Gå til innhold

Blir det feil å reise til syden uten hans barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo har to barn fra tidligere, sammen har vi en liten en på 3 mnd. Jeg ønsker å utnytte permisjonstiden min med å reise litt, og tenker på en sydentur til vinteren/våren. Jeg har spart penger til dette og ønsker å ha med samboer og vårt fellesbarn.

Sambo ønsker å vente til sommeren slik at hans to barn fra tidligere også kan bli med. Dette kunne jeg også tenke meg, men det har vi rett og slett ikke råd til! Sambo er i en vanskelig økonomisk situasjon pga forbrukslån (idiotlån som jeg kaller det for meg selv), og vi har derfor blitt enige om at han skal bruke sine feriepenger på å betale ned på noen av disse lånene. Dette er helt nødvendig for at vi skal få råd til å kjøpe oss hus, noe som vi har behov for med tre barn (krever jo ekstra plass de to som er her innimellom).

Jeg mener at vi må kunne leve som en familie også når hans to barn ikke er her, dvs reise litt osv. Men føler at sambo vil inkludere de to i alt vi skal gjøre, han har bl.a lovet eldstejenta at neste gang vi skal reise til syden skal de to få være med.... Føler på en måte at livet vårt hele tiden står "på vent" til de kommer.

Blir det helt feil at vi reiser uten de to??? Jeg har dessverre ikke økonomi til å betale for alle 4, ønsker jeg hadde det. Minsten er jo ikke noe problem, da han reiser gratis.

Hva tenker dere om denne situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det. De bør i hvertfall få være med annenhver gang. Jeg har aldri fått være med min far og hans familie på lange turer, og synes det er grusomt urettferdig. Hennes barnm fr jo være med

Skrevet

Skjønner deg veldig godt, men skjønner jo mannen din også som har lovd ungene sine en tur allerede.

Vi skal til Gran Canaria i vinter, da skal vi leie en leilighet som vi betaler 2500kr i uka for. Vi ønsker også å utnytte permisjonstiden, da det er noe vi aldri får anlednng til senere å gjøre.

Hva om dere leier en leilighet, da blir det jo ikke så dyrt å bo ihvertfall. Skal dere vente til sommerferien så blir både boutgifter og flybilletter dyrere.

Blir jo feil at det er du som skal betale for hans barn også da..Dumt av han å love noe som han vet han vanskelig kan innfri når han har stelt seg så dårlig økonomisk.

Det er en vanskelig situasjon det her, noen blir såra uansett..

Skrevet

Dere er en familie med tre barn, ikke bare to selv om din samboers barn ikke bor fast hos dere.

Dårlig gjort og reise til syden uten barna hans. Da får dere heller spare frem til dere har råd til å ta med alle sammen...

Gud bedre om min mann hadde sagt at vi skulle ta med vårt felles barn og reist til syden uten å ta med barnet jeg har fra tidligere. Han bor heller ikke hos oss på heltid.

Skrevet

Faren min var i akkurat samme situasjon da jeg var lita. Han hadde fått ny kone og lovet at søstra mi og meg skulle få være med til syden en gang. Plutselig fikk vi kort fra dem fra syden, da hadde de reist med hennes datter og deres felles sønn, uten oss. Jeg er fortsatt kjempeskuffet og såret over at han kunne gjøre det mot oss, vi hadde gledet oss sånn. Barn kan bli utrolig skuffet og de glemmer aldri noe som har blitt lovet dem, så jeg ville nok ikke dratt uten hans barn, særlig ettersom faren har lovet dem sydentur...

Skrevet

lurer på hva jeg tenkte når jeg skrev den første setningen..

Mente at dere er en familie på tre barn og ikke bare ett. Og at din samboers barn også må tas med i betraktning selv om dem ikke bor fast hos dere.

Skrevet

Ja, det blir veldig feil å reise uten alle barna hans.

Vi har gjort det samme som en over her, leid en billig leilighet (6000 for 1 mnd) i spania. Da får dere råd til mye mer. Veldig greit å kunne lage all maten sin selv osv

Skrevet

Huff, ja, det er kjempevanskelig!

