Gå til innhold

Flere enn meg (ang Halloween)

Fantasiløs m/ 2 vakre gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi heldigvis sluppet billig, vi bor i et rolig strøk, og med få barn i aktuell alder. Men vi slukker utelyset og holder, som vanlig, døra låst. Halloween er en av de latterligste tingene vi har importert her i landet, gullet her i huset skal få gå i kostyme hvis det virkelig blir nødvendig, men jeg kommer ikke til å innføre dette tullet frivillig i vårt hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fysj!! Barn som har sminket og kledd seg ut er rett og slett ufyselig og jeg håper jeg slipper å se disse ufordragelige glade og forventningsfulle barna på min trapp i år. Da skal de få en dør rett i trynet!!

*knis* ;o)

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noe forhold til halloween. Men det jeg ikke skjønner er hvordan foreldre kan kle ut sine søte, små i djevelkostymer!? Skjønner at man ikke har så mye man skulle ha sagt når barna er store. Men jeg syns det er grusomt å se små barn med stygge masker og horn...

Skrevet

Liker heller ikke Halloween! Har en mistanke om at det handelsstanden som står bak innføringen av denne "tradisjonen", for å tjene penger på salg av kostymer etc. Akkurat som med Valentines Day...

Skrevet

jeg kommer til å gjøre akkurat det samme seom deg fantasiløs!:)

Skrevet

Jeg liker ikke halloween? neivel, men det hadde vært greitt å høre hvorfor du ikke liker denne skikken som er kommet for å bli, HI.

Skrevet

yepp.. eller vet ikkeom vi kommer til å slå av klokka, men jeg kommer ikke til å kjøpe inn noe snop for anledningen likssom.

Synes det er en helt ufordragelig skikk - som er amerikansk!!!! kun handelsstanden som vil tjene penger.. unger som kommer og sier '' gi oss snop eller så herper vi huset ditt likssom'' Nei, takke meg til søte julebukker istedenfor!!

jentene mine er 5 og 7 år og de maser om kostymer, men jeg har sagt til dem at det ikke blir aktuelt, og at vi heller kan gå julebukker til jul. I fjor ble de dessuten så skremte at de ikke synes det var gøy engang.

Dessuten er det fritidsklubb for eldstejenta på onsdag så da tar vi turen dit istedenfor og der blir det popcorn og kino, så får de en koselig kveld uten følelsen av å gå glipp av så mye uansett

Skrevet

Fordi jeg synes ikke det er noe koselig å gå rundt med stygge masker, og hvis de ikke får godis så skal de gjøre knep! (ja, det er faktisk mange som ødelegger om de ikke får godis)

Jeg synes det er mye koseligere å kle seg ut som julebukk, noe som jeg vokste opp med og syntes var skikkelig koselig! Sang en julesang, og så fikk vi noe frukt, kaker eller godis!

Skrevet

Ringeklokka er ødelagt og har ingen vinduer fra stua ut mot ingangspartiet. Så vi har sikret oss, he he.

Skrevet

Nei jeg synes det er kjempemorro med Halloween! Selvsagt skal jeg ikke trekke for gardinene.

Skrevet

Julebukkene er ikke utdødd, det er bare en stund til de dukker opp.

Skrevet

Jeg er ikke sånn kjempefan av Halloween, men jeg har da kjøpt inn litt godis (vi bor i et område med masse barn i rett alder). Syns det blir litt dumt å late som man ikke er hjemme. Men det er jo en merkelig feiring da. Kle seg ut i kostymer å gå å tigge godteri. (Hva ville pappa'n til Willy Wonka gjort?!:)

Men som det er sagt før på tråden; lær unga at avslått lys betyr at de IKKE vil ha besøk.

Skrevet

Jeg liker heller ikke Halloween..:( En av grunnene er at jenta mi er LIVREDD!!!!!!! Vi har prøvd å skru av utelyset, men det hjelper ikke..:( Unga i gata kommer forde.. Hu har mareritt i flere dager etterpå.. Hun får helt panikk bare det banker på døra.. Det er jo alltid vi som åpner, og hu sitter i stua å gjemmer seg under ett teppe.. Stakkars liten... Så Halloween er ett mareritt for oss...

Skrevet

Eg likar ingenting som bidrar til amerikanisering av samfunnet. Men eg ser faktisk ingenting til denne forhatte Halloween-feiringa utanom i butikkane, faktisk. Har sjeldan sett ungar som går rundt utkledde 31. oktober. Kan jo håpe på at det er ei døgnfloge, sjølv om eg tvilar på det då..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...