Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Kanskje på tide med en tur på loftet etter utstyret og så sette igang igjen. Ingenting koseligere. Og nå har det gått lenge nok siden massedødstanken etter påske for to år siden.
Süsse Skrevet 27. oktober 2007 #2 Skrevet 27. oktober 2007 Ha! Da kan du få mannen min. Ikke at han er en fisk, men han vil også ha. Jeg synes det lukter.
ragna Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 skulle akkuratt til å tilby deg vårt reserve-akvarium (som bare tar opp plass allikevel) men jeg ser du har utstyret på plass. kjør på! ingenting er så godt som å balle pleddet rundt seg en sen forblåst høstkveld og bare nyte synet av de avbalanserte vesenene som sklir frem og tilbake. men hva er det egentlig med misunnelse? aaaaaaargh. og helt utforbi tema ;/
lilja70 Skrevet 27. oktober 2007 #4 Skrevet 27. oktober 2007 Den tanken har jeg tenkt oftere og oftere i det siste også. Kan tenke meg et stort men enkelt ett, med masse levendefødende, til glede for småfolk. Er litt lei kattunger og slikt, men de må jo lære om livets realiteter. Har et akvarium nå også, men med skilpadde, og den roter sånn, kan ikke plante og lage det koselig, dvs. det kan jeg jo, men det varer aldri til gjestene kommer uansett, så why bother. Den eter opp planter og fisk, den gode nyheten er at den knasker snegl også. Mhm. Ser på løvebakken. Vanskelig å holde en tankerekke. Altså: akvarium: god idé. En annen god idé: weekendfor.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg vil ikke ha mannen din, han er sikkert en sånn superakvarist med prinsipper og planer, jeg er glad amatør, men jeg vil ikke ha min heller, han synes nemlig at akvarium BRÅKER. Ergo er han antakelig som skapt for deg, siden BRÅK og LUKT er de sykeste innvendingene jeg kan forestille meg i forhold til noe som er i vann og ikke kan bjeffe, pipe, gnage, røyte, drite eller spy.
ragna Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 har aldri opplevd lukt (forutenon èn gang da det lå en død fisk gjemt i sanden) steller man det på rett måte skal det ikke være lukt av det.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 Får litt kvalme ved tanken på weekend- og feriefor, det var nemlig det som drepte HELE beholdninga sist, noe galt med foret og vi var borte en god uke og det er deilige 27 grader i vannet - og alle de vakre små fiskene som jeg var så glad i var halvoppløste råtninger som fløt rundt i gjørmegrøt.
Süsse Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Hehehe Huff, han passer nok for meg. Jeg er allergisk mot bråk. Jeg kan skjönne han ikke liker duringa? Eller er det de små boblene på toppen?
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #9 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har ikke så avansert utstyr, da, bare et lite akvarium og lys og pumpe og kolbe, aldri hatt store greier, men en vakker kampfisk, en del tetraer, en black molly som ble med posen med tetraer da den selv var en liten svart sytråd og som trivdes og ble stor og glad og fet og fin, og noen som jeg i øyeblikket ikke husker navnet på (lenge siden jeg har tenkt fisk...)
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #10 Skrevet 27. oktober 2007 Ja til begge. Er det mulig? Finnes det flere av ham? Dere bør gentestes.
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #13 Skrevet 27. oktober 2007 Ja, og så må vi ikke glemme Otto, otocinclusen som holdt orden og åt alger... og som gikk i pumpa med jevne mellomrom, stakkar, og ble erstatta kjapt før pøbelrotta (eier) kom hjem... I mine foreldres hage er en megagravplass for fisk, der ligger den fine kampfisken som var den aller første, sukk... det var tristesse da han døde..
lilja70 Skrevet 27. oktober 2007 #14 Skrevet 27. oktober 2007 Urk!!! Gjørmegrøt. Urk. Halvoppløst. OK. Annen god idé: naboer. -Men da må man selv posjonere ut i datomerkede eggeglass. *ogsåerfarenpåområdetgjørmegrøt* -Min svoger og svigerfar sloss om å fore paddene mest. Mener bestemt at de begge ga paddene dobbel posjon til frokost, lunch, middag, kvelds OG nattmat. -Og de stakkars skallene som vanligvis må klare seg på frokost i 24 timer.-/
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #15 Skrevet 27. oktober 2007 Hehe, ble det gigapadder da, eller? Eller bare lykkepadder? (Fint ord, forresten, lykkepadde. Det tror jeg at jeg fant på helt selv. Det er egentlig en genial beskrivelse av meg. Tror jeg skal ta det som nick.)