Det som gjør det hele spesielt er jo at han ikke har råd til å ta dem med på ferier og andre ting, mens jeg fint klarer å forsørge min del av familien (sambo + mini 3 mnd). Føler det er så urettferdig at jeg skal straffes for at han tidligere har levd et liv i sus og dus, med mye festing og reiser o.l på lånte penger. Jeg har akseptert denne delen av bagasjen hans, da jeg elsker han svært høyt, men kan ikke ta ansvar for hans barn også økonomisk! Det skal sies at jeg har brukt en god del penger på dem fra før av, i form av husleie, innkjøp av klær, kjøp av større bil etc.

Håper noen flere kan komme med innspill - kanskje noen har erfaring fra lignende situasjoner?

Skrevet

Nei jeg synes ikke det er feil å reise uten hans barn.

Iallefall ikke ut i fra mitt ståsted i min situasjon.

Her har mannen en sønn fra før som bare er hos oss i ferier eller høytider.

Vi har aldri gjort det, men vi synes det er helt naturlig at vi reiser bare med våre felles barn. Sønnen hans reiser med moren, stefaren og broren, opptil flere ganger i året.

Kommer også litt an på hva slags ferie man skal på; dyr sydenferie eller billig hytteferie. Vi hadde nok rett og slett ikke hatt råd til å ta med absolutt alle til syden. Vi har vel ikke råd å ta med våre fellesbarn engang akkurat nå.

Ikke så bra at mannen din har lovet ungene å bli med, for da er det litt låst. Kanskje dere kan komme bra ut av situasjonen hvis dere blir enige med barnas mamma om forklaring og løsning?

Håper det løser seg, og håper ikke jeg blir halshugd av de som er uenige :o)

Lykke til!

Skrevet

Synes dere skulle venta til sommern og tatt med de to andre barna og.

Jeg har aldri vært med pappa på sydenferie,mens de to "nye" barna hans har vært mange ganger. Når jeg tenker meg om har jeg ikke vært på noen ferie i det hele tatt sammen med dem.

Alle feriene med pappa (som besto av å reise til tantes sommerhus..) tok slutt da han ble sammen med moren til søsknene mine,og det synes jeg er kjempetrist. Selv om jeg begynte å bli større etterhvert som barna kom,er det litt sårt.

Skrevet

Jeg dytter litt på denne... Noen flere som har vært i samme situasjon? Hvordan løste dere problemet?

Skrevet

Vi har vært i lignende situasjon og for meg har det vært naturlig å tenke på oss som en familie som selvfølgelig reiser på ferie sammen. Nå har vi vært på flere turer allesammen de siste tre årene før minstemann so er vårt eneste barn sammen ble født i august. Vi har tenkt til å reise til syden bare mannen min, minstemann og jeg i januar. Hans to sønner og min datter fra tidligere blir ikke med på denne turen fordi det er skoleuke, men til sommeren reiser vi på ferie allesammen igjen. Virker som barna synes dette er helt ok.

Skrevet

Nei det syns jeg faktisk ikke er dårlig gjort. Vertfall ikke om dere tar hans barn med på turer sånn annenhver gang og da.

Jeg har selv vært i den situasjonen, hans barn bor hos da så han er med på det meste egentlig. Ikek mye han ikke får være med på. Men når han har vært på ferie hos moren sin, så har vi reist en annen plass uten han. Har ikke dårlig samvittighet for det. Men det som er dårlig er jo viss dere reiser ofte bort uten hans barn. De må få være med de også.

Skrevet

Takk for mange gode svar :)

Vi får se hva vi finner ut, er ikke bare bare å gjøre alle fornøyde!

Skrevet

Jeg synes ikke det er dårlig gjort. Samboeren min har 3 barn fra før som er hos oss annenhver helg.

Vi har ett felles barn på 8 mnd,og vi skal til syden til sommeren. Har da kun tenkt å ha med vårt felles barn. Det er både jeg og samboeren enige i.

Skrevet

"Synes dere skulle venta til sommern og tatt med de to andre barna og."

WenchePia ... hele poenget er jo at da har de ikke råd til å dra.Så det er de tre eller ingen tur... Hadde de hatt pengene hadde det jo ikke vært noe problem. Det er jo ikke det at hun ikke vil ha dem med!

