Gå til innhold

Hva vasker man bæsjerompe med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt kluter på Princess, slike med farget søm rundt.

Bruker en fast farge til rumpa, og en annen farge til resten av kroppen.

Kommer til å bruke milde våtservietter når vi er på tur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt kluter på Princess, billige og gode, med ulik farge. Anbefales!

Til ulikt bruk.

Skrevet

Må si at jeg føler det som HI sa i sitt første innlegg,og det ble ikke lettere etter å ha lest igjennom hele tråden... Satser på høytrykksspyleren,jeg! ;-)))

Har kjøpt babyline-produkter samt våtservietter på apoteket,og en del gasskluter. Får prøve oss frem! Får sikkert fin opplæring på barselavdelinga om stell av babyen,så dette skal vi nok klare,førstegangsjenter!

Skrevet

Mesoft, vann og olje! Lufttørking og potetmel etterpå.

Babyer er ulike, min får sår rumpe bare han ser en våtserviett...

Skrevet

Her skyller vi stumpen under krana! Bare heng baby over ene arma og vask med andre. Få dem på sykehuset til å vise dere.

Enklere går det ikke an å gjøres, får skyllt ordentlig i alle sprekker og slipper å gnikke! Ellers bruker vi snå gasskluter.

Våre barn reagerer på våtservietter med å bli rød, spesielt de fra Natusan.

Skrevet

Jeg skulle akkurat skrive om det ikke er noen som vasker rumpen på ungen under springen:o) Det gjorde jeg sist og syns det var det enkleste på besjerompen. Ellers brukte vi mesoftklutene og gasskluter med vann og av og til olje.

Skrevet

Hehhhe... her var det mange ulike svar.. Jeg tror nok alle finner en metode som de foretrekker.. Jeg har ikke barn enda, men planen er klar da jeg har prøvd MASSE forskjellig på jobb (jobber i barnehage).

Jeg kan definitivt anbefale TORK sine vaskekluter i tykt, mykt papir - de kan ikke sammenlignes med andre papirservietter, som ofte er litt harde mot huden. Tork sine er så myke at de kjennes ut som en tøyklut idet du tapper vann på dem. Jeg kommer til å bruke disse, med vann på til vanlig. Noen ganger er det jo at bæsjen sitter bom fast i stumpen og det trengs hardere saker enn vann.. da kommer jeg til å bruke parfymefri lactacyd - den fjerner "vanskelig" bæsj på en, to, tre! Lufttørking av stump er også å anbefale så ofte man har mulighet - da unngår man ofte unødvendig sårhet :)

Er enig med de som sier at man ikke skal bruke våtservietter - de fremkaller ofte allergier, huden til baby er jo fryktelig sart, og hvis man stikker snuten bortpå en våtserviett kjenner man kjapt at det ike bare er "milde" stoffer som er brukt i dem. Men skal man bruke dem, så er visstnok de billig-typene de sunneste for huden. Jeg kommer til å bruke sånne når vi steller andre steder enn hjemme.

Det er en jungel dette her - jaggu ikke lett å finne ut hva som er "best". Prøv deg frem du, så finner du nok noe som fungerer :)

Skrevet

Det enkle er oftest det beste: VANN. Hold barnet under krana og bruk hånda til å skylle vekk bæsjen. Dette slo meg faktisk ikke før min mor gjorde det med min eldste sønn...flaut....:-)

Våtservietter hvis du er ute på tur etc. Men ikke bruk for mye av dette da det tørker ut huden på babyen.

Prøv å unngå bruk av såpe så lenge du kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...