Gå til innhold

Seriøst!!!! Er dette normalt????(barnehage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøst? Seriøst syns jeg faktisk at foreldre skal stille opp på dugnader i barnehagen. Vil de ikke det, så må det leies inn folk til å ta vedlikeholdet, noe som medfører høyere foreldrebetaling.

Og ærlig talt, jeg skjønner ikke at foreldre ikke gidder å stille opp for at barna deres skal få en bedre hverdag i barnehagen, og de er det faktisk mange av. Noe annet er det dersom du tar kontakt med barnehagen, forklarer at du faktisk må jobbe og dere ikke har barnevakt. Da kan du helt sikkert få lov til å gjøre noe på et tidspunkt som passer bedre. Så ta en prat med barnehagen, det ordner seg nok.

Så - jeg skjønner faktisk de som har laget dette skrivet. MEN!!! For det første bør det stå i barnehagens vedtekter at slike bøter kan påregnes, noe som dere bør få info om før dere aksepterer plassen. For det andre tror jeg ikke det er lov å kreve slike bøter. Men det som er lov, er at barnehagen stenges på grunn av feil eller mangler i bygg/vedlikehold/hygiene, og da er det jo foreldrene det går utover allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, de har ikke lov til slikt i kommunale bhg, i private er det helt annerledes. er det privat bhg? unasett så må dere vite om dette på forhånd (feks når barnet begynner i bgh) mener nå jeg at de krever penger i forhold til dugnad. helt uhørt å sende slikt på mail

Skrevet

I bhg til tuppa skal alle foresatte ha 10 timer dugnad pr barnehageår. (altså vi i familien har 10 timer, uansett hvor mange barn du har der.) Hvis ikke du har fylt opp dette før året er omme blir du trukket 500,- pr time. Det blir trukket av andelen vår der som er på 4000,-, den skal vi i utgangspunktet få tilbake, men kan minke hvis vi ikke tar 10 dugnadstimer pr år. Privat barnehage dette da

Skrevet

Vi har sønnen vår i andelsbarnehage og må være med på 10 timer dugnad pr år. Synes det er fint jeg, det går jo til ungene våre, MEN det betinger jo at vi får varsel i god tid og det gjør vi!

De som ikke møter på noen timer må betale 2000,- det håper jeg de gjør!!!!!! Det ville i hvertfall jeg gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...