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #17 Skrevet 27. oktober 2007 Lykkepadder er en i utgangspunktet paddete skapning med alt det innebærer (inkl visuelt) som likevel har sine øyeblikk av grensesprengende lykke. For eksempel når den gniene dama drar på ferie og de snille onklene kontrollerer foret.
Süsse Skrevet 27. oktober 2007 #18 Skrevet 27. oktober 2007 Som når samboer drar bort og jeg hiver i meg en ekstra large smash-pose?
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #19 Skrevet 27. oktober 2007 Jepp, da blir du lykkepadde, bortsett fra at du er så søt i utgangspunktet at lykketroll passer bedre. Jeg kan være lykketrollets lille dyr, lykkepadda.
ragna Skrevet 27. oktober 2007 #21 Skrevet 27. oktober 2007 man behøver absolutt ikke noe avansert utstyr for å lage det vakkert. klarer man å holde seg unna fristelsen av for mange sorter, men heller flere av èn sort, er det helt utrolig nydelig. vi hadde først ett på 100 l, deretter fikk vi hjem ett beist på 500 l. samboers store lidenskap; fiskene får mer stell og doll enn meg ;D han har t.o.m eget sykehus-akvarium til dem.....kremt kremt...men jeg har ny bil! har aldri hatt kampfisk, tror det hadde blitt litt krangling siden vi har slørhaler (både sorte og gull) men kampfisken er utrolig flott. black molly tror jeg vi har 2 stk av akkuratt nå. tetraene har blitt pensjonister (trodde ikke fiskene levde så lenge, men de holder pinadø ut de små tassene) nei, anbefaler deg på det sterkeste, få opp utstyret;)
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #22 Skrevet 27. oktober 2007 Å, nå er jeg skikkelig frista, ja. Må bare skilles først, antakelig. Ja, vi har hatt kardinaltetra og de er veldig langlivete, hadde også sitrontetra men det var et feilskjær siden de nappa sløra til kampfisken - enda butikken hadde forsikra om at det gikk strykende - så jeg tok på meg mine mandigste støvler og forlangte å få bytte tilbake - og det gikk. Kampfisk er fascinerende, det nærmeste jeg har kommet å være seriøs akvarist, han var dyprød og hadde masse personlighet og det var krise når han skranta og fest når han kom seg igjen. Men med slørhaler... neppe.
ragna Skrevet 27. oktober 2007 #24 Skrevet 27. oktober 2007 nesj, skilsmisse er tross alt bare et papir, dere kan jo fortsatt være venner? vi har kardinaltetra, og har hatt dem (kjøpte en liten steam på 10 stk) fra de var pitte-pitte små. ikke så mye som skal til for at de skal trives. nå er de "gedigne"; til å være tetraer, med bittesmå bollemager. vi gikk også på den bommen, kjøpte med oss 5 stk tiger-barber, (er det slik det skrives mon tro..) men de spiste jo opp halve akvariet. selv om butikken gang på gang forsikret oss om de var så rolige og snille att....mhm. min store lidenskap er scalerene, om jeg kan få velge skal jeg bli scalare i mitt neste liv. de ser så rolige og bedagelige ut, men om noen truer dem eller sine, dæven da hogger de til med mesterskapsvømming da. så da kommer det snart bilder av akvariet på albumsidene da?
Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #25 Skrevet 27. oktober 2007 Har dårlig med albumsider, gitt... har ikke dig-kamera, det var ikke slikt da jeg var ung så jeg har min trofaste Minolta speilrefleks uten motor som tar sinnsykt bra bilder og er 22 år gammel. Trodde aldri det var så mye kos i fisk - her var det i utgangspunktet siste utvei på "ungen bør få ha et dyr"-problematikk i blokk... men det er så utrolig deilig å se på, kan ligge i sofaen med pledd og stirre i evigheter.. Scalare er flotte, ja, men har aldri hatt. Trenger ikke skilles, da, bare han slutter å bruke stua - det er jo enklere løsning. Da kan jeg og svømmerne se på Studio60 hver natt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå