Gå til innhold

Har dere lagt på dere masse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 29+4 uker på vei og har lagt på meg tolv kilo nå tenker jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 30+5 og har lagt på meg vel 7 kg.Ser ut som det er bare magen jeg har det på,men kjenner selv at det er litt på lår og hofter også:-)

Skrevet

jeg og 21-22 kansje...men har 9 dager til termin da...kjenner folk som har pasert 35 kg det er mye det,,trøste oss med det :)

men jeg skal ned minst 30 kg etterpå..hadde 5-10 kg for mye før jeg ble gravid..blir liksom litt lat i prøveperioden :)

jaja er ikke verdens undergang,får det alltid av hvis vill skikkelig :)

Skrevet

åsså husk det at det er jo mange som er overvektige og da..som ikke legger på seg noe..eller faktisk tar av mange kilo...så kan nesten ikke sammenligne alle heller... :)

Skrevet

Så rart at du bare har lagt på deg 4 kg da. Livmor, barn og vann veier jo litt. Selv slet jeg med vektoppgang første gang og ble sykemeldt da jeg bare hadde 4 kg +. Jeg måtte klare 7kg for det var det minste de aksepterte både på hos jordmor, fastlege og sykehuset. De var enig i det og jeg slet som bare juling for å få på kiloene de krevde. uten andre helseproblemer altså. Forøvrig kan det være greit med fettlag til ammingen starter.

Det er tydeligvis forskjellig krav. Lykke til 4kg eller 30kg +.

Skrevet

må si jeg er helt sykt lei av hvor opptatt folk er på vekta. det gjelder ikke bae her, men alle rundt meg og.. forrige sv.skap gikk eg opp 33 kg, men hadde gått ned 16 kg to dager etter fødselen.. denne gangen er folk helt syyykt opptatt av at jeg ikke skal legge på meg så mye for det er ikke bra sier de. klart eg ikke vil legge på meg så mye, for følte meg langt i fra noe vakker, men hadde ryggproblemer og gikk fra og være veldig aktiv til ikke aktiv i det hele tatt på kort tid. er nå 23 uker på vei og har lagt på meg 4 kilo, og siden folk maser så mye om det er eg blitt sykelig opptatt av og ikke legge på meg og synes de 4 kg er såå mye.. jordmor sa til meg at det var ikke noe poeng og veie meg så lenge alt annet gikk fint i sv.skapet.hadde hun samme som forrge gang, og hun sa aldri noe på at eg hadde lagt på meg så mye den gang. så synes hele debatten er helt ut av kontroll, skaper mye unødvendig plager for de som sliter med dårlig selvbilde pga vekten. utrolig irriterendes for "sånne som meg" og få høre ååå, gud kor stor du har blitt, jeg låg bare på meg så og så mye, er du bare 6 mnd påvei?ser jo ut som du er fødeklar osv... utrolig sårende og høre, og så blir ikke det og gå gravid noe stas allikevell, men en utrolig tøff tid...så tenk dere om før dere skryter så mye av hvor lite dere har gått opp...

gikk som sagt og 33 kg forrige gang, og jenten min var dønn på gj.snitt ang vekt/høyde og var en perfekt baby.:)

Skrevet

Jeg er i uke 29, snart 30 og veier nesten det samme nå som FØR jeg ble gravid... jeg gikk ned masse for babyen tok all energi fra meg. Har begynt å lagt på meg NÅ, så synes det er bra... var på tide, for jeg er redd for å ikke ha noe å gå på når småen kommer og jeg kanskje skal amme.

Skrevet

jeg er i dag 39 uker på vei, begynner 40ende uke.. har lagt på meg 12 kg.. er kjempe fornøyd og får masse flotte komentarer på hovr flott jeg ser ut =)

Skrevet

nyydelig innlegg det siste her! Jeg er helt sikkert på at du er flott, mamma_te'guttenesine!

Skrevet

Jeg har vanligvis et anstrengt forhold til bade vekten men vet su hva - nå blåser jeg i det.

