Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 2. november 2007 #1 Skrevet 2. november 2007 lillegutt ble døpt forrige søndag, og i gave fra sin farmor fikk han et innrammet bilde hun hadde malt. Et nydelig bilde, så en veldig fin gave!! Men jeg reagerte kanskje litt på at det var det eneste han fikk...både fordi det liksom ikke har kostet henne en krone OG fordi hun nevnte at det var lenge siden hun hadde malt det, og da var det ikke ment til lillegutt liksom... mener ikke at fine gaver er bare de som koster masse, men er jo tross alt farmor, og dåp.... er jeg teit\\ må bare høre om det kun er meg som reagerer....
KariMari Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Hadde nok også reagert på den der, ja. Hørtes litt kjipt ut til å være fra farmor liksom.......
Honningmelon Skrevet 2. november 2007 #3 Skrevet 2. november 2007 Hadde det vært et veldig fint bilde som hun hadde malt spesielt til sønnen min, hadde jeg ikke reagert. Men, hvis hun bare tok et bilde hun hadde liggende på en måte, så hadde jeg nok begynt å lure litt, ja.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 2. november 2007 #4 Skrevet 2. november 2007 syns det var kjipere å få sølvskjeer... dette var jo veldig personlig, og kan bety veldig mye for han når han blir eldre
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 2. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2007 men er jo ikke så veldig personlig når det ikke var malt TIL han liksom.. trenger jo selvfølgelig ikke si det til han da, he he, men jeg vet det jo...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. november 2007 #6 Skrevet 2. november 2007 Kanskje var det et bilde hun hadde hatt liggende fordi det betydde noe for henne? Og fordi hun ikke ville gi det til hvem som helst. Og dessuten har det kostet. Maling, lerret, tid og kjærlighet. Synes du er kjip.
Gjest Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Dersom farmor er kunstner (slik som farmor her) ville jeg vært ovelykkelig! Men fikk ikke helt det inntrykket?! Farmor her er en profilert, semikjent, dansk kunstner, og jeg takker og bukker og skraper hver gang et nytt kunstverk finner sin vei til mine vegger. (de ligger liksom fra 15 000 og oppover i pris også så...)
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 2. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2007 he he he ikke kunstner her nei!!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 men du trenger ikke nevne for gutten din at det ikke ble malt til dåpen:)
Gjest Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 nei, du er ikke idiotisk. Ho er kjempe kjip! bare mange som skal være så utrolig helgener her å bare tenke at tanken teller.. Nei.. det er faktisk IKKE BARE tanken som teller... det var rett og slett kjipt!
Gjest Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 Enig med eh... maisdama... (stor, liten mini mais.... Tenker kun popcorn, sorry:p)
Gjest Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Ja, jeg synes du er usedvanlig kjip i denne situasjonen.
Gjest Skrevet 2. november 2007 #14 Skrevet 2. november 2007 Har ikke kostet henne en krone?? Lerret og maling koster noe, det samme gjør jo forsåvidt alle de timene hun har lagt ned i maleriet (i tillegg kommer pensler og annet utstyr som må skiftes nokså ofte!!) Synes ikke det virker som om du har helt innsikt i hva som kreves både av penger og innsats for å lage noe slikt! Hun har nok ikke brukt malerskrin fra rema! Greit, det var kanskje ikke ment for ham i utgangspunktet, men det var et maleri hun var så fornøyd med at hun ville gi det i dåpsgave ... synes det sier litt, jeg. Synes du er litt storforlangende, jeg hadde blitt kjempeglad! Heller noe så flott og personlig enn en sølv-dings som bare blir stående og støve ned!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. november 2007 #15 Skrevet 2. november 2007 Hva var egentlig målet med dåpen da? Neppe å melde han inn i kirka, ettersom gavene er så vanvittig viktige.
Gjest Skrevet 2. november 2007 #17 Skrevet 2. november 2007 hehe.. popcorn ja! hihi.. bytter nick i øst og vest jeg vettu! ( angelina24... tessa& mathias... osv osv.. ) Sier deg kanskje litt mer;)
Gjest Skrevet 2. november 2007 #18 Skrevet 2. november 2007 Ahaaa, erre deg ja! Hjal ikke på popcornlysta da, for jeg gikk tom for en time siden:p hehe...
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 2. november 2007 Forfatter #19 Skrevet 2. november 2007 herlighet da doppler!!!! var jo ikke formålet m dåpen jeg snakket om nå!!!!!!! og mener ikke at gavene er vanvittig viktige, men reagerte litt på dette siden hun ikke hadde malt det TIL han....
It's all about me Skrevet 2. november 2007 #20 Skrevet 2. november 2007 Et maleri kan da bety masse selv om det ikke er malt med tanke på noen spesiell. Tar gjenren Skrik jeg selv om det ikke var meg han tenkte på da han malte det.....
Januarjubel! Skrevet 2. november 2007 #21 Skrevet 2. november 2007 Skulle ønske det var meg som hadde fått et bilde malt av min farmor til dåpen, jeg! Heldige gutten din:)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. november 2007 #22 Skrevet 2. november 2007 Jeg reagerer på at du i denne sammenhengen fokuserer helt feil. Du har fått en gave, en fin gave sier du selv. Gutten vil til alle tider ha et bilde farmor har laget, noe som er ekte. Hvordan kan dette være dårligere enn 6 søvskjeer i opphøyd rose som mugger i en skuff?
-Hengebuksvinet- Skrevet 2. november 2007 #23 Skrevet 2. november 2007 å bare få en haug sedler. Og siden hun har hatt det liggende lenge, kan det jo hende at bildet har en spesiell betydning for henne. Dessuten koster jo også innrammingen en del, om hun hadde fått det rammet inn ordentlig. Greit nok at penger kan komme godt med senere, men jeg synes personlige dåpsgaver er å foretrekke. Har også en haug med sølvdill i en skoeske, som jeg samler til hver av ungene blir store. Deretter kommer nok til å bli liggende i en skuff, der barna havner etterhvert.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 2. november 2007 Forfatter #24 Skrevet 2. november 2007 sa klart ifra jeg ikke ville ha sølv til han jeg!!!!! hehe, gidder ikke diskutere dette i det vide og det brede jeg, har skjønt hva du mener nå.
katlinka Skrevet 2. november 2007 #25 Skrevet 2. november 2007 Syns det var en flott gave jeg. Ville ikke reagert negativt på den i det hele tatt. Det at hun ikke hadde malt bildet spesielt til han trenger jo ikke bety at det ikke ligger følelser bak. Penger har ingenting å si i denne sammenheng - det er min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå