Gå til innhold

Har dere lagt på dere masse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så glad for jeg har ikke lagt på meg mer enn magen, digg!!!! Kan bruke olabuksene mine.Jeg vet om mange som har lagt på seg 30 kg, det må være kjipt!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heldigvis bare lagt på meg rundt 4 kg, og skal ha ks om 25 dager, med Sander gikk jeg opp 20 kg!

hvilken uke er du i da LeneSol???

Skrevet

Hvor langt er du på vei da? Ja, må si du er heldig hvis du ikke har lagt på deg noe. Samtidig må jeg jo "realitetskonfrontere" deg litt. Man skal jo liksom legge på seg når man er gravid, ikke sant? Det er jo helt naturlig. Barnet veier, ökt blodmengde og vann i kroppen veier +++. Selv er jeg i uke 35 og har gått opp ca 10 kg. Synes det er en helt ok vektoppgang. Er fortsatt aktiv og er ute på lange, hurtige turer nesten hver dag. Men, det er klar; jeg ser jo at kroppen har forandre seg!

Skrevet

s@nder & Linnea: Jeg er i uke 32. 4 kg er jo ikke no, kan ikke klage da hel syns jeg. Jeg trener nesten hver dag da, digg!!! Lykke til da!!!!

Skrevet

Hei Gullungen min og meg+ en liten: Jeg er i uke 32. Ja jeg har selvfølgelig lagt på meg litt. For ungen osv veier jo litt. Men det jeg sier er at jeg ikke har lagt på meg uten om det, skjønner??? Har heller ikke fått vann i kroppen. Jeg trener nesten hver dag, glad jeg orker det ennå! 10 kg er ikke galt, mange som legger på seg mye mer. Hvor skal du føde da? gutt jente?

Skrevet

de sier normalt og ligge på seg 12.5 i ett fullgått svangerskap...

jeg har 10 dager igjen og lagt på meg 9 kg.. har ikke lagt på meg noe unødvendig da heldigvis=)

Skrevet

Føler hele innlegget her er litt hånende for de som faktisk har lagt på seg..sorry. Så klart fint for deg at du ikke har lagt på deg!Er så klart sjalu der, men det er en realitet at man faktisk SKAL legge på seg - og gjennomsnittet er på 12,5 kg eller no'!!Å endelig tenker jeg, endelig en periode i livet hvor man har en grunn til å legge på seg uten å bli angrepet. Desverre er det ikke slik lengre. Har selv venner som påpeker litt for ofte, tenk hvor mye du må gå ned etterpå osv..Nei, jeg kan ikke tenke på det nå. Nå skal jeg nyte svangerskapet, enten jeg legger på meg 4kg eller 30kg!

Skrevet

Hei carri85Fødeklar=) Ja det stemmer sikkert=) 9kg er ikke mye, kan ikke klage da. Det går du sikkert fort av deg når du ammer=) Hvor skal du føde? Gutt Jente?

Skrevet

Jeg er enig med nord86 her. Det er faktisk en del gravide som legger på seg opp i mot 20 kg, uten at de faktisk spiser usunt eller sitter på rompa i 9 mnd., og jeg synes innlegget til HI kan gjøre mange unødvendig selvbevisste i forhold til dette med vekt (som er et ganske ømtålig tema for mange). Har du mye vann i kroppen, så vil du gå opp en del mer enn om du ikke har det! Jeg har flere venninner som har lagt på seg opptil 20 kg, men som har vært nede på normalvekt like etter fødsel. Slutt og fokuser så mye på dette med vekt, og kos dere heller med svangerskapet! :)

Skrevet

Hei nord86

Sorry at jeg skrev det da, var da ikke meningen å såre noen. Og hvor mange ganger må jeg forklare at jeg selvfølgelig har lagt på meg litt. Jeg vet jo at Ungen, fostervann osv veier litt. Er jo ikke helt dum da!!!!!!!!! =) Men jeg har ikke lagt på meg no ellers på kroppen. Har heller ikke fått vann i kroppen, men det kan jo komme det=) Var ikke meningen å skryte. Ville bare ha et tema som folk svarte på. Det fikk jeg til=) tihi!!!!

SORRRRRRYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)

Skrevet

lenesol: du er jo enda bare i uke 32? kg kan fremdeles komme... de fleste kg kom nå når jeg nærmer meg termin.... hehe....spiller ingen rolle hvor mye man legger på seg... kose seg mest mulig nå mens man enda kan slappe av... blir hektisk fremover... hehe

Skrevet

Hei smurf81

Jeg får si sorry til dg også da. Herregud å dere klager på tema mitt da. Folk er forskjellige for faen!!!! Jeg kan da ikke noe for at jeg har vært så heldig. Men hvis jeg ikke kan få lov til å være glad for det så sorry meg ås. Har ikke fått vann i kroppen så det er sikkert mye derfor, men det kan jo komme det. Er bare 32 uker nå. Så jeg kan fortsatt legge på meg jeg også. Og når dere vet at det er helt normalt å legge på seg nå, hvorfor blir dere sure da??????????? Da er det vel jeg som ikke er normal da=) Var da ikke meningen å såre noen!!!!!!!!!!!!! =)

Skrevet

carri85Fødeklar

Ja jeg vet det, jeg kan legge på meg jeg også=) Kanskje jeg bare kan legge meg ned å rulle bortover, hadde vært greit=) tihi Nei det spiller ingen rolle, enig med deg. Blir bare litt irritert over alle kjeftingen på meg her. Ja ja det er vel dissa hormonene da=) =)

Skrevet

er i uke 36 og har lagt på meg 8 kg så langt..

Skrevet

Jeg er 29+5 og har lagt på meg 6 kg. Men noe av det er jo baby og fostervann og slikt da, så jeg er fornøyd :)

Skrevet

Gikk opp 20 kg med nr 1 og 15 kg med nr 2, men alt forsvant etter 3 mnd!

Skrevet

hei.. hehe jeg har klart og lagt på meg VELDIG mye, 21 kg=/ hehe.. men jeg er i uke 38 - 39 så det er vel kanskje ikke såå ille hehe

Skrevet

heihei,,siste svangerskap la jeg på meg 30kg!!helt vannvitti.mye vann heldivis,,var like slank etter 3-4 mnd..er nå gravid igjen,,håper jeg slipper å nærme meg 100kg senne gang..hvor langt er folk på vei her da?+

Skrevet

uke 38+5 og lagt på meg 2 kg..

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hmm....ja, ok - mange meninger her. Jeg for min del har lagt på meg 14 kg etter 29 uker, og ser egentlig ganske fantastisk ut! Sådetså!!

Skrevet

Syns ikke man skal skryte av å ha lagt på seg lite ihvertfall! Jeg er overbevist om at det ikke er bra å fokusere så mye på hva man spiser og trener i svangerskapet.Det er best å ta seg en koselig tur og spise det man vil og trenger:=)

Ei vennina av meg la heller ikke på seg men hallo!Hu slanka seg jo +trente spinning hver dag

Ungen kom lenge før termin og det kan skyldes hysteriet hennes for å legge på seg..ungen og alt veier 12-15 kg

Jeg har lagt på meg 3,5 kg og er i 7 mnd.Jeg har spist normalt men var mye kvalm i begynnelsen

Sist la jeg på meg 30 kg men det rant fort av men det er ikke dødsviktig

Skrevet

mitt inntrykk er at noen innpå her er vel nevrotiske angående å legge på seg. Akkurat som resten av samfunnet.

hva med å goda seg selv, akkurat som man er? Og kose seg glugg ihjæl med en unge på vei.

Nå blir jeg sikkert upop, men det får være det samme. Nok av folk som sliter med dårlig selvtillit pga høyere vekt enn "gjennomsnittet". Når mor trives er det stor sjanse for at ungen trives også.

Skrevet

er 23 uker og har gått opp 1 kilo... litt stolt av det ja- trodde det skulle være mye mer. har mage, og bruker mammabukse....

Skrevet

Ja ja når jeg var i uke 32 gikk jeg også med de vanlige buksene mine, men så skjedde det noe rundt uke 34-35 som gjorde at magen liksom kom for langt ned, og plutselig kom det på noen kg ekstra, uten at jeg kan forklare hvorfor...da var det slutt på de stramme dongeribuksene ja:)

Så min erfaring er at plutselig snur det, og det går ikke helt som en har planlagt ang. vekt...Jeg spiser sunt og går mye tur, men nå går vekta opp uansett. Litt vondt å miste kontrollen, men det er så lite tid igjen nå at det takler jeg. Er snart i uke 37, lagt på meg 10-11 kg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...