerer på dette\\\

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner deg jeg, rart når det er så nærme i familie.

Men hvis hun er gammel så vet jeg at eldre sier at de ikke gir gave med mindre de blir fadder. Dette sa oldermora (på andre sida) til niesa mi(søstra mi si). Søstra mi trodde hun tulla, når hun sa at,ja hun får ikke gave hvis jeg ikke blir fadder for sånn var det før i tiden... Etter dåpen kom søstra mi på at hun hadde jo ikke fått noen gave til dattera, og oldemora var i dåpen,middagen og alt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, må le litt!

Her i huset fikk snuppa en skje til jul ifjor av oldeforeldrene på farsiden...vet ikke om det er sølvskje...men de hadde inngravert navnet til tippoldemoren for det hadde vært hennes sin, og navnet til snuppa. Greit nok det hadde det vært en skje som hadde betydd noe tidligere. Men de hadde tilfeldigvis funnet den i kjøkkenskuffen, og ville starte en tradisjon der oldebarna sine navn skulle bli inngravert...

Denne skjea hadde blitt brukt til å spise suppe tidligre...og jeg ser det bare som et rar innfall fra dem sin side en dag de satt og spiste suppe.... Hvorfor har de ikke startet den tradisjonen med barnebarna hvis skjea var så spesiell og viktig... = /

Skrevet

Ja, jeg syns det er teit å reagere på det. Hadde heller ville hatt te bilde noen hadde malt, enn ti tusen ting i tinn...

Skrevet

Hadde det vært bedre om hun gikk ut og kjøpte en eller annen masseprodusert ting da? Det er ikke mye eksklusivt med sølvrammer, sparebøsser og penger altså!

Skrevet

Kanskje det var en grunn til at hun ikke hadde gitt dette fine bildet til noen før..?

Skrevet

lenge leve matrealismen.....

ja du er helt idiotisk som reagerer på dette.

Skrevet

jeg hadde blitt overlykkelig jeg for en slik gave:)

så absolutt..så personlig da:)

Skrevet

Ja det synes jeg. Hva er hyggeligst å få? En hjemmelaget nydelig gave som det er lagt ned tid og kjærlighet i, eller en materialistisk ting til 500 kr som man knapt bruker allikevel?

Synes faktisk du er skikkelig teit...!

Skrevet

He he - Intensity;o)

Jeg hadde blitt super glad for en sånn gave til ungene mine, jeg:o)

Skrevet

Hvis hun nærmest hadde malt bilde i halvsøvne, må jeg jo si at jeg ikke skjønner tankegangen. Hadde ikke brydd meg, men hadde nok tenkt mitt.

Derimot hadde hun lagt sjelen sin i det, er det jo en flott gave.

Fikk selv en halvsleten nisse, godt brukt av farmor til jul engang... Som barn leter du ikke etter hvor sjela er lagt ned i en sånn gave altså.

Nei, kall meg smålig, men om det stemmer at hun tok en ramme hun bare fant hjemme må jeg si meg enig med deg. Ikke for det at det bør koste noe mer, men at det bør ligge noe bak...

Skrevet

Hvis det er et fint bilde, synes jeg det er nok. Lerret, maling og ramme koster litt.

Men hvis det er et stygt bilde, er det kjipt.

Skrevet

Oi, hadde jenta mi fått et maleri malt av en besteforeldre eller et annet familiemedlem ville jeg blitt kjempetakknemlig på hennes vegne.

Det er jo virkelig en gave hun kunne ha kommet til å verdsette når hun blir eldre.

Og det er ikke fordi vi er spesiellt skinnhellige her i familien!

Skrevet

du sier jo at det er et nydelig bilde og en veldig fin gave. Hadde blitt kjempeglad. Lillemann fikk en sølvsak av sin farmor og farfar. Hadde blitt mye mer glad for et fint bilde.

Når det er sagt fikk jeg til konfirmasjonen min førstesiden av BT fra den dagen jeg ble født. i ramme, av mine faddre. Synes det var akkurat sånn passe når jeg var 14, men når jeg ble litt eldre likte jeg rett og slett gaven bare mer og mer og mer og den henger nå på veggen på kontoret. Hadde jeg fått tusen kroner hadde jeg ikke kunnet si hva jeg haddebrukt dem på engang. Slike gaver vokser bare med tiden og blir flotte minner.

Så ja, jeg synes du er idiotisk som reagerer på dette\\\\

Skrevet

Til sammenligning:

Til bryllupet vårt fikk vi et bilde tegnet av et familiemedlem. Et bilde hun hadde laget mange år i forveien og absolutt uten tanke på oss. Det henger på hedersplass i stuen og vi ser det hver dag! Fikk utrolig masse fint til bryllupet, men dette er det mest personlige...en bit av henne liksom. Kan ikke akkurat si jeg husker hvilken del av middagsserviset jeg fikk av den enkelte som ga oss det...

Jeg hadde vært kjempeglad for en så flott gave. En slik gave kan aldri måles i penger, dette har verdi av omtanke og kjærlighet!!!

Håper du har vett til å ta godt vare på det...Så skal jeg gladelig vedde noen hundrelapper på hva din kjære gutt vet han fikk til dåpsdagen når han blir stor...

Skrevet

Vi fikk maleri av to forskjellige gjester i bryllupet vaart. Jeg tviler paa at noen av dem malte maleriene for anledningen, men vi satt likevel stor pris paa det, heller det enn soelvskjeer vi ikke kommer til aa bruke (de kjenner jo smaken vaar da). Saa jeg synes nok du er litt kjip, men saa maler jeg selv, saa jeg vet hvor mye jobb det er med noe du synes er ok nok til aa gi bort...og jeg vet hvor kjipt det er naar det ikke blir satt pris paa ettersom jeg selv har slitt i to uker med et maleri faren min fikk i gave som han bare kastet paa boden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...