Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 http://kvinneverden.no/barn/vis/artikkel/8/ammesjalet-b.html Sånn skal jeg ha )
Gjest Skrevet 1. november 2007 #2 Skrevet 1. november 2007 takk for tipset bestillte en i lily mønster
Gjest Skrevet 1. november 2007 #3 Skrevet 1. november 2007 Hei, Ungmor*med*prinsesse*i*magen:) Kan jeg få spørre deg hvor gammel du er? Klem
Mamma på heltid Skrevet 1. november 2007 #4 Skrevet 1. november 2007 En venninne av meg har et slikt og er utrolig fornøyd. Hun har brukt det mye for å beskytte barnet mot sol og vind når hun ammer ute (mest aktuelt om sommeren) og også på restauranter og cafeer hvor hun ikke føler seg helt tilpass med puppen ute. :-) Datteren hennes blir mye roligere også når hun får sjalet tullet rundt seg.
Erisa* Skrevet 1. november 2007 #5 Skrevet 1. november 2007 Det der så jo helt fantastisk ut! Jeg kommer til å amme på forelesning, og da kan det være litt greit å være litt anstendig.. Tror jeg skal bestille en jeg også Takk for tipset, Lompa75!
nick_353161 Skrevet 2. november 2007 #7 Skrevet 2. november 2007 Vet dere om dette også selges på Babyshop, Barnehuset eller andre steder også?
CB-BabyBoy Skrevet 2. november 2007 #8 Skrevet 2. november 2007 Jeg søkte litt på nettet og fant ingen andre norske sider hvor "bebe au lait" kom opp. Men kan jo hende om jeg hadde søkt på "ammesjal" så hadde det vært annerledes. Hehe jeg tok også et google søk og fant hjemmesiden til produsenten hvert fall; http://www.bebeaulait.com/index.html Og de kaller dette faktisk Hooter Hiders hahahhahahahaha! Jeg syns det var en genial betegnelse på et genialt produkt, vil ha et selv jeg altså!
2 tette - med flette Skrevet 2. november 2007 #9 Skrevet 2. november 2007 Blir mye billigere om man bestiller fra den siste siden som er nevnt her, altså fra hjemmesiden til proudusenten.. De koster 35 dollar, og dollaren er veldig lav nå, så det lønner seg veldig, pluss at kostnaden blir jo også p under 200 så en slipper også å tolle..
Gjest Skrevet 2. november 2007 #10 Skrevet 2. november 2007 Hva er forskjellen på bebe au lait og hooter hiders?
Gjest Skrevet 2. november 2007 #11 Skrevet 2. november 2007 Øh, er det bare meg som syns dette så helteit ut...? "Ammesjal"?? Hva skjedde med å bare ha et vanlig sjal?
Gjest Skrevet 2. november 2007 #12 Skrevet 2. november 2007 Sjeldent at alle har samme smak. Vi som liker denne typen får skaffe oss det, så kan du kjøpe vanlig sjal )
Vestlandske meierier A/S Skrevet 2. november 2007 #13 Skrevet 2. november 2007 genialt, har bestilt!! takk for tips!
snart mor til 3 Skrevet 2. november 2007 #14 Skrevet 2. november 2007 sånn skal ikke jeg ha.. jeg ser overhodet ingen grunn til å skulle ha det..beklager.. ser at det tydeligvis ble en super-happy-stemning her,men... det blir feil for meg.. menmen.. :-) dere får ha lykke til under jakten på det perfekte ammesjalet... :-)
Vestlandske meierier A/S Skrevet 2. november 2007 #15 Skrevet 2. november 2007 eh...? what? har jeg gått glipp av noe her eller? jeg ble glad da jeg haaater å amme offentlig, dette vli lette hverdagen min, er jo lov å glede seg på andres vegne da?