Skrevet

JAAAAAAAAAA!!!

det blir helt feil å reise med deres felles barn å la hans to bli igjen hjemme.

egoistisk spør du meg. da kan hans barn føle seg mye mindre verd en deres felles barn.

hans barn har jo mye mer ut av en slik ferie enn deres på 7-8 mnd.

og dere er en familie på 5 og ikke på 3.

tenk hvor skuffet de blir når dere sier dere skal dra og de må være igjen hjemme!

ta tiden til hjelp og spar! så har dere sikkert råd til og reise HELE FAMILIEN neste sommer(2009).

ps. dere kan jo reise en uke bare du å sambo til sommern når mini er ca 1 år.

Skrevet

syntes dere tre kan reise uten å ha dårlig samvittighet. regner med at hans barn i tillegg til å reise på ferie med dere også reiser på ferie med moren sin .

syntes ikke dere skal sette livet deres "på vent".

Skrevet

Jeg er i prinsippet enig med deg Bonusmor!

Nå har det seg imidlertid slik at det kun er jeg som har penger tilovers å spare når alt er betalt. Sambo fint lite igjen når hus, strøm, mat, bil, bidrag, klær og utstyr til barna, samt dyyyyre forbrukslån er betalt.

Synes du det er greit at jeg skal betale for ferien til hans barn, i tillegg til meg selv, sambo og mini? Er det noe jeg bare må finne meg i når jeg har vært så "dum" å finne meg en mann med barn fra tidligere?

Pga økonomien er det enten ingen ferie, eller kun oss tre.

Og det er ikke det at jeg ikke har lysst til at barna hans skal være med :) For det hadde vært veldig koselig på alle måter!

Skrevet

Jeg synes det blir feil å dra uten barna til samboeren din.. De er en del av familien de og.

Faren min har uttallige ganger dratt på ferie med den nye familien sin uten i et hele tatt tenke på meg...(bortsett fra en gang da han kjøpte med slankepiller til meg som ikke gikk ann å få tak i Norge....nice.....nope.....)

Skrevet

Vel, det er jo du som har blitt sammen med denne uøkonomiske mannen med 2 barn fra før av da :) Så da visste du vel at det ikke akkurat ville bli billige ferieturer osv? :)

Jeg hadde enten reist senere, eller reist billigere.... Men hans barn hadde jeg tatt med uansett.

Du har jo ferie senere også, ikke bare i perm tida.

Og da har dere lengre tid til å spare :)

Skrevet

Da du ble sammen med denne mannen, visste du vel om disse to barna?

Sånn er det når man får seg mann med "bagasje".

De skal regnes med like mye som deres felles barn.

Hvorfor ikke heller være med å betale ned på idiot lånet da, istedenfor å spare til tur.

Når lånet er betalt ned, kan dere begge begynne å spare til ny tur, og reise alle 5

Skrevet

Det kinkige her er at han har lovet at de skal få være med. Det er problemet:(

Vi kommer nok til å reise på ferier uten bonusungen min, men det er faktisk begrenset hvor mye tid vi har på å reise på ferier sammen, og vi reiser faktisk en del:) Vi hadde en uke i nord uten han i høst, men han skal få være med til syden til våren.

Nå er ikke vi låst økonomisk, så sånn sett kan han være med så ofte han vil.

men går det an å ta en rimelig tur til våren og ta ungene ut av skolen? Da finnes det jo billigere alternativer, liksom. Og si at de må spare lommepenger selv? Det går an å ta ungene ut av skolen en uke, og heller ta med litt skolearbeid på ferie... Vanskelige greier det der:/

Skrevet

Jeg synes det er rart at folk med så rotete og dårlig økonomi vurderer å reise til syden i det hele tatt. Ville prioritert å betalt ned tøysegjeld heller, noe som kommer hele familien til gode.

Skrevet

vanskelig situasjon det der! men regner med at disse barna er på ferie med sin mor nå og da uten at dere er med?! ;) satt litt på spissen, men dere 3 må da kunne få dra på ferie sammen spør du meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...