Gå til innhold

Pappaimars??

Anbefalte innlegg

Skrevet

så godt å høre. Jeg håper det går like bra for oss når vi skal nattavenne. Gutten vår på 5mnd våkner også annenhver time, av og til hver time, så ganske sliten. Men om et par mnd skal jeg også gjøre som deg=)

Hurra for dere!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra!! Så flott at det gikk så bra, han sov jo kjempelenge!

Det er godt å få sånne gjennombrudd, da ser man lyset i enden av tunnellen og klarer noen økter til. Grattis! Nå er det verste over :-)

Skrevet

Gratulerer ! Så deilig å høre at det virket for dere=) Fortsett i samme stil fremover da=)

Skrevet

Jeg griner litt her jeg...:-) Så fantastisk!!!!! Nå reiser vi på hytta for helgen og jeg får dermed ikke fulgt med på debatten - men gleder meg til å høre hvordan det har gått på søndag.

masse klemmer fra

Skrevet

Så utrolig godt å høre at det fungerer:)

Fanatikerene kan bare reise dit pepper'n gror. Hehe;)

GO FERBER!!!!!

Skrevet

Gratulerer med vellykket soving!:) Så utrolig deilig for dere, da! Kjempeflott at det gikk så bra, da ser det jo virkelig ut som det fungerer:) Masse lykke til videre!

Skrevet

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen! Nå fortsetter spenningen. Han sovnet etter 20 minutter i dag (30 i går), så kanskje er det et positivt tegn. Må si at jeg faktisk er litt mer stresset i dag, for jeg har ikke helt det samme adrenalindrivet jeg hadde i går. Men statistisk sett bør det jo gå enda bedre i dag, så vi satser på det!

Han slo igjennom på babycallen for noen minutter siden, og da ble jeg veldig stresset. Men jammen sovnet han med en gang av seg selv igjen (det var vel bare litt jamring i søvne), og det hadde han ikke gjort for to dager siden!! Da hadde det vært opp med pupp og vugging!

Skrevet

Hvor gammel er pjokken deres?? Ble helt fasinert jeg, av at en pappa skiver her inne og tar skikkelig tak i problemet og ikke minst at dere får det til å fungere!!

Sover småen på eget rom forresten?

bruker du ferber metodern eller Karin Naphaug sin. Har et inntrykk av at den er litt mildere..

Masse lykke til i natt også!

Skrevet

Fikk du deg litt søvn i natt, da? (Leste vel at du sovna i ett-tida natta som var, men fikk ikke helt med meg om du sov helt til lillegutt våkna igjen....) Håper virkelig at det går enda bedre i natt, selv om det hørtes ut som det gikk helt supert natta som var:) Kjempeflink! Stå på videre, så skal vi heie videre, vi!

Skrevet

Hei, mammaen til Emil.

Han er syv måneder gammel på mandag, og han sover på eget rom. Jeg bruker ferber, men med litt kortere tidsintervaller enn de som står i boken til Naphaug. Det er visstnok mer effektivt, eller iallefall raskere (sa hun selv, da jeg ringte til henne), når barnet er så ute å kjøre som pjokken vår var.

Tusen takk!!!

Skrevet

Ingen nyheter, pappaimars?? Hvordan har resten av helgen gått?

Skrevet

Hehe, Hei, heldigec. Håper du hadde en fin hyttetur! Jeg tenkte folk var litt lei av å høre, men siden du spør skal du få høre. Det er trivelig lesning!

I går sovnet han ved første legging klokken halv syv. En nattasang, og det ble helt stille. Jeg var en liten tur innom klokken 22, og en liten tur kvart over fem. Altså to små turen innom for å gi et lite smil og et klapp på hodet. Han sov til ti over syv! Over tolv timer!

I dag sovnet han også med en gang, og jeg har ikke hørt en lyd fra ham ennå. Vi har virkelig fått et nytt liv her. Det er så fantastisk! Han har jo alltid vært glad på dagen, så vi har tenkt at han er fornøyd med den søvnen han får. Nå er han ikke lenger glad hele dagen, men rett og slett overlykkelig hele tiden! Han lo da jeg la ham i sengen i kveld, og sovnet som sagt rett etterpå. Det er jo helt vanvittig!!

Tusen takk for at du hele tiden har sagt at jeg burde gjøre det på denne måten, heldigec! Det har virkelig gitt oss en helt ny tilværelse!

Skrevet

Jeg blir så rørt jeg....gratulerer med en ny overlykkelig gutt OG mamma og pappa!! Jeg har vært så spent hele helgen (snakk om å involvere seg! hehe) at jeg til og med fikk logget med på internet via mobiltelefonen på hytta...! hehe...men så var det ikke noe nytt....

Her inne blir vi forresten ikke lei av å høre på solskinnshistorier (eller for den saks skyld så hadde det jo vært ok å høre om det ikke funket også da!)

Deres historie er et veldig godt eksempel på at det kan fungere utrolig bra med Ferber (og til og med uten så veldig mye grining)

Hils til din heldige kone og din skjønne gutt! Og vit at det ikke er alle pappaer som stiller opp så mye som deg! :-)

Skrevet

Takk skal du ha, kjære heldigec! Jeg håper du tar feil, hva angår andre pappaer, men fortsetter min takk for din støtte hele veien! Det har virkelig vært noen harde dager, selv om det jo har gått veldig bra. Du har vært til stor hjelp!! Håper jeg treffer deg en gang!

Skrevet

Ja man vet jo aldri :-) Litt vanskelig å kjenne igjen noen fra et nick på nettet da...Bor på Grefsen/Kjelsås i Oslo vi da. Hvor holder dere til? Er det bare du som er aktiv her inne eller er kanskje kona det også?

Skrevet

Hvilke tidsintervaller var det du brukte på sønnen din?

Sliter veldig med legginga av snuppa her og noe må gjøres...

(er på nippet til å ringe Karin Naphaug selv..)

Skrevet

Jeg vet ikke helt sikkert men han brukte litt kortere intervaller enn det som står beskrevet i metoden. Tror han begynte med 2 min. Så en fin intervall-linje kan da feks være 2,4,6,8,10,12, 12, 12 osv. Kortere intervaller er visstnok mer effektivt i følge Naphaug... Men samtidig er det lurt å hoppe direkte til 4 min andre gangen hun våkner igjen.

Mulig Pappaimars kommer innom her igjen og bekrefter.

Skrevet

Takker:-)

Skrevet

pappaimars...har du no "oppskrift" på ferbermetoden du har brukt....??? :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...