Jeg må spørre - hva slags jobber er dere har som kan, og har overskudd til, å trene hele tiden? Fatter ikke hvordan jeg skulle få presset inn så mye trening selv uten å være gravid og trøtt??

Skrevet

med nr 1 hadde jeg lagt på meg 16kg. han ble født 3300gr.

nå er jeg i uke 38, har lagt på meg 14kg.

og jeg er 1,63 høy, veier 49 kg før gravid.

Skrevet

Jeg er 28+2 og har lagt på meg ca 10 kg.. Syns det er helt greit egentlig..

Har stor gravidmage og puppene har vokst masse, har blitt litt rundere i kantene ellers også, men men.. Helt greit for meg ja. :)

Skrevet

Hei du LeneSol

Greit du unnskylder deg, men måten du unnskylder deg på virker da ikke som at du mener det.Virker heller som at du skal hovere litt å forsvare deg sjøl... Hvem er det som unnskylder seg, men i samme innlegg skriver dem FAEN til dem man unnskylder seg for??? Virker ikke som noen reel unnskyldning da men.

Hva faen gjør det vel om du ikke har gått opp mye, eller andre har gått opp mye??? For å si det sånn, bryr det meg midt i rævva..........

Til dere andre osm har lagt på seg, sier jeg bare fortsett. Tror de aller fleste har gått opp endel=)

Til LeneSol, vær litt ydmyk. Fint du ikke har lagt på deg mye. Kjempeflott.Men pass heller på hvordan du skriver innlegga dine, og hvordan du unnskylder deg.

Nå skal jeg svare på innlegget.. Nei for faen LeneSol, jeg har for faen ikke lagt på meg mye=))

Skrevet

Ja, der sa dere det........ Det viktigste er at man spiser og koser seg i svangerskapet.... Jeg har ei venninne som la ikke på seg mer enn 3-4 kg med de to første, men jeg la på meg 22 kg med første mann. men da hun hadde fått de to jentene, la hun på seg faktisk 10 kg. Mens jeg gikk ned de 22 kg på null komma svisj........

Så på meg så det faktisk ikke ut som at jeg hadde fått noen unge, mens hun så ut som hun var gravid etter å ha fått barna.........=)

Skrevet

Er det bare meg som ikke klarer å ta HI helt seriøst, og tror at hun bare har skrevet det for å provosere?

All vektoppgang er individuell, men det er sundt å legge på seg 8-18 kilo. Hvis man ikke legger på seg, er faktisk det ikke så veldig bra det heller. Syns ikke man skal bry seg med hva andre legger på seg inne på er anonymt forum, man kan jo ikke vite hvor stor eller liten de er fra før av. Vann er feks en årsak til kjapp vektoppgang på slutten, og ikke noe man kan kontrollere. Og som Gro Nylander sier: det er forskjell på vann og fett:)

(Jeg har lagt på meg det jeg skal hitill, og bli sikkert å holde meg innenfor det man skal. Og jeg vet det forsvinner fort etterpå:)

Skrevet

lagt på meg to kilo til nå. er 20+0

la på meg ca 12,5 med forrige

Skrevet

eg en en av de som har lagt på meg 30kilo i et svangerskap..

ikkje denne gangen,men første..

og JA, d va kjempe KJIPT!!!!men lite å gjøre med.

spiste normalt, va aktiv og fin i formen helt t eg fødte, men alikevell la eg på meg 30kilo..

denne gangen e eg i uke 27+4 og har lagt på meg nesten 7kilo.

leste faktisk i bam idag at noaml vektoppgang e 6-20kilo..

men at selve svangerskapet fører med seg en vektoppgang på rundt 10-12kilo. dvs at de som går opp under 6kilo tar av i seg sjøl og de som går opp mer enn 12kilo har lagt på seg litt i seg sjøl i tilleg t babyen og alt den medfører.

Skrevet

Jeg har allerede lagt på meg ca 15 kg og er i uke 27 ... det eneste lysglimte med det er at meste er vann i kroppen... men uansett ikke gøy!! Har fått ødem 3..... blir morsomt å se på slutten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...