Gå til innhold

Dette kan spises, men det kan ikke spises..bla bla bla

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Da mamma fikk sit første barn( 35 år siden) så hadde hun aldri hørt om at man ikke skulle spise spekkemat, eller den og den type ost osv."

så der var et OSV, da dro jeg den litt lenger. trodde at for 35 år siden så var det fortsatt ganske vanlig og røyke under graviditet, og diverse andre ting man ikke gjør lenger nå. mange gamle fyrer ihvertfall gjerne opp en røyk i trynet på deg, med det argumentet at sånn var det før.

jeg dro ikke en parallell mellom fårepølse og røyk. kan ikke se jeg har skrevet at om du tar deg ei fårepølse, eller en røyk så går det for det samme.. kanskje det er du som har et lite nyansert syn på innlegget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si at det er bemerkelsesverdig at de som tillater seg å drikke rødvin, spise spekemat o.l. mener at vi andre er hysteriske.

Jeg er langt ifra hysterisk, men synes det er viktig at jeg gjør det jeg kan for å unngå at babyen min blir skadet/syk.

Da ville jeg heller vri det rundt og si at de som MÅ ha seg et galss rødvin i uka er hysterisk, siden de ikke klarer å holde seg unna?

Men drit i det...jeg mener ikke det om de som tar det valget, men slutt å kall meg for hysterisk...

Skrevet

Akkurat, du dro den litt lenger, men HI nevnte jo faktisk ingen ting om alkohol og røyk i hovedinnlegget. Da er det jo lett å anta at du trekker paralleller mellom disse og fårepølse, eller pepperoni for å være eksakt. Om du ikke vil bli misforstått kan det være en idé å uttrykke seg klarere, og ikke blande inn ting som egentlig ikke har noe med saken å gjøre for så å protestere når folk stiller spørsmålstegn ved det. Lykke til.

Skrevet

nei det står ikke noe om det i hi, men jeg har nevnt det i mitt innlegg. går ikke det an? protestere? hehe.. nei vet du hva.. snakk om å henge seg opp i detaljer, og trekke sine egne konklusjoner.

lykke til du også.

Skrevet

Til deg som drikker med unge i magen: selv om det ikke er "skadelig", så gir du barnet ditt promille. Hva er du for en mor egentlig? Skal du fortsette å sjenke barnet ditt etter stakkaren har kommet seg ut også da eller?

Er du alkis siden du ikke klarer å si nei til alkohol, for å skåne barnet ditt?

Mødre som serverer babyer alkohol skulle vært arrestert og ungene sendt på barnehjem eller i fosterhjem.

For en skam!

Skrevet

Det å ta seg et halvt glass rødvin i løpet av en kveld, kanskje en kveld i uka toppen, ser ikke jeg som noe problem. Det å dra det til at jeg er alkis er å dra det for langt.

Synes heller det er en skam at dere skriver slik som: En av dere skriver at de håper jeg aborterer, eller som hun andre sier: "Mødre som serverer babyer alkohol skulle vært arrestert og ungene sendt på barnehjem (...)" Da skulle vel de fleste gravide mødre i frankrike og italia sittet inne i fengsel, og barna på barnehjem!!!!!!

Skrevet

Så du synes at det rettferdiggjør at du drikker under svangerskap da? At andre gjør det?

Hva med å tenke litt selv? All forskning viser at alkohol er skadelig for barnet ditt, om det så er i små mengder. Det er nok lite sannsynlig at du er alkoholiker, men jeg er ganske sikker på at du er litt dum

Skrevet

jeg spiser leverpostei og sognemår hver enste dag..jeg har spurt legen min utallige ganger og jordmor om jeg kan det,...og de sier seffølgelig!

de er de som sier at folk inne på internett kan være hysteriske!

å ikke skal høre på alt de sier!

Skrevet

jeg personlig begynner å bli rimelig lei(det vil si veldig hormon eksopoderende forbanna og dritt lei) all den jævla maset!!!!!!!

jeg har sluttet å røyke og jeg hadde ikke turt å lukte på en flaske alkohol engang,og jeg trener mer (dvs i det hele tatt) og spiser MYE

sunnere.....

MEN når jeg får kjeft av samboernes kompiser og samboer for at jeg dreper babyen med en pølse i ny og ne og at jeg til tider tar meg mc donalds mat, og at jeg blir så stressa og HYSTERISK at jeg sitter å gjemmer meg når jeg spiser en "ulovelig og dødelig" ting for babyen kan jo dette umulig være bedre...............

jeg mener....har hørt at noen "får lov" til å røyke litt i svangerskap for å forhindre stress nivå,hvordan i alle dager kan det være SÅ KATASTROFE om jeg spiser en happy meal anne hver uke el en gang i mnd....????jeg mener jeg tør ikke drikke mer en en kopp kaffe en gang og hvis jeg gjør det får jeg dårlig samvittighet og det sitter fire rundt meg som skuler stygt..............

hvordan kan det være bedre egentlig?

nå begynner jeg faktisk å bli så frustrert at jeg snek meg til et lite trekk av en røyk idag...(smakte dritt men)

det er utrolig hvor jævlig mange "branevakter" som passer og næger på deg når du er gravid ass....

AAAARRRGGG....frustrert...sorry måtte bare få dette ut...

Skrevet

Det at du ikke KLARER å la det glasset være, viser jo at du er ganske avhengig. Hvorfor klarer du ikke la være for barnet ditt sin skyld? Har du snakket med lege eller jordmor om dette, siden du vet så sikkert at det ikke er farlig?

Det er en GOD grunn til at gravide ikke skal drikke alkohol, og jeg er helt enig at du må være ganske dum (kanskje tilbakestående) når du ikke skjønner farene! Barnet ditt får promille av det ene glasset, bare spør jordmoren din¨! Er du stolt av å gi barnet ditt promille?

Hadde jeg visst hvem du var hadde jeg lett anmeldt deg til barnevernet, for det du gjør er rett og slett mishandling!

Skrevet

huff røyking og drikking i svangerskapet er ikke mye vettugt!!

Skrevet

kjempe fint :) jeg har røyka i 7 år og slutta på dagen jeg tok den testen, har ikke hatt noe sug etter røyken pga tanken på å forgifte mitt lille barn ville jeg aldri klart!

drikker svært sjeldent uansett så det er ikke noe problem for meg å holde meg unna :)

spiser mye god mat, men holder meg unna noe av det som ekspertene sier man ikke skal spise fordi jeg vil mitt barn alt godt :)

bare kall meg overforsiktig eller hysterisk se jeg bryr meg... *not*

Skrevet

Darla - du tar helt av pga et halvt glass rødvin. Synes det er du som er overhysterisk.

Må le: Melder du meg til barnevernet, så kommer de til å le av deg. Ditt syn på livet er jammen A4.

Jeg har lest på andre tråder over det samme temaet, og det er ingen som har tatt sånn på vei som du og et par andre. Mange som erkjenner at de har smakt litt, men sier man det høyt på kranglesiden ja, da må man tåle å få litt pepper:)

PS jeg er verken dum eller tilbakestående, har høy utdannelse og god jobb.

Skrevet

Det er ikke jeg som sier alkohol er farlig, det er leger og jordmødre-fagpersoner! Kan ikke du høre med jordmoren din da? Hvis du tør? Er ikke overhysterisk å holde seg unna alkohol, hvilken verden er det du lever i egentlig? Og hvorfor er det så vanskelig å la være? det er en grunn til at man blir frarådet alkohol i svangerskapet, er det så vanskelig å forstå du som er "høyt utdannet"...?

Det er ingen som synes det er greit å drike og servere barnet ditt alkohol! Synes det er fælt å høre at du ikke tenker lenger enn ditt eget alkohol-behov, trist rett og slett!

Skrevet

alkohol er litt anderledes...jeg har døds dårlig samvittighet for at jeg drakk de to dagene før jeg tok testen....og klarer ikke å la vær og tenke på hvor "rar" jeg følte meg når jeg da drakk,for den første dagen drakk jeg meg ikke full,men andre dagen klarte jeg å bli småfull men dette var etter absurde menger alkohol,og jeg drikker når jeg ikke er gravid ca.1 gang hver tredje mnd eller sjeldnere...jeg klarer ikke å la vær og tenke at kanskje det gikk rett til embryo el noe sånt...har ikke

drukket en dråpe etter testen,må også sies at jeg var fullt overbevist om at jeg egentlig var steril da jeg ikke har brukt noe prevansjon på 3 år.....men tenk hvis noe skjer eller er galt med babyen din da anonym?

du kommer sikkert til å tenke "var det min feil?" flere ganger hvis det skjer,er det ikke da bedre og være litt ekstra påpasselig...

jeg mener jeg har hørt om folk som var sykelig påpasselige og når ting gikk galt,fikk de helt nerve sammenbrudd og var 100% overbevist at det var dem sin feil....

Skrevet

JEG ER SÅ ENIG MED DEG, "Førstegangsmor-11.06.08"!!!!

Alt for mange hysteriske her inne!

Skrevet

Hva er du enig i? Du mener vel ikke at det er "hysterisk" å ikke drikke alkohol?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...