Irmelinn m/spire Skrevet 27. oktober 2007 #1 Skrevet 27. oktober 2007 Her kan alle vi som skal begynne på 1pp eller som er der snakke sammen Sleng ut det dere har på hjertet! Den andre tråden ble så laaaaang
Irmelinn m/spire Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 27. oktober 2007 jeg vil gjerne bli kjent med noen som er i samme situasjon som meg. Vi kan jo skrive litt om oss selv: Alder: 20 (sambo er 22) Sivil status: Forlovet Barn fra før: nei Yrke: Jobber nå som vikarlærer og som badevakt. Har friår fra studier. Bosted: Øst-Finnmark (vil ikke si eksakt, kan være noen som kjenner meg igjen da)
Hemmeligheten Skrevet 27. oktober 2007 #3 Skrevet 27. oktober 2007 Er i slutten av første pp men har hengt inne på BIM siden før sommeren. Alder 24 Han 27 Sivilstatus: samboere BArn fra før: nei Yrke: spesilapedagog Bosted:Sunnmøre
Irmelinn m/spire Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2007 Jeg har hengt her inne siden før påske, hadde ett opphold med prevensjon fra feb til jun, men da fant sambo ut at han ikke ville prøve mer så da satt jeg inn p-staven, men han likte ikke humørsvigningene mine når jeg brukte den så da ble den tatt ut for 2 uker siden og ny prøving er igang så fort jeg får mensen igjen og syklusene kommer på rett kjør.
Cecilie :o) - 2 pp. Skrevet 28. oktober 2007 #5 Skrevet 28. oktober 2007 Er i slutten av første pp og sitter bare å venter på å kunne begynne å teste ) Alder: 21 han 27 Sivilstatus Samboere Barn fra før Nei Yrke Jobber med kundeservice Bøsted Bærum
Brillemamma Skrevet 28. oktober 2007 #6 Skrevet 28. oktober 2007 Er i begynnelsen av første pp etter MA... Alder: 25 Sivilstatus:Forlovet Barn fra før:Ja,en på 13mnd Yrke: Skobutikk Bosted: Sørlandet
Scorpiogi Skrevet 28. oktober 2007 #7 Skrevet 28. oktober 2007 Alder: blir 25 14 nov. Han er 34 Sivilstatus:Gift st.hans i år Barn fra før:Ja,en på 15 mnd, han har gutt på 6 fra før Yrke: Faglærer i musikk, og miljøterapeut Bosted: Nordland Er i siste uke i 1 pp. Tror ikke jeg er gravid da. Ingen symtomer, bare fantom-babyer her
Truseprinsesse Skrevet 28. oktober 2007 #8 Skrevet 28. oktober 2007 Alder: 21 Sivilstatus: Samboer Barn fra før: Nei Yrke: Student ved Handelshøyskolen BI Bosted: Oslo Skal ta en test om 13 dager nå om jeg ikke får mensen.
Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Hei! Alder: 20. Han: 25 Sivistatus: Forlovet Barn fra før: Nei. Yrke: Studerer, MAAANGE år igjen! =) Bosted: Trøndelag Tror jeg hadde EL i går, masse sex i natt, IKM om 14 dager ca =)
Venter på 3_de spire Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Alder: 27 Han:35 Sivistatus: Gift Barn fra før: ja 2, 4 og 6år Yrke: Økonom Bosted: Oppland
Høstspire 2011 Skrevet 28. oktober 2007 #11 Skrevet 28. oktober 2007 epona87: Jeg vil nok si at pp er en skikkelig prøveperiode og ikke bare tilfeldig ubeskytta sex. Dere må liksom ha "gått inn for" å prøve å bli gravide hvis du forstår=)
Høstspire 2011 Skrevet 28. oktober 2007 #12 Skrevet 28. oktober 2007 Alder: 19 Han: 27 Sivistatus: Samboere Barn fra før: Nei, prøver på vårt første=) Yrke: Student Bosted: Rogaland
Scorpiogi Skrevet 28. oktober 2007 #13 Skrevet 28. oktober 2007 Sommerspire08: Ikke sikkert hun hadde vært her, hvis de ikke prøvde
Scorpiogi Skrevet 28. oktober 2007 #14 Skrevet 28. oktober 2007 Oi, her er det rotet til med to tråder. forvirrende dette! :-) skjønner liksom nå hva dere pratet om
AS og lillemor=) Skrevet 28. oktober 2007 #15 Skrevet 28. oktober 2007 Hei hei jenter=) Ja, da har jeg testet positivt på fredag og idag.. Tenker jeg må bestille meg legetime nå denne uken=) Begynner såvidt å synke inn. ser ikke for meg at det synker ordentlig inn, før jeg kan fortelle det til søsteren min og.. ja, vet ikke hva mer som må til.. Spennende dette =) Ja, får skrive ned det samme som dere =) Alder : 24 ( født i 1983). Han : 26 ( født i 1981) Sivilstatus: Samboere, vært sammen i over 5 år! Barn fra før: Nei Yrke: Studerer begge to. Jobber begge i tillegg til skolen. Bosted : Nord- Norge =)
Irmelinn m/spire Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 28. oktober 2007 Gratulere da jente 24. Ble ikke en ordenlig prøveperiode på dere heller da? Skikkelig heldig er dere Når tror du at du har termin?