snart mor til 3 Skrevet 2. november 2007 #16 Skrevet 2. november 2007 jo,for guds skyld,hvis man ønsker det så må man for guds skyld bruke det..Jeg for min del syntes amming er det mest naturlige i verden.. Hva andre syntes om jeg blotter puppen min på en kafè eller ikke bryr meg ikke..Jeg vil heller følt at det ble feil å skulle skjule det hele..og nei,mener ikke at jeg sitter å blotter meg så mye som mulig altså så ikke misforstå..men liker kontakten jeg har med barnet under ammingen,og vil ikke føle det komfertabelt om det skulle bli "nødvendig" å gå med et stort forkle for å skjule det... Vi har mer en nok ting å drasse med oss hvis vi skal ut om ikke vi skal prøve å gjøre stellebaggen enda mer stappfull...sukk.. men selvfølgelig..det er hver sin smak...
Gjest Skrevet 2. november 2007 #17 Skrevet 2. november 2007 hei hei jeg er nok litt eldre enn deg janta89 hehe, jeg er 21år klem tilbake
Vestlandske meierier A/S Skrevet 2. november 2007 #18 Skrevet 2. november 2007 synes det er flott for deg at du har ett så avslappa forhold til det!! Og jeg skulle ønske jeg også hadde det, men dessverre er det ikke slik... Har amma mine to barn, men med mye ubehag og stress ute da jeg alltid har hatt store kropps komplekser. Vi er forskjellige da, mente bare at det var unødvendig av deg å være så krass liksom. Jeg gledermeg til å forhåpentligvis kunne amme mitt tredje barn, og nå slipper jeg kanskje å stresse også
snart mor til 3 Skrevet 2. november 2007 #19 Skrevet 2. november 2007 jeg mente ikke å være krass altså... hele debatten her (føler jeg) bare bekrefter alle dem som mener at amming i offentlighet ikke hører hjemme noen plass, får litt ekstra ved å hive på bålet sitt.. At man skal kunne ha hjelpemiddel for dem som føler det ubehagelig å amme offentlig syntes jeg er kjempeflott.. men å sette et punktum for ammedebatten??Overskriften i seg selv sier en negativ holdning ovenfor amming..Det er nok mennesker der ute som mener vi burde holde oss hjemme når vi er i permisjon og for guds skyld ikke være ute blandt folk... Det er den holdningen jeg har noe imot... greit så er det tre år siden sist jeg var i permisjon,men den holdningen som var blandt folk da,som jeg fortsatt ser den dag idag syntes jeg er motbydelig... Håper du skjønner hva jeg mener...
Vestlandske meierier A/S Skrevet 2. november 2007 #20 Skrevet 2. november 2007 jepp skjønner!! du skjønner meg også forstår jeg har IKKE noe imot folk som ammer offentlig, skulle ønske jeg var like avslappa selv;)
Mamman*til*Lukas Skrevet 2. november 2007 #21 Skrevet 2. november 2007 Har vel ikke noe med negativ holdning ovenfor amming! Det har med negativ holdning til folk som ikke tar hensyn til at det finnes de som synes det er ubehagelig og uappetittelig med en melkesprengt pupp slengt i trynet når de er på kafè for å hygge seg. Et ammesjal er genialt. Da får du ammet barnet ditt i all offentlighet, samtidig som du tar hensyn til de som ikke liker det. Er ikke det et flott kompromiss da? Jeg jobber selv på kafè, og ser dette hver dag. Jeg synes amming er både naturlig og flott, og har forsåvidt ikke noe imot det. Men jeg synes det er ubehagelig når andre gjør det så åpenlyst, fordi en føler kanskje at en stirrer hvis en kaster et blikk mot den som sitter og ammer, når en egentlig bare skal sjekke om det er noe som må ryddes.. En vet liksom heller ikke hvor en skal kikke når en skal servere mat og være hyggelig med en som sitter med puppen på utstilling..
snart mor til 3 Skrevet 2. november 2007 #22 Skrevet 2. november 2007 lite tips?? selv om hun ammer har hun to øyne...når du serverer eller skal rydde noe..så se henne inn i øynene...hehe..det er ikke værre enn som så... skulle du se ned mot puppområdet så er det ikke værre enn å eventuelt kommentere at hun har en nydelig unge..evet spørre hvor gammel sjarmtrollet er?? vi tar imot komplemanger på barna våre uansett..så er bare å ta det med ro.. Om noen skulle føle det som ubehagelig at jeg ammer??nei,da kan de bare gå en annen plass...ungen må få mat uansett hvor vi er..og ser ikke at vi skal være nødt til å gjemme oss bort av den grunn..og det er jo det man gjør med ammesjalet..man gjemmer bort barnet... (ikke ta dette til deg dere som vil ha det fordi DERE er ukomfertable med det altså..) Man viser minimalt ved amming.. Med alle de ammeklærne man har idag,hvor man knapt ser puppen i det hele tatt så burde det være det minste problem om man ammer på kafè...Jeg kan forstå man kan føle det ukomfertabelt om en persom starter å kle av seg både armen på genseren osv osv for å få genseren høyt nok opp til å få puppen ut,men det er klær som er laget for slik aktivitet nå for tiden...
Gjest Skrevet 2. november 2007 #23 Skrevet 2. november 2007 Jeg vil ha ammesjal pga to ting: Jeg selv liker ikke å amme offentlig. Jeg ønsker at barnet skal skjermes for både lys og uro på best måte når det spiser (når jeg er utenfor hjemmet). Det viser seg at barnet får mer ro inni et slikt sjal enn uten noe. (Du har uansett kontakt med babyen hele tiden, for sjalet har en bøyle i toppen, slik at du ser den til enhver tid.) Jeg anser amming som noe meget naturlig jeg også, men jeg liker å gjøre det på en litt mer privat måte enn enkelte andre. Jeg vet også at det finnes mange som finner det upassende å sitte på spiseplasser å amme, så dette er med på å løse det problemet, både for meg og de. Jeg ser ikke noe problem i å ta hensyn til andre mennesker. Overskriften ble valgt, da det er det som står i overskriften i linken... Og de har jo rett i at det hadde løst ammedebatten, hvis alle hadde brukt en slik. Hele kroppen vår er jo naturlig, men vi velger jo å ha på oss klær alikevel ;o) Til slutt hadde det beste vært at folk unnlot å svare på slike innlegg, hvis de ikke har noen interesse av tipset... Vi er alle forskjellige. Mulig folk ser på meg som rar som velger en slik løsning, men hva spiller vel det for noen rolle? Plager ammesjalet noen også...?
Gjest Skrevet 2. november 2007 #24 Skrevet 2. november 2007 Hei *Sommerfugl* "hele debatten her (føler jeg) bare bekrefter alle dem som mener at amming i offentlighet ikke hører hjemme noen plass, får litt ekstra ved å hive på bålet sitt.." Dette var ikke ment som en debatt. Det var kun et tips for de som av ulike grunner vil dekke seg litt til mens de ammer. Hva grunnen dems er til å velge dette ser jeg ingen grunn til å ha noen debatt om egentlig. Men så ble det vel det alikevel... (
Mamman*til*Lukas Skrevet 3. november 2007 #25 Skrevet 3. november 2007 Jeg er fullt klart over at de har to øyne, og jeg bruker da heller ikke å stirre dem i puppeområdet om de ammer.. Poenget mitt var enkelt og greit at jeg synes det er ubehagelig. Jeg kan ikke bare bestemme meg for å ikke synes det, bare fordi du sier det er greit. Og jeg vet det er MANGE som synes det samme. Og det er aldeles uhørt at andre skal måtte ''gå en annen plass'' fordi du ikke kan ta hensyn til dem som ikke liker det. Skulle jeg liksom sitte å rape og fise høyt i all offentlighet fordi det er naturlig? Dette er bare snakk om folkeskikk. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk på død og liv må gjøre dette så vanskelig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå