Gå til innhold

Seriøst!!!! Er dette normalt????(barnehage)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det plutselig en høst dugnad dem skal ha (i tilegg skal vi også ha dugnad neste måned, om de ikke har lagt dette sammen da)

I dag fikk vi mail om at "lørdag 14 nov" skulle alle være der fra 10.00 til 14.00. De som ikke kom/kunne må da betale 1000!!!! kr?

Synes det er drøyt. Vet de har dugnader og slikt og helt oki, men dette har vi ikke hørt NOE om!. Vi var tilogmed i bhg møte for drøyt ett par uker si. Og den dugnaden vi er innforståått med er at det er (deler bhg i to) en gruppe i mars og ei i desember. Og det er to timer kan vi ikke må vi betale 500.

Men syntes dette faktisk var drøyt!!!! Hva med dem som ikke kan da? 1000 kr! Driter da ikke penger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk ulovlig å ta betalt av de som ikke møter på dugnad. Skal prøve å finne frem det skriftlig til deg.

Skrevet

Juridisk sett kan de ikke gi dere bot for å la være....

Skrevet

1000.-???! Har de røyka eller??

Spør de om hvordan de har tenkt å ordne det systemet. Får man ikke regning\kvittering har man heller ikke lov å kreve penger.

Dummeste jeg har hørt!!

Skrevet

Det der var utrolig drøyt. Sånt synes jeg ikke de skulle ha lov til å gjøre. Det er mange som ikke kan på 14 dagers varsel.

Skrevet

I bhg til lillemann betaler vi ingenting om vi ikke kan være med på dugnad, men som regel får vi til å være med på minst en dugnad i løpet av bhg året.

Skrevet

1000,-?????? Seriøst??? Helt sykt!

Vi har ikke dugnader vi så aner ikke hva som er normalt men 1000,- var drøyt mye. Ville jeg tatt opp med bhg.

Skrevet

Synes også at dette var helt vilt!!!

Kjenner jeg blir frustrert over dette. Så jeg har rett på å klage? tviler på jeg kommer gjennom med det *urghh*

Skrevet

prøv å kontakte barnehage seksjonen i bydelen din og spør der!

Skrevet

Slapp av, de som ikke kan og sier ifra om det trenger nok ikke betale 1000kr. Vanlig med en sånn bot, dog ikke så høy. Som regel 500kr. Det er fordi det alltid er noen som skulker og det er dårlig gjort. Det er noe annet om man har "gyldig" fravær.

Skrevet

Dugnad er noe som gjøres på frivillig basis og det er ikke lov å kreve betalt av de som ikke møter opp....

Skrevet

i snupp sin barnehage (privat) er det to dugnader i året på 3 timer hver, og man må betale 300 kr per time man ikke er der... og kravet er 6 timer (altså begge dugnadene fullt ut)

Skrevet

Syns det var en drøy pris, utgjør 250 kr pr time det...

Men at den som ikke deltar på dugnad heller betaler er jeg forsåvidt enig i. Synes det halve hadde holdt, det er en mer realistisk pris mener jeg. At prisen er satt såpass høydt tyder jo på at de skriker etter hjelp da. Ingen tvil om at dugnadsånden i det norske samfunnet er i ferd med å bli borte..

Skrevet

I vår barnehage (privat) er det dugnadsplikt. 10 timer pr unge, med 5 timers søskenmoderasjon. Dersom ein ikkje møter, må ein ut med 250 kr pr time. Kolosalt med folk på dugnad etter det ja...

Men nå skal den selges til Barnehagebygg, så nå slipper vi dugnad :-)

Ikkje det, hadde det knakendes kjekt eg dei 8 timene (to dager) eg malte lillesøsters avdeling. Blei sååå mykje finere.

Skrevet

Jeg synes fortsatt detter er helt helt bak mål!!!

Er så sint nå kjenner jeg qat det er rett før jeg eksploderer!!

Skrevet

Hvorfor så sint?

Det er helt vanlig i private barnehager.

Skrevet

Dugnad skal vel strengt tatt være frivillig? Aldri hørt noe slikt. Det der hadde jeg _aldri_ godtatt.

Skrevet

Hva er det dere reagerer sånn på da? Det er jo enten å stille opp eller fortelle at/hvorfor dere ikke kan! Så ordner de en annen løsning! I bhg til snuppa tror jeg de har gitt en bot på 10år, fordi det var et foreldrepar som aldri stilte opp. Alt ordner seg om man gidder å kommunisere litt.

Skrevet

Greit nok det, men 1000 kr? Er faktisk mye rett før jul!" Og vi kan ikke, (beklager så mye for det) Jeg og mannen jobber annen hver lørdag så vi har ikke barnevakt til 2 små da! Derfor er jeg sint5!!!!!

Skrevet

14 november er ikke engang en lørdag, men en onsdag.. Forøvrig har de ikke lov til å kreve betaling for de som ikke kan møte opp.

Skrevet

Jeg skrev " 14. november" bare som eksempel. Vet det er dugnader og er innforstått med dette. Men hvor mange skal vi ha da?? Synes det virker noe "muffins" med dette. Ikke en eneste informasjon har vi fått om dette!! Ingen viste noe!

Skrevet

Ja men kjære deg, hvis du sier at du jobber så får du nok ikke bot, men tilbud om å vaske gradiner e.l.

Skrevet

Hehe...jah det ville jeg sitt!!! Skal selvfølgelig ta det av. KOMMUNIKASJON er en fin ting ja, men leste mailen for en time si, så må nok vente til i morgen,- men tviler på det blir godtatt. Synes også derimot HELE oppleget er dårlig. Som sagt er inneforstått med ene duganden vi har i året, men hva er det de kommer med nå??? (hadde samme bhg i fjor og da var det ikke noe slikt! Nei synes det er drøyt!

Skrevet

Dette var jo veldig drøyt,da. Dessuten har de ikke lov til å ta betalt fra de som ikke stiller opp, kun lov til å belønne de som stiller.

Det er faktisk ikke alltid så lett å stille på dugnad heller. Det kan være mange grunner til det, som skiftarbeid, sykdom hos mor og far eller lignende. Og da skal man da ikke straffes!

Jeg syns du skal gå videre med dette. Hva med å kontakte FAU- representanten i første rekke?

Skrevet

Det har ei vennine av meg gjot i kveld og i morgen ringer jeg styre (eller hva det er) sjefen over sjefen i bhg på en måte. Må da være grenser på hva som en har lov!!! Ooo... *prøveåroesegned*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...