Høstspire 2011 Skrevet 28. oktober 2007 #17 Skrevet 28. oktober 2007 Gratulerer så masse jente24!=) Det var det jeg sa!! Kjempeheldig du altså!!! Må du kose deg når du går gravid - og håper ikke du glemmer oss her inne selv om du flytter over til 1.trimester;) Jeg har forresten ett spørsmål til dere: Jeg slutta på p-pillene i uke 3 på brettet. dvs. klussa litt med at jeg fikk mensen en uke før tida. Nå har jeg begynt å få akkurat som menssmerter i magen som kommer og går en del i dag. Kan det være at jeg allerede har hatt eggløsning ettersom jeg klussa det litt til og at det kan være graviditeten jeg kjenner så tidlig? Tok forresten en negativ test rett etter jeg slutta på pilla for å være sikker i min sak;) Håper på svar. Er kjempespent!!!!
AS og lillemor=) Skrevet 28. oktober 2007 #18 Skrevet 28. oktober 2007 Hei hei=) TUSEN TAKK=) Nei, det ble visst ikke ordentlig prøveperiode.. Det har ikke gått opp for meg enda. Jeg tenker at jeg håper bare dette går bra, så ikke spiren blir borte. Vet jo at det skjer med mange, og er veldig redd for det.. sukk.. jaja.. kan vel ikke tenke slik, for da blir en sprø=) Skjønner meg ikke helt på denne terminberegningen. Hadde sist mens ca 16 sept, og eggløsning 03.10. Da sier kalkulatorene på nett at jeg er i 6 svangerskapsuke.. Og, termin i slutten av juni. Vet at det er forskjell på hvor langt embryoet er iforhold til " meg", men.. nei, kan ikke dette, så skal få legen til å oppdatere meg=) Ellers, føler jeg meg rustet=) kan mye, for er rart hvor mye vi jenter tilegner oss av baby- og graviditetsinfo både her og der;) Hvordan er ståa med dere da?
AS og lillemor=) Skrevet 28. oktober 2007 #19 Skrevet 28. oktober 2007 ooops.. den overfor, var til Irmelin..=)
AS og lillemor=) Skrevet 28. oktober 2007 #20 Skrevet 28. oktober 2007 Heeeei Sommerspire08=) Tusen takk=) det har ikke gått opp for meg enda, dette her. Blir nok ikke å gjøre det før jeg leser i gravideblader/bøker, er på UL eller merker det på klærne.. hehe=) men, koselig er det=) er så redd for at det skal gå galt, men.. kan ikke tenke på det, for da blir en jo sprøøø... Du hadde rett, var gravid=) Nei, skal ikke glemme dere her inne=) Vet ikke om jeg vil inn på 1.trimester.. mange som klager over stemningen der, så vet ikke hva jeg skal tro. jaja.. blanke ark der inne, må jo gå ann=) Spennende spm du har ang pillene.. vet dessverre ikke! oppdater oss gjerne om du finner ut av det=) klem=)
Irmelinn m/spire Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #21 Skrevet 28. oktober 2007 ja det er utrulig hvor mye informasjon man tiltrekker seg når man inntresserer seg for ett tema. jeg tror at den dagen jeg blir gravid så blirjeg å stå der kjempe nervøs og ikke vite hva jeg skal gjøre enda jeg kan så mye om temaet som jeg gjør. Jeg for min del er så nervøs for at jeg ikke kan bli gravid. På min side har de fleste slitt med å bli gravide mens på sambo sin side er de alle skikkelig fruktbare. Men får se hvordan det blir å gå med oss. Jeg vet jo ikke når jeg har EL eller noe siden jeg ikke har fådd mens etter prevansjonsslutt. Er jo deilig og ikke ha mens men vil jo så ha den for det om. Får bare krysse fingrene for at den er her snart. Hvordan tok mannen/samboeren din at dere skal ha en liten en? Hoppa i taket? Hvordan fortalte du det egentlig?
