*dum&deiLig*™ Skrevet 28. oktober 2007 #1 Skrevet 28. oktober 2007 Til HI i McDonaldstråden: Dersom dere går på McDonals selv, er det skikkelig dobbeltmoral å reagere på det. Tillab: Det er bare BULL at det er 5000 kalorier i en big tasty meny på McDonalds. Det er også minst like usunt med pizza på Peppes og baguette på Big Bite osv. Det er ikke spes sunt med kneipp med syltetøy heller. Dere som ikke benytter internasjonale kjeder/merker av idealistiske årsaker, hvilken type mat spiser dere og hvor går dere ut å spiser? Det er ikke mye på matbutikkene som ikke kommer fra kommersielle internasjonale merker.
Blue Lady Skrevet 28. oktober 2007 #2 Skrevet 28. oktober 2007 Leste en snnonse eller reklame eller noe sånt i IForm at det er like mye kalorier i en BigMac som i 2,5 skiver med hvitost.. Men fettprosent sto det ikke noe om da )
Libido- Skrevet 28. oktober 2007 #3 Skrevet 28. oktober 2007 Nå går ikke jeg på slike steder, men vil ikke si at det er dobbelt moral. BHG skal følge rammeplaner, og de skal gå foran som et godt eksempel. Å spise hjernedød mat som har null innhold av det et lite barn trenger, er ikke et godt eksempel.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2007 #4 Skrevet 28. oktober 2007 er det noen som har påstått at det er 5000 kcal i en meny på mcdonalds? hehehehehehe...
Zupermam Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 signerer. et utrolig dårlig forslag av b.hagen
*dum&deiLig*™ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er ingen ernæringsekspert, men små barn som bruker mye energi trenger vel fett i kosten? Sier ikke at fettet skal komme fra fast food, men at de trenger fett i kostholdet for å få energi:-) Hvorfor skal man forresten ikke gi H-melk til barn lenger? (viser til nicket;-p)
Carnivale Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er en av de som ikke spiser på mcdonalds og bk av idealistiske årsaker. Om du tror det BARE fins mat fra slike møkkafirmaer i butikkene så syns jeg synd på deg som er så fabelaktig lite opplyst. Det fins masse flott mat i butikkene, hos fiskehandleren, i kjøttbutikker, både av økologiske varer og varer produsert i nærheten av der du bor. På den måten har maten forurenset minst mulig, siden den ikke er transportert over enorme avstander på skip eller med lastebiler, og ei heller er det hugget ned verdifull regnskog eller bruk landområder som egentlig skulle vært brukt til mat for lokalbefolkningen. Skjønner at nicket ditt ikke er tilfeldig.
*dum&deiLig*™ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 28. oktober 2007 Jepp. Jeg spiser sånn mat jeg, hadde det vært 5000 kalorier i det hadde jeg vært smellfeit! Er heller slankere en gjennomsnittet...
Carnivale Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Dum og deilig, jubajuba....lyset på, men ingen hjemme?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 ehm.. kjøttet til mcdonalds kommer fra norge bare så det er sagt...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 jeg elsker når dum spiller på nicket sitt. <3
*dum&deiLig*™ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. oktober 2007 Carnivale: misforstår du med vilje, eller? Jeg skrev ikke BARE, men at det ikke er så mange produkter i vanlige matbutikker som produseres av andre en store kapitalistiske firmaer/kjeder. Ikke alle har slakter, fiskebutikk osv tilgjengelig heller. Jeg kan handle på feks fisketorget i Bergen, men mer crappy kvalitet og dårlige hygieniske forhold skal man lete lenge etter! Dessuten synes jeg det er ufint å mene at jeg er en idiot siden jeg ikke nødvendigvis deler din ideologistiske tankegang, men stiller et spørsmål til dere som har denne tankegangen. Burde visst at jeg ikke fikk noe annet en sure kvasiintellektuelle svar.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 faktisk lurer jeg på hva som ikke kommer fra norge i kjøkkenet til mcd i norge.... kan du fortelle meg det carnivale?
*dum&deiLig*™ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 28. oktober 2007 Så opplys meg da, Carnivale. Du har fremdelse ikke svart på spørsmålet mitt. Du har faktisk ikke peiling på hva du snakker om når det gjelder hvor maten til MCDonalds og BK kommer fra. Alt innehold i maten og drikken til disse kjedene blir produsert i hvert enkelt land, og så nært restauranten som mulig. Det gjelder både kjøtt, brød, kylling, grønnsakene osv. Ikke mye regnskog her i Norge som kappes ned for å skaffe dette;-p
Libido- Skrevet 28. oktober 2007 #15 Skrevet 28. oktober 2007 hahaha så da skal man kjøre på med transefett og animalskfett. Kanskje du skulle hvertfall å prøvd å lest en halv side i en ernæringsbok =)
*dum&deiLig*™ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 28. oktober 2007 Det er animalsk fett og transfett i oljen på McDonalds, men på BK er oljen vegetabilsk og uten transfett. Jeg har ikke sagt at man skal fore opp ungene på Maccern heller, men en gang i halvåret kan ikke skade når det gjelder fettinnholdet.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2007 #17 Skrevet 28. oktober 2007 en medium bigtasty meny ligger på rundt 1400 kcal, og det er mye..men griselangt fra 5000. alt dette kan man finne ut av på mcdonalds.no før man setter foten i salaten og uttaler seg. og det er mer kcal i en fruit og yogurt en det det er i en is i kjeks om man skal henge seg opp i kcal innhold. i 4 dl brus på mcdonalds er det 175 kcal og i 5 dl juice er det 200 kcal.. mindre sukker..men like jævlig usundt for dere som er så juiceglade. 75% av råvarene av dems er norske..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 28. oktober 2007 #18 Skrevet 28. oktober 2007 Går det an å ikke like ronald? Selv om man går dit og spiser en gang i blant så betyr vel ikke det at du heller i deg fettet fra pommes frites gryta?? Får da både vann, salat, frukt og knaskerøtter der jo!! (Ikke det at jeg velger det når jeg først er der da, da skal jeg har nuggets, frites, jordbærshake og sundae is med karamell:))
to+en til! Skrevet 28. oktober 2007 #19 Skrevet 28. oktober 2007 Støtter deg her *dum&deiLig*™. All mat vi spiser på McDonalds i Norge kommer fra Norge. Kjøttet kommer fra Gilde, kyllingen fra Prior. Pommes friten friteres i vegetabilsk olje. Papiret og eskene burgerene ligger i kan resirkuleres. Det er faktisk ikke så forferdelig som mange her inne vil ha det til.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. oktober 2007 #20 Skrevet 28. oktober 2007 ikke alt, for fisken produseres i Danmark.. hehe.
Libido- Skrevet 28. oktober 2007 #21 Skrevet 28. oktober 2007 mm hvor sunn er en olje som blir varmet opp til flere hundre grader? Men nå er vel moralen til denne barnehagen hakke under maten til disse kjedene.
*dum&deiLig*™ Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 28. oktober 2007 Thank you Mammacats:-) Tror Carnivale har gitt opp diskusjonen;-p
Carnivale Skrevet 28. oktober 2007 #23 Skrevet 28. oktober 2007 Ja, i Norge ja, men man støtter jo hele konsernet om man går på "restaurantene" deres uansett. Så selv om det er en norsk gammal mjølkeku du spiser her i Norge, så rettferdiggjør ikke det selskapets handlinger i andre land.
to+en til! Skrevet 28. oktober 2007 #24 Skrevet 28. oktober 2007 Okey, hehe, det visste jeg faktisk ikke. Men kan ikke tenke meg noe annet kommer fra utlandet. Har jobbet der jeg!
Libido- Skrevet 28. oktober 2007 #25 Skrevet 28. oktober 2007 ingenting av den grønne kommer fra norge. hvertfall ikke vinterstid. Vil ei heller tro at ingrediensene til mye av maten (feks mel til brødene) blir dyrket i norge. Laget her blir det sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå