Gå til innhold

barbering nedentil....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn tenker jeg også!!! Godt at vi er fler om den tanken. Liker ikke å gå til gynekolog med helt ribba höne...Så her gror det som gresset bak do! :) Pynter meg kun i kantene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :o) Dette er mitt tredje svangerskap. Jeg måtte klippes begge gangene og jeg var sjeleglad for at jeg hadde barbert meg der nede før fødselen...gikk 14 dager over tiden med begge forrige, så jeg var temmelig lei av å barbere meg nesten daglig (..kanskje skjedde det i dag...). Et tips: kjøpte meg et speil på nille med forstørrelse på den ene siden og vanlig speil på den andre. La det på gulvet og satt på huk over. Funket kjempebra! Men tok bare under + bikinilinja. Lot det være en naturlig dusk fremme..hi hi

Skrevet

Før forrige fødsel var det ikke engang i tankene mine å barbere verken underlivet eller leggene...helt utrolig egentlig =)

Men denne gangen skal jeg iallefall gi leggene en real omgang med høvelen og underlivet skal iallefall taes i kantene og lengden skal stusses ned til en kort fin frisyre! regner med at sambo må ta jobben og jeg tør ikke å la han barbere hele stasen, kun kantene =)

Men iallefall, forrige gang var jeg sikkert ganske langhåret der nede, og det lugget skikkelig et par ganger mens jeg ble sydd...ubehagelig =(

Skrevet

Men hvordan er dette med barbering og sying da?

Kjenner ei som var barbert og blei sydd, og så fikk hun sånne inngrodde hår midt i stingene. Det var visst sinnsykt vondt!! Litt redd for det jeg da...

Så jeg tenkte jeg skulle ha det litt kort i steden.

Når det gjelder barbering generelt så sies det jo at det ikke er så bra for feromonene, men det veier kanskje opp at en føler seg fin og tiltrekkende?

Selv merker jeg at jeg blir mer kåt av luktene når det er litt hår til stede.

Masse feromoner hehehe

Skrevet

Men det er jo nymotens for hun gynekologen da hehehe

Det føles bare helt feil å gå dit "bar" - så jeg sparer alltid litt før jeg skal til henne, selv om hun helt sikkert ser det aller meste!

Ellers synes jeg det er kult med hår jeg. Det lukter godt under sex, og setter i gang hodet på en litt annen måte enn når en er helt bar opplever i alle fall jeg:-)

Så kan en jo veksle litt på det.

Litt utenfor tema dette men men hehehe

Skrevet

Luktene,ja.. Jobbet ved en gyn avdeling for hundre år siden og der gikk barberte under navnet "stink-mus" på vaktrommet..En intren spøk.

For svetten og alle luktene blir ikke luftet bort.. Og klamme dåser lukter ille:-)

Jeg beholder håret på...

Skrevet

hahaha sier du det? Er det sant? :-)

Litt komisk, men det er jo sant. Alt på kroppen tjener jo sin funksjon:-)

Skrevet

jeg barberer meg fortsatt, er i uke 30 nå, bruker speil

ta ett speil også ser du deg selv nedentil mens du barberer er ikke så vanskelig det gitt hehe

Skrevet

Voksne damer uten noe hår på tissen, synes jeg ser ekkelt ut.. Også mannen min synes nesten det blir litt perverst å ha sex med dame uten hår, litt pedofilt.

Men alle jordmødre og leger har vel ulike meninger og oppfatninger om hår/ikke hår, vi får bare gjøre et vi selv er mest konfortabel med.

Selv stusser jeg litt.

Skrevet

Helt seriøst!!

Tror dere jordmor tenker "oi så flott og nybarbert hun var da" når de sjekker åpningen deres?

Oh my God, denne tok kaka!!

Skrevet

Morsom tråd! Jeg sveiver rundt med høvelen nedentil og satser på at jeg tar det verste. Mest sannsynlig ser det ganske snodig ut der nede.... He, he...

Det er en av de tingene jeg gleder meg til når babyen er ute, og kunne bøye meg ned å ta leggene uten å holde pusten, og barbere meg nedentil. Gleder meg også til å nappe øyebryn uten at fingrene sovner....

Sambo ser med undring på dusken, gutta nå for tiden har jo nesten ikke sett hvor omfattende hårvekst nedentil kan være....

Filmen "Tilsammans" er vel eneste kjennskap de har...

Skrevet

syntes rett og slett at stor hårtafse der nede på både menn og damer er motbydelig!!og at det er de som er barbert som lukter er da helt feil.utflod og annen "gugge" setter seg jo i hårene og det er det som lukter.blir seigt og ekkelt.lukten setter seg i hårene.

har til tider vært med både menn og damer og liker som sagt ikke særlig hår på noen av de,men er værst på damer.....

men hva jordmor syntes må da være dere knekkende likegyldig?hun jobber jo med dette hver eneste dag og er sikkert vant til det meste.

Skrevet

Synes det er synd at så mange synes at noe så naturlig er "motbydelig" jeg.

En trenger jo ikke å la det gro helt bananas heller da.

Men ang. lukter tar du nok feil... Spesielt når det gjelder lukter som skal tiltrekke partner - det er lukter som vi ikke merker selv faktisk (feromoner), og som barbering tar bort.

Hvis ting setter seg fast, så har en ikke noe særlig god hygiene...

Og jeg stoler nå på henne som har jobba på gynekologisk jeg.

"stink-mus" hahaha Den var helt priceless hehehe

Skrevet

Normalt lar jeg gubben ta seg av barberinga der nede, men jeg har latt det vokse litt i det siste. Tror jeg skal få han til å stusse det litt nå snart slik at jeg ikke møter opp på føden med "geiteragg" mellom bena. Samtidig har jeg ikke lyst til å stille opp glattbarbert heller, hihi :-)

Skrevet

syntes dere det er like "naturlig" å ha hårete legger og hår under armene da....????tror jeg neppe.ser ikke forskjell på det å ville være glatt på leggene/under armene en det å være glatt i skrittet..

kan ikke si jeg kjenner noen i min generasjon som har hår under armene iallefall,men det er da like "naturlig" det...

syntes det er fryktelig mange som bruker det ordet,naturlig.hva som er natulig for noen er ikke for andre..

Skrevet

Poenget er vel at håret i skrittet tjener en viktig funksjon (ergo er der av naturlige årsaker), både som sexdriver og for å beskytte mot infeksjon.

Og som hun som jobbet på gynekologisk påpeker, sørke for å transportere bort uhumskheter.

Hårene under armene og på beina tjente vel mest til å holde varmen? Ikke vet jeg, men jeg merker faktisk at jeg lukter mer når jeg er nybarbert under armene enn fx når jeg er på fjellet og ikke får gjort det på ei stund.

Jeg barberer meg av og til jeg, men holder det for det meste kort.

Skrevet

du hadde ikke hatt hår under armene eller på bena hvis det ikke hadde hatt en funksjon.

har nesten ikke hår noe sted hverken på bena,under armene eller i skrittet men har da ikke mere infeksjoner en andre forde.det er bare noe vrøvel

Skrevet

Ja, du kan jo prøve å lese deg opp på litt forskning før du sier noe sånt...

Det henger faktisk igjen ting på kroppene våre som vi egentlig ikke har bruk for.

Ref. menns brystvorter?

Og hun skriver jo at hun ikke nødvendigvis vet noe om bein og armer....

Les denne fx - om sammenhengen mellom lukter og orgasme...

http://www.aftenposten.no/helse/article1110947.ece

"- Hvis du vil ha et tørrere og dårligere sexliv med redusert sjanse for å nå de store høyder, er intimbarbering å anbefale. I motsatt fall bør du tenke deg grundig om, sier Fyrand (professor og hudspesialist)"

Skrevet

nå føler jeg meg stelt og behagelig,jeg har brukt en goooood time å babert leggene og nedentil.....ganske tungt men det var verdt det i etterkant,smørte meg inn me olje og nydusja etterpå!nå er jeg virkelig klar vil at hun skal komme snart!hehe mange så vil d....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...