Gå til innhold

Dette setter et punktum for ammedebatten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig i at amming er helt naturlig og man skal kunne gjøre det hvor som helst men helt seriøst jeg kan godt tenke meg å bli spart for å se pupper overalt der jeg sitter og spiser, handler o.s.v. Jeg skal amme selv og synes at det er aller best for barnet men har ikke tenkt til å sitte på restaurant med puppen ute for å si det sånn -ergo; dette var en genial oppfinnelse både for meg og for omverdnen som ikke har noe med å se mine pupper! Så det så! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Litt liv i leiren jo :-)

Synes det er bra at det ble litt debatt om dette temaet.

Jeg har ingen problemer med å amme offentlig, og jeg har ingen problemer med at andre gjør det heller. Men jeg tar hensyn til andre mennesker rundt meg, mange synes det er ekkelt og ubehagelig når noen ammer offentlig.

Jeg er lærer for elever i vgs, og noe vi sliter veldig med å lære dem, er nettop det å ta hensyn til at folk er forskjellige og at vi ikke alltid bare kan drite i hva andre mener, men at vi må være den som tilpasser oss. Så da synes jeg at jeg må gå foran med et godt eksempel og ta hensyn til andre når jeg ønsker å amme barnet mitt.

Har ikke sett på ammesjalet enda, men skal ta en titt i allefall. Jeg har en bæresele som kan skråstilles når man ønsker å amme barnet og da blir det litt mer skjermet. Synes den er fin jeg.

Skrevet

Hvorfor er det noen som blir provosert over et ammesjal?

Er det ikke bare å la være å kjøpe det? For de som ikke er like komfortable med å sitte med brystet i full flash er det jo genialt. Og om sommeren er det jo strålende at barnet ikke får sol på seg under ammingen.

• 2 år senere...
Skrevet

Ser det er en artikkel om disse ammeteltene på dib nå. Ta opp igjen tråden eller? Selv synes jeg dette ser latterlig ut, og mener kanskje det burde hett ammeburka. Men det positive er jo at poden vil konse seg om puppen og ikke alt som skjer omkring. Men tror nok ikke jeg hadde bladd opp penger for å kjøpe en slik anretning - har mange tøybleier som ville gjort samme nytta. Og da snakker jeg om å skjerme poden for ytre stimuli mens han skal konsentrere seg om maten, ikke å skjule puppen...

Skrevet

Mulig det er overskriften som provoserer.

Er jo enig i at man ikke må investere i en slik sak.

De aller fleste har sikkert noe i heimen som gjør samme nytten

Likevel flott hvis noen føler at dette kan dekke et behov de har.

Jeg har også sansen for å vise hensyn, det er en balansegang mellom å vise hensyn og det å føle seg tvunget til å ta ta hensyn. Syns det går ganske greit hva amming angår.

Det opplever jeg hver dag også når det ikke er snakk om amming.

Selv har jeg brukt bæresjal til babyene og disse kan jo brukes til samme hensikt

Skrevet

Litt for voldsomt for meg, så nesten ut som du måtte lete etter babyen nedi der;) Tror jeg holder meg til å legge teppet rundt babyen jeg,hehe. Det har funka fint med de 5 første og skal nok gå med 6.mann også:)

Skrevet

Synst det såg litt tåpelig ut. Såg ut som om en hadde tredd en veske over hodet.

Skjønner ikke det der med at man må dekke over. Når jeg har ammet mine barn, så er det ikke mye du ser av puppen min gitt. Man blottlegger da ikke hele puppen når man ammer. Det eneste du kan se er litt hud rundt munnen til babyen, og huden ser lik ut som rundt halsen min. Så skjønner ikke greia jeg altså.

Skrevet

Der er mye enklere å bruke ammetopper fra Boob;) Da kan man amme offentlig uten å vise frem puppen, og man kan forstatt ha god og nær kontakt med babyen.

Pluss at jeg synes jeg har nok utstyr drasse på... Sa ammeskjal kommer helt klart på "ting jeg ikke trenger" lista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...