Irmelinn m/spire Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 28. oktober 2007 Hvordan fant dere ut at dere som er i 1PP at dere ville begynne å prøve?
AS og lillemor=) Skrevet 29. oktober 2007 #23 Skrevet 29. oktober 2007 Hei igjen=) Nei, vet du.. jeg tror ikke du kommer til å være kjempenervøs og ikke vite hva du skal gjøre=) nei, det der faller nok helt naturlig=) Er glad for at jeg er såpass " oppdatert" på dette temaet som jeg er. Det tror jeg hjelpe meg til å slappe av, men samtidig hjelper det samboeren også. Han har ikke så mye peiling, selv om det skal sies at han har tilegnet seg noe kunnskap igjennom meg=) Tja.. hvordan gikk han vite det? Vi har jo lenge snakket om at vi ønsket oss barn, men har liksom utsatt og utsatt det. Vi bestemte oss for 3 uker siden, at nå vil vi ikke utsette det lengre. Jeg er redd for at om jeg hadde ventet og ventet, kunne jeg risikere at ting hadde tatt LANG tid, og i værste fall ikke kunne blitt gravid. Så, den nervøsiteten du føler rundt det der, det er jeg så enig så enig i. Jeg er nemlig virkelig klar over at det er ikke noe selvfølge å kunne få barn, så er vel den tanken som har gjort meg nervøs. men, tror det ordner seg for oss alle, på ett eller anna vis uansett... Iallefall.. vi bestemte oss at så snart mensen kommer, så slutter vi med prevensjon. Hehe.. det viste seg jo da at mensen ikke kom, så.. ja, var grunnen til det at jeg var gravid allerede..hehe.. Gikk jo noen dager før jeg tenkte tanken, da jeg i utgpkt ikke har regelmessig mens. Men men... Tok en test mandag for ei uke siden, den va negativ. Sambo innrømmet at han var litt skuffa. Ble dårlig på skolen på torsdag, og bestemte meg for å ta en test fredag. Da den var positiv, ble jeg helt nummen. Klokka var 0645, og jeg ble lysvåken i en vei. Trasket inn til samboeren, som naturlig nok sov. Sa " eh...se her," før jeg ga han testen og bruksanvisningen, slik at han kunne lese hva 2 streker betyr -hihi- =) Trøtte han, våknet raskt, ja=) Han ble veldig veldig glad=) Ja, tror i grunnen at han ble mer glad enn det jeg gjorde. Eller, han innså det vel før meg, så er vel kanskje det.. Ja, vil tro det=) Iallefall.. han var veldig glad=) Sa at jeg ikke visste om dette stemte, men såvidt jeg hadde fått med meg er det ved å vise negativ når en er gravid, testene kan være feil. Når hormonet først er i urinen, så er det det.. hehe.. Bestemte oss for å ta ny test, så da det på søndag vistes " gravid", var vi begge smilende og litt fnisete.. hehe.. Han sa igår kveld: " tenk, om dette går bra, blir vi foreldre.. Jeg blir pappa".. Det var SÆÆÆRT å høre han si det, men selvfølgelig godt=) Ja, der har du storyen.. hehe.. skal bestille legetime. Må bare vente til de åpner hos legen=) Skjønner frustrasjonen din, mht å ikke vite når EL kommer. Har brukt Ladycomp ( www.buenaventura.no) som prevensjon, så har det siste 1,5 året visst når eggløsning kommer. Har dessverre ikke peiling på når EL kommer etter prevensjonsslutt. Vet bare at da jeg sluttet med pillene, tok det dessverre 8 mnd før jeg fikk mensen igjen. Ikke meningen å skremme deg, men tenkte du iallefall kunne vite at det kan være normalt at det går en stund før ting stabiliserer seg.. Hvordan står det ellers til med deg da? Ønsker deg en fin dag=)
AS og lillemor=) Skrevet 29. oktober 2007 #24 Skrevet 29. oktober 2007 Ooooi.. det ble langt * flau* -hihi- =)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 29. oktober 2007 #25 Skrevet 29. oktober 2007 Besøk av TR i dag, så da starter vel offisielt 1.pp. *ojojoj* Alder: 29 i (3 mnd til) Han: 34 Sivilstand: gift Barn fra før: 0 Yrke: sykepleier Bosted: østlandet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå