Gå til innhold

Jeg er så REDD for å få en GUTT!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg låner profilen til Nina fordi jeg vil være annonym nå.

Jeg er 24 år, og gift med en herlig mann.

Sammen har vi en datter på ti mnd, og planlegger å prøve på nr to nå snart.

Problemet er at jeg er LIVREDD for å få en gutt.

Jeg ser ikke for meg at jeg kan like en guttebaby, og jeg klarer ikke engang å forestille meg å bli glad i og få morsfølelse for en gutt.

Jeg vet det er helt håpløst av meg å tenke slik, men jeg klarer ikke styre det.

Jeg har flere venninner som har små gutter, og de er så...

...Ja hva skal jeg si....store og feite og klumpete!

Jeg vil ha en nett liten søt babyjente, og ikke en SVÆR brautende guttunge. Tanken på å amme er også litt "feil".

Når han er helt nyfødt går det vel greit, men når han begynner å bli 3 mnd så føles det så ekkelt.

Fødselen med jenta mi gikk kjempebra. Helt grei og enkel fødsel.

Hun var 3500. Så kommer frykten for gutt igjen. Han vil jo antagelig bli litt større enn jenta mi siden han er gutt, og i tillegg er jo nr en sortsett ca 10% større enn nr en. Jeg tørr ikke føde en gutt på over 4 kilo, og KS tørr jeg i hvertfall IKKE.

Det er riktignok ikke fødselen som er det største problemet.

Mer frykten for å måtte oppdra en gutt og alt det dær er værst.

Jeg vil ha en liten søt jente!!

Er det flere som har hatt det slik?

Hva gjorde dere med det?

Jeg tenkte ikke like mye på dette før vi fikk nr en.

Da gledet jeg meg så mye til å få en baby at det overstyrte frykten for å få en gutt. Nå tørr jeg ikke bli gravid, og har ikke turt å ta ut spiralen enda. HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte en stor gutt, og hadde en kjapp og grei fødsel. Han er verdens nydeligste, lille smurfen min! Jeg tror ikke det er mulig at du kommer til å føle det du beskriver... Gutter er herlige!

Skrevet

Hvorfor i himmelens navn får du flere unger da??? Bedre å adoptere eller noe da, så slipper du frykten, bare bestill ei jente.

På meg høres du syk ut i huet - oppsøk hjelp!

Skrevet

Da bør du seriøst søke hjelp et annet sted enn på Dib, og for guds skyld holde den spiralen inne til du har fått vettet i behold..

Skrevet

går jo ann å få små og nette gutter og da... eg har en..

Skrevet

Hvis du føler dette så sterkt, syns jeg virkelig du bør vurdere om du skal få flere barn. Jeg har en gutt på snart 4 år, og er så snill som dagen er lang.

Jeg har ingen forståelse for det du måtte føle.

Skrevet

unnskyld meg,mener ikke å fornærme noen her nå,men jeg blir rett og slett forbanna når jeg leser det du skriver..

og jo det går an å få en liten gutt,fikk selv en på 3315 g..

jesus altså..herregud..

Skrevet

nei, la for guds skyld spiralen din sitte.

Du burde f..meg sterilisere deg ASAP

-og avstå fra sex inntil da...

Skrevet

Da synes jeg du skal beholde spiralen for ever og kos deg med den jen ta du har!

At det går an!

Skrevet

TRAGISK!

Ikke få flere barn du. Sikkert like greit. Stakkars gutt som måtte fått en sånn mor.

Oppsøk hjelp!

Skrevet

Hold spiralen inne og kom deg til psykolog eller noe. Ikke vondt ment men dette er jo noe du bør hjelp med !!! Anbefaler IKKE å komme på DIB med dette problemet fordi da blir du bare skjelt ut..

Skrevet

Du får betrygge deg med at alle guttebabyer som venter på å bli født er nok redder enn deg for å få deg som mamma nå....

Men uansett så finne det andre ting ved å få barn en bør frykte mer, å ikke bli gravid igjen f.eks....

Nei, synes du bør utsette nr.2 en stund jeg, du er langt ifra klar.

Skrevet

Stemmer det, her inne er det ulovlig å si at man ønsker seg et kjønn. Du verden så fælt det måtte være å faktisk innrømme at en ønsker seg ditt eller datt.

Uansett så må dette være en kjip følelse du sliter med, og jeg tror sikkert at du kunne elske en gutt like mye. Kanskje du bør prøve å snakke med noen andre en damene på dib.

ps: jeg ønsker meg nok også en jente til om jeg fikk velge..

Skrevet

Kjære vene hvis du er sååå redd for å få en gutt så får du klare deg med ett barn og kose deg med den jenta du allerede har!!!!!

Skrevet

What....... Det viktigst må no vel være at du får en frisk unge!!!!, det være enten det er en gutt eller jente. Jeg har to gutter og en jente, og jeg er like glad i alle tre!!! Skulle bare mangle!! Som det siest over her, så trenger du HJELP!!!!!!!

Skrevet

var jo måten hun sa det på da..hun ser ikke for seg å være glad i en gutt ,og de er bare feite og store ??

hallo..

Skrevet

Dette må være kødd? Ingen normale mennesker tenker slikt.

Min herlige, vakre gutt var 2940 da han ble født. Vær glad du får et velskapt barn du...eller la vær å få flere, det er vel det beste.

Skrevet

Ja jeg forsøker jo å få hjelp.

Og jeg lurer på hvor i alle dager jeg skal starte henn da.

Jeg har vært hos fastlegen, men hun bare smilte og sa:

"Det går sikkert bra. Du skal se det endrer seg den dagen en gutt eventuelt blir født". Ikke noe hjelp i det.

Og jeg vurderer jo allerede å ikke bli gravid. Jeg tørr jo ikke.

Adoptere kommer jeg ikke til å gjøre.

Da blir heller snuppa mi enebarn.

Prøv å ikke bli fornærmet dere som har gutter.

Jeg mener ikek noe galt mot dem, dette er noe jeg sliter med perswonlig, og ikke et anngrep på dere guttebabymødre.

Skrevet

Jeg tror uansett det kommer til å gå kjempefint og du kommer selvfølgelig til å elske en gutt like høyt som jenta di!! Husker jeg først ble litt lei meg når jeg fikk vite jeg bar på en gutt, men det varte i ca 10 minutter og så var det bare glede! Men for meg høres det ut som du trenger noen å prate med, ta dette opp med jordmoren eller legen din, for tanker som dette kan forverre seg i ett svangerskap.

Forøvring fødte jeg en super liten gutt på 3 kilo med keisersnitt for 19 mnd siden og kan absolutt anbefale begge delene:) Han er en fantastisk og slank liten smidig kar som sjarmerer alle på sin vei. Må jo ikke bli en koloss bare fordi han er gutt da... i min barselgruppe var faktisk jentene størst:) På ett tidspunkt var en faktisk 1 kilo større en min og det er mye hos spedbarn... Og keisersnitt er faktisk ikke farlig...

Eller behold spiralen og unngå hele problemstillingen...

Skrevet

greit nok å ønske seg, Stinker, men synes vel HI her gjør langt mer enn det..

Jeg har to gutter, og har fatiks ikke ønsket meg noe ved noen av tifellene..Muligens sammenheng med at vi mistet halvveiis i første svangerskp??

Skrevet

Jeg vil ha en nett liten søt babyjente, og ikke en SVÆR brautende guttunge.

hennes ord..

Skrevet

D e faktisk stor forskjell på å ønske seg et kjønn,enn d å være livredd for å få et kjønn.

Skrevet

Det er garantert ikke mulig å elske et barn mer eller mindre på grunn av kjønnet, det kan du nok ta heelt med ro.Men frykten din høres reell ut, dog ganske syk, kom deg et sted og snakk med en profesjonell er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...